Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jukis

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 20
241
Sähköautot / Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« : 01.06.12 - klo: 20.12 »
http://www.teamtekin.com/rs.html

"RS specs"

Motor Limit Brushless Mode: 7.5 Turn, 540 2-pole (36mm)
Motor Limit Brushed Fwd Only Mode: None
Motor Limit Brushed Fwd/Rev Mode: 12 Turn

Taitaa siis olla kyseessä se että harjallista moottoria käyttäessä tuo esc pystyy käyttämään vain puolia Fet:eistä jos on pakki päällä.

242
Sähköautot / Team Powers nopeudensäätimet ja moottorit
« : 01.06.12 - klo: 16.04 »


Uusi merkki suomen markkinoilla, rceet.net edustaa.

Itselläni oli aiemmin Lyhyessä testissä XPS sport - sensorillinen combo 6.5t moottorilla ja 70A säätimellä. Ulkokuoreltaan erittäin laadukkaan oloisia laitteita. Kaikkien sensorillisten säädinten mukana tulee ohjelmointikortti jolla oli helppoa myöskin laittaa asetukset halutunlaiseksi ja säätämään esim dynaamista ennakkoa tai "turboa".

parin päivän "rasitustestissä" kerkesin lähinnä saada säädöt suurinpiirtein kohilleen, en edes moottoria tai säädintä saanut oikeen edes lämpenemään kun takapotkulla ajoin. Kaasutuntuma oli erittäin hyvä ja sitäkin myös pystyi säätämään.

Tilasin nyt omakseni vastaavan mutta 7.5T plutonium moottorilla.

Laitan tänne kokemuksia sitä mukaa kun tulee, laittakaa muutkin laitteiden omistajat kokemuksianne ja kiinnostuneet kysymyksiä.

243
Team C / Vs: Team C TS2
« : 31.05.12 - klo: 20.08 »
Kevlarinen pala ei olekkaan oikeen kestänyt. Koita sitä uusinta palaa jossa on ruuvi keskellä.
http://fi.eurorc.com/product/2266/teamc-front-chassisbrace-mount-updated
Tuo on kuulemma hieman erilaista muoviakin.

244
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 31.05.12 - klo: 17.27 »
ei noita oikeen saa kuin rapakontakaa, kun ottaa tuolta amainilta yli 25$ tilauksen niin postit eivät ole kuin muutaman taalan. alle 25$ ei siis kannata tilata mitään.

245
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 31.05.12 - klo: 15.31 »
12kg vääntöä riittää mutta toki riippuu valmistajasta että ilmoittaako todellisia lukemia vaiko ei.
http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=27_108&products_id=1813 tuommonen sanwa on varmasti melkoisen hyvä jos on sanwan radiot niin tuo super response lisää vielä tarkkuutta. Jos ei oo sanwan radioo niin sit varmaan jotai muuta 12-20kg vääntävää.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-1256TG-20kg015-Digital-Servo-107536 vaikkapa tämmönen.

246
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 30.05.12 - klo: 22.56 »
Ei kuopion nykyisellä baanalla voi patterikasilla ajaa kuin about 60% tehoilla. ihan oon rasitustestiä vetänyt hana pohjassa asfaltilla isolla parkkiksella ~500m pätkää edestakas ja koulun savipihalla, en toki pelkkää kaasupohjas vetoo täysiä akullisia.
Niin tosiaan sullahan on 6500mAh akkuja niin ei tuo 75Celsiusta akullisen lopussa ole aivan älytön.

247
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 30.05.12 - klo: 22.19 »
On kyllä aika kauhean kovat nuo lämmöt kummassakin tapauksessa. tuo 90C on jo semmoinen että on hyvin lähellä se että lähtee magneeteista voima täysin. Ei varmasti kestä kuumemmalla kelillä ajaa. Sulla ei taida olla kopassa yhtään tuuletusreikiä?
Itse ajan leopard 1800kv motilla 5S ja 6S akuilla melkoisen pitkällä välityksellä, 85kmh laskennalliset huiput 6S akulla. motti lämpenee jonkin verran mutta ei lähellekkään niin kuumaksi kuin mitä tulee kuumalta puolelta hanasta(55celsiusta). Pitäis hommata infrapunamittari mutta ei oo ollut noita halpoja lämpömittareita pitkään aikaan noissa nettikaupoissa varastossa.
Virtahan se on mikä kuumentaa.

248
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 30.05.12 - klo: 19.23 »
Kyllähän tebo voittaa vaikka ajaisi hobbykingillä. Mutta miksi ostaa hobbywingiä tekinin hinnalla orionin kuorilla, Kun voi ostaa halpana omalla nimellään tai sit ostaa laatua.

249
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 30.05.12 - klo: 18.58 »
En osaa sanoa löytyykö DX3S:stä liipaisimen ja ohjauspyörän jousen jäykkyydelle säätöä, 4PL:ssä ja MT-4:ssä ne on. Nopeudessa taitaa tuo MT-4 viedä(ainakin sanwa sitä mainostaa nopeimmaksi radioksi) mutta huomaako sitä peruskäyttäjä todellisuudessa? Tuo 209e on jo melko halpa hinta 4PL:stä, toki kannattaa vähän koittaa tinkiäkkin vielä.

250
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 30.05.12 - klo: 15.01 »
osta vaan piedro tekinin motti niin ei tarvi miettiä riittääkö paukut ja kuumuuko. Ve8:ia ajavat 1900kv teknillä 20-23t pinionil(4.3:1 perävälitys)

251
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 30.05.12 - klo: 01.52 »
MT-4 ja 4pl juurikin voit verrata kun ovat saman luokan laitteita. Futaba hieman kalliimpi ja MT-4:ssä hieman enemmän ominaisuuksia. Vastarit taas halvempia futabaan kuin sanwaan. Itse ostin Futaban melkein uutena käytettynä halvalla, muuten olisin ostanut mt4. Olin hieman skeptinen tämän radion suhteen alkuun ja olikin tarkoituksena vielä ostaa se mt4 ja sit päättää kummanko myyn pois mutta on tämä radio ruvennut sopimaan käteen niin hyvin että ei taida enää olla hyötyä vaihtaa mt4.
MT-4 olen testannut kaverilta muutaman kierroksen ja se kyllä vakuutti heti alkuunsa.
Jos vain mahdollista niin kannattaa testata kumpaakin että miten käy käteen. Sen pitäisi olla ratkaiseva tekijä kun kumpikin on suurinpiirtein ongelmattomia kamppeita muuten.
Tätä luokkaa halvemmat radiot on säädöiltään sen verran vaatimattomia ettei kannata niihin rahojaan tuhlata, Harvemmin sattuu radio sopimaan suoraan käteen ilman fyysisiä säätöjä ja niitä ei noissa halvemmissa ole.
Niinhän se menee että näissä tulee aina ylimääräisiä ominaisuuksia joilla ei ole monellekkaan käyttöä, kait se vaan on edullisempaa tehtaallekkin tehdä semmoisia malleja joissa on useita ominaisuuksia kuin tehdä useita malleja eri ominaisuuksilla.

252
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 29.05.12 - klo: 20.13 »
kannattasko kuitenkin ostaa auto johon saa osia ja asetusvinkkejä suomesta?

253
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 28.05.12 - klo: 23.41 »
http://www.rcmodellbau24.com/shop/Elektronik-Zubehoer/Akkus/Lipo-Akkus/Lipo-Akkus-7-4V-2S/Gens-ace-5000mAh-14-8V-40C-4S1P-Hard-Case-Lipo-Akku::92418.html
bitte erfragen eli ei heti saatavilla.
http://www.rcmodellbau24.com/shop/Elektronik-Zubehoer/Akkus/Lipo-Akkus/Lipo-Akkus-14-8V-4S/nVision-Factory-Pro-Lipo-6500-90C-14-8V-4S::92194.html
tuota olis saatavilla. Gens acen patterit kyllä ollu järkyttävän hyvää laatua. Teho pysyy pitkään eikä kyykähdä heti alun jälkeen kuten useimmissa akuissa. EuroRC tuo suomeen gens acea, voisit kysyä sieltä hintaa tilattuna tuolle 4S akulle.
Ei kannata käyttää mitensattuu noita 2S pakkoja ja sit myöskin yhdessä vaan nimenomaan aina pitäisi ajaa yhtä tyhjäksi kumpikin.

254
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 28.05.12 - klo: 23.10 »
Tuo alimmainen on hyvä. mulla on semmonen mutta elä tosiaankaan tilaa tuolta. Kestää 5vk.
Tuota samaa palikkaa löytyy ansmann ja hobbypro motor mount nimellä. hobbypro on valmistaja.

255
Team C / Vs: Team C TS2
« : 27.05.12 - klo: 19.50 »
Oliko uudenlainen etupala jossa tulee yläosa mukana joka meni rikki?

256
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 27.05.12 - klo: 12.38 »
Niin juurikin se 2300kv kone on pienemmmällä lankaluvulla joten se kiihtyy rivakammin varsinkin kun välitys voi olla lyhyempi. Yleensä näissä vaan on liiaksikin sitä tehoa, 1:8 krossariahan voi ajaa vaikka 36millisellä pitkäkannulla ja nuo R8 kannut taitavat olla 40 millisiä.
Pienempi kv moottori välitettynä kulkemaan saman verran kuin isompi kv moottori ei anna niin paljon tehoa käyttöön kiihdytyksessä, joka yleensä aiheuttaa vain liiallista sutimista muutenkin.
En osaa sanoa onko tuossa Orionin moottorissa hirveästi ylimääräistä tehoa mutta ainakin mamba monster 2200kv:ssa sitä oli roimasti liikaa 1:8 buggyyn jo 4S akuilla, Monsterissa tosin ~14mm pidempi kannu.
Tekin T8:lla ajavat(amerikan pojat) valitsevat yleensä sen 1900kv moottorin 4S:lle koska se ei ole niin nuuka välitysten suhteen eikä ylimääräinen teho paranna kierrosaikoja kuin harvoissa tapauksissa.

Ainakin hobbywingin moottoreissa on ilmoitettu samat maksimitehot kv luvusta riippumatta, niin myös leopardilla. Jos siis kyseessä samanlainen kannu esim 4274.

258
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 26.05.12 - klo: 20.26 »
Jos kummassakin moottorissa on sama roottori ja kannu muuten niin pienemmän kv arvon moottori ei ole niin herkkä lämpiämään vaikka pidempääkin välitystä laittaisi. ihan sen takia että siinä ei myöskään ole niin paljoa tehoa.

259
Sähköautot / Vs: HB Ve8
« : 25.05.12 - klo: 19.47 »
Etupala riittää. Takapaloja on näköjään mullakin pari kpl ylimääräisenä, muovisia siis koska ei ole menneet rikki.

260
Sähköautot / Vs: HB Ve8
« : 25.05.12 - klo: 19.27 »
Olen ajanut vasta vähän. Näissä on ollut lähinnä vetareissa ongelmia, tai siis d8:ssa on. Ei kyllä nykyisillä ole niissäkään ongelmia. Mutta siis tämä on vanha auto, jos samaan hintaan saisi muutakin uudempaa niin varmaan kannattaa ostaa se. Osia saa kyllä vielä, itse oon ostanut Amainhobbiesilta ne mitä ei löydy hobbylinnasta, sinne tulee kyllä ihan uusiakin osia ihan kivasti vaikka saldot menisi nolliin.

edit: en siis tarkoita että tämä huono olisi, Monet jenkit sanovat palanneensa useamman patterikasin jälkeen Ve8 koska se on paras ajaa, ei välttämättä aina nopein mutta kierrosajat on tasaisimpia. Kestävyys on siis kuitenkin ihan eri tasolla kuin 1:10 vehkeissä, saa vetää kärrinpyöriä ja voltteja kovista hypyistä ja yleensä matka jatkuu kuhan pyörilleen lopuksi kaatuu.

261
Sähköautot / Vs: HB Ve8
« : 25.05.12 - klo: 18.36 »
Ensimmäiset komposiittipohjalevyt on olleet herkkiä menemään poikki mutta se on päivitetty ja aika kovaa saa törmätä että menee nykyinen rikki, alumiininen pohjalevy vääntyisi semmoisesta joten ei sillä väliä.
Tukivarret ja muutenkin pyöräntuennat on tukevasti tehtyjä.
Itsellä tämmöinen mutta Vorzan pohjalevyllä, ostin käytetyn jossa oli se alkuperäinen pohjalevy rikki ruuvien kiinnityksestä, Ei olisi sekään hajonnut jos olisi ollut alumiiniset Skid platet.

262
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 25.05.12 - klo: 09.19 »
Voin katsoa kuhan kotona olen että minkälaisia mäntiä löytyy pakista. muistan että niitä on ~20 mäntää ainakin. Jos olisi poraamattomia niin voin lähettää sulle kirjeessä jos tarviit. Saattaa olla että niitä on kitinkin mukana tullut. http://www.hobbylinna.com/holes-shock-piston-6holes131415mm-p-13768.html tuosta löytyy jonkunlaista settiä.

263
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 24.05.12 - klo: 22.38 »
Ei se pohjalevyn kärsiminen vaan se kun se perä pomppaa kun se pohjaa liian kovasti. menee ländit ihan päin prinkkalaa.
Jos pohjan kärsiminen huolestuttaa niin osta DE racingin skid platet, tuosta 3kpl: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1458_952/products_id/171119/n/DE-Racing-XD-Extreme-Duty-Rear-Skid-Plates-3-Hot-Bodies-D8-D8T

sit on viel eteen puskuria jossa on tuommoinen samanlainen alla: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1458_952/products_id/30996/n/DE-Racing-BumpSkid-Hot-Bodies-D8

Niin tosiaan sullahan on hirveän jäykkää litkuakin iskareissa, mikäli tuo on losin tai asson 70wt. Onko minkälaiset männät? Voisit kokeilla semmoisia mäntiä joissa on puolet rei'istä 1mm ja puolet 1.4mm mikäli siinä on nyt 1.3mm männät.
JQ tuommoisista kirjoitti että ne toimisi yhtä herkästi kuin vastaava 1.3mm mutta sit kun tulee nopea isku niin nuo pienet reiät aiheuttavat turbulenssia sinne öljyyn ja se aikaansaa tehokkaamman vaimennuksen.

264
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 24.05.12 - klo: 20.58 »
vakioiskareilla pohjaa perä radalla aika helposti koska niissä on liian lyhyt ulosjousto, Hara editionin 112millisillä iskareilla ja niille sopivalla tornilla ulosjoustoa on paljon enemmän. melkoisen kallis päivitys tosin jos meinaa nuo uutena ostaa.

265
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 23.05.12 - klo: 21.27 »
Heh en edes huomannutkaan tuota antennittomuuta, onpas hyvä että semmoinenkin löytyy kun ei sitä antennia tule koskaan pilliin laitettua eikä ainakaan sähkökrossissa tarvitse niin älyttömän pitkää kantamaa.
Elä muuten ruuvaa liian löysälle sitä ratin herkkyyden säätöruuvia kun hypistelet :), manuaalissa toki varoitus siitä. Yhden 4pl omistaja joutui käyttämään forcea aikalailla että sai takaisin paikalleen :I

266
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 23.05.12 - klo: 20.38 »
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/61_124/products_id/222749/n/Futaba-R204GF-E-High-Voltage-24GHz-S-FHSS-4-Channel-Micro-Receiver eiköhän tämä ole parempi vastari tuohon. 6G painoakin vaan.

edit: pistinpä tilaukseen. parin pinionin kanssa postit oli 1.29$. alle 10 päivässä yleensä tulee kamat tuolta.

267
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 20.05.12 - klo: 22.41 »
Monen aloittelijan kysymä kysymys tuo. Riippuu täysin käyttötarkoituksesta kumpiko on parempi, Blitz toimii paremmin radalla ja slash kait paremmin basherina. Kumpaankaan en ite koskisi mutta jos tuommoinen miellyttää niin blitz varmaankin koska traxxsux.

268
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 20.05.12 - klo: 22.09 »
On se teräksinen spurri vaan kovaääninen ja turhaa pyörivää painoa :)
Näissä kun on moottoripukki ja diffipukki samaa puuta niin kestää muovinenkin spurri hyvin. kyoif148 tai kyoif147 muistaakseni osanumerot 46 ja 44 hampaisille muovispurreille. Ainakin jenkit väitti noilla ajaneensa reilun vuoden ilman mitään ongelmia.

269
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 20.05.12 - klo: 12.36 »
Kuuladiffi kiinni, keskimottinen edelleenkin, ei lisäpainoja, säädin akun päällä hiilarikiinnikkeessä, vastari moottorin edessä/päällä, low profile servo, edessä JC rips takana hole shot m3.
Tontilla aletaan olla säädöissä, peräpitoa ja kääntyvyyttä oli reilusti. Tätä hainkin että pääsisi samalle tontille säätöjen suhteen ilman lisäpainoja, Tästä voi sit alkaa harjoitteleen ajamista kevyellä autolla ja hienosäätää tarpeen mukaan. Aikaisempi setuppi oli helppo ajaa muttei kovinkaan nopea ja turhan painava, Ei semmoisella kannata harjoitella ajamaan.

270
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 19.05.12 - klo: 12.11 »
Ei tietenkään käy selväksi sinun jutuista minkä puljun tuotteita kehut. Samainen pulju ei ilmeisesti halua enää myydä JQ:ta vaan Xrayta ja kyoshoo.
Sinä tulet autojen topicciin aina trollaamaan ja koitat vetää henkilökohtaisuuksiin jonkun muun tietämyksestä yms. Luuletko että uusi rc harrastaja haluaa lukea auton topicista joidenkin henkilöiden kinastelua vai käyttökokemuksia ja vinkkejä mistä ostaa osat?

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 20