Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hermanni

Sivuja: 1 ... 50 51 52 [53] 54 55 56 ... 59
1561
Sähköautot / HPI RS4 MT kokemuksia ja mielipiteitä
« : 12.08.04 - klo: 23.20 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Hermanni saako kuvia? Onko kestänyt hyvin harjattomalla ja saako videoita? :D Paljonko tossa on muuten noilla vakio renkailla maavara?  http://www.hpiracing.com/graphics/mt/snowmt.jpg


Kori on maalauksessa ja pientä "remppaa" tulossa, johtuen kokeilusta ilman koria (Se "takaremmi").
Omassani on maavaraa "katurenkailla" 32mm "ajokunnossa" ei aika vähän.........
Moottori oli mielestäni "tehoton" (Lehnerin 3100 basic) ja nyt onkin harkinnassa joko 4200 Basic tai 5300 Basic. http://home.t-online.de/home/lehner-motoren/p_09_i.htm
"Remmit" muuten tuntuisivat kestävän nykyisellään, saas nähdä kun saadaan uutta "myllyä"!  :mrgreen:
Videoita ei vielä ole ensimmäistäkään, mutta katsotaan uudelleen kun auto on saanut uuden moottorin..........

1562
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 12.08.04 - klo: 22.59 »
Joo hyvinhän "spede" on kestänyt koko kesän.
Tuossa juuri huolsin autoa ja huomasin että etupään "olkavarsi" ja sen pinni olivat selvää pässinlihaa.......
No uutta tilalle (Lainattiin taas Rustlerista) ja matka jatkuu.
LiPoly akuilla on tässä ajeltu ja huomio on ollut niistä se että eivät kestä minun moottorilla ajella täysillä koko ajan, jos jaksaa vähän hellittää välillä niin ajo aikaa on nyt yli tunnin.
Elikä joutuu ajelemaan noin puolet ajasta 50% kaasulla, no olivathan ne halvimmat LiPot mitä Suomesta sai........... :(
Lassille vielä että itse totesin nuo muoviset vetarit kestävämmäksi kuin metalliset, johtunee itsellä varmaankin siitä että tykkään ajella tuolla "spedellä" pääasiassa hiekalla ja "likaisella" maalla (No joo osaa se "spede" lentääkin, ainakin kanan lentoja :D)....

1563
Sähköautot / Traxxas Bandit
« : 07.08.04 - klo: 00.29 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Saisikohan Rustlerin korin sopimaan Bandittiin jos saisi jostain ne koritolpat????  :roll:


Joo et tarvinne kuin etupäähän ko tolpat, takaa se kori tulee shock towerissa olevaan "tappiin" kiinni.


Eli käytännössä mahdollista...  Saakohan niitä koritolppia jostain?? Towerhobbies??


Varmaankin saa Hobbylinnan, Saben ja Hobby Peoplen kautta. Myyväthän ne taxxasin autojakin (Ainakin Sabella ja Hobby Peoplella Traxxasin on varaosia sivuillaan).

1564
Sähköautot / Traxxas Bandit
« : 06.08.04 - klo: 13.15 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Saisikohan Rustlerin korin sopimaan Bandittiin jos saisi jostain ne koritolpat????  :roll:


Joo et tarvinne kuin etupäähän ko tolpat, takaa se kori tulee shock towerissa olevaan "tappiin" kiinni.

1565
Sähköautot / HPI RS4 MT kokemuksia ja mielipiteitä
« : 03.08.04 - klo: 01.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Pekka V"
Hitsi kun en tiiä kummalla korilla otan. Jos ottaa kuplan korilla niin tulee erilaiset renkaat.

No maavara on ainakin parempi kuplan renkailla......
Tosin noilla "asfalttislicseillä" ei oikein ole hiekalle asiaa, itsellä menee renkaat uusiin "puihin".......
Tosin niillä on kovapintaisella "hiekkatiellä" mukava sladitella. :D
Eli jos ajelet pääasiassa "pehmeellä" alustalla ota kupla, jos taas asfaltilla niin joko ford tai dodge.
Toivottavasti tästä oli apuja.....

1566
Sähköautot / HPI RS4 MT kokemuksia ja mielipiteitä
« : 03.08.04 - klo: 00.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Pekka V"

Kummalla korilla muuten otit?


Fordin korilla joka on nyt maalauksessa...... :D
Nyt se takaremmi muuten sanoi työeopimuksen irti.
Varoituksen sanana, älkää edes koittako "pikkuisen" ilman koria ko autoa ainakaan soralla tai hiekalla.
Parempi vielä jos on kummatkin korit (Se buggy on itse asiassa sisäkori)!
No nyt on tilattuna uudet "remmit" towerhobbiesilta.........
Tehoa tuo kaipaa rutkasti enemmän kuin takavetoiset "vermeet".
Tarvinnee tilata tuohonkin tuo Lehnerin (Harjaton) 4200 Basic tai 5300 Basic.

1567
Sähköautot / Re: Jeps
« : 26.07.04 - klo: 09.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Saimoni"
Tänään olin taas ajelemassa ja auto toimi hyvin kunnes laitoin täyden akun, ajoin minuutin ja tehot hävisi täysin. Aattelin sitten että akku olikin varmaan tyhjä ja kokeilin toisella akulla, sama toistui. En päässyt ajamaan yhtään. Tulin himaan ja purin autoa ja ihmettelin.. en löytäny mitään vikaa. Kasasin auton ja ajelin yhden akun, toimi täysin.. Tossa kun tehot hävisi nii moottorista tai sen läheisyydestä tuli outo haju.. onko kellään vinkkiä tohon vai voisko se kide aiheuttaa tuonkin?


Mekaaninen "nopari" toimii kyllä täyskaasulla, silloinhan vastukset on ohitettuna ja virta kulkee "suoraan" akulta moottorille.
Vain osakaasulla pitäisi ilmetä "kulkemattomuutta" jos vastus/vastukset on rikki.
Kiteellä ei ole periaatteessa mitääm tekemistä noparin kanssa..... :D

Lainaus käyttäjältä: "Saimoni"
Sitten.. tekis mieli saada toi auto kulkemaan vähän kovempaa, mitä kannattaisi vaihtaa? no se nopari ainakin.. mikä merkki/malli? mahd halpa tietenkin ;). Entäs moottori? pitäisi olla kestävä koska mitään sorvia en omista.. onko noita huoltovapaita? entäs noi rattaa/pinjonit? Entäs kuulalaakerit?

Kaikille vastanneille paljon kiitoksia ja olisi hienoa jos joku tietävä jaksaisi vielä auttaa.

-Saimon


Harjattomia moottoreita olen ostellut itse saksanmaalta, ne ovatkin täysin huoltovapaita (Lukuunottamatta 2 kuulalaakeria). http://shop.hobby-land.de/
Hintaahan noillekin tulee samanverran kuin "paremmille" harjallinen moottori säädin yhdistelmälle.

1568
Sähköautot / Ultima RB ongelma.
« : 26.07.04 - klo: 00.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Eikös vikana voisi olla myös kide joka on vioittunut tuossa pudotuksessa?
Olen kuullut puhuttavan että kide voi hajota "mälläyksen" seurauksesta mutta en tiedä voiko se hajota noin pienestä, suosittelen kokeilemaan kaverisi kiteillä. Toki vikana voi olla myös viallinen vastus mutta suosittelisin päivittämään sen mekaanisen säätimen elektroniseksi.

Ei ne kiteet ihan heti hajoa... Tai onko noissa 1/8 crosseissa jotkut ihme kiteet kun ne kestää niitä kauheita kärrynpyöriä.

Ja tiedän että se radio kotele on crosseissa pehmustettu mutta silti  :roll:

Korjatkaa jos olen väärässä


No tuota kiteen kestävyyttä voisi verrata lasin kestävyyteen, kestää melkein mitä vain kun on vähänkin pehmustetta mutta hajoaa pienstäkin "terävästä tällistä".
Itse ole "kypsyttäny" jo yhden kiteen autossani (Noin kymmenkunta ajosessiota ja kunnon "tällejä") kun en ollut vastaria pehmustanut lainkaan, nyt pääsee sillä kiteellä noin 50m päähän ja sitten rupeaa pätkimään (Uudella kiteellä sama vastari pelaa niin pitkälle kun näkee autoa ajaa).

1569
Sähköautot / Ultima RB ongelma.
« : 26.07.04 - klo: 00.12 »
Sen noparin vastus on vain "lanka" ja jos se on poikki niin silloin puuttuu yksi "nopeusalue" säätimestä, toisin sanoen se joko toimii tai sitten ei........
Epäilen itsekin että autostasi on kide vaurioitunut, ne ei kestä kovinkaan kummosia "tällejä" vaan alkavat "ryömimään" yleensä.
Tästä aiheutuu kantaman huononeminen joka ilmenee juuri kuvaamallasi tavalla.
Esim lennokkipuolella tuo kide on syytä vaihtaa kovemman "tällin" jälkeen.
Irrallaan varsinkin jos kiteen pudottaa/putoaa kovemmalle alustalle (Esim kivilattialle) se yleensä hajoaa lopullisesti.
Purkakaapas joskus hajonnut kiden niin ette ihmettele miksi ne on niin herkkiä........
Pieni off topic velä kiteisiin liittyen, toisekseen kiteettömiä radioitakaan ei ole oikeasti olemassa.
Niissäkin on kide jonka syntikka vain muuttaa "oikeaksi" taajuudeksi.

1570
Sähköautot / HPI RS4 MT kokemuksia ja mielipiteitä
« : 23.07.04 - klo: 22.06 »
Lainaus käyttäjältä: "haasemies"
ostakaa asso  itellä ei oo hpi iistä kokemusta pidän sitä leluna :wink:


Ostaisinkin jos assolta löytyis 4WD stadiumtruck..........  :lol:

1571
Sähköautot / HPI RS4 MT kokemuksia ja mielipiteitä
« : 23.07.04 - klo: 21.43 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
http://www.madmaxx.de/modules.php?name=streaming&urli=http://www.madmaxx.de/videos/media/rs4mt_brusless_buggy.wmv&typen=1  Kannattaako tollasta hommata, kestääkö toi auto kuinka kauan tollasella ja kantsiiko ostaa tollanen vai polttis? Ton hinta ois siinä vähän reilut 500e ja siihen akut ja laturi....


No sanoisin et makuasia kannattaako......  :D
Uskoisin että voimansiirto kestää, ainakin itselläni näyttää hyvin kestävän (Samaisessa autossa käytössä "pykälää" pienempi Lehnerin harjaton).
Toi buggy on vain sisäkori ko autolle ja tulee ilmeisesti jokaisen mallin mukana ja kannattaa käyttää myös (Itse tuhosin takimmaisen vetoremmin 66% kun piti vain vähän koittaa ilman koria ja vielä kestää........).
PS itsellä oli samainen harjaton (Basic 4200) stampedessa parilla lisäkennolla "höystettynä", arvaa kulkiko.......... :mrgreen:

1572
Lainaus käyttäjältä: "Mage"
Minulla on  Graupner c4 Race radiot ja lähettimessä on ladata akut tökkäämällä siihen virtapiuhan. Voiko tämmöistä käyttää latauksessa? http://www.freewebs.com/laari2/HPIM1021.JPG Liitin tuntuu olevan sopiva ja virtaa näyttäisi tulevan sopivasti mutta suurin jännite jonka tuosta saa ulos on vähän pienempi mitä tarvitsisi.


Joo ikinä et saa akkuja täyteen tuolla (9v).
Äläkä muutenkaan lataa akkuja muuntajalla jos et tiedä mitä teet, voit pilata muuten akkusi ja polttaa ties mitä siinä sivussa..... :(
Muuntajallakin lataaminen onnistuu jos olet varma että akut ovat tyhjät ja osaat "kellottaa" sopivan latausajan akkujen kapasiteetin mukaan (Mutta en suosittele, joskus ne kuitenkin unohtuu....).
Kannattaa ostaa kunnon laturi joka osaa katkaista latauksen kun akut ovat täynnä.

1573
Sähköautot / HPI RS4 MT kokemuksia ja mielipiteitä
« : 23.07.04 - klo: 00.14 »
Aikas "talkoo" oli auton kasauksessa, puoli työpäivää siihen vierähti.
Suurin osa ajasta meni kylläkin oikeita ruuveja pussesta etsiessä.... :D
No nyt on autolla tyypitkin otettu (Pari akullista) ja erittäin tyytyväinen olen, auto on todella helppo ajaa.
Pitoakin löytyy kummasti irtosoralla vakiorenkailla, autoa voi ajaa loputtomasti sladissa paiskoen puolelta toiselle!
Ajokäytös on yllättävän neutraali ja kesken luisun ei haittaa vaikka tienpinta muuttuu puhtaasta asfaltista soratieksi tai päinvastoin.
En olisi uskonut jotta RC auto voi olla näin helppo "viedä", olisipas 1/1 autot myös..........  :mrgreen:
Autoon tulee kaksi koria joista buggyn kori toimii sisäkorina myös estäen kivien ym muiden "ylimmääräisen" roinan joutumisen voimansiirtoon.
Auto on "aavemmaisen" hiljainen, johtunee varmaankin remmivedosta, varsinkin kun olen tottunut hammaspyörien "ulinaan".
Toinen erikoisuus mikä löytyy ko autoon "viritysosana" on kaksi vaihteinen vaihteisto (automaatti), sellainen onkin ostoslistalla seuraavaksi, sillä saanee hyvän kiihtyvyyden ja huippunopeuden vähemmän tehokkaallakin moottorilla.
Niin vielä lopuksi jos olette hankkimassa ko autoa ostakaa kuulalaakeri setti samalla koska se on vakiona täysin liukulaakeroitu ja laakereiden asentaminen jälkikäteen vaatii lähes koko auton purkamisen.  :evil:

1574
Sähköautot / Traxxas Bandit
« : 21.07.04 - klo: 22.27 »
Lainaus käyttäjältä: "glacier"
mikä olisi hinta/laatu suhteeltaan hyvä akku rustleriin. myös hyvää laturia voisitte suositella


Jos kolvi pysyy kädessä niin kasaa akku itse irtokennoista.
Tässä on ollut jo kolme uutta valmisakkua kokeiltu ja huonoja ovat olleet (3300mAh NiMh) joista kaksi oli jopa "merkkiakkuja" (Toinen meni jopa "takuuvaihtoon" niin surkea "esitys" oli).
Alkoi tuntumaan että "eräskin" valmistaja joka myy kennoja irrallaan omalla "nimellään" pakkaa surkeimmat kennot valmisakkuun ja myy ne hyväuskoisille pois.......  :evil:
No tosin ymmärrettäväähän se on eivät ne niitä huonoja kennoja roskiinkaan heitä............  :?
Esim Printec Hobby myy laadukkaita GP3300 mAh kennoja todella edullisesti.

1575
Sähköautot / Traxxas Bandit
« : 21.07.04 - klo: 22.14 »
Bandit. Rustler ja Stampede ovat liki samoja autoja, samat osat ovat koko voimansiirto, tukivarret, takimmainen "shock tower" ja iskunvaimentimet (Myös takapyörän navat ovat samoja).
Rustlerissa ja Stampedessa on myös vanteet samat sekä "caster blokit" ja etupyörän navat.
Traxxasin sähköautot ainakin ovat valmiiksi kasattuja, vain akut puuttuvat.

1576
Sähköautot / Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« : 15.07.04 - klo: 00.05 »
Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
Harvemmin lankamääriä kytätään pienissä mosissa. Nämä "modified" moottorit saattavat olla lähinnä vesilasissa sisäänajettuja 280-400 koon moottoreita, tietty useasti ovat ihan oikeastikin piristettyjä. Eivät kuitenkaan ole verrattavissa 540-mabuchi vs. 12-lankanen V2 asetelmaan.

Mini-T esimerkiksi käyttää vakiona 280-koon moottoria ja se on jo kohtalaisen pieni. Ei kuitenkaan pieni verrattuna Mini-Zetan mosaan.


Tuosta tulikin mieleen että Multiplexin Permax 280BB (Vaihdettavat hiilet ja kuulalaakeroitu) vastaa tehoiltaan 400kokoista Mabuchia, siinä voisi olla edullinen (30€) virimoottori Mini-T autoon...... :D

1577
Sähköautot / HPI RS4 MT kokemuksia ja mielipiteitä
« : 15.07.04 - klo: 00.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Hahaha mitkä ihmeen keltaset nystyrät siinä konepellillä seisoo?  :lol:

Kuva todisteena: http://www.hpiracing.com/graphics/mt/mtgoodl.jpg


Iskarin yläpääthän siellä......
Tuli tänään tilattua Hobbylinnasta ko auto, saas nähdä kuinka remmit kestää harjattoman voimaa...... :D

1578
Sähköautot / Stampede/Rustler
« : 03.07.04 - klo: 11.30 »
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"
Olisiko tämä hyvä motti stampedeen.
 
Nuke Brushless harjaton 400-koko m3029      69.90 EUR        
 
suunniteltu max.teho 180W ja jatkuva 150W, max.virta 18A ja jatkuva 16A, rpm/V 2900 ja max.lampotila 100 astetta, sopiva saadin esim. NBCC25

Monikohan käämistä konetta tuo suunnilleen vastaa. Saako noihin pakillista noparia. Onko hinnat suunnileen mitä luokkaa.

Hermanni. Mistä ostit tuohon sun stampedeen ton koneen. Ja jos saa kysyä niin mitä makso.


Joo ei kannata katsoa lennokkikäyttöön suunniteltuja moottoreita (Tietyin poikkeuksin, esin E-Maxx) koska ne on suunnitetu pääsääntöisesti suuremmille kennomäärille, muuten ovat pää asiassa samoja (Kontronik ja Hacker ainakin).
Harjattomat autosäätimet ovat pakillisia, tosin pakki on ohjelmoitava päälle/pois riippuen säätimestä.
Omani tilasin Hobbylandista. http://www.hobby-land.de
Säädin maksoi 119€. http://shop.hobby-land.de/product_info.php?cPath=30&products_id=3511
Ja moottori oli 102€ http://shop.hobby-land.de/product_info.php?cPath=28&products_id=3051
Tosin Printec Hobby lupasi toimittaa minulle ja ystävälleni MASTER CAR COMPETITION säätimen, hehän tuovat maahan Hackerin tuotteita.
Printecin hinta jopa yllätti koska kisasäätimen saa luokkaan 200€, "maailmalla" ko säädin kun on melkein 270€ veroineen!

1579
Sähköautot / Stampede/Rustler
« : 30.06.04 - klo: 23.50 »
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"
Hermanni. Onko tossa stmpedessa vakiona tollaiset vetarit kun sun autossa. Katsoin noita sun auton kuvia ja siinä takaapäin otetussa kuvassa oli ainakin aika järeän näköiset vetarit. verrattuna esim. kyoshon vetareihin.
Ajattelin kanssa itekin ostaa ton stampeden tai sitten tamiya twin detanator monsterin. (kun pystyis vaan pättää kumman tilais  :oops: )


Joo kyllä vain, alkuperäiset ovat.
Tosin joissakin kuvissa on täys metalliset nivelet jotka osoittautui yllättäin nopeasti kuluviksi.
Nyt on "palattu" takasin muovisiin (Tosin nivelen ristikko on metallia).
Vetoakseli on tosiaankin järeää tekoa (Vaikkakin ovat muovia) lukuunottamatta pyörän pään nivelen kiinitystä navan akseliin joita on kuulemma hajonnut (Tosin ei minulla kertaakaan).
Nyt puolivuotisen  (Ja erittäin säälimättömän) käytön jälkeen autosta ei ole löytynyt kuin kaksi heikkoa kohtaa, olkatapin pinnit (Jotka taittuu mutkalle pahojen törmäysten seurauksena) ja muovinen idle gear (Johon löytyy alumiininen "varaosa").
Noita olkatapin pinnejä (Joiden "varassa" etupyörät kääntyy) en ole löytänyt vielä sopivia ja vahvempia.
Tosin oli "heikko kohta" myös liukulaakerit pyörissa jotka kannattaa vaihtaa heti kuulalaakereihin (Ennenkuin itse akselit kuluvat väljiksi).
Muutoin auto on lähes "pommin" kestävä.

Ps Osta Stampede, et takuulla pety.........................  :mrgreen:

1580
Sähköautot / Stampede/Rustler
« : 02.06.04 - klo: 22.43 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
- Jos radiossa on päätepisteen säätö, säädä kaasun päätepistettä pienemmälle.

- Jos päätepistettä ei pysty säätään, niin liipasimen alle voi myös teipata jonkun palikan.


Joo Traxxasin alkuperäisessä radiossa ei tuota säätöä ole joten "fyllingin" käyttö "liipasimen" alla on yksi mahdollisuus.


Lainaus käyttäjältä: "l150040"
- Auton voi välittää kulkemaan hitaasti reilusti pienemmällä pinjonilla ja suuremmalla isorattaalla (kone ottaa runsaasti kierroksia).


Isompaa "spurria" (isoratasta) ei stampedeen saa sopimaan jotenka pienemmän pinjonin käyttö on ainut vaihtoehto tässä tapauksessa.
Esim 15 hampainen ja löytyy esim Hobbylinnasta (Asson käyvät vaikkakin ovat pikkuisen kapeampia) http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=6&sub=118

1581
Sähköautot / Motin sisäänajoako?
« : 30.05.04 - klo: 20.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Mun moottori kipinöi tällä tavalla tässä video: http://www.sunpoint.net/~piisku12/moottori2.avi
Kuuluuko se asiaan? Vai onko huonosti sisäänajettu?


Itse en olisi tuosta huolissani, onhan kulkevat virrat suurimmillaan kun "tuikataan hanat auki".
Jos se kipinöisi jatkuvasti niin asia olisikin eri, tuo on minusta ihan normalia vielä.
No itse en ole "spesialisti" näissä harjallisissa, toivottavasti joku enemmän näiden kanssa "pelannut" antaa kommentin.

1582
No itse olen harrastanut lennokkeja, nykyään "sähkösellaisia".
Viime talvena tuli kaverini kanssa mentyä lennättämään konettani, no pakkasta oli sellaiset viisi astetta mutta tuuli kohtalaisen lujaa.
No parikymmentä minuuttia siinä paljain käsin "väännettyä" tuli laskun aika, kauhukseni huomasin että sormet eivät enään "totelleetkaan" kunnolla enään.
Tuuli heitteli konetta ja väkisin se vain alas ja epätoivosta "vääntämistä", ja thumps.
Kone oli onneksi ehjä ja silloin tuumasin että ei tätä talvella viitsi harrastaa, jotain muuta on keksittävä.
No RC harrastajana valinta olikin suht helppo, autoilla ei haittaa vaikka sormet ei enään toimisikaan (ei tule ainakaan "romua").
Sitten googleen haku ja tämä foorumi löytyi samantien, siitä se lähti.  :mrgreen:

1583
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 29.05.04 - klo: 23.32 »
Jaha tämä päivä menikin autoa huollettaessa.
Vaihteisto sai pienen modifikaation, diffi täytettiin jäykällä vaseliinilla samaten koko vaihteisto niin täyteen kuin sopi.
Alumiininen idle gear ei ollut kulunut lainkaan (silmämääräisesti) vaikka top gearina on teräksinen.
Uudet "kuoret" myös vaihteistoon tuli hommattua koska alatukivarsien "reijät" olivat väljistyneet!  :(  
Laatikkoon tuli laitettua varuksi uudet laakerit, myös "täyttöaukko" tuli tehtyä vaihteiston "kanteen".
Nyt pääsee kurkkaamaan top gearin ja idle gearin kunnon "propun" poistolla, samalla vai laittaa spray vaseliinia mikäli tarve on.
Laatikko tuli myös liimattua kiinni vuotojen estämiseksi, sekä "pohjassa" oleva reikä tiivistettyä silikonilla.
Uutta tuli myös runko koska edelliseen "modifikaatioon" en ollut tyytyväinen, myös en tarvitse enään kahdeksan kennon tilaa.
Tukivarret tuli uudet taakse, sekä niiden "pinnit".
Alatukivarret kokivat muutenkin kevennys operaation sekä edessä että takana, nopsan koeajon jälkeen tuntuikin alustan toiminta paremmalta (Voi olla "mutuakin"  :mrgreen: ).
"Töröttävä" antennikin sai väistyä ja tilalle tuli tehtyä muovista "paneeli" etummaisten koritolppien väliin ja antenni vedettyä "sik sakkia" siihen, tämä myös vahvstaa hitusen ko rakennetta (olihan nekin pakko uusia kun olivat poikki).
Lopuksi "kruunasin" työn uudella korilla (vanha olikin jo todella "repaleinen") ja alumiinisilla hexeillä.
Hmm...., autohan näyttää uudelta!  :roll:
Jospa huomenna ottaisi Rustlerin työn alle, mutta se onkin sitten toinen "juttu".  :lol:

EDIT Nyt on kuvatkin päivitetty kotisivulle.  :mrgreen:

1584
Sähköautot / hyvät vakio moottorit
« : 29.05.04 - klo: 22.59 »
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Integy Matrix v9.0 Ti 17*2 kone Medasecilta hintaan 50 EUR. Itse olen kyseistä konetta pyörittänyt treeneissä sekä sitten myöskin krossarissa radalla, hemmetin hyvältä koneelta tuntunut ja kiertää erittäin kauniisti.


Taidanpa sitten tähän Integy Matrix v9.0 Ti 17*2 moottoriin päätyä, hintakin on edullinen.  :lol:
Kiitokset neuvoista.

1585
Sähköautot / hyvät vakio moottorit
« : 26.05.04 - klo: 22.22 »
No laitampa tänne kysymyksen vaikka ei ilmeisesti "vakiokoneesta" olekkaan kysymys.
Eli hakusessa on avattavalla päädyllä, säädettävällä ennakolla ja kuulalaakereilla varustettu moottori.
Nyt olis haussa paras vastine euroille, nopari kestää vain 16 lankaisen moottorin (Säälittävää  :mrgreen: )!
Toisaalta kaipaan vähäistä huoltoa, autona on Traxxas Rustler joka tulee jäämään "pihasuditteluun".
Niinpä kommentteja kaivataan kun en saanut "tolkkua" noista edellisistä viesteistä vastaako mikään hakemaani moottoria (Myyjätkään eivät paljon ilmoittele onko minkä tyyppisestä koneesta kyse!!!!!).

1586
Sähköautot / Stampede/Rustler
« : 26.05.04 - klo: 21.59 »
No niin nyt on yksi video saatu aikaiseksi (Jankalle kiitos) jossa "harjattomalla" Rustlerilla ajellaan asfaltilla, tasapaksua ajoa katsokoon ken viitsii (Siis myös imuttaa 26mb).  :mrgreen:
Samalla videon leikkeellä on myös "jankan" E-Maxx Lehnerin harjattomalla varustettuna, tässä onkin vähän katsomista.
Niin tätä videota en viitsi pitää hirveän kauan jaossa koska kotisivutilaa on vain 100mb, poistan sen jossain vaiheessa kun tulee tilan ahtautta.
Ai niin ja linkki videoon http://www.sisulan.net/stampede/sarkikangas.wmv

1587
Yleinen keskustelu / Alumiiniosat ja niiden kestävyys?
« : 26.05.04 - klo: 01.21 »
Niin kysymys olisi alumiiniosien kestävyydestä.
Olen ajatellut korvata tukivarsia ym muita kohteita autossani aluminisilla "hop up" osilla, nyt askarruttaa niiden kulutus kestävyys.
Esim tukivarret tuntuvat kuluvan "saranoinnistaan" varsinkin hiekalla ajettaessa, onko alumiini tässä tapauksessa kestävämpää vai heikompaa?
Talvellahan muovi on parempi vaihtoehto jäätymisen kannalta, joskin murtuu helpommin (Traxxasin Stamppedessa ei ole ongelmaa kylläkään, sellaista "rautakankea" ovat tukivarret).

1588
Sähköautot / Stampede/Rustler
« : 26.05.04 - klo: 00.44 »
Jatkampa tänne kun sopiva topicci on kerran avattu.  :lol:
Eli Rustlerin moottori otti ja kuoli, siis alkuperäinen stingeri.
Ihmettelinkin sen älyttömän hyvää kulkua verrattuna Stampedeen aikoinaan kun siinäkin oli samainen moottori.
No tämä "tehostingeri" kävikin todella kuumana, niin kuumana että tarrotus moottorin ympärillä suli. :D
Tuossa viikonloppuna raviradalla ajellessa moottori ei ensin lähtenyt "käyntiin" vaan pienellä "härnäämisellä" ja hiilien "sorvaamisella" (Ruuvimeisselillä painoin hiiliä kollektoria vasten ja pyöritin moottoria) saatiin auto liikkeelle.
No hetken ajeltua auto rupesi "hiipumaan" ja luulin että akut ovat "loppu", no jatkoin ajelua vain ja ihmettelin kummaa käryä ilmassa.
Hetken perästä "voimasavut" sitten tulivatkin moottorista ja auto pysähtyi, totesin stingerin "kuolleen".
No tänään töiden jälkeen sitten "lainasin" tuota harjatonta Stampedesta (Tulossa "spedeen pientä remonttia) ja kiirellä asensinkin sen koeajoa varten.
Jankan "suostuttelun" perusteella "pulltasin" 25 hampaisen pinjonin kiinni ja "kruunasin" sen vielä 84 hampaisella "spurrilla".
Välitys olikin onnistunut, auto jaksoi asfaltillakin lähdössä lyödä tyhjää ja kulku oli suhteelisen kovaa (Moottori ottaa noin 23000-26000rpm riippuen akun varauksesta).
Videotakin otettiin sekä "jankan" E-Maxxista että "hajattomasta" Rustlerista, tosin ei mitään "säväyttävää".
Kunhan saadaan ne "työstettyä" niin laitan kotisivulleni ne ladattavaksi mikäli ketään kiinostaa.   :wink:

1589
Sähköautot / Stampede/Rustler
« : 24.05.04 - klo: 21.58 »
No itselläni on kumpaisetkin.
Stampede on pajon "hauskempi" pihasudittelu vehje kuin Rustler.
Rustlerin "rooliksi" taitaa itselläni tulla "asfalttipirssi", siihen se soveltuu erinomaisen hyvin verratuna Stampedeen.
Parhaita puolia tuossa Stampedessa on kunnon maavara ja isot renkaat jotka mahdollistaa ajon erittäin vaikeassa maastossa, toisaalta on myos hauska ajaa hurjaa vauhtia epätasaisella alustalla.
Kumpaisenkin auton "hyppyominaisuudet" ovat hyvät mutta Stampede vie tässäkin kirkkaasti voiton johtuen siitä että renkaiden "ilmatila" on suurempi, Rustleri kun tuppaa "kolahtamaan" pohjilleen isomman hypyn päätteeksi.
Alustarakenne näissä on kuitenkin sama pohjalevyä lukuunottamatta.
Myös kestävyys kummallakin on uskomaton, itselläni on "törmäilystä" hajonnut vain "etupään pohjapanssari", shock tower (Siis se missä iskarit on yläpäästään kiinni) ja takimmainen tukivarsi, kaksi viimeistä menneet sen takia rikki koska "jankan" E-Maxxi on tullut "eteen" lähes täydestä vauhdista.  :mrgreen:
Ensimmäiseksi kannattaa "päivittää" kuulalaakerit pyöriin, toisekseen se mekaaninen nopari kannattaa vaihtaa elektroniseen.
Kaiken kaikkiaan kumpi vain on erittäin hyvä ostos hintaisekseen.
Ai niin jos meinaat ajaa Rustlerilla asfaltilla vakiorenkailla niin siitä ei tule mitään jos et laita niihin inserttejä (Niin sanottuja "sisärenkaita" jotka on tehty esim solukumista tai vaahtomuovista) se kun kiemurtelee kuin käärme niillä. :D

1590
Sähköautot / Liittimet
« : 23.05.04 - klo: 23.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Mulla olisi muutama kyssäri,jotka sopinevat tähän topiciin.
Kuvitellaan,että mulla on neljä akkua,nopari,laturi ja purkulaite,joissa kaikissa on Tamiya-liittimet.
Tilalle tarvittaisiin kunnon liittimet.
Kysymys kuuluukin,että mitkä tilalle ja mistä?
Tarvitsenko itse liittimien lisäksi muuta,paitsi juottovälineet?
Sitten,noita Deans-liittimiä ei ilmeisesti tarvita kuin yksi per akku,eli molemmat johdot menevät tuohon yhteen liittimeen?

Nämä kysymykset saattavat olla hieman tyhmiä,koska olen näissä sähköasioissa aika newbie.


No Deansit (Ultra Plug) on tietääkseni parhaat tällä hetkellä 100A virrankestolla.
Näiden kanssa et tarvitse kuin kolvin ja tinaa, mukana tulee kutistesukkaa.
Deanseja löydät ainakin Hobbylinnasta, eivätkä maksa paljon (3.50€ pari). http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=42&sub=152n

Sivuja: 1 ... 50 51 52 [53] 54 55 56 ... 59