241
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 27.01.11 - klo: 14.17 »
Jos sellaisia oikeita viiveitä ja pätkimisiä esiintyy niin tarkastapa johtoliitokset ja lataa säätimeeen softa uudestaan sisään sekä tarkasta asetukset.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Mutkan jälkeen pitäs olla taas antamassa kaasua muttei oikeen tunnu mitään tapahtuvan?
SP lämpes kyllä enempi kuin lrp
Juu, pitää kokeilla toi moottorijarru siellä oulun radalla, kön on se kellokin käytössä :)
No niin. Tänne on nyt tulossa myös tuo uutukainen eli MiCX. Kauan pähkäilin eri vaihtoehtojen kanssa ja autovaihtoehtoja oli parikin. Schumacheriin päädyin lähinnä siitä syystä että suomessa Medasecin toiminta on niin hyvää ja osia on hyvin saatavilla. Myös varaosien hinta on kukkarolle ystävällinen. Tässä kun autoa vielä odottelenkin niin kysyisin että mitä kannattaa ottaa huomioon autoa niputtaessa ? Ruuvilukitetta ilmeisesti kannattaa käyttää, mutta onko jotain muita huomioitavia seikkoja.Hio hiilikuituosien reunat hiukan pyöreiksi ja liimaa ne umpeen. Näin saat osista hiukan kestävämpiä ja pitkäikäisempiä.
mitä säätöjä teit että sait tuon kääntyvyyden rauhallisemmaksi saanko kysyy. itsellä tuntuis olevan vähän sama juttu mut ...
Diffi on näköjään laitettu uusiksi, toivottavasti ovat tehneet pikasäädettävän diffin jota ei tarvitse irrottaa joka kerta kun diffin kireys ei ole sopiva. Pikkusen ärsyttävää on laittaa auto radalle ja huomata että diffi on löysällä ja eikus muutama ruuvi irti ja säätämään ja takaisin. Monissa muissa autoissa säätö on hoidettu paljon kätevämmin.
80 vattia ja termostaatti vähintään. Mielellään vielä säädettävällä lämpötilalla.
Lainaus
Veikkaisin että radion neutralpoint on siirtynyt. Aloita kalibroimalla radio säätimeen, jossei auta niin NW aluetta hiukan isommaksi. Kerrohan miten kävi.
Eli kalibroitu uudestaan ja toimikin mainiosti seuraavaan uudelleenkäynnistykseen asti, jonka jälkeen oli taas aivan sekaisin eikä suostunut käynnistymään =). Aika taika juttuja kyllä.
kiitokset kommentista. täytyypä mennä ostoksille jotta pääsee joulu lomilla iso myyriin ensi tyypeille. pinjoni mulla on muuten 28 ja 31 ja spurri 85. onkohan noi sopivat?Stanun välityksistä en osaa neuvoa mutta tuolla 85/31 kokonaisvälitykseksi tulee 4.94 jolla lienee hyvä aloittaa ajaminen. Kysele myyrissa konkareilta tarkemmin välityksistä.
Ovatko painelaakerit yleensä automerkkikohtaisia, vai voiko hankkia minkä tahansa 3mm reiällä ja 1/10 auton tasauspyörästöön tarkoitetun painelaakerin?
Minulla on hankaluuksia saada CatSX:n takadiffi herkäksi. Diffissä on yhden kesän ajetut kuulat ja levyt, myös Pulley (en tiedä suomenkielistä nimeä, mutta kyseessä siis ratas, johon kuulat tulevat) on kesän aikana vaihdettu. Pulleyssa olin kyllä huomaavinani pientä kulumaa ja kuulien rei'istä löytyi likaa aina tietyltä reunalta. Tämä olisi varmasti syytä vaihtaa? Painelaakerin kunnosta en osaa sanoa mitään. Tilanne on kuitenkin se, että diffiä joutuu kiristämään aika lailla, jotta se ei luistaisi, mutta samalla katoaa myös herkkyys. Jos pyöritän vain yhtä takarengasta auto ilmassa, kaikki renkaat pyörivät. Näin ei kai tulisi olla?
Tomi
Catista yksi diffiyksilö alkoi aina luistamaan. En keksinyt syytä.
Kannattaa kokeilla ottaa pois toinen prikka laakereiden välistä, tai vaihtaa ne ohuempiin 0.5mm > 0.2mm.
Täten saa diffin herkemmäksi, sellainen tullut mieleen että prikat/prikka pakottavat diffilevyt liian kauas kuulista, jolloin se ruuvi pitää vetää älyttömän tiukalle.
Oulun porukka oisko tuloillaan?
Oisko ens tiistaina teillä mitä menoja ? Porukoitten kansa käydään oulusa tiistaina shoppaileen niin vois ratallakin piipahtaa..
Diin ?