Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - R/C95

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 12
181
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 07.12.13 - klo: 17.20 »
Lumi tuli eli tässä nyt sitten ne mun ostokset, joista kauan aikaa sitten puhuin eli talvirenkaat kahteen autoon. Tänään otin testit ja kyllä nyt maxxi nostaa keulaa mukavasti, eikä pito lopu kesken paitsi sivusuunnassa :wink:

182
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 05.12.13 - klo: 18.57 »
Sitten tarvitaan isompaa pannua tasaamaan painoa ja kierre on valmis :tongue: Muutenkin ton kanssa ei saa suojaa noille rattaille, joten niiden käyttöikä lyhenee varmasti

183
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 05.12.13 - klo: 18.04 »

184
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 05.12.13 - klo: 10.24 »
Eikös se FLM oma pukki siirrä moottorin tohon toisen akun paikalle, niin että painopiste laskee ja autossa käytetään vain yhtä akkua?

185
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 04.12.13 - klo: 22.07 »
Mutta eikös tossa akun kokoa voi jatkaa ylöspäin niin paljon kun haluaa? :wink:

186
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 01.12.13 - klo: 18.25 »
Et kai sä vaan oo kiertänyt niitä liikaa kiinni niin että kierteet on mennyt pilalle?

187
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 30.11.13 - klo: 15.35 »
En muista kerroinko tosta asiasta sillon ku noi mulle tuli mut ite hioin sitä runkoo oikeeseen kulmaan niihin bulkkeihin nähden ja hyvin on kestänyt. Vanhempaan e-maxxiin ja vissiin t-maxxiin menee heittämällä ja flm omaan pohjaan, koska traxxas muutti hiukan sitä muotoilua kun siirty tähän harmaaseen muovipohjaan. Sama ongelma oli alkupään rpm-bulkkien kans

188
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 24.11.13 - klo: 20.44 »
Komee kori! Kattelin kans et kesäiseltä vielä näyttää, kun täällä taas maa on jo osittain valkoinen. Tänään kävin pitkästä aikaa montulla e-maxxia pyörittämässä. Kyllä pysy auto puhtaana kun maa oli ihan jäässä ja vähän lunta päällä :tongue:

189
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 17.11.13 - klo: 18.29 »
Motti on leopard 4082 ja pinjoni taitaa olla 20t. Kasibuggy ei kulje ku n60km/h ja ei kiihdykkään kummosesti. Käytän 6s lipoja ni ei niistäkään pitäis olla kiinni. Ei ole sitä millä vaihdetaan asetuksia ni aattelin jos ois säädöt pielessä tehtaan jäljiltä. Vai meneekö suoraan paketista "täysiä"

Kannattaa kokeilla vaihtaa moottorin johtojen paikkaa. Veli kun laittoi mamba monsterin kiinni autoon ja testasi, niin pettymys oli tehojen suhteen aika kova. Testaillessa sitten veli painoi pakkia ja auto lensi volttia. Kun johtojen paikkaa vaihtoi, niin pakki ja kaasukin muuttuivat niin, että takaperin meno on rajoitettu ja eteenpäin mennään kovaa. Joissain radioissa (esim. futaba) tarvitsee mamban kanssa kääntää kaasukanavan toiminta välttääkseen samanlaisen ilmiön.

190
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 09.11.13 - klo: 10.16 »
Tässähän herää alukuume itsellekin, kun tuota kattelee! Voisit rajottaa e-maxxin kuvien laittoa tai muuten mä joudun kohta turvautumaan pikavippeihin :laugh:

191
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 08.11.13 - klo: 18.05 »
Onkos sulla mcly enää mitään alkuperästä tossa e-maxxissa? Saisit varmaan kasattua sun vanhoista osista melkein kokonaisen e-maxxin raadon :laugh:

192
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 04.11.13 - klo: 11.49 »
Taisi mulla hajota keskidiffit tuosta DMT:stä n.10 akullisen jälkeen,syynä ehkä lautasten tekeminen märällä asfaltilla,suditin ympyrää siinä ja eturenkaat pullisteli hehe.Alusta asti jarrutuksissa tuli outo rätinä ääni,mutta se taisi tulla keskidiffin valmistusviasta..Luulis että keskidiffit hajalla koska diffiloota oli ajon jälkeen kuumempi kun moottori..Ja kun työnnän autoa eteenpäin siellä on aika iso vastus siellä diffeissä,täynnä metallisilppua varmaan.Ennen ku ne hajos totaalisesti liikkeelle lähdössä tuli raju rätinä ääni,sitte tuli kokoajan rätinää ja lopetin ajamisen.Se oli kyllä alussa kanssa epäilyttävää että keskidiffi kotelo vuoti öljyä ihan sairaasti,onko se normaalia?Ja mites tän sitten korjaa..otin diffikotelon päältä yhden kannen pois mutta ei siihen kyllä pääse mitenkään käsiksi...

Kun oot ottanu sen kannen pois siitä keskidiffin päältä, niin pohjasta vaan irrotat neljä ruuvia niin koko keskidiffi lähtee irti pidikkeineen päivineen. Kyseinen auto on tosi yksinkertanen rakenteeltaan ja siks helppo ja nopee purkaa ja korjata. Kun sulla kerran on osat kotona, niin saat auton nopeesti ja halvalla takas ajoon laittamalla itse. Auton laitto on niin olennainen osa tätä harrastusta, että kannattaa opetella korjaamaan, niin ymmärtää auton toimintaakin paremmin, eli yrittämään vaan äläkä luovuta jos ei heti onnistu :wink:

193
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 02.11.13 - klo: 15.34 »
Itsellä oli sama homma kun mclyllä noitten flm kamojen kanssa... Aina kun sai kasaan ja rullaili lattialla niin tuntu hyvältä ja sit kun meni montulle niin metrin jälkeen taas auto täyty laittaa atomeiks. Taisin kolme kertaa kasata ja purkaa auton ennen kun alkoi kaikki toimimaan ja alkuharmistuksen jälkeen kyllä on saanut tyytyväinen noihin olla. E-maxx on ihan mukava auto, mut diffihuolto on hanurista, kun siinä on niin paljon purkamista...

194
Yleinen keskustelu / Vs: Laadukkaat RC-videot
« : 28.10.13 - klo: 19.17 »
Mahtaa ketuttaa kun katottaa tonne alas :laugh: Laakeritkin tykkää tollasesta hiekasta...

195
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 28.10.13 - klo: 19.07 »
Vaikka tossa 2650kv koneessa lukee max 4s, niin maksimi kierrosmäärä kuitenkin antaa ymmärtää, että 5s toimii myös. Toi 2200kv mosa kiertää täysillä 6s lipoilla 55 440rpm ja 2650kv kiertää täydellä 5s lipolla 55 650rpm ja molemmissa ilmoitetaan maksimiks 60 000rpm. Tuskin tuo kierrosero konetta rikkoo, kun kuitenkin samoista materiaaleista koottu ja molemmat jää vielä maksimin alle. Veljellä on toi 2650kv kone kiinni DMT-VE autossa ja se auto on kuin suoraan jostain riivatulta pajalta jo 4s lipoilla. Veli on miettinyt ostavansa 5s lipon, mutta auto kyllä tarvitsee hieman vahvistuksia voimansiirron osalta ennen sitä...

196
Saksasta olis tarkotus tuoda auto kun muutenkin on sinne menossa. Järjestelmävirheen takia ajokortti ei lähtenyt valmistautumaan, kun kuukausi sitten inssistä läpi pääsin. Tänään kävin poliisiasemalla kyselemässä, että koskas kortin pitäisi tulla ja sit huomattiin se virhe, joten nyt se kortti vasta lähti valmistumaan. Tällä paperisella ajoluvalla ei saa ajaa Saksassa, eikä kortti ehdi enää reissuun mennessä! :angry:

197
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 24.10.13 - klo: 19.13 »
Voinko tehdä kahdesta saman kapasiteetin mutta eri jännitteen akusta 5S combon sen sijaan että käyttäisin ainoastaan 2S+2S tai 3S+3S? Vai onko tuossa jotain akkujen purkautumiseen liittyvää tai vastaavaa mikä pitäisi ottaa huomioon?

Voi tehdä, kunhan kennot on täysin samanlaiset. Sama valmistaja, sama kapasiteetti ja sama purkuvirta kun ovat, niin kennot toimivat yhtä turvallisesti kuin yksi 5s akku. Akkujen on hyvä olla saman ikäisetkin riskien minimoimiseksi. Täytyy kuitenkin muistaa, että jotkut noparit eivät tunnista helposti 5s akkua, vaan tunnistavat sen yleensä joko tyhjäksi 6s akuksi tai täydeksi 4s akuksi, eli se asia pitää varmistaa kun alkaa 5 ässällä ajelemaan.

198
Sähköautot / Vs: hpi super sc flux
« : 22.10.13 - klo: 22.20 »
Meinasin vahingossa tilata tollasen 5b fluxin amainista, kun joskus se sattui jäämään ostoskoriin katsellessa mielenkiinnolla minkä verran maksais postit tollaselle autolle. Kun tein kerran yhtä tilausta, niin en ollu kirjautuneena sisälle kerätessä ostoskoria ja kirjauduin vasta suoraan maksuvaiheessa. Kirjautuessa se piru yhdisti tallennetun ostoskorin ja offline ostoskorin ja rupesin paypal-kirjautumisen jälkeen kattelemaan et minkäs takia postit oli niin suuret, vaikkei ihan hirveesti osaa pitäny tulla. Olis siinä ollu ihmettelemistä ku postista oliskin pöllähtäny tollanen... Tosin sillon oli autosta tarjous 799$ eli olis sen ihan ok hintaan saanut.

Näyttääpä menneen jenkkipuljuista kyseinen vehje pois myynnistä :shocked:

199
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.10.13 - klo: 14.34 »
Mikäköhän iski 4s 40c 500mah genssille,kävin ajamassa scorpparilla normaalisti ja kun laitoin akun seuravan kerran laturiin luki näytössä"contaction break",kokeilin toisellakin laturillla ja sama homma  :huh:

Taitaa olla Gensseissä aika paljon sitä vikaa et liitossilta pettää akun sisältä.Jos akku toimi moitteettomasti ajaessa niin voisi luulla et jokin balanserijohto on irti.Tsekkaa balanseriliittimestä kaikki kennot yleismittarilla.

Velipojan genssistä hajos liitos kanssa sisältä. Avasin puukolla niitä kuoria, mut törkkäsin vahingossa veittellä kennoon ja savu nousi. Ei ihan mennyt putkeen se korjaus, vaikka todella varovainen koitin olla...

200
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 21.10.13 - klo: 14.29 »
Tuli käytyä paiskomassa e-maxxia uudella montulla ja kyllä siellä olikin hyviä paikkoja pomppia. Ensimmäisellä akullisella pamahti lopussa hubi päreiks eikä tullut varaosaa mukaan :sad: Menin kotiin, laitoin akut lataukseen ja vaihdoin hubin ja taas mentiin. Sillä kertaa lähti kardaanista ruuvi menemään ja diffistä antautui laakeri. Hiekkapöly ei tee niille kyllä hyvää vaikka suojattuja onkin... Sopivia laakereita ei ollut kotona, joten tilasin niitä ja taisipa vähän karata mopo käsistä muidenkin ostosten suhteen :embarrassed:
Pinion Gearinko laakeri ja valotappas mitä sen laakerin mukana paketista löytyy  :wink:

Oikeelta puolelta takaa meni se laakeri eli ei pinjonin laakeri. Kumisuojus oli osittain lähtenyt irti ja sen takia laakeri oli täynnä hiekkaa. Vielä ei ehtinyt tulemaan muita tuhoja, sillä toi ruuvin häviäminen keskeytti ajelut. Ihmettelin et mistä mekkauspöydälle putos kuula ja sit huomasin et vähän huonossa hapessa oli se laakeri. Onhan niillä jo koko kesä ja alku talvi menty eli paljon hiekkaa ja lunta pöllytelty, että ei ole ihmekkään jos rupee pikkuhiljaa kulumaan. Muut laakerit on vielä ihan täydellisessä kunnossa eli ei ihan mitään huonolaatuisimpia ainakaan ole! Paketin sisältö selviää myöhemmin, mutta alumiinia ei tälläkertaa tullut :wink:

201
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 21.10.13 - klo: 00.28 »
Tuli käytyä paiskomassa e-maxxia uudella montulla ja kyllä siellä olikin hyviä paikkoja pomppia. Ensimmäisellä akullisella pamahti lopussa hubi päreiks eikä tullut varaosaa mukaan :sad: Menin kotiin, laitoin akut lataukseen ja vaihdoin hubin ja taas mentiin. Sillä kertaa lähti kardaanista ruuvi menemään ja diffistä antautui laakeri. Hiekkapöly ei tee niille kyllä hyvää vaikka suojattuja onkin... Sopivia laakereita ei ollut kotona, joten tilasin niitä ja taisipa vähän karata mopo käsistä muidenkin ostosten suhteen :embarrassed:

202
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 19.10.13 - klo: 18.29 »
Pitäs kai mennä tonne montulle revittelemään omallakin autolla, kun tää kaikkein lähin monttu kuihtuu. Tänä kesänä ei oo ollu oikeestaan ku yks hyvä kasa ja nyt sekin alkaa loppumaan. Tuolla näkyy olevan paljon hyviä hyppyjä!
No niinpä.. Eli nyt sultakin videota kerrankin esille  :wink:

Haha :laugh: On mulla goprossa matskua tän vuoden bashailuista niin talvelta kun kesältäkin, mut en oo jaksanu editoida niitä youtubeen. Tarttis kai jossain vaiheessa tehä näille leluillekin oma kanava, mutta kaipa niitä on siellä jo tarpeeks osaavimmiltakin kavereilta niin kuin esimerkiksi tossa yllä :wink:

203
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 18.10.13 - klo: 19.28 »
Pitäs kai mennä tonne montulle revittelemään omallakin autolla, kun tää kaikkein lähin monttu kuihtuu. Tänä kesänä ei oo ollu oikeestaan ku yks hyvä kasa ja nyt sekin alkaa loppumaan. Tuolla näkyy olevan paljon hyviä hyppyjä!

204
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 15.10.13 - klo: 13.17 »

205
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 10.10.13 - klo: 21.36 »
Ok.. eli ölpät sisään ja paketti kasaan ja kiinni autoon ? Ei tarvinnu shimmailla mitenkään erityisemmin ?

Setissä tulee sopivat shimmiprikat mukana. Muistaakseni noi diffit on Ofnan tekemät. Osat löytyy kai jollain Ofnan osanumerollakin. Jenkeissä ne jotka on saanut syystä tai toisesta kulmavaihteen rattaat päreiksi on sanonut että Hot Bodiesin rattaat on täysin samanlaiset, mutta kestävämmät (parempi karkasu tai jotain) ja tuplasti kalliimmat kun Ofnan. Vaikka noi diffit, jostain syystä siis meniskin niin ainakin varaosien saanti on turvattu ja saahan noihin kuoriin melkeimpä minkä vaan 1/8 diffin :wink:

206
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 10.10.13 - klo: 19.16 »
Kuinka "kasassa" noi UHt oli kun ne tuli ja teitkö sä mitä niille ? Diffi ilmeisesti kasassa ja laakerit paikoillaan ?

http://rc10.fi/index.php?topic=4871.2160 Tosta näkee mitä siinä tuli mukana. Diffit oli kasattu, mutta ilman öljyjä ja jos käyttää trx vetareita niin täytyy vaihtaa ne akselit mihin saa ne traxxasin omat vetarin kupit kiinni (flm on lyhemmät ja akseli hyppii helposti pois). Traxxasin teräskardaaneilla käytän mukana tulleita flm omia vetarikuppeja tossa diffin päässä, meinaan toi vaihteistoon päin oleva akseli on pienempi kuin vakio eli kardaani ei pyöri keskitetysti. Toi kulmavaihde muuttaa välityssuhdetta sen verran, että kolme piikkiä isompi pinjoni muuttaa omasta mielestä suhteen samaksi kuin vanha tai ainakin lähelle.

207
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 09.10.13 - klo: 22.45 »
Millä pinneillä sun tulivarret on kiinni noissa UH Bulkeissa ?

Niissä tuli alemmat pinnit mukana, enkä kyllä tiiä miks ei samalla ylempiä. Ylemmät on kiinni niillä täälläkin kehutuilla traxxasin e-klippi pinneillä :wink:

208
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 09.10.13 - klo: 22.25 »
Tämä kesä meni kyllä täysin ilman voimansiirtomurheita vaikka ajo oli täynnä juurikin isoja hyppyjä ja voltteja etuperin ja takaperin ja tuplana. Kausi vaan tokkäsi hieman yli kuukaudeksi katkenneen iskarinvarren takia, mutta eipä silloin olis ajelemaan hirveästi kiireiden takia ehtinytkään. Kaikenkaikkiaan oon tyytyväinen noihin flm kamoihin mitä erehdyin talvella ostamaan, meinaan ennen sitä sain vakiodiffit päreeksi viiden akullisen välein. Jos olis sama tahti jatkunut niin kyllä mä toisen pään jo tänä kesänä säästin ja saimpahan vielä kestävät bulkit tilalle mitkä oli tarkotus jokatapauksessa jossain vaiheessa hommata. Eipä autosta oikeestaan hajonnutkaan muuta kun tukivarsi ja iskaritorni (vakiot ja vaihtui rpm kamoihin) ja tuo iskarin varsi (päivittyi iskarit trx BB kun ei raaskinut tota UE settiä ostaa :embarrassed:) Nyt alkaa auto jo tuntua kestävältä ja mukavalta, eikä sitä tarvitse vakioon verrattuna koko ajan ruuvata!

209
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 25.09.13 - klo: 11.51 »
EDIT: Joo oli sitten GPM tolpat vinoja jo heti kättelyssä, tai oikeastaan ne oli tehty vinoiks ja mitä hel***tiä tehty vielä kahesta osasta? Toi ei tuu kestää, napsahtaa varmaan aika nopeesti tosta kierteen kohtaa poikki ja vielä ku se on niin pieni ku M3. Toki Integy ja GH racing tekee tolppansa kahesta osasta mutta ne on tehty sillee järkevästi et se ite tolppa on samaa osaa ja sit ne "lautaset" on iralliset. Tossa esimerkki takatolpasta: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXTTJ1&P=7
Ja sit p*ska homma kans sillee ku niit ei saa kovin helposti suoriks ku se kierrekkin on tehty vinoon. Täytyy varmaan porata vaa siihen kylkeen uudet reiät et saa ne noihin mun torneihin kii.

Eikös toi toinen pää oo suora noissa tolpissa? Eiks sinne voi porata uuden reiän ja tehä kierteen ja laittaa vaan ne tolpat kiinni väärin päin? Tosiaan aika heikolta vaikuttaa toi rakenne. Tuskin montaa katotusta kestää...

210
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 19.09.13 - klo: 12.44 »
Millä öljyillä porukka ajelee trx bigboreilla? Eilen kävin ajamassa pitkästä aikaa ja kyyti oli aika pomppuista. Laitoin big boreihin alustavasti 80 öljyt jotka oli vakioissa hyvät, mut eivät oikein toimikkaan noissa uusissa pumpuissa. On toi musta sit hieno väri :cool: mclylle kiitokset loistavasta vinkistä!

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 12