Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - sprawl

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 14
181
enpä päässykkään aikataulujen puolesta paikalle, ootteko joka tiistai siellä?
pääseekö radalle muina aikoina kokeilemaan vapaasti?

182
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 03.08.11 - klo: 21.09 »
Kyllä hiekat ja muu roska on hyvä puhdistaa aina ajon jälkeen. Laakerit ei tykkää hiekasta ja vedestä.
 
Harjallista on varmaan vaikea saada mistään rikki joten jos suht nätisti ajelee ni ei varaosan tarvetta ihan heti ole.

-hexejä
-alatukivarsia
-jouset
-vetareita

Varmaan miuta siitä ei ihan heti rikki saa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

183
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 03.08.11 - klo: 07.59 »
noparin tuuletin menee noparissa olevaan 2 piikkiseen porttiin ''FAN'' muistaakseen.
Muut tuulettimet, esim moottorin, isketään turhaan vastarin paikkaan josta vastari antaa n. 6v


Juu tuossa mallissa se menee suoraan nopariin, kyljessä on merkattu mitkä piikit on sille varattu.

Toivotaan että zombiella tuo nopari toimii paremmin kuin itsella 2edellistä, toinen pari kuukautta ja toinen 2päivää.

184
Yleinen keskustelu / Vs: Rc autoista vauhdinnälkään?
« : 02.08.11 - klo: 15.55 »
Kokeilin tuossa ykspäivä sellasta että istuin kaverin kyydissä apukuskin paikalla, ja auton edessä siinsi slashi 4x4 noin 60km/h.

Eipä se autossa miltään tuntunu mutta kun koitti sitä pikku purkkia pitää siinä hiekkatiellä niin kyllä haastetta saa monellakin tapaa :)

Veikkaisin että kyllä tästä harrastuksesta saa iloa oikeilla vehkeillä vaikka vauhdin nälkää olisi vähän enemmänkin, kyllähän se innostaa kun auto kulkee satasta, painaa noin 1,5kg ja edessä metrin korkea hyppyri(noh, ehkä tommosen hypyn jälkeen vois vaan laskea mitä ei menny hajalle mutta näin vertauksena).

youtubesta löytyy paljon videoita eri autoista, kannattaa selailla. siinä menee tunti jos parikin mukavasti, ja jos ei missään vaiheessa tule oloa että tuo vois olla siistiä niin sitte se ei ehkä ole sun laji.

Mutta toisaalta, kaikkihan on parempaa livenä.

185
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 02.08.11 - klo: 09.28 »
Noita laakereita alkoi menemään siinä vaiheessa, kun Traxxas siirtyi käyttämään pienempää 5x11x4-kokoista laakeria aiemman 5x11x5-kokoisen sijaan. En tiedä onko noissa jotain muutakin eroa, mutta hajoamistahti ainakin kasvoi tuossa kohtaa huomattavasti.


en ny muista kuinka tuo oli mutta noi isommat laakerit mahtuu kyllä siihen uudempaankin versioon kun laittaa johtojen päähän sitte holkiksi vaikka sen vanhan laakerin kun se normi holkki ei enään mahdu sinne väliin.

186
Toki toki...esim. huomenna kerhoilta n.17.00 eteenpäin jolloin porukkaa paikalla jos ei sada

Tuotahan vois harkita ihan mielenkiinnon vuoksikin tulla kahtomaan että minkämoista on meininki.

TUleekos tuonne nykysin sähköä jota saa käyttää latauksia varten jos sähköillä ajelee?

187
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 01.08.11 - klo: 15.24 »
Kävin juuri hakemassa Slashin matkahuollosta ja nyt akku latautumassa. Pitääkö tuosta akun päältä repiä tuo kirkas, paksuhko muovi pois vai jättää siihen suojaksi?

Ei ole akussa mitään ylimäärästä suojaa.

188
saakos tuolla käydä kokeilemassa ensimmäisiä rata-ajoja pedellä?

Tarttis hankkia joku sopivampi menopeli niin pääsis useamminkin ajelemaan maakuntiin kun uutta harrastelija kantaa on jalasjärven suunnalla.

189
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 01.08.11 - klo: 10.30 »
voisko joku laittaa suorat linkit slashiin sopivasta lipo akusta ja laturista. suomesta siis ostettuna.

ihan ummikko näissä vielä mutta riittää varmaan tuo s2 lipo.

miten kauan akulla ajelee radalla? vai tarviikoo heti ostaa useampi mukaan?

kiitos
Laturi esim. Graupner ultramat 14+
www.sabe.fi/hobby tai www.racingfactory.fi
muista ostaa lisäksi jst-xh balanserilauta

Jos ei rahasta pulaa niin akuiksi vaikka racingfactoryltä GM merkkisiä.


Jos vakio slashillä ajelet niin jollain 6000mah 2s akulla ajelee varmaan lähemmäs 20-25min riippuen vähän alustasta.


Mutta jos mahdollista niin www.hobbyking.com saat halvemmalla akkuja(noin 20€/kpl + postikulut 10e) viikossa kotiin toimitettuna. Nuo GM:n akut kun on siellä 50-150e tienoilla.
Esim. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11613 -> 16.9€

190
Traxxas / Re: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 31.07.11 - klo: 22.48 »
Cutoffin jälkeen:

1. 3pykälää 3,847v
2. 4pykälää 3,859v
3. 4pykälää 3,863v

Latauksen jälkeen noin 3min pihasudittelua. Akku 3s zippy 30c 4000 mah.

jännä homma kun molemmat akut rupes tuon uuden auton myötä yhtäkkiä temppuilemaan.

Toinen akku on max amps 2s 8000mah, katkasun jälkeen latas 3000mah. en oo vielä kattonu jännitteitä tuosta,
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

191
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 31.07.11 - klo: 21.55 »
Jep latauksen loputtua voikin olla, mutta tarkista miten on ajon loputtua. Tuo saattaa johtua siitä että yksi kenno on huonompi ja purkautuu alle sallitun jännitteen paljon muita aikaisemmin.

pitääkö tuo miten tarkistaa vai saako tuolla laturilla sen jotenkin suoraan mitattua?

192
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 31.07.11 - klo: 20.56 »
Onko kaikki kennot samoissa jännitteissä kun nopari katkaisee menon?
En tiedä noista mutta akkuja latailen ultramat 14+ ja aina on balanseri liitin ollu kiinni. Eikös ne sillo pitäis olla tasaset?

Ongelmaa ei ollu esim. hobbykingin nopareilla mitä tuossa ollu parikin kappaletta vanhoissa vehkeissä.

193
Traxxas / Re: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 31.07.11 - klo: 20.28 »
Mistähän johtuu kun kahdella eri lipolla sama homma. Täydellä akulla ajaa melko vähän aikaa ja sitten menee cutoffi päälle. Tän jälkeen lataa noin 1000mah tuota 4000mah 3s akkua.

Koitin äsken niin että kun katkasi niin sammutinvirrat ja laitoin takasi ni jatko ihan ilosesti ja sitte taas katkasi?

Purkuarvot lipoissa molemmissa yli 30c
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

194
Eli taivalmaassa taivaltuvalla olis hiekkapohjainen muokattavissa oleva vanha kaukalon pohja kooltaan noin 60-70m x 30-40m johon vois rataa suunnitella.

Puhuin jo alustavasti kyläläisten kanssa, sinne olis mahdollista saada hiekkaa/soraa/kalusto jolla tehdä rataa.

Joten onko kuinka monta ihmistä lähiseudulta kiinnostuneita siellä ajamaan jos sellasta rupee tekemään?

195
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 31.07.11 - klo: 14.47 »
Ajeleeko porukat 3s lipoja noilla vakio välityksillä 11/54? Pitää vissii tähänkin malliin ostaa tuo siili yhdistelmä motille ihan suosista.

Muuten tuntuis ihan hyvältä autolta kun eilen paketista otin ulos :)

196
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 31.07.11 - klo: 14.47 »
Sprawl sinulla taitaa olla tuo 4wd malli, kun taas tämä keskustelu on tuuppi malleille.
http://rc10.fi/index.php?topic=51592.0 Tässä on oikea ketju 4x4 stampedelle.


Kappas, tuokin oli olemassa, kiitos.  :police:

197
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 31.07.11 - klo: 12.03 »
Ajeleeko porukat 3s lipoja noilla vakio välityksillä 11/54? Pitää vissii tähänkin malliin ostaa tuo siili yhdistelmä motille ihan suosista.

Muuten tuntuis ihan hyvältä autolta kun eilen paketista otin ulos :)
Tuntu kyllä todelliselta hirviöltä tuo auto slashin jälkeen vaikka onkin perjaatteessa lähelle samaa alustaa mutta isommilla renkailla...'''

Summitti olis ollu vielä isompi mutta maksaa jo jonkun verran enemmän.

198
Sähköautot / Re: LiPo akut autokäytössä.
« : 30.07.11 - klo: 19.14 »
Oon kuullu monta tapausta jossa lipo on pitkän säilytyksen jälkeen turvonnut. Ilmeisesti ei tykkää pitkistä säilytys ajoista. Tosin en siihen osaa sanoa että tippuuko jännite liian alas esim 3vuoden jälkeen joka tuohon vaikuttais.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

199
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.07.11 - klo: 22.05 »
Pari kysymystä lajia mahdollisesti aloittavalta..
Slashistä tulisi käytännössä lelu eikä kisavehje..


- Mitä käytännön eroja eri Slash 4X4 malleissa on? Kalliimmissa seteissä ilmeisesti on osa osista korvattu alumiinilla ja vakaajatangot löytyvät?
- Mikä malli on järkevin sunnuntaisuharille?
- Katselen myös käytettyjä. Mitä niissä erityisesti pitää ottaa huomioon?
- Onko muuten koreja saatavana valmiiksi maalattuina/teipattuina vai ovatk kaikki "kirkkaita"?
- Onko jotain vakio modauksia, jotka ovat välttämättömiä lähinnä kestävyyden kannalta?
- Kuinka hyvin "Over trayt" suojaa autoa pikku kiviltä entä aiheuttaako se ylikuumenemista?

Tuossa muutama perus kyssäri. Mukavaa, jos jaksatte vastailla.


Jos vain budjetti sallii niin osta uusi. Toki käytettyjä voi löytää hyviäkin mutta myös niitä huonoja, olen tässä nyt tehny kuukauden aikana jonkinverran kauppaa eri käyttäjien kanssa ja moni on sanonu muussa yhteydessä että tullu hankittua ihan susi auto.

Itsekin käytettynä ostin nelikon, ja noin 2viikkoa sen saamisen jälkeen pääsin ekan kerran tosissaan pihalle. Sen jälkeen alkoi laakeriongelmat, sitten sähköongelmat, sitten myinkin jo auton pois uusien osien kera.

Kieltämättä siinä kävi monta kertaa mielessä laittaa vain auto kaappiin ja ostaa samantien uusi tilalle kun ei enään jaksanut "toimivaa pakettia" korjata. Muutaman samanlaisen tapauksen oon tässä nähny muiden käyttäjien puolesta, vastaan on tullu puuruuveilla kiinnitettyjä osia, teipattuja osia, vajaita paketteja, ym ym.

En väitä että kaikki olisi tällaisia tai että kaikkia vikoja olisi välttämättä edes myyjän tiedossa mutta siihen kannattaa varautua. Auton kaikkien ruuvien uusiminenkin maksaa jo sen 20-30e, vetarit on 10e kappale kunhan niitä edes tulisi ensin myyjille lisää, sähköt maksaa sen >100e(motti+nopari), laakereihinkin saa menemään sen muutaman kympin.

Eli tuota käytetyn ostamista kannattaa todella tarkasti miettiä ja jos mahdollista, käydä katsomassa sitä paikanpäällä.


Uusi on kuitenkin aina uusi, toki maksaa enemmän mutta kyllä maksaa sen korjaaminenkin.

Toki kannattaa varautua myös siihen että lajiin kuuluu ruuvaamista välillä enemmän ja välillä paljon. Siitä ei eroon pääse edes uuden auton kohdalla. Riippuu tietenkin itse ajajasta ja kokoonpanosta paljon.

ITse ehkä suosittelisin platinum mallia, sisältää paremmat jouset ja joitakin päivityspaloja jotka tuo kestävyyttä. Ja on hintasuhteelta kohtalainen verrattuna perus 4x4 harjattomaan.

Platinumissa taitaa olla yleensä aina kirkas koppa mutta jos esim. sabelta tilaa auton niin en usko olevan este vaihtaa se valmiiksi maalattuun jos semmosen haluaa mieluummin.

Overtraytä en ole itse kokeillut mutta sen mitä muilta kuullut niin kovemmassa rasituksessa(isoilla akuilla, mm. 3s lipolla) on jonkinsortin lämpöongelmaa olemassa vaikka on tuuletin+siili yhdistelmiä käytössä joten se kannattaa ottaa huomioon.

Perusmodauksia löytyy hyvin youtubesta esim. "slash 4x4 tips", mutta taitaa se suurin huolenaihe olla kardaanin muovisuojan jatkaminen päätyyn asti joka ei ole iso projekti mutta säästyt todennäkösesti heti ekana päivänä slipperin mutterin pyöristymiseltä.

200
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 27.07.11 - klo: 18.03 »
jeah, molemmat slashit myyty ja stampede huomenna postissa. Tosin, huonoa on se että lähetään tänään reissuun joten saan sen vasta lauantaina. :)

201
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 27.07.11 - klo: 16.40 »
Kyllä se nokka maassa pysyy parhaiten liipasinta löysäämällä. Jonkunverran pystyy noparista riippuen säätämään lähdön voimakkuutta.

Joku kyseli lämpöjen lasku vinkkiä niin tuuletinsiili yhdistelmä esim sabelta maksaa 16e joka auttaa hyvin lämpöihin. Mutta toinen iso vaikuttaja on laakereiden ja renkaiden kunto.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

202
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 24.07.11 - klo: 22.32 »
Onhan niissä eroa, Stampede on mosteri, joten maavaraa on enemmän,
eli ajo onnistuu myös rouheammassa maastossa.

Toni

onko toi stampede vakiona kuinka herkkä kaatumaan verrattuna slashiin joka kaatuu heti jos kääntyy asvaltilla?

ja eikös pedessä ole akkukotelot sellaset "avoimet" niinku slashissä? eikä niinku öö onko se ny emaxxisa vai revossa kun on ne tyhmät kotelot?

203
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 24.07.11 - klo: 21.57 »
onko stampedessa mitään plussaa verrattuna slashiin?

mietin että osaisko uuden 4x4 slash ultimaten vai stampeden?

204
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 21.07.11 - klo: 21.49 »

ite ajellu kyllä ihan ilman moisia hiekalla/soralla.

meinasinkin tota ihan siltä pohjalta että näät paljonka se vaikuttaa lämpöihin.

Ajelin tossa duunimestan kupeessa tyhjällä asfaltti parkkiksel ilman välikoppaa ja ei pätkinyt kaasu ja sisus kalut pysyi ihan viileinä akkua lukuunottamatta, se on aina lämmin. Mutta kyllä sinne lentää kaikkee pikku rojua :( 
Ikävää kun kivet menee kardaani tunneliin ja sieltä "vaihdelaatikkon". Sieltä kuuluu kummia rutinoita ja rähinöitä. Vaikka on se kardaanisuojamuoviläpyskä.

Mut näillä mennään.  :afro:

sitä muovia on helppo jatkaa, itse leikkasin jostain muovista pätkän ja liimasin sen siihen alkuperäisen jatkeeksi, loppui rutinarätinät.

205
jo toinen hobbykingin 100a nopari kuukauden sisään rikki.

Viimeinen ostos omalla kohdalla.

206
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 21.07.11 - klo: 11.33 »
ite en henk. koht suosittele mitään halpista, mut kiinasta tost xerunista on ihan ok kokemuksia.

4wd correis mul on ollu castle tekniikkana. Mamba max + castle/neu 3800kv kone ja eipä o tarvinnu lämpöjä hirveesti seurailla. Toi on kyl sensoriton, eli jos kierrosaikoja radal hakee, ni sit suosittelisin melkeen jotain sensorillista kattomaan.

täytyy kokeilla tuota xerunia seuraavaksi.

tuo sidewinderin paketti on toisessa mutta eipä oo hyviä kokemuksia siitäkään, lämpenee ihan sikana ja tuosta noparista posahti +johto irti ja on nyt turkusessa tarkkailtavana.

että sellasta :)
(kyseessä siis castle sidewinder 4600kv combo)

207
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 21.07.11 - klo: 11.19 »
Overtray on kyl ihan MUST jos on vähänkään irtonaista kamaa tiellä. Ja motilla on integry siili/tuuletin kombo ja noparis on tuuletin et kyl ne vähän jeesaa....

ite ajellu kyllä ihan ilman moisia hiekalla/soralla.

meinasinkin tota ihan siltä pohjalta että näät paljonka se vaikuttaa lämpöihin.

208
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 21.07.11 - klo: 00.56 »
tekis mieli sanoo, että mitä mä sanoin niistä kiinan halpiksista, mut enpä sanokkaan, ku taisin pitää suuni kiinni silloin kun noita 100 pskoja joku tääl suositteli isoon ääneen :)

nimim. Yhden 100a escin suoraan roskiin heittänyt.

mikäs se joku 60a malli on mitä täällä on kans suositeltu noista hobbykingin malleista, tai mitä itte suosittelisit?

209
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 21.07.11 - klo: 00.46 »
kyllä taas koetellaan hermoja meikäläisen osalta...

ensin nelkusta hajos tuo 100a nopari, tilasin uuden jonka laitoin eilen kiinni, ja tuo uus hajos sitte tänään...'

pitää vaan piipitystä ja lämpenee noin 10sekunnissa polttavan kuumaksi, kaikki juotokset katoin läpi mutta oikarissa se taitaa silti olla...

eipä tuota vissiin kannata takasin honkongin maahan lähetellä mutta on tää kyllä mukavaa kun 1,5kk suunnilleen autoja pitäny enkä oo kerenny 2akkua peräkkäin kertaakaan vielä ajamaan sen jälkeen kun harjalliset vaihtanu harjattomiin ja nimhit lipoihin.

 :angry: :angry: :angry:


210
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 20.07.11 - klo: 23.54 »
Hiiih.... Vaihdoin 13 pinjonin 18 pinjoniin ja perus 8.4v akku kiinni ja oh-hoh! Moottori, akku ja nopari alkaa hehkua! Ja huiput putosi 52->45km/h. Ajoaikakin lyheni kymmenellä minuutilla. Vähän huudattaa kaasu pohjassa niin kaasukin alkaa pätkiä.

Miten kuumana toi käy 11.1v lipo akul....  :shocked: :shocked:

Taidan laittaa perus pinjonin takaisin.

Ja Uudet Caliber M2 renkaat.... Niis on pitoa loputtomiin, asfaltilla vähän liikaakin. Auton saa ympäri tosi helposti!

Asiaa!!! Mut olihan hauskaa  :grin:

PS. Kopan alla on vielä overtray parilla tuuletus aukolla....  :roll:
koita ottaa tuo overtray pois.

Itsellä kanssa aika loputonta tämä lämpöongelma tuon 4x4 mallin kanssa, kohta kaikki mahdolliset laakerit vaihdettu, pienimmillä mahdollisilla välityksillä mennään, lämpenee sekä ezrun4000kv+100esc+2s yhdistelmällä että sidewinderin4600kv combo+2s yhdistelmällä YHDISTETTYNÄ siili+puhallin yhdistelmään ihan tolkuttomasti.

5min ajoa on jo aivan liikaa, ajo sitte pihalla, radalla, missä vain. Ei vaan tajua mikä siinä on....

jos heittää kamat 2wd vaikka 3s lipon kera, voi ajaa vaikka hamaan tulevaisuuteen asti ilman lämpöongelmia.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 14