Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - KooBee

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11
211
Team C / Vs: Team C TS2
« : 12.10.12 - klo: 21.18 »
Ja sitä koritolppien runkoa ei ole saatavissa muunlaista ainakaan vielä. Uutta vaan tilalle. Kestävyttä voi kokeilla lisätä keittämällä osat jolloin materiaali muuttuu hieman joustavammaksi... Eli 15min kiehuvassa vedessä...

Itsellä ei ole koritolppien (tai oikeastaan sen tolppien välisen vaakatasossa olevan osuuden) veistelyn jälkeen koritolppia katkeillut.

212
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 11.10.12 - klo: 09.28 »
http://forum.teamcracing.net/forum.php?mod=viewthread&tid=455&page=1#pid3109

Lainaus
we are working on new design mid motor, our team driver will receipt the testing sample this month, after it done, gear diff will be ready as optional part, please stay tune !

213
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 09.10.12 - klo: 07.59 »
Jos haluat muuttaa auton takamoottoriseksi tarvitset ratasdiffin lisäksi ainakin seuraavat osat

http://fi.eurorc.com/product/1398/tc02-evo-konversio-kitt

http://fi.eurorc.com/product/28/teamc-front-alight-suspension-set

http://fi.eurorc.com/product/32/teamc-rear-brace-mount

http://fi.eurorc.com/product/35/teamc-rear-shock-tower

http://fi.eurorc.com/product/50/teamc-motor-plate

http://fi.eurorc.com/product/40/teamc-front-bumpermotor-guard

http://fi.eurorc.com/product/36/teamc-battery-plate

http://fi.eurorc.com/product/19/teamc-gear-cover


jostain osista löytyy myös viripalikat, mutta tossa perus setti.

Jos joku huomaa puutteita tuossa listassa niin voi lisäillä!
http://fi.eurorc.com/product/20/teamc-diff-gear-box
http://fi.eurorc.com/product/23/teamc-rear-chassis-plate

Lisäksi ainakin diffiboksin pitkät ruuvit on 25mm ja niitä tulee 4kpl kun keskimoottorisessa ne on 27mm ja niitä on 3kpl.

Lainaus
http://fi.eurorc.com/product/39/teamc-wing-bracket

En ole mittaillut akkutolppien pituuksia, mutta mahdollisesti kyllä menee samat akkutolpat keskimoottoriseen ja takamoottoriseen (vaikka keskimoottorisessa niitä on 4kpl, mutta takamoottoriseen muutettaessahan tuo ei ole ongelma). Jos joku jaksaa mittailla, niin sitten osaa sanoa tarvitaanko tuota wing mountia erikseen, itse siipituet muistaakseni on samanlaiset molemmissa.

214
Kilpailijoiden kanava / Vs: 1/10 2wd Electric Truggy
« : 30.09.12 - klo: 21.12 »
Kattelin vähä tuolta rceet.netistä nii tota siellä toi pelkkä pohjalevy oli 35e ja si viel siihen ne puskurit nii ei siitä kauheesti voi tulla hintaa!! Jos niitä tulee eurorc:n varastoon nii lähtee sitten varmaan tilaukseen. :grin:

Kannattaa muistaa renkaat ja kori myös noihin hintoihin, toki renkaitahan muutenkin kuluu, ja koreja myös...

215
Sähköautot / Vs: SC autot rata-ajossa (Onroad)
« : 24.09.12 - klo: 21.25 »

216
Kilpailijoiden kanava / Vs: 1/10 2wd Electric Truggy
« : 24.09.12 - klo: 08.09 »
Tuohon TeamC:n trukkiin saa myös konversiokitin ("TU0282 Short Course Conversion Kit ") jolla siitä saa tehtyä SC-auton niin pääsisi vähän suositumpaan luokkaan kisailemaan...

http://www.teamcracing.net/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&category_id=16&product_id=328&Itemid=71

Tilaus varmasti onnistuu ihan kotimaasta (EuroRC / Rceet.net) kautta vaikka ei sivuilla olisikaan listattuna.

217
Team C / Vs: Team C TS2
« : 23.09.12 - klo: 20.07 »
Tuo linkittämäsi servo on yhtä hidas kuin se vakioservo mikä rtr autoissa tulee mukana. 0.10 sekuntia tai nopeampi servo niin ehtii renkaat kääntyä mutkasa eikä vasta sen jälkeen...  :roll:
No täytyy yrittää kyllä jostain toi saaha... Käyn ens vklp hakee ton ansmanin pro sc auton kittinä ni siihe tartteis osaa ostaa

Savöxiä myydään ainakin EuroRC:llä ja RacingFactorylla.

218
Tässä kun on muutaman päivän tuo alue ollut, niin itse kyllä unohtaisin merkkikohtaisen jaottelun ja jakaisin lajien mukaan yksinkertaisesti sähkö offroad, sähkö onroad, polttis offroad, polttis onroad...

Ja nyt kun nuo on pidempään ollut tuolla testialueella niin aivan turhaan on hyvistä keskusteluista avattu täysin uudet keskustelut, ja ainakaan ei äkkiseltään vaikuta että olisi ensimmäiseen viestiin kerätty kyseisen auton tietoja tai muuta vastaavaa, suoraan vaan kuvia omista autoistansa...

219
Team Associated / Vs: B4.1 ja B44.1
« : 20.09.12 - klo: 08.57 »
B4.1 ja B44.1 on aivan eri autoja, eikä niiden ole syytä olla samassa ketjussa...

220
Team C / Vs: Team C TS2
« : 19.09.12 - klo: 19.40 »
Jos on "sama malli", niin käy.

221
Team C / Vs: Re: Team C TS2
« : 19.09.12 - klo: 17.20 »
onko Ansmann x2sc auto sama kun teamcn ts2?

Kyllähän tuo äkkiseltään melko samalta vaikuttaisi...

222
Team C / Vs: Team C TS2
« : 19.09.12 - klo: 15.23 »
Enpä tiedä onko näistä hyötyä vai ei, mutta jaetaan nyt parit omat muokkaukset autoon. Muokkaukset lähinnä kestävyyden parantamiseksi.

Täällä kun on parin ruuvin poistamista puskurista ehdoteltu (ja olen sitä itsekin kokeillut) puskurin fleksaamisen lisäksi (säästää keulapalaa, vakiona lievä suunnitteluvirhe jonka vuoksi iskujen energia siirtyy melko tehokkaasti keulapalaan), niin ei ainakaan itselläni ole yhtäkään keulapalaa TS2:sta hajonnut (keulapalana uusin versio jossa ala- ja ylärunko yhdistetään yhdellä ruuvilla toisiinsa). Tässä versiossa kuitenkin on ollut ainakin itselläni ongelmana se, että kun sopivasti tulee nokalleen alas niin on puskurista yksi osa taittunut keulan alle.

Välihuomautuksena tosin että eipä kyllä ole itsellä muutenkaan keulapaloja hajonnut kun en ole kertaakaan ajanut puskurilla vakiokunnossa, mutta käsittääkseni TS2:ssa vakiopuskurilla keulapala hajoaa turhan herkästi.

Tuli tuossa viriteltyä oma versio puskurin joustavuuden lisäämiseksi, ja tuntuu tulevan ihan mukavasti lisää fleksiä, ilman tuota puskurin taittumisongelmaa. Liitteenä kuva tuosta omasta versiosta. Siinä on punaisella ympyröity ruuvi, joka on vaihdettu 15mm mittaiseksi (myös toiselta puolelta, ei vain näy kuvassa). Edellämainitussa versiossa nuo samat ruuvit on juurikin ne ruuvit jotka on poistettu kokonaan. Tämän lisäksi veistelin tuosta puskurin yläristikosta keskusosasta kokonaan ristikon pois ja jäljelle jäi vaan sivuille yhdet joustavat palat. Palat on kiinni auton puolelta ruuvilla ja mutterilla (vakiona ruuvi tulee poistettuun ristikkoon kiinni). Puskurin päätyyn jätin ristikosta pienen muovisen osan johon ruuvit ruuvattu kiinni, mutta tämänkin voisi yhtälailla korvata parilla mutterilla. Näillä muutoksilla ainakin oman auton puskuri tuntuu joustavan ihan riittävästi vakioon verrattuna.

Näiden lisäksi koritolppia olen veistänyt ohuemmiksi. Koritolpan alla on vasemman ja oikean koritolpan yhdistävässä osassa koritolppia jäykistävä kaistale jonka olen ohentanut. Vakiona kyseisessä osassa tulee pykälä heti ruuvinreikien ulkopuolelle, kyseisen osan alapuolelle (kuvassa merkattu vihreällä nuolella kyseinen kohta, joskin kuvassa ei tuo kaistale näy). Tästä olen veistänyt kyseisestä pykälästä eteenpäin ohentaen n. puolet kyseisestä kaistaleesta koko matkalta pois. Tällä tuli koritolppiin joustavuutta lisää, eikä sen jälkeen ole koritolppia katkennut (vakiona niitä ainakin itsellä katkesi aika usein).

Toivottavasti noista selostuksista sai jotain selvää, pitänee yrittää joskus siivota hieman tuota kirjoitusasua  :angel:

223
Ainakin nyt on omasta mielestä sopivasti jaoteltu.

Onko tämä kuinka pysyvä? Kannattaisiko olemassaolevat "isot" keskusteluaiheet siirtää sopivien aihealueiden alle, esim seuraavat:

http://rc10.fi/index.php?topic=69601.0
http://rc10.fi/index.php?topic=54333.0
http://rc10.fi/index.php?topic=60094.0
http://rc10.fi/index.php?topic=54144.0
http://rc10.fi/index.php?topic=33286.0
http://rc10.fi/index.php?topic=41963.0
http://rc10.fi/index.php?topic=27014.0
http://rc10.fi/index.php?topic=34153.0
http://rc10.fi/index.php?topic=40607.0
http://rc10.fi/index.php?topic=55482.0

Tossa vain muutama esimerkki joka tuli äkkiä vastaan, mutta noistakin suurin osa on loppujen lopuksi aika pieniä (15 sivua tai alle) keskusteluita, eikä niistä ole ainakaan omasta mielestä järkevää aloittaa kokonaan uusia keskusteluita. Hieman turhaa että on lyhyitäkin (esim 5 sivun) keskusteluita joissa on jaettu hyviä vinkkejä eri automalleihin, ja nyt sitten aloitellaan uusia keskusteluita...

Vastaavasti jos jostakin on joku 300 sivun maraton-keskustelu, mutta aktiivinen sellainen, niin senkin voisi siirtää aihealueen alle, mutta lukita, jos halutaan että voidaan aloittaa uusi keskustelu "puhtaalta pöydältä".

224
Team Associated / Vs: SC10
« : 18.09.12 - klo: 16.32 »
Alkuperäinen otsikko oli parempi, nyt otsikko viittaa siihen, että täällä saisi puhua vain SC10 RS RTR:stä tai FT-mallista, mutta ei alkuperäisestä SC10 kitistä, eikä normaalista RTR:stä, tai muista variaatioista...

225
Team C / Vs: Team C TS2
« : 17.09.12 - klo: 19.51 »
Jos big bore iskarit on liian kalliit, niin TR2:een on ok iskaripäivitys hommata TS2:n vakioiskarit:

http://fi.eurorc.com/product/2443/teamc-front-shock-absorber-2
http://fi.eurorc.com/product/2444/teamc-rear-shock-absorber-2

Eiköhän noita taas pian tule varastoon lisää.

226
Kaipa tänne saa omankin mielipiteen laittaa, niin mielestäni on liioittelua jos jaotellaan kuten esim Assolla on nyt jaoteltu 2wd short course ja 4wd short course ja niiden alle sitten vielä omansa.

Ei noilla merkeillä nyt NIIN montaa eri mallia ole että kannattaisi jokaista mallia kohden olla omansa, vaan pikemminkin vain merkin alla kyseisen merkin automallit.

Näin siis omasta mielestä...

Tai sitten jos ruvetaan jakamaan tuohon tapaan, niin sitten unohtaa merkit ja laittaa aihealueiksi 2wd short course, 4wd short course jne ja niiden alle sitten eri mallit eri valmistajilta... koska ei niitäkään niin paljoa ole.

227
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 15.09.12 - klo: 13.10 »
Tällaista...




229
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 02.09.12 - klo: 20.47 »
Entäs laturit? Kaikilla tuskin löytyy 30 A lataukseen pystyviä latureita. Nimimerkillä maksimissaan 5 A lataukseen pystyvä graupner ultramat 14+.

+1

Ei paljon kiinnosta ostaa jotain 200-300 euron laturia kun pärjää ihan ok tuolla 100 euron laturillakin. Toki 2wd SC-autossa ei tuota virtaa juuri tunnu kuluvan eli latauksessa ei kauaa mene, mutta 4wd-autolla virtaakin kuluu jo reilummin.

230
Ja on se parempi että paikalla on tuomari kuin että joku iso äijä avautuu jollekin aloittelevalle tenavalle hieman epäasiallisesti.

Ja päinvastaisessa tilanteessa se aloitteleva tenava ei varmasti uskalla sanoa sille isolle äijälle että opetteletkos ajamaan...

231
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 31.08.12 - klo: 19.57 »
Eipä se auto pysy pystyssä suurimmalla osalla kuskeista edes sitä 5 minuuttista, saati sitten 7 minuuttia...

Ei mulla muuta :)

232
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 29.08.12 - klo: 07.58 »
Olen aikonut ostaa 2wd FT-kitin. Nyt mietityttää olisiko cc sidewinder sct combo 3800kv motti tarpeeksi hyvä/riittävä?

Lähtökohdat: metriäkään en ole nopeita rc autoja ajanut, 1.5v räpeltänyt scale crawlereilla. Josta johtuen sidewinder on tuttu ja turvallinen +castle link löytyy entuudestaan.

Sisä ja ulkoradat löytyy paikkakunnalta, myös kilvan ajelu olisi mielessä. Joten en haluaisi heti olla ostamassa uusia sähköjä mutta combosta olisin valmis kärsimään Max 150€

Mielestäni tuo kombo ei sovellu kisakäyttöön niin hyvin kuin sensorilliset. Lisäksi tuo sct combon moottori lienee jokin "erikoinen", eikä normaali 540 kokoinen moottori? Tämän lisäksi tuo Sidewinder ei oikein kestä tehokkaita servoja, vaan sammuilee niiden kanssa.

Helposti menee budjetti hieman tuon 150 euron yli, mutta ehdotetaan silti:

http://fi.eurorc.com/product/1154/hobbywing-xerun-sensored-brushless-combo-60a-85t

Edit: Kannattaa näköjään hinnan puolesta erikseen ostella tuo kombo:
http://fi.eurorc.com/product/131/hobbywing-xerun-60a-esc-v21-ftt
http://fi.eurorc.com/product/482/hobbywing-xerun-sensored-85t

Ja ohjelmointikortiksi joko:
http://fi.eurorc.com/product/132/hobbywing-program-card-for-esc
tai
http://fi.eurorc.com/product/133/hobbywing-2-in-1-professional-program-box

233
Team C / Vs: Team C TS2
« : 25.08.12 - klo: 20.06 »
Onkohan heittää jotain toimivaa perussetuppia saviradalle TS2TE:lle?

Diffiin laitoin 5000 öljyt. Iskareissa vakiomännät ja edessä Ultimaten 30 öljyt, takana 25. Iskarit jne laitoin ohjekirjan osoittamiin paikkoihin.

Nimimerkillä metriäkään en ole vielä ajanut (mitä nyt testasin lattialla pikaisesti että auto toimii) mutta lauantaina olisi tuo corrikunkkukisa :)

Lähes pakettisetupillahan sitä tuli ajeltua (sama kuin yllä).

Alkuun tuli ajeltua TeamC:n omilla eturenkailla (TS2029) ja Proline Caliber M3 takarenkailla jotka tuntui ensitestissä toimivan ihan ok kun keskiviikkoiltana autoa kävin kokeilemassa.. Lopulta sain kolmanteen finaaliin lainaan Aka Endurot taakse ja oli kyllä ainakin tämänpäiväisellä kelillä selvästi paremmat ja ajoin niillä myös neljännen finaalin. Muuten auto oli vakio ilman viripaloja. Etupuskurista oli poistettu pari ruuvia että keula joustaisi enemmän ja siten kestäisi paremmin ja koritolppiin tuli vastaavasti tehtyä hieman ohennuksia (myöskin siksi että joustaisi enemmän ja kestäisi paremmin). Yhdessä finaalista noista ruuvien poistoista oli haittaa kun etupuskuri taittui auton alle (hyppyristä alas betonikanttariin ja pysähtyi kuin seinään) eikä enää pysyny oikeassa asennossa (mutta pysyi ainakin eturunko ehjänä), mutta vaihdoin uuden osan tilalle jonka jälkeen toimi taas hyvin... koritolpatkin kesti huomattavasti paremmin ohennusten jälkeen kuin mitä kestivät ensitesteissä.

Vielä pitäisi kuski saada kuntoon, mutta se lienee menetetty peli.  :angel:

234
Tulokset / Vs: SC mAsters Vaasa
« : 25.08.12 - klo: 19.38 »
Mukavaa oli, kiitokset kanssakilpailijoille!

...niin ja toki järjestäjille myös :)

235
Se oli extraherkku MM-kisoissa.

236
Team C / Vs: Team C TS2
« : 21.08.12 - klo: 21.50 »
Onkohan heittää jotain toimivaa perussetuppia saviradalle TS2TE:lle?

Diffiin laitoin 5000 öljyt. Iskareissa vakiomännät ja edessä Ultimaten 30 öljyt, takana 25. Iskarit jne laitoin ohjekirjan osoittamiin paikkoihin.

Nimimerkillä metriäkään en ole vielä ajanut (mitä nyt testasin lattialla pikaisesti että auto toimii) mutta lauantaina olisi tuo corrikunkkukisa :)

237
Team C / Vs: Team C TS2
« : 21.08.12 - klo: 14.19 »
Onko joku sovitellut sisäkoreja TS2:een? Sopiikohan esim HPI Blitzin sisäkori?

239
Jossain varmaan on video ratakierroksesta kisassa ajaettavalla profiililla. Saisiko linkin niin voisi aloittaa mielikuvaharjoittelun.

2WD A1 - Vaasa - Maastosarja 2012 #1

240
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 05.08.12 - klo: 21.15 »
C malliin ei ole tarjolla ratasdiffiä. Hieman oudosti minusta koska C malli on kovalle pidolle tarkoitettu ja siellä se ratasdiffikin voi jopa toimia. liukkaalla ratasdiffi ei toimi oikein hyvin(toki paremmin kuin huonosti tehty/huollettu kuuladiffi)

Kyllä tuo auto (T2 Evo) tuntuu ratasdiffillä toimivan oikein mainiosti.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11