Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mof

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 38
151
Sähköautot / Vs: Rc18b2/t2 Team associated
« : 25.11.10 - klo: 15.48 »
21 päivä lähti usps seurannan mukaan jenkeistä eikä oo sen jälkeen kuulunu mitää..  :shocked: luulis jo olevan suomessa ja pitäskö samalla seuranta koodilla löytyy suomen postin seurannasta tuon paketin ?

Suurinpiirtein viikko menee että USPS:llä tulee Suomeen. Ei löydy samalla seurantakoodilla, ja voi kestää pidempäänkin että tulee.

152
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 25.11.10 - klo: 14.52 »
Tilasin Amainbbiessista rc18 kitin usps postituksella ja seurannan mukaan lähti usa:sta  jo 21.11 eikä nyt oo tapahtunu sen jälkee mitään :embarrassed: Ei löydy itellan lähetysten seurannallakaan tuota pakettia vaikka luulis et ois jo suomes ... :undecided:

USPS seuranta ei muistaakseni toimi Suomessa. Ja USPS:n toimitukset kestää n. viikon tulla Suomeen.
Niin no ei sillä mitään tee kun se ei toimi.

Kyllähän siinä tilausta tehdessä ilmoittavat et voi kestää jopa 4 viikkoa tms sillä USPS. Itsellä kesti yhdessä paketissa viime jouluna tuon 4 viikkoa, kaikki muut paketit on tulleet viikossa.
Mistäs toi seurantakoodi löytyy? Itellä 2 tilausta sisällä, ja toinen jo 8.11 lähetty eikä näy eikä kuulu. Postina USPS First-Class Mail International

153
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 25.11.10 - klo: 14.37 »
Tilasin Amainbbiessista rc18 kitin usps postituksella ja seurannan mukaan lähti usa:sta  jo 21.11 eikä nyt oo tapahtunu sen jälkee mitään :embarrassed: Ei löydy itellan lähetysten seurannallakaan tuota pakettia vaikka luulis et ois jo suomes ... :undecided:

USPS seuranta ei muistaakseni toimi Suomessa. Ja USPS:n toimitukset kestää n. viikon tulla Suomeen.

155
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 25.11.10 - klo: 11.18 »
Ja ei sisällä sähköjä.

Juu, sitähän tuo "ilman sähköosia" tarkoittaa... :)

156
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 24.11.10 - klo: 07.22 »
on tuolla radalla törmännyt B4 jossa on 6.5 ja 5.5 myllyä kiinni. Omasta mielestä 8.5 on aika passeli kyseiseen tuuppariin. 10.5 on myös aika hyvä, mutta saattaa tulla eteen tehon puute kun pitää triplahyppyri suorittaa. Samat osat käy aika pitkälti 4.1 . Eroja huomattavasti on takahubissa joka on alumiininen, slipperi on myös uusi ja slipperin pahvit. Muuten taitaapi käydä samat osat

Ainakin Vaasan radan tripla menee helposti B4:llä yli niin Orionin halpis 3000kv koneella kuin B4.1 RTR:n 3300kv koneella. Joten tuskin tuollaisella 10.5T "kisakoneella" mitään erityisiä ongelmia tulee...

B4.1 FT:ssä on melkein kaikki osat erilaiset tai ainakin eri materiaalia kuin B4 FT:ssä, toki ne ristiin käy suurimmaksi osaksi, mutta kuitenkin...

157
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 23.11.10 - klo: 09.18 »
Helpoin tapa on ostaa korkeampi kori tai ottaa tuuletin pois jolloin tilaa tulee enemmän

Mainitsemaani Durgaan ei noita korivaihtoehtoja juurikaan ole (Baldren kori on vielä Durgan koriakin ahtaampi). B4:n tapauksessa kyllä on mahdollista. Eikä kyllä B4:ssä varmasti nopeudensäädin tuuletinta kaipaakaan.

158
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 22.11.10 - klo: 16.40 »
Pystyykö koria taivuttaa noparin kohtaa. esim. kuumailmapuhaltimella.
täytyypä kokeilla johonkin korimatskun hukkapalaan kuinka taivuttaminen onnistuu. Kandee varmaan tehdä ennen maalaamista...

Tuolla tekniikalla on ainakin Hokella tehty Durgan koriin lisää tilaa nopeudensäätimelle, eli kuumennettu ja sitten taivutettu koria. Durgassa on tosin sellainen "sisäänpäin" taittuva kohta nopeudensäätimen kohdalla, joka sitten taivutetaan ulospäin. Eli se materiaali nyt ei varsinaisesti siinä veny, mutta kuitenkin.

159
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 22.11.10 - klo: 08.23 »
Se mikä toimii jollain radalla jenkeissä ei ole kovin lohduttava tieto kotimaan kuskeille :roll:

Jenkkejä ei muutenkaan kannata aina uskoa joka asiassa, on siellä uskonlahkojakin jotka väittää että maapallo on litteä...

No juu, mutta henkilö, jonka kommenteista näin päättelen, kuitenkin varmaan jotakin tietää näistäkin...



Ja kyllä, ei ollut tuossa kisassa Slashin renkaat alla. Mutta sanoinkin, että joillakin radoilla, ei kaikilla... :)

Palkintokuvan kilpailussahan muuten oli yli 200 osallistujaa, ihan mukava määrä...


Tässä taitaa olla Slashin renkaat...?



Edit: No, ok, uusien renkaiden myötä ilmeisesti ei nuo Slashin renkaat enää ole parhaasta päästä kyllä:

- Your original blitz and ese has come a long ways from when the blitz first came out.Was reading some of your older threads when you had some of your best results using slash tires.Would you even consider using them now in a big race with all the new breed of tires treads that have come out since.

- Never. Those are two thigs about my RTR BLITZ that are left in the past...SLASH tires and the gear diff. The class (Mod/Open SC) has evolved so much in the last year.

160
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 22.11.10 - klo: 08.18 »
Lainaus
alarauta +
Arppa +
henkka123 +
hese80 +
MiroShima +
Iku +
J-P H +
jeppe +
jerziccar1 +
jiksu +
jon.lindgren +++
JT80 +
juhza +
kaitsu82 ++
Kimpo86 +
kisaaja +
lakkatinneri +
Larryman +
Makke73 +
markkinn ++
Maxximo +
Mayhem +
mpitko +
patez +
pOINTER +
Pököeemi +
rb +
RC-BASTARD +
Slap +
tero +++
tonij +
zzs +

Listaa päivitetty.

161
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 22.11.10 - klo: 06.51 »

Mainittakoon että Slashin (2wd) vakiorengas pehmeällä (S1) seoksella ei toistaiseksi ole toiminut millään alustalla  :p

Foorumeita kun lueskelee, niin taitaa kuitenkin ainakin joillakin jenkkilän radoilla toimivan...

162
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 21.11.10 - klo: 12.23 »
Paljonkos autosta irtoo?
Kaikki osat irtoo mitkä jaksaa irti ruuvata.
Lainaus
Ja hintaa ?
249 ilman sähköosia.

163
Sähköautot / Vs: Tamiya TRF 501X setuppeja ja tipsejä
« : 18.11.10 - klo: 10.13 »
Ainakin yhet iskarin varret löyty omista romuista jotka sopii ovat ½mm liian pitkät, sipastaa kierrepäästä tuo pois.  Vielä kun tietäs minkä auton noi on :D

Lipotelinettäkään kun ei valmiina saa het nii tehää sit ite

http://www.avecom.fi/miro/rc/tamiya501/tamiya_501xwe_lipoakkuteline.jpg

Kannattaa tuo keskipalkki tehdä jostain raskaammasta materiaalista, 30-60g tms riippuen akkujen painosta. Saa kaksi kärpästä yhdellä iskulla kun saa painojen sijasta laittaa tuon.

164
Sähköautot / Vs: Castle Sidewinder SCT
« : 17.11.10 - klo: 21.50 »
http://www.rcshortcourse.com/forum/showpost.php?p=124049&postcount=32


Lainaus käyttäjältä: Patrick del Castillo;124049
I think you guys are missing the point of this system...

ROAR rules for SCT racing allow modified motors -- which is any motor with 1/8" shaft and 36.02mm x 53mm maximum dimensions.

Adding sensors would reduce the motor power by 30% -- because of the space required by the sensors -- they take away from the magnet and stator size.  And besides, sensorless is now more powerful by a long way over sensored, and doesn't have any drawbacks (unless you want to drive at 1 mph...)

This motor is almost 300% more powerful than a 10.5 standard ROAR motor.

The ESC is a completely new design -- just fits in the Sidewinder case.  This new SCT Sidewinder handles almost 50% more power than the old Sidewinder.

SO -- this is a 2S ROAR legal system that outperforms every ROAR legal system available today.  AND it's priced at just $119.95.


And it's big brother is coming soon...

Patrick del Castillo
President
Castle Creations


Tuostapa jotain tietoa tuosta, boldattuna pari mielenkiintoista seikkaa...  :roll:

165
Sähköautot / Vs: Tamiya TRF 501X setuppeja ja tipsejä
« : 17.11.10 - klo: 11.12 »
Nostetaas vanha ylös, tuli tuossa hommattua käyettty 501x we kotilo. Muutamia askarruttavia asioita

Hihnojen kireydestä on vissiin useempaa koulukuntaa,
saako hihna "hypätä" kovalla pidolla kiihytettäessä sillontällön vai pitääkö olla niin kiree ettei hypppää koskaan.

Mikä on se "sopiva kiereys". Jos kiertää pituus suunnassa ympäri hihnaa niin montako kertaa saa kiertyä, itellä menee 3 kertaa varsin kivuttomasti.

Mulla ei ainakaan kiihdytyksissä hyppinyt hihnat. Ratasdiffien kanssa kyllä jarrutuksissa rusahteli joskus kun hyppi keskipulleysta. Käytin noita DB01R/511 hihnoja, jotka huomattavasti parempia kuin normaalit TRF501 hihnat. Kireydestä on kyllä vaikea sanoa mitään tarkkaa ohjetta, enkä ole ohjeita löytänyt kun olen yrittänyt etsiä, kokeilun ja erheen kautta tuntuu olevan ainoa tapa säätää että sopivan kireyden löytää...

Lainaus
Iskarinvarret, noi tamiyan etuiskarin varret on todettu monen kuskin toimesta heikoksi, mahtaako jollakulla olla suoraan tiedossa paremmin kestävää mallia, jonkin toisen auton jonka pituus on sama ja männänkiinnitys sama. 
Paremmin kestävästä mallista en osaa sanoa, mutta totesin itsekin, että noita etuiskarinvarsia sai olla varastossa. Tuntui katkeavan osumista aika helposti, mutta uskoisin että olisi muutkin katkenneet vastaavista osumista. Osumat siis tyyliin sellaisia, että menee iskari edellä johonkin terävään kulmaan tms.
Lainaus
511 koppa varmaan passaa tähän, mutta mahtaako noi lipotelineet käydä?


511 koppa sopii, joskin vaatii hieman erilaisen leikkauksen keulasta. Mutta sopii kuitenkin.

511:n lipotelineet ei sovi 501:een, mutta 501:lle löytyy kyllä lipotelineet: http://www.oople.com/forums/showpost.php?p=353999&postcount=1

166
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 16.11.10 - klo: 21.35 »
http://www.shortcourse.eu/wp-content/uploads/2010/11/DurangoDESC410R-8.jpg

Tuossapa se slipperi ja keskidiffi näkyy.

Niin no siis kyllähän tuossa tekstissäkin jo mainittiin, että jokin pinni pois ja rattaat tilalle... eli samassa kotelossa kyllä on. Ja voihan se olla, että molemmat samaan aikaan ja ymmärsin tuon lauseen väärin.

167
Sähköautot / Vs: Castle Sidewinder SCT
« : 15.11.10 - klo: 20.34 »
Tänään saapui postiin Castle Sidewinder SCT. Ihan pätevän oloinen paketti, moottorikin on purettavaa mallia. Jospa loppuviikosta kerkeis tekemään testiajoakin Hyper 10SC:llä. Pari kuvaa combosta.

Toivottavasti tuossa olisi kelvollinen BEC, ettei sammuile tehokkaiden servojen kanssa kuten "perus" Sidewinder teki...

168
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 15.11.10 - klo: 19.38 »
Miksi keskidiffissä on myös slipperi?

Niin eli siis siinä on slipperi, jonka voi myös muuttaa keskidiffiksi. Eli vain toinen, ei molemmat samanaikaisesti.

no eikös kuitenkin nimenomaan molemmat saman aikasesti, toki oma englannin ymmärrys ei ole sieltä parhaasta päästä.

Because so much power and torque from the 550 motors is being delivered to the Team Durango race-winning, shaft-driven, geared-diff drivetrain, our designers have created a slipper clutch which can be transformed into an oil-filled differential. Simply by removing the centre diff locker nut and adding diff gears (available separately), you can control how power is delivered to the drivetrain by fine-tuning the slipper clutch and centre diff.

edit: taitaa poikii pelottaa et kestääkö voimansiirto, voisin melkee veikta että joko tai  :lol:

Se on vähän miten tuon nyt haluaakin ymmärtää... toisaalta tuossa sanotaan että "slipperin voi muuttaa diffiksi" eikä että siihen voi lisätä diffitoimintoja... noh, sen näkee varmaan sitten kun joku tuollaisen kuitenkin heti ostaa, jokatapauksessahan nuo diffin rattaat pitää erikseen ostaa.

169
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 15.11.10 - klo: 19.18 »
Miksi keskidiffissä on myös slipperi?

Niin eli siis siinä on slipperi, jonka voi myös muuttaa keskidiffiksi. Eli vain toinen, ei molemmat samanaikaisesti.

170
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 15.11.10 - klo: 13.29 »
Mutta ei hiilikuitu osia..

Mihinkäs niitä tarvittaisiin?

171
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 15.11.10 - klo: 10.12 »
http://www.team-durango.com/race-cars/desc410r/

Joitakin yksityiskohtia

- Painojakauma suunniteltu 550 moottoreille.
- Big (Fat) bore iskarit.
- Slipperin voi muuttaa diffiksi.
- Kuvista päätellen tulee overtray mukana?










172
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.11.10 - klo: 19.23 »
no olikos tuohon lisä sisäkoriin jottain linkkiämistä löytys ja sais helpoiten?mitä maksaa?
käykö nelkkuuun?lämpeekö kone ?

Nelkkuun on oma malli ja tuuppiin omansa, tässä nelkkuun:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_1331/products_id/166290/n/JConcepts-Chassis-Over-Tray-Clear-Slash-4x4

173
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 11.11.10 - klo: 19.02 »
Lainaus
alarauta +
Arppa +
henkka123 +
hese80 +
MiroShima +
Iku +
J-P H +
jeppe +
jerziccar1 +
jiksu +
jon.lindgren +++
JT80 +
juhza +
kaitsu82 ++
Kimpo86 +
kisaaja +
lakkatinneri +
Larryman +
Makke73 +
markkinn ++
Maxximo +
Mayhem +
mpitko +
patez +
Pököeemi +
rb +
RC-BASTARD +
Slap +
tero +++
tonij +
zzs +

Listaa päivitetty.

174
Team Associated / Vs: Asso RC18 keskustelu ja kuvat.
« : 11.11.10 - klo: 13.12 »
Vähä 2 vaiheilla ostanko rc18b vai b4.1 rtr harjaton. Tulis lähinnä pihasuditteluun ja sisällä ajeluun. Onko tuosta rc18 vakiona ja miten tuon 2 mallin hihnat kestää?

Pihasuditteluun isompi auto on parempi (eli esim tuo b4.1, tai t4.1 rtr), noissa 1:18 ei oikein hyvin maavara riitä minkäänmoiseen maastossa ajeluun. Sisällä taas todennäköisesti pienempi on käytännöllisempi, ellei sitten jossain isolla sisäradalla pääse ajamaan.

175
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 06.11.10 - klo: 18.43 »
Onko normaalia että slashin takapää on löysähkö. Käytin hakua tuloksetta..

Ostin 2 slashia käytettynä ja molempien takapäät on laiskan oloisia. En vielä ole päässyt koeajolle, mutta veikkaisin että takapää laahaa kiihdyttäessä ja hyppyreistä pohjaa varmasti.
Iskarit ovat vakioita valkoisilla jousilla. Laitanko jäykemmät jouset ja jäykempää öljyä perään, mitään pupujussia en kuitenkaan halua. Vinkkejä? Linkkejä?

Aloittele jäykemällä öljyllä.

176
Sähköautot / Vs: Viat Ni-Hm akuissa??!! =O
« : 06.11.10 - klo: 13.59 »
Millainen liitin on akun ja noparin välissä? Lähinnä mietin, että eihän siinä ole joku tamiya-liitin, sokeripala tms viritys joka aiheuttaisi oikosulun sulaessaan...

177
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 05.11.10 - klo: 17.30 »
Jollain pienellä viilalla vai? Muutenhan tuosta saa kulmat sileeksi ja veto loppuu siihen...


Tähän tapaan... http://www.youtube.com/watch?v=yzqmKoj2yc8

178
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 05.11.10 - klo: 14.18 »
Itsellä oli Tamiyassa Kyoshon "harmaat" pallokupit ja palloruuvit, eikä ollut ongelmia irtoilun kanssa. Toisin kuin Tamiyan omilla palloilla... tosin nythän on myös Tamiyalta tullut uudet versiot noista pallokupeista, tiedä sitten miten ne toimii.

179
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 05.11.10 - klo: 14.15 »
On jo metalliset ulostulot... Orkkikset ainakin on heti jumissa kun näyttää hiekkalaatikkoa ikkunasta tolle autolle. Sen takia kysyinkin, että oisko joku noista parempi. Kahdessahan on saman moinen jousto kuin niissä muovisissa, jotta mahtaakohan nekin olla heti täynnä hiekkaa. Tosin hiekka metallin välistä voi lähetä paljon helpommin pois kuin muovista mihin se pureutuu kiinni. Oikean puoleiset ois varmaan sitten ok jos tuo pitempien ulostulo riittää...

Ja kolmanneksi mulla ei niin väliä ole mikä välttämättä on parempi kun tarkotus on vaan iskeä autoon kiinni mahdollisimman paljon hipo-osaa. Metallia niin aina parempi. Toki mielellään ruuvais tohon toimivampaa sälää kuin vakiot on.

Jos niitä vakiovetareita huoltaa (hioo "puhtaaksi" / niin, ettei ne enää jumita) joka ajon jälkeen, niin ajan myötä tilanne paranee kun ei ole enää niin paljoa materiaalia vetarin sisällä (tulee väljemmät).

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 38