Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tuplaesa1

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 20
181
Yleinen keskustelu / Vs: RC "Blogit"
« : 17.03.13 - klo: 20.56 »
Ei Blaze toimi, ohjaa tämmöseen osotteeseen http://error404.000webhost.com/?

182
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 17.03.13 - klo: 18.10 »
Dual-plug sensor for all sensored and sensorless system

Lukee tuolla moottorin spekseissä.

183
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 15.03.13 - klo: 20.31 »
Itse olen käyttänyt ihan pikaliimaa, pieni tippa set screwn ja pinjonin kauluksen väliin ja pysynyt on.
Irroitettaessa pari sekuntia lämpöä torchilla ja liima rapisee pois.

Edit: eli sitä liimaa vasta sitten kun set screw on väännetty lopulliseen tiukkuuteensa pinjonissa. :)

184
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 15.03.13 - klo: 07.46 »
Ois kiva nähdä kuvat tuosta piirilevystä mutta taitaa olla tarrojen takia mahdoton avata ettei takuu menisi?

Kerääkö tuo vettä tuonne pohjalle lillumaan vai onko siellä jotain reikiä pohjassa tms? Lähinnä miettisin kun oman mambamonsterin savage fluxista just availin ja suojailin niin pitäiskö pohjalevyyn tehdä reiät mistä pääsis ylimääränen vesi pois.

En ala tosiaan tuota noppaa vielä availemaan, tuskin koskaan jos ei konkkia vaan hajoa.
Ohje Castlelta on että huuhdella märkien olosuhteiden jälkeen vesijohtovedellä puhtaaksi niin suolat yms p*skat ei pääse aiheuttaa korroosiota. Tuollakin luultavasti tarkoitetaan liittimien korroosiota koska tosiaan näyttäs että piirilevy on paaaksun lakan peitossa.

Toisaalta tuossa kotelossa on pienet jäljet jo valmiina, ihan kuin se olisi jo kertaalleen avattu. Täytyy laittaa myyjälle pikimmitten mailia kuvien kera asian tiimoilta. Jotenkin vaikea kuvitella että ne olisi castlen pajalla tullut, ellei jotain ole koonta vaiheessa unohtunut. :)

Reikiä ei pohjassa ole, eikä niitä kyllä ainakaan mun mielestä tarvita jos on vedeltä suojauksen tarpeeksi hyvin tehnyt.

185
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 15.03.13 - klo: 05.18 »
Osta saman tien sit se kombo, pelkkä noppa 156,99 ja kombo 256,99 eli moottorille ei paljon hintaa jää.
Itse ostin pelkän nopan ja jälkeenpäin harmitti kun en ottanut mosaakin, laitoin viestiä sinne storeen että onnistuisko vielä moottorin osto jos laitan 100USD lisää + kulut, kuulemma olisi onnistunut.

Se on joku versio 2 moottori, mitä erilaista siinä on, sitä en tiedä.

186
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 14.03.13 - klo: 21.21 »
Vastaan kehveli sun kysymykseen myöhemmin.

Joo siinäpä ois melkoinen moottori.
Ehdin jo kuitenkin tilaamaan Leopard 4074 2000kv moottorin, 2600w luulisi liikkuvan tuollakin savagen. Ja tulee vähemmän romua/tomua vaihdelaatikosta. :) vajaa 70€ ebaysta.

187
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 14.03.13 - klo: 21.17 »
Täytyy muuten vielä mainostaa tuota Dollarhobbyz ebay storea, tilasin noita komposiittisia diffibokseja(bulkhead) hintaan 2,30€ kpl. Otin 3 heti kerralla kun postikulutkaan ei ollut kuin 19,95USD
Tilaus yhteensä 28USD.

188
Sähköautot / Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 14.03.13 - klo: 18.24 »
Nyt tuli Mamma Monsteri kakkonen taloon, ledin reijästä kun kurkkaa niin piirilevy näyttäisi olevan paksussa kirkkaan lakan peitossa. Moottori vielä jostain, meinasin hobbywingin 4274sd:n tilata eurorc:ltä kunnes huomasin ettei siinä ole watteja kuin 1350w. pitää kai se vähintään 2200w olla? :)

Ebaysta tosiaan 156,99USD eli n. 120€ + toimituskulut nykistä 20USD, tulliin ei jostain syystä jäänyt joten halpaa kuin saippua, ottaen huomioon että vanhaa Monsteria myydään edelleen uutena Briteissä 140 puntaan.

Pakolliset leuhotusfotot, todistettavasti Suomen eka MMM2 säädin:





ps. kerätäänkö keskustelua uudestä säätimestä tänne vai tuonne vanhaan Mamba Monster säikeeseen? Minulle ihan sama joten jos tämä koetaan turhaksi niin deletä vaan.

189
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 14.03.13 - klo: 18.18 »
Minä oon käyttäny hpi bajan 35wt(HPIZ146) öljyä, se ei ole kirkasta vaan vähän rusehtavaa.
100cc pullo samaan rahaan kuin 40-60cc pullo kirkasta öljyä, veikkaan että on halvempaa koska ei ole niin pitkälle jalostettu tms, väriä poistettu. Tuolla pullolla täyttää iskarit kolme kertaa, pikkuisen vajaaksi jää neljäs täyttö mutta olen sitten sekoittanut muista öljyistä mitä löytyy sen neljännen täytön.
Hobbylinnassa 6e puteli joten aika halpaa. Eroa kirkkaasen öljyyn tuskin on, tai ainakaan sitä ei pihasuttaaja huomaa joten tässä on huomattavan säästön paikka vuositasolla.

Nyt tuli Mamma Monsteri kakkonen taloon, ledin reijästä kun kurkkaa niin piirilevy näyttäisi olevan paksussa kirkkaan lakan peitossa. Moottori vielä jostain, meinasin hobbywingin 4274sd:n tilata eurorc:ltä kunnes huomasin ettei siinä ole watteja kuin 1350w. pitää kai se vähintään 2200w olla? :)

Pakolliset leuhotusfotot, todistettavasti Suomen eka MMM2 säädin:





190
Sähköautot / Vs: Kershaw Designs- autot
« : 14.03.13 - klo: 08.42 »
Ah joo ei, mutta eihän neliön muotoinen ole edes hexi = hexa = kuusikulmainen :)

191
Sähköautot / Vs: Kershaw Designs- autot
« : 14.03.13 - klo: 01.51 »
Losin LST tai LST2 monsterissa on isot 20mm hexillä varustetut renkaat. just selailin ebayta. joku dollarhobbyz minnesotasta oli myyjä. winx winx

192
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 12.03.13 - klo: 23.32 »
uusi

193
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 10.03.13 - klo: 17.01 »
Aah, no semmonen multa jo löytyykin, 4000µf hobbyking. Eli unohdetaan BECci.

194
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 10.03.13 - klo: 17.00 »
Ahaa, Vorzan kuoret. Kiitti vinkistä. Kerro muutkin salaisuutesi! :)

195
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 10.03.13 - klo: 10.47 »
Pitää tässä vielä tehdä vähän bisnestä ja laittaa sitten itsellekin tilaukseen tuo Alzan keskidiffi teline, servolevy normikokoiselle servolle ja Alzan bulkhead brace convertion kitti.

Moottoriksi MMM2 kaveriksi varmaan sopii oikein hyvin Leopard 4082, 2200kv?
http://www.offshoreelectrics.com/proddetail.php?prod=leo-4082 <- Tuolta OSE:sta kuulemma ostettu ja siitä tulee johdot takaa ulos mutta se ei ole mulle ongelma, xl rungossa on tilaa.
MUTTA, onkohan tuo "venemoottori" täysin käypä autoihin?

196
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 09.03.13 - klo: 14.16 »
Mordex: onko sulla teräs vai delrin spurri tuossa keskitasauspyörästössä?
Jotenkin ei näytä samalta kuin ebayn kuvissa. Onkohan saatavilla delrin spurria Vorzan diffiin ja kestäisiköhän se?

197
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 07.03.13 - klo: 14.47 »
Vai että becciä 1256:sen kaveriksi? 4A virtaa? mistä sait tuon datan? Täytyy alkaa tilaileen itsellekkin sit varmaan ulkoinen becci.

198
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 07.03.13 - klo: 12.14 »
Tai vielä pahempi, RC10:läinen with dick and chicks <- Onneksi tuo on mahdoton tilanne.

199
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 06.03.13 - klo: 10.25 »
Viat tämän auton kanssa löytyy yleisemmin käyttäjän päästä, itsellä ainakin tuntunut että auto kiukuttelee ja osiin mennyt paljon rahaa niin hetkeä myöhemmin vika on löytynyt siitä etten ole asentanut jotain oikein. tms.

200
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.03.13 - klo: 18.35 »
Aluksi oli Savöx SC-0251MG 16kg/0.18 Digital Servo
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-0251MG-16kg018-Digital-Servo-107539

Tuo paloi aivan mitättömän säätövirheen takia.
Sitten laitoin Savöx SC-1256TG joka on toiminut erittäin hyvin. Tuo Mordexin 30Kg Savöx oli mulle jostain syystä liian kallis vuosi sitten kun ostoksia tein, ostaisin sen varmaan nyt varmuuden vuoksi.

Mutta minulle tärkeä kysymys on seuraava:

Ootteko korvanneet alkup. radioboksin esim. sillä Alza racingin servolevyllä joka maksaa 9e?
Siihen jos kaveriksi vaikkapa e-revon tai jonkun muun traxxasin mallin vedenpitävä vastarikotelo.
Tuommoista olis mulla suunnitteilla, tuleekohan painoa lisää vai väheneekö sitä?
Oisko kuvia miltä moinen viritys näyttää? Mulla on tosi lyhyt kaapeli spektrumin vastarissa, heikkeneeköhän signaali kahden paksun alumiinilevyn välissä?

Jos muuten Mordex sulta löytyy kuvia(closeuppeja) autostas niin olis mielenkiintoista nähdä, muistelen että sulla oli pitkä penni ja pitkä optio-osa lista autossas?

201
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 03.03.13 - klo: 10.37 »
No nyt lähti sitten MMM2 tilaukseen, onkos näitä vielä kellään?
Tuleekohan sikaa säkissä? :)

202
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.03.13 - klo: 10.33 »
Laitoin MMM2 säätimen tilaukseen, onko näitä vielä kellään?

203
3v vanhat komponentit jotka päivitettiin OCZ ssd levyllä ja HD5850 n.ohjaimella. Konella ei pelata :) Katson ainoastaan videoita, otin melkeen parhaat palikat mitä silloin oli saatavilla kun sisäänostohintaan sai:



Uploaded with ImageShack.us

204
Sähköautot / Vs: 1/6 ja 1/5 -skaalan sähköautot
« : 20.02.13 - klo: 15.10 »
Eipä oikeastaan herätä kiinnostusta, p****a mäihää kun tulee tarpeeksi kasiautojenkin kanssa niin saa olla syvä kolikkopussi. Noissa kun teet virheen ja kärtsäät jotain niin huh huh.

Onko noi 8 sähköjen hinnat siks niin kovia kun enemmän jengiä harrastaa noita 1/10 kirppuja?
Harmi sinänsä jos näin on, toki elektroniikka on raskaampaa kuin kympeissä että se selittäs kovemmat hinnat.

Ehkä vielä joku päivä 1/5 sähkö tulee taloon, siihen asti koitan saada tuostaflux hp:stä i*ioottivarman.

205
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 20.02.13 - klo: 10.50 »
Noista Focuksen peltien rajauksista..
Elekää käsittäkö väärin en ole haukkumassa, kori on älyttömän hieno "kotikutoiseksi" mutta mua jotenkin häiritsee tuo miten nuo rajaukset on tehty.
kaksi vaihtoehtoa:
A: joko juosten kustu piirretty noi
B: koriin on tosi vaikea piirtää "suoria" viivoja koska focuksessa ei ole ainuttakaan suoraa pintaa.

Veikkaan vaihtoehto B:tä, miten asia on? lisäksi, onko noissa kuvissa helmat viimeistelemättä vai onko ne leikattu jo lopulliseen muotoonsa?

Todella, todella hieno Fiikus muuten. :)
no offence guys. ;)

206
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 19.02.13 - klo: 18.20 »
Jos joku on lähetellyt Castlelle nopeudensäätimiä korjaukseen niin olisitko ystävällinen ja tekisit step-by-step ohjeet for dummies? :)

Mulla ois noita kaksi kappaletta rikkinäisenä ja näköjään lisää romunoppia kertyy nurkkiin niin voisin nuo nyt lähettää huoltoon.

Tai jos joku on itse lähettämässä omaa nopariaan niin laitetaan kimpassa, maksan toki kaikki sinulle aiheutuneet kulut parista ylimääräisestä valtameren ylittäjästä.

207
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 19.02.13 - klo: 16.39 »
Ahaa, erittäin asiallista tekstiä jätkät! kiitos.

Pienempi kapasiteettisen lipon cutoffin voisi hoitaa esim erillisellä low voltage piipperillä, tajuaisi lopettaa ajot vaikka 3,2v/kenno? teoriassa ok, käytännön aplikaatiosta en osaa sanoa..

208
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 19.02.13 - klo: 16.36 »
Ellei sitten hommaa erillistä low voltage warning piipparia ja laita sitä pienemmän kapasiteetin akkuun kiinni?
Niin eihän se noppa tietenkään tajua millaisia akkuja siinä on kiinni, se tajuaa vain kennomäärän.
Ajatus kokeilla 5s perustui siihen että kun on suht samanlaisia purkulukuja.

Onko tämä nyt jengin consensus että ei eripari akuilla 5s?

No entäpä tuo kv asia. olen jonkin verran aiheesta lukenut mutta ei kaikki tieto jää päähän.

209
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 19.02.13 - klo: 12.32 »
Tässä taaaas miettimässä uusia sähköjä xl savageen.

Ensinnäkin säätimeksi on tulossa joku seuraavista mmm, mmm2, Xerun 150A tai joku vastaava, mikäli tällä tiedolla on mitään merkitystä tässä moottoriasiassa.

Mitäpä sanotte vaikkapa Leopard 4082 2200kv venemoottorista josta tulee johdot persuuksista. Onko kv luku vähän turhan suuri? Edellinen moottori oli kans 2200kv ja ihan jees se pelasi 6s:llä, vaikkakin persuuksissa oli sellainen tunne että ihan limitillä mennään että kestääkö nuo 120-150a Castlet tai Hobbywingit.

Olisiko mahdollisesti joku 1500-2000kv moottori järkevämpi valinta? Onko pienemmällä kv:llä enemmän vääntöä? kierroslukulaskelmat kertoo mulle että 2200kv + 22,2v jännitettä antaa älyttömän suuret kierrokset, harvoin uskalsi edes painaa kaasua ihan pohjaan sen järkyttävän tehon vuoksi.

4s konfiguraatiolla tullaan ajamaan myös että se pitää huomioida kans moottoria valittaessa.
5s ajelua aion kokeilla myös koska se tuntuu olevan paras molemmista maailmoista, olettaen että seuraavat akku kombinaatiot toimivat yhdessä, sanokaa jos näette heti jonkun ongelman seuraavissa esimerkeissä:

1: Nano 3s 5000mAh 65-130c + Zippy 2s 5900mAh 60c
2: Nano 3s 5000mAh 65-130c + Nano 2s 5300mAh 30-60c
3: Nano 3s 5000mAh 65-130c + Nano 2s 6000mAh 65-130c

Mikä noista ylläolevista olisi paras yhdistelmä kun haluaa körötellä 5s konfiguraatiolla?

Mitä kv:ta olette itse suosineet silloin kun ajetaan tuollaisilla sekalaisilla kennomäärillä 4, 5 ja 6?

210
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 19.02.13 - klo: 12.14 »
Tässä taaaas miettimässä uusia sähköjä xl savageen.

Mitäpä sanotte vaikkapa Leopard 4082 2200kv venemoottorista josta tulee johdot persuuksista. Onko kv luku vähän turhan suuri? Edellinen moottori oli kans 2200kv ja ihan jees se pelasi 6s:llä, vaikkakin persuuksissa oli sellainen tunne että ihan limitillä mennään että kestääkö nuo 120-150a Castlet tai Hobbywingit.

Olisiko mahdollisesti joku 1500-2000kv moottori järkevämpi valinta? Onko pienemmällä kv:llä enemmän vääntöä? kierroslukulaskelmat kertoo mulle että 2200kv + 22,2v jännitettä antaa älyttömän suuret kierrokset, harvoin uskalsi edes painaa kaasua ihan pohjaan sen järkyttävän tehon vuoksi.

4s konfiguraatiolla tullaan ajamaan myös että se pitää huomioida kans moottoria valittaessa.
5s ajelua aion kokeilla myös koska se tuntuu olevan paras molemmista maailmoista, olettaen että seuraavat akku kombinaatiot toimivat yhdessä, sanokaa jos näette heti jonkun ongelman seuraavissa esimerkeissä:

1: Nano 3s 5000mAh 65-130c + Zippy 2s 5900mAh 60c
2: Nano 3s 5000mAh 65-130c + Nano 2s 5300mAh 30-60c
3: Nano 3s 5000mAh 65-130c + Nano 2s 6000mAh 65-130c

Mikä noista ylläolevista olisi paras yhdistelmä kun haluaa körötellä 5s konfiguraatiolla?

Mitä kv:ta olette itse suosineet silloin kun ajetaan tuollaisilla sekalaisilla kennomäärillä 4, 5 ja 6?

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 20