Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - nikoprkl

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 22
181
Kyllä se on nimenomaan se lipo cut-off.

182
Kitokset tosiaan vantaan porukoille hyvistä kisoista ja säästä! ;)
Omat suoritukset olivatten taas ala-arvoisia, mutta siihenhän on jo totuttu. Fiilis oli sentään mukava niin varikolla kuin radallakin. Kiitokset siitä kanssakisaajille ja tiimille.
Onnittelut vielä Petelle suvereenista nelkkuvoitosta ja mestaruudesta ja Henkalle TQ:sta. Myös valtteri ja silppa olivat aivan tulessa! Tästä on hyvä jatkaa. :) (Ja hyvin veti karrikin)

-tiim manaker

183
Jos jollain on kisapaikalla lainata akut, millä pääsee 10min finaalissa, niin olisin kiitollinen :)

-Niko
Onko tarve 2s vai 4s akuille?
Mä voin lainata yhden parin 4ah 2s akkuja.

Kiitoksia vain, mutta taitaa olla akkuhomma nyt reilassa.
Eiköhän kisasta selvitä :)

-Niko

184
Jos jollain on kisapaikalla lainata akut, millä pääsee 10min finaalissa, niin olisin kiitollinen :)

-Niko

185
Eurorc.com / Vs: EuroRC.com mukana seuraavissa kisoissa
« : 11.08.12 - klo: 06.07 »
Rikulta löytyy vantaalla tuupin osat totuttuun tyyliin. Nikolla mukana myös nelkun/tuupin osia ja sähköjä.

186
Kun näin pienellä porukalla ajellaan, niin sopisiko myös ettei kerrankin aloitettaisi kisoja kukonlaulun aikaan? :)

-N

187
Oletko siis 6000kv koneen vaihtamisen 4000kv malliin jälkeen vaihtanut autoon pinjonia isommaksi vai pienemmäksi? Välityksiä kuuluisi selkeästi pidentää, eli pinjonia suurentaa tai muuten ei homma kyllä varmastikaan pelaa.

188
Slashiin tarttis harjattoman koneen harjallisen tilalle. Nopariksi on hankittuna Hobbywing Ezrun 60A-SL. Mieluiten suomesta ostaisin, mutta ei pakosti jos toimitusajat ulkomailta pysyy kohtuullisena. Auto on pihakäytössä. 3.17mm akseli olis jees niin pysyy pinjoni oikean kokoisena. Hinta sais olla mieluiten max. 80€.

Mites nämä:

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkomoottorit-ja-rattaat-harjattomat-moottorit/platinium-brushless-motor-85t-r03006

http://www.rceet.net/brushless-motor-xirius-pro-85t-p-1022.html

Tätä ei taida suomenmaalta löytyä?
http://www.hobbypartz.com/07e-ezrun-10t-3655-blue-motor.html

Muita ehdotuksia?

Enipadi?

http://fi.eurorc.com/product/483/hobbywing-xerun-sensored-brushless-motor-105t  siinä ois esimerkiks hyvä kone slashiin. toimii Ezrunin kanssa moitteetta ja on bonuksena vielä sensorillinenkin, jos joskus tulee säädin päivitettyä parempaan.

-N

189
Kiitokset kisan järjestäneille täältäki.
Puitteet olivat kohdillaan, sää suosi ja ratakin oikein asiallinen.
Ainoastaan oma alisuorittaminen varsinkin tuupissa harmitti. Mutta eipä kai ollut muuta odotettavissakaan tällä treenimäärällä. Nelkkupäivänä oli sentään jo rata suunnilleen takaraivoon taottu niin parani tuloskin siedettäväksi.
Alunperin piti jättää koko kesän sähkökisat ajamatta ajan puutteen vuoksi, mutta niin se vaan veri vetää kisoihin. Onneksi järjestyi aikaa enkä missannut näin hienoja kisoja.

Enpä olisi uskonut tätä sanovani, mutta toivottavasti joensuun kisa pysyy kalenterissa jatkossakin!

-Niko

190
Eurorc.com / Vs: EuroRC.com mukana seuraavissa kisoissa
« : 07.06.12 - klo: 18.58 »
Nikolla mukana M8 osat Kauhavan SM-kisoissa.

191
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 07.06.12 - klo: 18.55 »
Mitenkäs kun kokeilin kumpaakin softaa mitä hobbywingin sivuilta löytyy ja yhteys ei pelaa escin ja pc:n välillä?
Asensi kyllä laitteen kun tökkäs piuhan kiinni mutta softa näyttää että ei yhteyttä.

Tarkottaako tämä että mulla on kopio HW Xerun 80A esc? yksi tarra escissä on, tosi pieni ja niin kulunut ettei siitä näe mitään. Piirikortilla lukee jotain tällaista: HW 2.XXX

Edit: Hoke sanoi että akku kiinni niin toimii, testataan kohta.

Juu vaatii akun ja virrat päälle nopariin, että toimii.

192
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 06.06.12 - klo: 07.23 »
Vastikään mulla oli autossani tosi pitkät välitykset 25/44 (vakio 20/44) ja rasitin vielä noppaa ja konetta ryömimisellä. Kopan alta, ilmeisesti noparista(ettei ois ollu slipperi) nousi käryä ja kun sain kopan pois savua ei enää noussut mutta noparin sivussa kondensaattoreiden puolella oli tippa vihreää nestettä(konkan sisältöä?)

Seuraavalla kerralla kun lähden ajamaan auto toimii oudosti, ihan kuin ois kauhea turbolagi toisinsanoen auto vetää nyt kumilankamaisesti ja saattaa lukita hetkeksi renkaat linkkuun kesken ajon.

Mistähän sitä vikaa nyt kannattas etsiä(siis muualta kuin peilistä)?
Radiolaitteet bindasin jo ja tarkistin kaikkien johtojen eheyden.

Kalustona: Hobbywing 80A + 4168SL 2250kv = M1A combo, radiot Spektrum DX3S vastari SR3300T servona Savöx SC-1256TG.

Voisko olla kosteutta vastarissa(on kyllä tiiviissä radiokotelossa) ?
Nopasta kondensaattori rikki ja sen vaihtamalla toimis?
Servo imee liikaa virtaa = BEC kyykkää ja tarvis regulaattorin akuilta, vastarin kautta servolle virtaa syöttämään?

Mikä skenaarioista on todennäköisin?
Uus noppa on jo postissa että oottelenko suosiolla sitä ja jatkan testaamista vai miten edetään? ajatuksia?

Äkkiä tulee mieleen kaksi konstia, jotka kannattaa kokeilla ensimmäisenä. Eli vaihtaa se noparin konkka uuteen, sekä laittaa vastariin konkka, joka auttaa jos noparin bec kyykkäilee. Becin kyykkääminen ei kyllä pitäisi olla ongelma, jos säädin on aito, eikä kopio.

-Niko

193
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 02.06.12 - klo: 19.57 »
http://fi.eurorc.com/product/1153/hobbywing-ezrun-sc-8-combo-120a-4000kv

Tuossa vielä sama suomeksi, jossei halua ulkomailta asti tilailla...

194
Eurorc.com / Vs: Xerun 60A noppari ja säädöt.
« : 02.06.12 - klo: 09.34 »
Sellainen kyssäri nopparin säädöistä Timing kohdalta voinko laittaa asetukseksi (8) 26.25 jolloin saan kaikki tehot motista irti. Tehdas asetuksilla se oli (6) 18,75 ja auto liikkui laiskasti vaikka oli kaasu pohjassa. Ja kysymys sen takia koska manuaalissa oli seuraava teksti

"For ESC Firmware later than 091218A, if the ESC works with a MODIFY motor, please don't choose timing values larger than 18,75" otherwise the motor maybe over heat and damaged"

Oma noppari on Xerun 60A V2.1 ja motti 8,5T Hobbywing, Joten uskallanko pitää asetusta tolla (8) 26,25? Vai tarvitseeko noppari firmware päivityksen? Ja mistä näkee nopparin nykyisen firmiksen? Varmaankin pitää hankkia LCD program box.

LCD Program Boxilla näet sen nykyisen firmiksen ja voit myös päivittää uuteen.
8 asetuksellakin voi hyvin ajaa, kunhan tietää mitä tekee, eli on välitykset kunnossa eikä aja liian pitkiä vetoja, ettei laitteet kuumene liikaa. Veikkaan kyllä että parempi idea olisi pitää ennakko tuolla 6:ssa tai jopa vähän vähentää sitä ja pistää piikin tai kaksi isompi pinjoni.

-Niko, EuroRC

196
Eurorc.com / Vs: Uutta EuroRC.com:n varastossa [Laakerit]
« : 24.05.12 - klo: 23.36 »
tollasesta Skyrc B6 Ultimate dual 200W laturista niin jos laittaa kaksi 4s lipoa kiinni niin lataako molempia
10A virralla ja minkä kokoinen virtalähde vaaditaa?

Lataa kahta 4S lipoa 10A virralla. 20A Virtalähde riittänee juuri ja juuri jos antaa 14.8v jännitteellä tuon 20A oikeasti. :)

-Niko

197
Mitenkäs pitoaineiden kanssa? Ajetaanko kuivana vai ei?

198
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 22.04.12 - klo: 14.30 »
Nyt olis omakin kori valmis:





199
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 20.04.12 - klo: 22.13 »
Kesälelu, TeamC T8TE Hobbywingin M6B Kombolla






200
Yhelle kuskille saadaan ainakin heti tilaa tuuppiin ja nelkkuun ku poistat sieltän ton mun täydellisen nimikaiman listoilta. Vai saanko mä vaan ajaa tuplasti? ;)

201
Oho sinne mennyt väärät. Upin heti kisan jälkeen uudet tilanteet tuonne, mutta niissä oli muutama virhe ja sitten vissiin olen uppinut vanhat tilalle. Hienoa toimintaa!  :laugh:

Alla oikeat tilanteet.

Ei oo nää uusimmatkaa viel iha onnistuneet. Silvennoissen äijän poika on viel ainakin kahtena henkilönä tuolla..

202
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 18.04.12 - klo: 22.09 »
Honkkara näyttäis olevan nuo kaikki truggyt nitro versioita. Sama ongelma tuntuis olevan vähän kaikilla kovilla truggy valmistajilla.

http://fi.eurorc.com/product/1584/teamc-t8te-18-pro-brushless-truggy---kit

siitä sitten ratkaisu pulmaan.

203
Tervehdys,

Kestääkö tuo 120 A säädin kolmikiloista 4wd losia, jossa on tekinin sc4 moottori?
Toinen kysymys. Voiko 550 kokoisessa 4,5t motissa käyttää dynaamista ennakkoa vai nouseeko kierrokset liiaksi?

Kyllä kestää. Dynaamisesta ennakosta en osaa sanoa, jos käyttää niin ainakin tosi lievästi. Ja lämpöjä kannattaa alkuun tarkkailla huolellisesti.

-Niko

204
Jos kuljettaja on estynyt jostain syystä, niin hänen vastuulla on sijaisnostajan hankkiminen.

Huomenna nähdään, tulen spiikkaamaan kisat. :)

Mietis nyt matti viel kerran.. Ei lie kuskin vika tai vastuulla jos erälistat tehdään noin?

205
Eurorc.com / Vs: EuroRC.com mukana seuraavissa kisoissa
« : 30.03.12 - klo: 23.08 »
Jyväskylän Winter Jumpseissa TC02 varaosat löytyy Akkasen Rikulta lauantain treeneissä ja sunnuntain kisoissa.

Ja minulta nelkun osat tuttuun tapaan.

206
Jospa vaa ajeltais kisaa tosiaa eikä joka asiasta aina väännettäis. Ei oo kuiteka kyseessä kuin kerhokisojen sarja, ei edes sm..

207
Juu mieluummin ei muokkailla baana missään välissä. Saadaan edes joku järkevä pito ehkä aikaiseksi?

208
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 14.03.12 - klo: 22.08 »

209
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 14.03.12 - klo: 16.30 »
Hei

Olisko kellään varmaa tietoa sopiiko Sanwa RX-381 2.4GHz Receiver yhteen tuon M11X radion kanssa? Etsin halvempaa lisä vastaria tuohon radioon.

Pikaisen guuglauksen jälkeen näyttäis sopivan.

Myös tuo sopii ainakin ja on ollut suosittu: http://fi.eurorc.com/product/1202/ansmann-w3-r31-vastaanotin-sanwa

210
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
« : 19.02.12 - klo: 11.24 »
Kiitoksia järjestäjille mukavista kisoista!

Oma kisa oli aika työntäyteinen RTR auton metkuja testaillessa. Keskeytysprosentti oli melkoisen kova omalla kohdalla, mutta vain yksi keskeytys johtui muusta syystä kuin irronneesta vetarin/kardaanin tapista. Näytti olevan TeamC TR8e auton heikoin lenkki nuo vetarit.
Äkkiä laskien viisi kertaa taisi irrota vetareista tapit, aina kun yhden kävi vasaroimassa kuntoon, lähti seuraava. :) Muutoin auto kesti rankaisua erittäinkin hyvin, kuten myös vakiosähköt. Tokihan vakiosäätimenkin sain mykistettyä kun irtosi kardaanin tappi keskellä suoraa ja jumiutui moottoria vasten, lyöden auton voimansiirron täysin 100% lukkoon täydestä laukasta. Tuskin olisi moni merkkisäädinkään ollut tästä kovin mielissään.. :)
Tuli ajettua hiukan kestotestimäistä ajoa muutenkin ja leiskauteltua vähän normaalia isompaa hyppyäkin pitkin päivää ja ainoa osa jota sain rikki ajamalla oli edestä tukivarren pinnien muovinen kiinnike. (kiitos Antille uudesta!). Luulen että tämän vaihtamalla alumiiniseen ja vetareiden päivityksellä olisi auto jo ihan kisakelpoinen.
Tietty sitten kisakäyttöön tuskin kukaan RTR autoa valitsee kun Kittiä saa järkihintaan ja se on todistetusti "pomminkestävä" suoraan paketista :)

Vauhti näytti olevan pakettisetupeillakin ihan kohdillaan, isommin tuossa ei mitään setuppeja kerennyt muuttelemaankaan, meni nuo väliajat aina mukavasti vetareita vasaroiden. :D Täysin nollatreenillä ja ilman aiempaa kokemusta näillä vermeillä sisällä ajamisesta tuli kisaan lähdettyä ja siihen nähden saa olla ihan tyytyväinen että muiden perässä jotenkin tuli pysyttyä.

Rikukin vielä finaalissa meni 7min kohdalla manaamaan että ihmeen pitkään kestänyt auto kasassa. Toki se sitten samalla sekunnilla luovutti etuvetonsa siihen ja tuloksena kolmospaikalta tippuminen viidenneksi ennen ruutulipun heilahdusta.

Kaiken kaikkiaan erittäin mukavat ja leppoisat kisat pienestä kuskimäärästä huolimatta (tai juuri siksi?)
Jos näitä lisää järkätään niin lupaan tehdä parhaani päästäkseni taas mukaan! :)

-Niko

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 22