271
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 14.10.10 - klo: 01.35 »Eli nastarengas olis sen takia huonompi koska ajetaan enimmäkseen paljaalla asvaltilla....
Vaikka testit on tässäkin näyttäneet jo vuosia että nastarengas on ollut parempi.
On ne kitkat raakasti mukavammat ainakin ajaa, melutaso selkeästi hiljaisempi. Hauskana pointtina, että Metropolian sähköautotiimi lähti jenkkeihin Xprize kilpailuihin nokian kitkarenkailla koska niissä on pienin vierinvastus... Tulivat muuten toiseksi, suurimpana ongelmana tosin selvitä väistökokeesta kun kitkat ei oikein toiminut ajettavuudeltaan +30 asteen lämmöissä.
Kolmatta talvea lähtee kitkat alle ja hienosti niillä on selvinnyt vaikka ei aina ole yrityksen puutteesta johtunut. Pari kertaa ollut tilannetta, mutta niihinkin aina syypää ollut (oman auton) ratin takana. Niistäkin tilanteista on tosin selvitty ilman osumia, voi tietty auttaa se että liukkaiden kelien tullessa on tapana käydä testailemassa miten se hätäjarruttaminen onnistuikaan absittomalla autolla ja muutenkin tulee painettua mieleen perusasiat miten se auto niillä keleillä toimiikaan. Kyllä ymmärrän ihan täysin nastarenkaita käyttäviä ja voi olla, että tulevaisuudessa omaankin autoon ilmaantuu taas nastat. Eikös se nyt kuitenkin ole jokaisen oma valinta.
P.S. jos joku ääliö vetää tiellä vastapalloon niin kyllä lasken sen ihan onnettomuudeksi ja huonoksi tuuriksi kuin sen piikkiin, että OLIS PITÄNY OLLA NASTAT! Jos taas ite tekee vastaavan niin se on oma moka, ei renkaiden vika.