301
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 31.01.10 - klo: 22.09 »Tarkotin sitä, että jos juhku1 tilasi 4 akkua niin. Ensin tekee 2 paria rinnan kytkettyjä eli 9800mAh 20C 2s ja sitten ne sarjaan. Toki en tiedä edes mahtuuko nuo mutta sillon ei tartteis ainakaan pelätä akkujen puolesta... Muutoin ajelisin noilla varovaisella sormella kun tuo kerran voi viedä sen 120A ja pakkasella akkujen annot on vielä heikompia.
niin ja sitten vielä vaikuttaa se paljonko akut kykenee antamaan hetkellisesti virtaa ja kuinka nopeasti. itsellä tosiaan laadukkaat gm 5000 35c akutkin tuppaa olemaan iakas lämpimiä ajon jälkeen. jossain netissä oli taulukko mitattu mmm ja castlen 2650 moottorin akselilta n 5000w tehoja piikeissä siis ja 5000w jaetaan 14.8v saadaan paljonko akulta pitää saada hetkellisesti ampeereita ulos ja sen lisäksi vielä noparin ja moottorin lämpöön menevä ns hukkavirta (hyötysyhde) eli noin 340A täytyis akun pystyä tuuppaamaan hetkellisesti ja tarpeeksi nopeasti. itse alkanu miettimään että kuinka nopeasti lipo akku kykenee antamaan virtaa ilman että akun jännite notkahtaa. jos akun jänniten notkahtaa kiihdytys piikissä niin sillon tarvittaisi periaatteessa iso elektrolyytti kondensaattori tasaamaan virtapiikkejä se kun kykenee purkamaan virtansa huomattavasti akkuja nopeammin. hivenen sekavaa tekstiä mutta tuosta nyt saa ainakin jotain osviittaa paljonko akun täytyis hetkellisesti pystyä purkamaan. jos nyt ostaisin akkuja 8e käyttöön joista ei potku lopu niin cs 5600 mah 45c akut. varmaan riittäisi piikkeihinkin ja ei varmaankaan enää lämpiäis. ja tosiaan johtoihin kannattaa kiinnittää huomiota. ei niinkään pituuteen vaan paksuuteen että akun johtimien neliömäärä on mahd iso. itsellä meinaa mmm omiin johtoihin palaa sormet kun ajaa akut täydestä tyhjiksi