Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - goos

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 78
181
Terve.

Sain Byronin tehtaalta tiedon et meilläkin myynnis oleva 25% nitro sisältää alle 30% nitrometaania, joten ei ole luvan varaisia Suomessa. Voimme siis myydä sitä kansalle nyt ja vielä sen määräajan jälkeenkin.

Muista merkeistä en osaa sanoa, mut tuo tieto tuli Byronilta.

Terkuin
Jarno

Muistaakseni se tapa miten se prosenttiosuus mitataan muuttu myös, luin joskus viime talvena noi dokkarit läpi joten en tarkkaa muista. Mut turha tota on ressata tehtaat hoitaa oman osuutensa ja EFRA:n puolelta tulee uudet säännöt minkä mukaan mennään.

182
25% on laiton, siinä on vaan vielä vuos tai kaks ylimenoaikaa. Käytännössä parin vuoden sisällä tulee nitro osuus laskemaan fuelissa. Eli ei mitään sen kummosempaa harrastajalle.

183
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 28.08.14 - klo: 14.43 »
Ja ihan yksityishenkilönä kirjoitettu?

Kyllä, eikös kyseinen linkki täytä kysyjän vaatimukset?

185
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 17.08.14 - klo: 20.46 »
Kuinka kauan lipoakkuja voi säilyttää täysinä? Jos ajoissa on esim 2-3 päivän tauko, voinko ladata akut täyteen odottamaan seuraavaa kertaa, vai pitääkö ne ladata säilytysjännitteseen?
Lyhyt vastaus, akut voivat paisua jo yhden yön aikana. Se sit riippuu akun laadusta, tuurista ja kuun asennosta käykö niin. Parasta on aina ladata akut vasta kun niitä tarviit ja kun akku on täys irrottaa se laturista ja mennä ajamaan. Kun lopetat ajon jätä akut noin 50% lataukseen. Jos jätät akut pidemmäkis aikaa, (yli viikon) voi olla ihan hyvä laittaa ne tarkemmin säilytysjännitteeseen.

Loppujenlopuksi, kaikki on rahasta kiinni, jos näät vähemmän vaivaa huoltaa akkuja ostat vain useammin akkuja. Parhaimillaan akut kestää vuosia kun taas huonomillaan voi kestää vain kuukausia.

186
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 15.08.14 - klo: 10.25 »
Mitenkä tuommoinen Axial AX10 Deadbolt? Millainen laitse se mahtaisi olla. Losia löytyy huonosti.
[/quote

Losi comp valmistus on lopetettu parisen vuotta sitten, taman takia varmasti kehnosti autoja ja osia kaupoissa.

187
Tulokset / Vs: EFRA EC 1/10 200mm (TP-10 EM), Espanja
« : 14.08.14 - klo: 20.25 »
goos, väärä lista :P toi on M-8 EM-kisojen Q1 tulokset viikon-parin takaa
Noh terve, ihmettelinki miks oli niin paljon peukkuja lyhyessä ajassa, noh herkutellaan sitä vielä hetki :)

188
Tulokset / Vs: EFRA EC 1/10 200mm (TP-10 EM), Espanja
« : 14.08.14 - klo: 19.55 »

189
Posti on jo jonkun aikaa kieltäytynyt kuljettamasta lipoja. Tästä huolimatta jotkut ulkomaiset kauppiaat toimittavat lipoja postilla.
Posti ei siis kuljeta Suomen rajojen yli LiPoja, Suomessa kuljettavat kun paketit on oikein merkattu.

190
en halua olla moralisti, mutta mitähän ajattelee keijo 10v kempeleeltä joka on innostunut lajista kun videolla karvaiset sedät juo kaljaa ja syö makksaraa? vieköhän lajia eteenpäin?

Onko sillä merkitystä kaikki 25-40v miehet on ainaki ihan fiiliksissä... Miks oletetaan että aloittelijat ovat aina 10v tän lajin parissa, kun ne ovat pääsääntöisesti reilusti yli 20v.

Eri kohderyhmille eri materiaalit, ei se 10v sankari myöskään katso kaikkea mitä telkkarista tulee :)

191
Yleinen keskustelu / Vs: Nelkkucorrista tuuppi
« : 30.07.14 - klo: 17.24 »
Axel..
Nyky säännöllä en saa osallistua team c keskimootorilla johon olen tehnyt oman rungon koska team c ei ole sellaista autoa myynnissä. En tarkoita tuota tm versiota nyt.
Jerzi
Mites jos ottaisit TS2 auton, ja vaihtaisit siihen keksimoottori osat, auto on varmaan 80% TS2 auto vielä sen jälkeen. Kaikki osat saa kaupasta paitsi pohjalevyn, mutta kyllhän iskaritornejaki tehdään omavalmisteisina, eikä niistä ole kukaan ikinä valittanut. Joten ihan hyvin tuon voi tulkita että perustuu TS2 autoon. Se miten tuomarit sit päättää on toki täysin eri asia.

En mä nyt nää mitään syytä miks asiasta puhut forumilla kun sun pitäis esittää asia ens kisan tuomaristolle jos koet että on riski että et saisi ajaa autolla...

192
Yleinen keskustelu / Vs: Nelkkucorrista tuuppi
« : 30.07.14 - klo: 14.05 »
No niin jo. Ja ne jotka haluaa rakentaa niin heille ei suoda mahdollista siihen :embarrassed:
Vaikka historiakin tuntee kaiken maailman kotitekoisia konversioneita.
Jerzi

Eihän noi säännöt estä rakentamista juuri ollenkaan. En ymmärrä mikä nyt on niin kauheeta.

193
Ok. Ajatuksena olisi tehdä jonkin lainen rc lumilinko. Siihen saattaisi itse asiassa sopiakkin joku lennokki combo.olisiko jollain linkittää sopivaa settiä kun en oikein nuista mitään älyä.
Veikkaan ettet koko lumilinkoa saa kasaan josset ensiks perehdy aihesseen ja sitten selvittele ja laske/kokeile minkä laisia tuotteita tarviit. Eihän se ole hauska projekti jos joku muu tekee työn sun puolesta?

194
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« : 30.07.14 - klo: 12.54 »
TP-10/C8 puuhamiesten kannattaisikin lähestyä talven kuskeja kyselyllä ja kysyä miksi he eivät osallistu tai mitä pitäisi tapahtua että osallistuisivat. Näin ei tarvitse arvailla mikä on hyvä idea ja mikä huono. Kyselyjä voi esim tehdä rc10 digitaalisesti ja WJ+FTT+SC kisoissa talven aikana.

Ei kannata kysyä vaikeita kysymyksiä, kysyy vaan miksi ei osallistuta tai mitä pitäisi muuttua että osallistuisivat. Jos aletaan kysymään sääntöjuttuja tai muuten johdattelee, niin saat vääriä vastauksia.

195
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« : 30.07.14 - klo: 12.15 »
Kommentteja:
- Mielestäni olisi jopa ihan hyvä että tietyt Kekkoslovakianaikaiset juurtuneet käytännöt kevenisivätkin, siinä ei ole mitään pahaa.
- Kantava ajatukseni tässä oli se että nykyisillä osallistujamäärillä (kun kaikki pääsevät semeihin) alkuerillä ei ole juuri merkitystä, vaan ne ovat käytännössä treenilähtöjä, niiden painoarvoa voisi vähentää ja siirtää aikakapasiteettia siihen tärkeämpään kohtaan päivästä, eli semeihin ja finaaliin.
- Kumpikaan näistä luokista ei ole sellainen joka keräisi massoittain uusia ensikertalaisia mukaan. Heidän kanssaan voitaisiin ihan hyvin käydä asiat läpi henkilökohtaisesti. (joku sellainen käytäntö että näille ensikertalaisille määrättäisiin konkareista "kummi"-tyyppinen apu, toimisi varmasti aika kivasti??)
kuhan noi asiat huomioidaan, niin voi olla että helpottaa ekakertalaisen kisat. Kummi hommasta en ole niin varma toimisko se käytännössä, koska siihen voi olla hankala velvoittaa ja jos ei velvoiteta sitä ei voi taata.

Mut se mikä lienee selvää on että johonkin suuntaan pitää vetää että saadaan porukka kiinnostumaan. Se voi olla että ongelmat eivät edes ole kisapäivissä vaan ihan muualla. Peräänkuulutan edelleenkin kevyttä kyselykierrosta nykyisiltä harrastajilta millä selviäisi miksi esim tp-10 ei haluta ajaa.

196
Onko tässä noparisaa bec piiriä? Jos on niin miten se poistetaan?
http://fi.eurorc.com/product/7870/hobbywing-quicrun-wp-1625-brushed-esc

On BEC piiri, lentokone nopareissa on yleensä versioita ilman.

BEC piiri poistetaan käytöstä siten ettei johdeta plussa johtoa noparista eteenpäin. Tähän löytyy netti pullollaan ohjeita. Sen voi katkaista tai vaan irrottaa tai poistaa johdon kokonaan. Kuhan varmistaa ettei tule oikaria.

197
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« : 30.07.14 - klo: 10.29 »
Lisää ajatuksia..

- Ajajakokous heti aamulla, ennen ajoja, lyhyt, ytimekäs max 10min, vain asiaa, ei diipadaapaa, jotka kaikki on kuulleet jo ennenkin
- aamun treenit, tarvitaanko niitä nykyisellä osallistujamäärillä, voisiko ne olla heti suoraan kellotettuja alkueriä?
Koskas niille jotka ei oo ennen käyny kisoissa sit kerrotaan säännöt tai eivät ole montaa kertaa käyneet? Mitä tapahtuu kun perusjuttuja ei kerrata? Häviääkö ne asiat ajan myötä unohduksiin?

Ekana vuonna kuin ajoin tp-10 niin juuri 15mins harkat oli ihan kultaa.

Pysty rauhassa säätää mekkarin kanssa, vaihteiston säätö, kytkin ja moottori. Ehti tulla treenaan pari tankkaustakin. Kun alkuerät alko oli kalusto ihan ok säädöissä päivälle ja radalle, että pysty alkueriin lähtee ajamaan kisaa. Treeneihin ei oo pakko tulla jossei halua, joten se ei oo konkareilta pois ja lyhentää heidän päivää jos eivät halua tulla.


198
Auttaisko tuossa esim castlen bec, mistä säätää sitten jännitteen suoraan akulta/akuilta sopivaksi yhdelle vastarille?

Miks turhaan lisata kolmas bec? Kun parjaa hyvin kun yhden poistaa noparista. Tai ostaa noparin missa ei oo bec piiria.

199
Uskaltaako yhdellä vastarilla käyttää yhtä aikaa kahta comboa?
Eikö kukaan tiedä?
Ei kait se uskaltamisesta ole kiinni...

Samoin on täysin epäsellvää mitä halaut tehdä. Haluatko ohjata niitä eri kanavista vai samasta kanavasta, vai erikanavista mutta samalla "ohjaimella" vai mitä olet tekemässä?

Mutta lyhyesti säätimeen kulkee signaali joka ohjaa sitä, sen voi y haaroittaa jos haluaa. Kantsii tosin olla varovainen jos on BEC:t päällä kummassakin, itse suosittelisin toisen poistamista niin ei voi mitenkään käydä huonosti.

200
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« : 21.07.14 - klo: 20.32 »
Jos jollain ihmeellä pääsis itse osallistumaan ensi vuonna, niin yksipäiväisyys on kyllä ehdoton kriteeri, kahta päivää ei yksinkertaisesti pääse. samoin uskon että kuskeja ei ole niin paljoa että on tarve olla radalla kahta päivää että tiedetään mikä on viikonlopun järjestys. Kuusankoski+kouvola+hyvinkää+tattis toimii erinomaisesti PK-seutulaisena.

Osallistujien määrä tp-10 luokassa on laskenut viimeisten 4? vuoden aikana, siihen rahalliset syyt on varmasti yksi syy, mut veikkaan että pohjimmiltaan syyt johtuvat siitä ettei talven kuskeja pystytä houkuttelemaan ulos ajamaan rc-harrastuksen hienointa luokkaa.

TP-10/C8 puuhamiesten kannattaisikin lähestyä talven kuskeja kyselyllä ja kysyä miksi he eivät osallistu tai mitä pitäisi tapahtua että osallistuisivat. Näin ei tarvitse arvailla mikä on hyvä idea ja mikä huono. Kyselyjä voi esim tehdä rc10 digitaalisesti ja WJ+FTT+SC kisoissa talven aikana.

Itse uskon että suurin syy miksi C8 luokka päässyt hyvään vauhtiin on talven aikana tehty kartoitus ja selkee "sitoutuminen" C8 topicissa, näin porukka tietää mitä "ostavat" kun päättävät käyttää rahansa ja sitoutua ajallisesti juuri C8 luokkaan.

201
Tulokset / Vs: EFRA Euros in 1:10 EP Buggy 2014, Ruotsi
« : 16.07.14 - klo: 17.51 »
Hubo tais saada penalttia ja tipahti viidenneksi?

Joo penaltia olivat antamassa, mut tuohon saattaa vielä tulla protesteja, joten kantsii vaan venaa että viralliset tulokset tulevat. En tiedä onko videotuomarointi edes sallittua rc kisoissa.

202
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 14.07.14 - klo: 23.14 »
Selittäkääs fiksummat minulle tämän akun kahden pistokereiän idea http://fi.eurorc.com/product/7827/team-orion-100c-carbon-pro-7200mah-2s-lipo-battery

Varsinkin tämä kohta "Kahdet 4mm bullet liittimet virtahävikin minimoimiseksi"... Onko tuossa tarkoitus noparista ottaa tuplajohdot vai missä mennään?  :tongue:

Toisinsanoen, mikä tuollaisesta tuplareikäsestä tekisi paremman kuin yksireikäisestä?  :huh:

isompaan pinta-alaan liittimissa. 5mm banaaneja on myos alkanut nakymaan uusissa akuissa. Pitaa toki muistaa etta solid malliset banaanit on huomattavasti paremmat kuin perinteiset missa on pitkat viillot.

204
E: Onko mahdollista,että nopari olisi tullut tien päähän? Noparissa ei kyllä pala mikään ledi,kun kulku loppuu.
Voi sekin olla, ulkona kohtuu kuumaa ollu pari päivää, joten sähköt lämpiää normalia enempi.

205
Oli valittuna ja noparia ei ollu kiinni. Pelkkä boxi usbin kanssa koneessa. Ja tosiaan pelkästään yksi vaihtoehto,tuo minkä edellä laitoin.
Onko sulla käytössä tuo USB Link V3.42?

E: Database version näyttää olevan 140503.

Samat softat mulla, kokeile toista USB porttia tai ajurin resetoimista?

206
En saa vaihdettua softaa,koska siinä upgrade version kohdassa on ainoastaan tuo yksi ja uusin vaihtoehto.
Tuolla sivulla lukee tuossa i-kohdassa v2.1 xerun,että se voisi olla oikea.

En vaan saa sitä vaihdettua.
Jaah en tiedä sit, mulla on 3 eri vaihtoehtoo. Oiskohan sun boksi sit vaan tiensä päässä? Sulla oli LCD program box valittuna devicen alta?

207
Mistäs minä saan sen kyseisen softan ladattua, kun tuo V3.42 link ei siis tarjoa muuta kun tuota yhtä ja ilmeisesti siis sitä uusinta väärää softaa minulle.
Olen vähän hukassa näiden softien ja muiden kanssa. Pahoittelut, kun ei oikein mene jakeluun.
Uusin PC-softa, valkkaa laitteeksi LCD boksi sit siihen firmware upgrade ja valitse oikea softa. Oikeaan reunaan tulee tarkemmat tiedot softasta. Eli esim 1.13_131106

208
Se uusin siinä taitaa siis olla,kun ei näyttänyt tarjoavan muuta kun sitä uusinta.Alkuviikosta päivitin. Täytyykö mun nyt resetoida tuo kortti tai nopari vai miten pitää siis toimia? Noparin manuaaliakaan en tähän hätään löytänyt,mutta senhän löytää varmaankin netistä.
Boksiin uusin softa joka tukee v2.x säätimiä, niin lähtee varmaan rokkaamaan. 3in1 boksissa ei oo vastaavaa ongelmaa sillä toimii kaikki säätimet yhdellä softalla.

209
Johdot olivat kyllä oikeissa paikoissa ja mitään muita nopareita ei siis ole.
Boxissa lukee tuollaista: V1.17_140315

Ja tällä uudella päivityksellä siis en ole vielä noparia säädellyt. Ei kai siinä mitään outoa voisi olla?
Jos sulla on 2in1 boksi, niin siihen on 2 softaa, yks v2.x säätimille ja yksi v3.x säätimille. Tsekkaa että on oikea jos olet juuri päivittänyt, muistaakseni se tarjoo uusinta joka on siis v3.x säätimille. SCT Pro on v2.1 säädin.

210
Itsellä käytössä nelkku Durangossa SCT PRO combo. Nyt auto jostain syystä lopettaa menemisen muutaman täyden kaasun jälkeen. Nopari on kalibroitu uudelleen ja ohjaimesta patterit tsekattu. Jostain syystä en saa LCD Program Boxilla vaihdettua noparista mitään säätöjä eikä anna tehdä sitä PC:n kauttakaan.

Ei ole paljon aikaa,kun tietokoneella ja kortilla vaihtelin noparista arvoja. Muuten ei olisi mitään hätää selvittää,mutta piti huomenna lähteä ajelemaan ja pitäisi huomiseksi saada auto kuntoon.

Jos jollakulla olisi jotain tietoa asiasta.

Edit. Käytössä siis tuo V3.42 ohjelma ja tuon connection statuksen mukaan ohjelma löytää lcd program boxin,mutta ei löydä noparia,kun ei pala tuo vihreä valo ollenkaan.

Olisin saanut koitettua,jos jossain noparin asetuksissa olisi jotain outoa,esim. lipo cut-offissa tms.
Mutta nyt en saa siis tehtyä asialle mitään.

Yhteys ongelmat liityvät yleensä siihen että laitetaan piuha väärään paikkaan tai sitten on väärä softa 2in1 boksissa. Onko sulla jotain muita nopareita minkä takia nämä asiat olisivat muuttuneet?

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 78