Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Luigi54/vielä vanhempi

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 38
271
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 12.03.18 - klo: 20.48 »
Ehdotan samaa käytäntöä kuin LS5 sarjassa. Eli viisi parasta saa lisäpisteitä.

No , se on sit näin !!!!

 :cool: Barbie :cool:

272
Tulokset / Vs: MattoCup 4 Joensuu 10.3.2018
« : 12.03.18 - klo: 11.40 »
Huippu kisat.taatusti osallistun uudellee.erityisesti mieleen oli aika ajojen yhteislähtö ja finaalien 8min erä.miinusta mielestäni ansaitsee nousufinaali systeemi(en tiedä onko yleinen käytäntö vai vain tässä kisassa)sekun jätti jumpofinalistit yhteen ajovuoroon.ja kun juuri ne sitä ajoaikaa tarviis.eli joslie käytäntö,niin kannattaisi miettiä uusiks

Petelle peukku ajanotosta ja kuulutuksista,mitä nyt ajamiselta kerkesi

Kyllä minusta tuo nousufinaali on ihan jees ..... mutta ....
Joo, kyllä tuohon ajoaikaan kannattaa varmaan kiinnittää huomiota eli mietiskellä , millä tavalla sen saisi  tasapuolisemmaksi .....

 :cool: Barbie :cool:

273
Tulokset / Vs: MattoCup 4 Joensuu 10.3.2018
« : 12.03.18 - klo: 07.29 »
MyRCMmästä on jäänyt jotain kähtöjä pois/tyhjäksi....
Ja Finalränking on ilmeisesti totaaliläppei ???

Oliko Barbiella Classikis harjaton ?

Timppa

Jep.
Oli harjaton ....
Asia hoidettiin tavalla ; lähdin a-finaaliin paikalta 11. eli kaikkien muiden takaa .....
Tällä järjestelyllä ei tarvinut ajaa C-finaalia , josta olisi pudonnut vain yksi kuski..... kaikki loput siis meni B-finaaliin ja sieltä nousi sitten normaalisti  4 kuskia  A:han.
Ja lopullisissa pisteissä pitää minut jättää pois välistä , etten vaikuta Cup-pisteisiin  .....
Että näin.

 :cool: Barbie :cool:

274
Tieto lisää nähtävästi tuskaa ..........   :laugh: :laugh: :laugh: :wink:

 :cool: Barbie Ilkimö :cool:

275
Satuin sufffailemaan interneetin ihmeellisessä maailmassa ja löysin T2 Shop.de (siis Saksassa) osoitteesta comboja , joita käytetään Tamiya Euro Cup kisoissa.
Kaikki siis harjattomia , ja säädin + säätöpalikka , Carson-tuotemerkin alla ...
Carson Dragster 3 brushless combo , kaikki samalla säätimellä , ja koneet:
14T   Tamiya Euro Cup / TW M07
16T   Tamiya Euro Cup / Gentleman M-Chassis
18T   Tamiya Euro Cup  / Top Stock

Eli näillä ilmeisesti ajellaan Euroopassa laajemmaltikin , saatavuus siis taattu ... ehkä ...
Ja noista löytyisi sitten varmaankin niin Classicin kuin Compinkin vaihtoehto.......
Samat säätimet , eri koneet siis lyhyesti sanottuna ....
Hinta ko. kaupassa 124,xx e / combo ........

Tämä tiedoksi.....

 :cool: Barbie :cool:   

276
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 08.03.18 - klo: 10.12 »
Onkohan noi Protoformin korit liian lähellä turistia, ei vaikuta kauheen skaalamaisilta? :roll:

Samaa mieltä ....
-Barbie-

277
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 08.03.18 - klo: 09.07 »
Herättelen keskustelua kisaformaatista FGMineissä  .....
Ehdotuskin olisi :
TQ:n 1./2./3.  sais lisäpisteitä : 1. +5p  ,  2. +3p    3.+1
Ihan vaan , jotta alkuerillä olisi myös jotain merkitystä ......


Olisko mitään ???
Saa kommentoida , arvon Ministerit ......

 :cool: Barbie :cool:

278
Viel mahtuis "muutama" kuski ... muutamaan luokkaan ....

Ilmoja kehiin ......

 :cool: Barbie :cool:

279
Rata auki su 4.3.  klo 10 alkaen .....
Tervetuloa !!!!

-Barbie-

280
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 26.02.18 - klo: 09.01 »
FGMini Challenge ikkunatarrat ovat peräisin Petterssonin Harrilta ...... nim. Morris70 tääl voorumilla ....

Harri Hoi ...... Onkos niitä viel ?????

Jos ei oo saatavissa , mul on viel pari ehkä .......

-Barbie-

281
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 25.02.18 - klo: 16.50 »
Hola Hola !!!!!

Tää on jo niin hävitty , niin hävitty .......

On nuo oranssi letkut niiiiiiiin ylivoimaisen nopeat ........ :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:

 :cool: BarbieThePink :cool:


282
Hola Hola kanssakilpailijat !!!!

Mitäs nyt sit tehdään kisan kanssa .......
Siirretäänkö  vai  mennäänkö alkuperäisen mukaan ???????
Kax viikkoa eteenpäin ei kauhiasti lohduta , kun on sitten viikkoa ennen Raision päätöskisaa ........
Saa kommentoida !!!

 :cool: Barbie-osasyyllinen :cool:

283
ja vielä tulevista kisoista .....
Olin yhteydessä Goldin kanssa koskien Joensuun kisaa .....
Ovat valmiit siirtämään kisan toiseen ajankohtaan syntyneen epätietoisuuden vuoksi.
Hyvä näin. Jos se on ratkaisu asiaan ......
Odotan hänen ehdotustaan asiaan.


 :cool: Barbie :cool:

284
Testin tarkoitus oli vain kartoittaa ja etsiä vaihtoehtoa PITKÄLLÄ tähtäimellä ....
Toin siis pöytään vaihtoehdon hintatietoineen ..... eli valmiin paketin.
Se otetaanko käyttöön on toinen juttu .....
Yleensä en näe hyvänä asiana , että kalusto hankitaan ympäri ämpäri maailmalta vaan kyllä se pitäisi mennä niin , että kotimaasta löytyy (lähes) kaikki tarvittava (ainakin Classicissa) ...... eli viittaan siihen , että "jonkin" osan ja tässä tapauksessa koneen saa jostain helewatin halvalla ...... kyllä varmaan saa , mutta miten se palvelee RTR-kuskeja eli aloittelijoita , jos pitää alkaa tilailemaan tarvittavia osia ympäri maailmaa .... se ei ainakaan edistä luokkaa eikä sen imagoa.
No , jos porukka ja nimenomaan luokan ajajat ovat mieltä , että pysytään perinteisessä niin sit se vaan on niin.
Itse en ko.luokkaa aja syystä, että sen pitäisi olla "aloittelijoille/harrastajille" eikä "himoharrastajille".....
Siis näillä mennään.

Ja baitöwei ; Olin yhteydessä Goldiin koskien Joensuun kisaa , hän ilmoitti , että se voidaan siirtää toiseen ajankohtaan  syntyneen epätietoisuuden vuoksi ......
Nyt odottelen hänen ehdotusta.

 :cool: Barbie :cool:

285
Tais käydä "Wanhan Aikaisesti" ..... Kyllä tuo päivämäärä oli siellä jo melko kauan ennen Eurajoen kisaa  ....tosin oli paikassa , josta sitä ei helposti löydä ... syystä , että "sääntövääntö" siirsi asian taaemmaksi .....

Pahoittelut , etten maininnut asiasta , kun se aikanaan varmistui .....

 :cry:  Barbie  :cry:

Tarkistin asian , eli olen päivittänyt kisakalenterin marraskuussa 7.11. ...... Valitettavaa , ettei ole sitten tullut puheeksikaan kisoissa .....
Jos tästä nyt tuli iso ongelma , onko Joensuulla mahdollista "rukata" ajankohtaa ????

-Barbie-

286
Mielenkiinnosta kyselen että miten tuollainen kone menee verrattuna vanhaan sp:n comppikoneeseen? Teoriassa tuon jo pitäisi olla nopeampi kuin 540 2500kv samalla pinionilla. Erona toki compissa säätimen ennakko.
Eikä myöskään paperilla ole isoa eroa tuoreempaan comppikoneeseen 380 3000kv

Nyt voi teoriat unohtaa , testi puhuu ...... Ihan näin lyhyesti sanottuna ....... Vaikka samaa ihmettelin kunnes asian totesin KÄYTÄNNÖSSÄ.
Turha verrata johonkin muuhun , tässä tapauksessa koneeseen , jota ei enää saa !!!!!! Haloo !!!!
Tarkoitus on jo pitkään ollut päästä eroon harjallisista koneista niiden epätasaisuuden vuoksi , ihmettelen asennetta asiaan , josta on puhuttu (HUOM!! YHDESSÄ) jo pitkään , mutta voin toki kerrata niille , joille asia ei mene jakeluun muutamalla kerrallakaan ....
Harjaton on lähes ikuinen vs harjallinen eli pitkän päälle ainoa oikea vaihtoehto .... Lisäksi finaalien ajoaika voidaan nostaa 8 > 10 min. eli samaksi kuin Compissa. Harjaton varmasti tasalaatuinen siis tasapuolinen jne.
Elikkäs haetaan jatkuvuutta tässä tapauksessa .....
No , miksi säädin ....... Tasapuolisuus vertaa TSS. Eikä tuo voi olla kustannuskysymys , kun sentään mennään ympäri Suomea kisoihin ...... Eikä kukaan valita , että on niin kallista ..... Ja sehän ei oo halpaa oikeesti.... Kalustokustannuksissa nyt puhutaan kympeistä , kisamatkoilla satasista ..... Ihan vaan pienenä esimerkkinä.
Eikä myöskään ole järkeä hyväksyä mitä tahansa "samoilla arvoilla olevaa konetta" , jota sitten sattuu saamaan vain Suomen rajojen ulkopuolelta tai jonka valmistus loppuu yhtäkkiä..... ja ulkomaan hankintakuluista ei kukaan valita , kun itse koneen hinta on halpa , mutta kun se on käyttäjälle toimitettu, hinta on aivan jotain muuta ...... Useissa tapauksissa.
Mielipiteitä esittävät ne , jotka eivät kisaile ko.luokassa ...... mutta näkemyksiä kyllä löytyy ......
Narisemaan pystyy jokainen , kuka sitten paneutuu asiaan onkin jo toinen juttu .....
Aina ei voi olla samaa mieltä tai miellyttää kaikkia .....  !!!!!


  :shocked:  Barbie   :shocked:

287
Tais käydä "Wanhan Aikaisesti" ..... Kyllä tuo päivämäärä oli siellä jo melko kauan ennen Eurajoen kisaa  ....tosin oli paikassa , josta sitä ei helposti löydä ... syystä , että "sääntövääntö" siirsi asian taaemmaksi .....

Pahoittelut , etten maininnut asiasta , kun se aikanaan varmistui .....

 :cry:  Barbie  :cry:

288
Classicin moottoritesti Evo 1.1 suoritettu ja tulokset:
20T pinionilla , jää meidän pääsuoralla hyvin , hyvin lievästi nykyiselle harjalliselle , huippunopeusero reilulla 25 metrin suoralla n. <2m , eli vauhti olisi sopiva ..... Muuten toimii ihan kelvollisesti.

Testi kalusto:
Säädin: HW QuickRun 10BL60 0-ennakkona ; ovh. 41,21  EuroRC
Moottori: HW QuickRun 3650 SDG2 13,5T , 2850kv ; ovh. 54,94  EuroRC

Jos testikisa (Joensuu) näyttää yhtä hyvältä edelleen , ehdottaisin siirtymistä tähän syksystä alkaen.
Miten tämä sitten suoritettaisiin; Hankkisiko Kerhokisat-konserni kertarysäyksellä  HandOut-koneina esim. 35 kpl ja kisailijat sitten hankkisivat säätimen itse  ...... ja kisoissa ajettaisiin leimatuilla koneilla ..... (Joka tapauksessahan kisailijat hankkivat kuitenkin koneen itselle reeniä varten ... todennäköisesti ... )
vai
Hankkiiko kisailijat  koneen ja säätimen , jotka sitten leimataan kisoissa ......

Alustavat hintaneuvottelut aloitan nyt sitten EuroRC:n kanssa , kertarysäys-tilaus varmaankin auttaa hintaan ... Käytännössähän tämä tarkoittaa about 80 moottorin ja about 40 säätimen tilausta maahantuojalle .....
Jos taasen koneet uhkaa loppua (jossain vaiheessa) , voidaan hyödyntää henk.koht. koneita leimaten ....


Että näin.

 :cool: Barbie :cool:

289
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 15.02.18 - klo: 08.00 »
Hola Hola Ministerit !!!!

FG:n Suomen maahantuoja DTRC , haluaisin tietää mahdollisista varaosa tarpeista tulevana kautena , keräilen listaa osista ........ tarkoituksena pitää hyllyssä heti saatavana ainakin kulutusosat  ....

Elikkäs , jos nyt kun kaivelette kalustoa pikkuhiljaa esiin niin vinkatkaa osatarpeista ......


Kautta odotellessa ,


 :cool: BarbieThePink :cool:

 

290
Rata auki su 18.2.  klo 10 alkaen ......

 :cool: Barbie :cool:

291
Classicciin tulossa nyt toinen harjaton kone kokeiluun ......
2850kv , listahinta vähän yli 50,- .....
Josko sitten siitä löytyisi sopivampi vaihtoehto ......
Tietoa seuraa .......

 :cool: Barbie :cool:

292
Tämän osioon voitaisiin nyt sitten keskittää ko.luokkien Kehityskeskustelu .......
Elikkäs jatketaan keskustelua ......

 :cool: Barbie :cool:

293
Sunnuntaina 11.2. radalla

KyPakin AVOIMET OVET-päivä  klo  11-17

Rata auki normaalisti klo 10 alkaen , mutta kerhoauton "kokeilijoita" saattaa olla radalla ajoittain .....
Joustamme ratamaksussa , jos porukkaa haitaksi asti .....

-KyPak Hallinto-

294
Onko unkka tuo rengas jo oikea vyörengas ? Saattaisi olla ihan soiva peli jos ei käytössä turpoa ilmapalloksi kuten nykyinen VTR kumi.  Pitää melkein kokeilla.

Käsittääkseni ei ollut vyörengas, mutta ei turvonnut käytössä ollenkaan kuten hpi:n vtr rengas tekee.
Kokemusta molemmista löytyy.
Meillä oli tarkoitus testata näitä myös kesällä ulkona mutta ei saatu aikaiseksi. Pitäisi myös toimia asfaltilla.
Oma ja kaverienn tuntuma renkaasta oli että on helppo ja kiva ajaa. Vaatii muutaman kierroksen lämmitäkseen ja mutkissa pito on riittävä mutta ei kuitenkaan mikään kiskopito kuten sorex28. Kulumista ei juurikaan havaittu, valitettavasti meidän ajot olivat enemmän ja vähemmän satunnaista joten tuota puolta ei ole testattu täysin. Aikanaan kun renkaan löysin niin usgt keskusteluissa väitettiin kestäväksi.
Jukka

Jos renkaassa ei ole vyötä , on aiwan saletti , että siitä tulee ilmapallo kisakäytössä .... koska jo Mineissäkin on sama ilmiö , esim. Classicin pienissä slickseissä esiintyy ....... ja kehänopeudet ovat huomattavasti pienemmät verrattuna Veturin renkaaseen ..... se on vaan niin , että pitoaine pehmentää rengasta siinä määrin , että ilmapallo-ilmiö on enemmän kuin todennäköinen ......
Kaikella kunnioituksella testaajia kohtaan , luulen , että todellinen käyttötotuus on kuitenkin toisenlainen ...... Ja jos kumi vaatii lämmittelyä , kemiallisia aineita (bräkleen/pitoaine) tullaan käyttämään sekä renkaiden lämmittimiä ......
Pitäytyisin varmassa vaihtoehdossa ........ asiaa puoltaa vielä yhteneväisyys FWD:n kanssa.

 :cool: Barbie :cool:

295
Hieman tuoreempien korien mukaan ottoa mietin lähinnä nuorison kannalta ettei laji ihan kokonaan ukkoontuisi  :grin:

Kaikkihan me ollaan lupaavia Juniori-kuskeja .......  Ikuisesti , lupaavia .....

Ja oikeesti , FWD-korit eivät poikkea paljoakaan ns. Touring-koreista ja nostalgia tarkoittaa samaa kuin kerhokisa-brändin yleinen periaate ......"Auton näköiset (vrt. esikuvan mukaiset) korit"  ja eihän se sit olis enää VTR-luokka  .......


 :grin: Barbie :grin:

296
Nyt kun kiukut on purettu tuon minien alkuerä lähtösysteemistä niin voidaan taas alkaa keskittyä
Kerhokisojen kehittämiseen.

Itseäni on kovasti vaivannut tuo neliveto(VTR) luokan hiipuminen/puuttuminen. Aikoinaan tuo luokka oli varmasti erinomainen. Tukihan se monta vuotta FTT:n stanu luokkaa käyttämällä samoja moottoreita. Nyt kun FTT:ssä on siirytty stanussa käyttämään 21.5T koneita ei ole enään niin helppoa siirtyä ajamaan VTR:ää kun se vaatii käytännössä korin, moottorin ja renkaiden vaihdon ja samalla menevät säädötkin täysin uusiksi. Ainakin Raumalla on koettu tuo VTR:n rengas vähintäänkin haastavaksi. Kokeneelle kuskille tuo rengas ei juurikaan tuota ylipääsemättömiä ongelmia , mutta varsinkin aloittelijan käsissä tuo rengas on turhan vaativa varsinkin 17.5T koneella. Ei kovin helppo siis siirtyä ajamaan VTR:ää varsinkaan aloittelevan kuljettajan. 

Olen kuitenkin kokenut että kerhokisoilla on hyvä “brändi”. Sarjana erittäin helposti lähestyttävä matalan kynnyksen kisasarja mihin on todella helppo tulla mukaan eli mitä parhain kisasarja aloittelijoille ja vaikka hieman kokeneemmillekin kisakuskeille.
Olen jo hetken lämmitellyt ajatusta “uudesta” kerhokisaluokasta tämä voi olla huono ajatus tai sitten ei...
Perustavana ajatuksena olisi nimenomaan tukea tuota nykyisin ajettavaa TSS-10 luokkaa ja samalla tarjota nuorille ja aloitteleville kuskeille helpommin lähestyttävä harjoittelu kilpasarja tietenkään unohtamatta vanhempia jo “jäähdytteleviä” kuljettajia.

Koneena voidaisiin käyttää vapaata 21.5T konetta , kuten tällä hetkellä tehdään etuvedossa , Formulassa ja GT12:ssa tosin eri lankamäärillä. Kenenkään ei olisi pakko ostaa välttämättä stanukomboa jos hinta tuntuu jotenkin hirvittävältä. Tai ainakin voisi hankkia ensin vaikka pelkän koneen.
Renkaaksi ajattelin kuitenkin jotain helpompaa kuin VTR rengas eli esimerkiksi sama rengastus kuin etuvedossa Sorexin 28 vapaalla insertillä ja puolavanteella. Tämä toisi mukavaa synergiaa kun kaksi luokkaa voisi käyttää samaa rengastusta. Tosin esim. 32 sorex olisi hieman liukkaampi ja hitaampi rengas. Nyt joku heti ajattelee että miksei samalla sama rengas kuin FTT:ssä? No kerhokisa sarjassa on pyritty perinteisesti ajamaan enemmän oikeita autoja muistuttavilla autoilla minä takia kaikki Efra listalla olevat aerodynaamiset muka Mazdat ja BMW:t on kielletty. Ja samaa on pyritty noudattamaan myös vanteissa.
Koreina voidaisiin käyttää joko suoraan VTR:n tai vaikka yhdistettyä etuvedon ja VTR:n korilistaa.

Uskoisin että tämä luokka olisi nopeutensa ja vaativuutensa puolesta enemmän kuin sopiva kerhokisaluokaksi. Ja tarjoaisi varmasti hyviä tiukkoja kisoja tasaisella kalustolla ja “helpolla” ajettavuudella. Tiukkoja testiajoja aletaan näillä autoilla suorittaa Raumalla kunhan saadaan nuo 12TrackTour kisat kunnialla ajettua.

Tällaista luokkaa voidaisiin kokeilla lisäluokkana esim. Raision viimeisessä osakilpailussa tai vaikka jo Joensuussakin jos saadaan selkeät raamit tälle luokalle.
Hiukanhan tässä on kieltämättä pyörän uudelleen keksimisen makua, mutta hävittävää ei juuri ole ja kokeilemalla se selviää?

Nyt voi laittaa näppäimmistön kuumaksi ja alkaa kommentoimaan.


Marko Aava, RaumRC



 

Elikkäs lyhyesti:

VTR-2018
Runko; kuten nykyinen VTR / 4-veto ; ns. "Touring-runko"
VTR-kori (jättäisin etuveto-korit pois, nostalgia syistä....)
Sorex 28/32? kumit ja puolavanteet
21T kone , säädin: mikätahansa 0-ennakko säädin
Välitys vapaa , mitat kuten VTR

 :cool: Barbie :cool:

297
Jees ... macman ....
Keskustellaan asiasta seuraavalla kisapaikalla ... mahdollisesti .... jos oot tulossa tai tee selkeä ehdotus eli alustavat säännöt pääpiirteissään , ilman perusteluja .....
Kannatettava asia "suoralta kädeltä" ilman pohdintaa ..... ajateltuna ......
17,5T HW QuickRun kone oli testissä , nopeus ei riitä alkuunkaan ...... nopari on ihan jees , kunhan sopiva kone löytyy ... Puhun siis Classicin harjattomasta .....
Kyl se tästä .....
Kun kiukut saa laantumaan .... Hih ..Hih ....

 :cool: Barbie-Ilkimö :cool:

298
Saan testiin säätimen ja harjattoman koneen , josta olisi tarkoitus saada harjaton korvaaja Classicin hiilikoneelle......
Jos setti osoittautuu kelvolliseksi , ajan tai joku ajaa sillä seuraavassa kisassa ........ mukana eli ns. "kilpailun ulkopuolella" ....... testi mielessä. Käykö asia luokan kuskeille ?
Tietoa ja tuloksia seuraa .......

 :cool:  Barbie  :cool:

299
Siis jatkamme ajatusten vaihtoa täällä koskien M-chassis-luokkien sääntöjä.
Rata:
Oma mielipiteeni oli siis , että radalla tulisi olla minimi leveys kauttaaltaan sekä M-chassis-luokkien lähtöpaikka tulisi olla riittävän leveä sekä ensimmäisen mutkan jouhevasti ajettava ..... Montako metriä on ensimmäiseen kaarteeseen, ei ole merkitystä sinänsä ....
Varsinaiseen radan profiiliin en tietääkseni puuttunut ...... ja hyvin on herrashenkilö(ent. herrasmies)-sääntö pelannut , että profiili on uusi ja ajamaton kaikille osanottajille , sekin on luokkien suola tai sokeri , miten se halutaan nähdä.
Ja olen mieltä lähtötavasta (samalta viivalta) , joka on myös näiden luokkien suola/sokeri; kyllä se opettaa ja kehittää ajamaan myös muissa luokissa esim. finaali-lähdöissä .....
Tästähän on väännetty aikojen alusta ....... jos se joidenkin mielestä on jopa "naurettava" tai kynnyskysymys osallistumiselle  ...... ihmettelen , melkein nevöhörd ..... Pikemminkin näen asian toisinpäin kuten niin useat muut.
Kaikkia ei voi aina miellyttää kaikki asiat ......
No, en mää niin tiedä ja ymmärrä ,ku oon ollut mukana niin vähän aikaa .......  :roll: :roll:

Tekniset säännöt:
Tuo BRZ-kori juttu olis ihan ok , kun määritellään siipi mitoin. (vaikka BRZ ei sovi luokan henkeen ja väitän, että sillä on suuri merkitys kaarrenopeuteen ts. mitä matalampi eli painopiste mahd. alhaalla , sitä vähemmän pyrkii kippaamaan .....eli jos yx kori on ominaisuuksiltaan selvästi parempi kuin muut , kaikkihan sitä alkaa käyttää... > luokasta häviää ominaispiirre ..... autonnäköiset erilaiset korit vrt. nykytouring. ) 
Lisäähän siiven mittaus katsastuksen rasitusta , mutta asianmukaisilla välineillä nopee ja helppo homma.

Toinen asia , joka kaipaisi päivitystä on Classic-luokan renkaiden insertti; nythän se on määritelty samaksi kuin suuremmassakin (halkaisijaltaan) renkaassa oleva. Ehdottaisin , että myös pehmeämpi (vaal. sininen) insertti sallittaisiin Classic-luokassa virallisesti. Ei liene elämää suurempi kysymys ?

Muitakin asioita olisi pohdittavaksi .... niistä keskustellaan sitten kisoissa ....

 :cool:  Barbie  :cool:

 

300
Tulokset / Vs: Tulokset: Kerhokisat Mattocup III Eurajoki
« : 22.01.18 - klo: 09.21 »
Kiitokset myös järjestäjille ja kilpakumppaneille ...
Vääntöö oli ja ennenkaikkea HAASKAA !!!!

Sinänsä kritiikkiä tapahtuneelle ei ole ....
Ehkä kuitenkin pitäisi ottaa huomioon radan profiilissa lähtöpaikka  ...... Koskee M-chassis luokkia siis ....
Jonkinlainen ohjeistus asiassa olisi varmaan paikallaan ..... Lähtöpaikan ja radan leveyden suhteen ....
Muutama muukin asia kaipaisi skarppaus sääntöpuolella:
Oli keskustelua Classikin alu C-palasta eli lähinnä sen laillisuudesta ...... Säännöissä sanotaan vetoakselisto vapaa (tarkistin)  ...... ja tarkoittaa siis pelkkiä akseleita , joihin kuuluu vetoakselit , hexit ja diffin ulostulot , C-palahan on tukivarren osa.
Tuo kori-siipi keskustelukin on vähän kaksijakoinen asia ..... Minusta BRZ-kori ei sovi luokan henkeen , koska
on olemukseltaan liian touringmainen (modattu&shopattu) ja siipisääntöä yleensäkään ei ole olemassa luokassa , paitsi "korin mukana tuleva siipi sallittu ......" (joka juontaa juurensa JWC-Minin korin hyväksymisestä) , mutta tässä tapauksessa BRZ-korin mukana tuleva  ei voi olla sallittu.
Asiaa täytyy pohtia yhteistuumin ....... vielä tarkemmin. Koria ei voi enää kieltää , mutta siiven voi määritellä esimerkiksi ....

Että näin.

 :cool:  Barbie  :cool:
   

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 38