Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - miksu79

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12
301
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 31.01.10 - klo: 22.09 »
Tarkotin sitä, että jos juhku1 tilasi 4 akkua niin. Ensin tekee 2 paria rinnan kytkettyjä eli 9800mAh 20C 2s ja sitten ne sarjaan. Toki en tiedä edes mahtuuko nuo mutta sillon ei tartteis ainakaan pelätä akkujen puolesta... Muutoin ajelisin noilla varovaisella sormella kun tuo kerran voi viedä sen 120A ja pakkasella akkujen annot on vielä heikompia.

niin ja sitten vielä vaikuttaa se paljonko akut kykenee antamaan hetkellisesti virtaa ja kuinka nopeasti. itsellä tosiaan laadukkaat gm 5000 35c akutkin tuppaa olemaan iakas lämpimiä ajon jälkeen. jossain netissä oli taulukko mitattu mmm ja castlen 2650 moottorin akselilta n 5000w tehoja piikeissä siis ja 5000w jaetaan 14.8v saadaan paljonko akulta pitää saada hetkellisesti ampeereita ulos ja sen lisäksi vielä noparin ja moottorin lämpöön menevä ns hukkavirta (hyötysyhde) eli noin 340A täytyis akun pystyä tuuppaamaan hetkellisesti ja tarpeeksi nopeasti. itse alkanu miettimään että kuinka nopeasti lipo akku kykenee antamaan virtaa ilman että akun jännite notkahtaa. jos akun jänniten notkahtaa kiihdytys piikissä niin sillon tarvittaisi periaatteessa iso elektrolyytti kondensaattori tasaamaan virtapiikkejä se kun kykenee purkamaan virtansa huomattavasti akkuja nopeammin. hivenen sekavaa tekstiä mutta tuosta nyt saa ainakin jotain osviittaa paljonko akun täytyis hetkellisesti pystyä purkamaan. jos nyt ostaisin akkuja 8e käyttöön joista ei potku lopu niin cs 5600 mah 45c akut. varmaan riittäisi piikkeihinkin ja ei varmaankaan enää lämpiäis. ja tosiaan johtoihin kannattaa kiinnittää huomiota. ei niinkään pituuteen vaan paksuuteen että akun johtimien neliömäärä on mahd iso. itsellä meinaa mmm omiin johtoihin palaa sormet kun ajaa akut täydestä tyhjiksi

302
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 31.01.10 - klo: 16.15 »
itsellä ainakin m8e autossa sisällä alkaa 5000 35c akutkin hivenen lämmetä kun ajaa n 10-15min siis kaksi 2s akkua SARJAAN kytkettynä eli 4s eli kyllä ne haukkaa piikeissä(kiihdytyksissä) aika rajustikkin virtaa tosin moottorina 2650 castle samoin johdot lämpiää. ja on lyhyet. tosi johdon mitta ei käytännössä rc auton mitoissa vaikuta se että johto on 5 tai 15cm ei vaikuta kun teoriassa. johdon paksuus neliöinä vaikuttaa enemmän. ja eikä tuolla kokoonpanolla oteta sisällä hyvä jos puolet paukuista käyttöön ja silti lämpiää akut niin mitenhän sitten ulkona täysillä tehoilla (Upuntsi ja epat täysille) tosin ulkoradoilla vähemmän kiihdytyksiä ja vauhdit kovempia eli huippu piikkitehoja akuista otetaan hervemmin suoria enemmän (aikaa jäähtyä) no kesä näyttää jos jaksaa kokeilla. ulkona kun pääsee nuuskimaan taas ihanaa nitron tuoksua ja mäntämoottorin ääntä mitkä kuuluukin ulkoradoille...

303
Sähköautot / Vs: asso rc8e
« : 30.01.10 - klo: 10.01 »
nostellaas aihetta hieman.ja omia kokemuksia. eli itsellä ainakin toimii sisällä erittäin loistavasti mamba monster 2650kv moottori combolla. auto osoittautunut erittäin kestäväksi nyt ajeltu n 40 akkua ainut mikä on hajonnu on muovi spurri joka meni n 30 akullisen jälkeen. oli kulunut. nyt modasin honkkarin teräs spurrin paikalleen ja toimii hienosti. sisällä tosiaan ajellaan erittäin lyhyillä välityksillä 13/48 ja alla pyöriny shumin minipinnit jahka niitä vaan jostain taas saadaan tilattua lisää. ei ole ilmenny mitään väljistymisiä eikä ole ottanu itseensä vaikka ajettu välillä aika koviakin tällejä. jopa muovirunkoiset iskaritkin on toiminu hienosti eikä ole ilmenny vuotojakaan. diffeissä 10+10+7 kovapitooisella radalla tuntuu toimivan aika hyvin keskellä sais olla ehkä vieläkin jäykempi samoin edessä. kun auto kuitenkin kääntyy todella hyvin. ja näillä ajo on todella helppoa. ei tarvia olla koko aikaa jotain ruuvvaamassa heittää akut paikalleen lähettimen päälle ja rupee ajamaan. lataa akut ja jatkaa taas ajamista. ainut miinus on että tarviais olla kaksi laturia vähintään. tai mieluiten quadro eli 4 paikkainen laturi. ja jos radalla mahtuu ajelemaan muuttolaatikoilla (correilla) niin mahtuu näillä 8e autoillakin. ja helpompia hallita kun 1/10 autot.

304
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 28.01.10 - klo: 12.42 »
Testaa ihmeessä sisälläkin, ainakin itsellä 8 autosta (tosin eri sähköillä) niin hyvät kokemukset että voi suositella. Toki ulkonahan se pääsee vasta oikeuksiinsa mutta sisälläkin ajo on hauskaa kun laitteet tuntuu kestävän mitä vaan, ja ajo on tarpeeksi helppoa ainakin Nokian radalla.
[/quote]

juu kyllä voi kans suositella m8e:tä sisälle on todella hauska ajaa ja todella helppoa kaasun kanssa saa vaan olla tarkkana. ja todellakin kestää mitä vaan. (täysiä tolppaan ym)

305
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 27.01.10 - klo: 22.26 »
tekini vaikuttaa mielenkiintoiselta paketilta mutta siitä ei taida olla vielä kauheesti kokemuksia. mamba monster itsellä castlen 2650kv moottori ja todella lyhyillä välityksillä ajellaan asso rc8e autolla sisällä. 4s lipoilla liikkuu ainakin sisälle todella liian ripeästi eli pakko noparista sekä radiosta rajottaa aika reippaastikkin ja kaasun käytön kanssa saa olla todella tarkkana. eikä ainakaan itsellä mamba monsterista ole pahaa sanottavaa *koputtaa puuta* toimii kuin junan vessa ainut miinus että on sensoriton. akkuihin kannattaa kiinnittää huomiota että purkuvirtaa on tarpeeksi saatavana. itsellä tuppaa vielä gm 5000mah 35c akut kuumenemaan kun ajaa pidempään ja ne on siis 2kpl kytketty sarjaan (4s)tuolla paketilla veikkaan että trukkikin liikkuu ihan kohtalaisesti ottaen huomioon että ajan tolla sisällä (tekonurmi matolla) minipinneillä ja nekin vielä sutii uutenakin vaikka pito on ihan järjetön. käytäntö osoittanu että vähintään dual laturi tarviais olla tai sitten kaksi jotain muuta laturia

306
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« : 26.01.10 - klo: 08.32 »
notta ristus mä sain assosta ensimmäisen osan rikki. muovinen spurri antautu eilen siihen tais kadota nokian ensimmäinen hiljainen 8e (tulee metallinen tilalle) on sillä kyllä varmaan n 30 akkua ajettu aika kovalla kädellä...

307
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 23.01.10 - klo: 01.15 »
sen verran pakko puuttua vielä että eikö ollut tarkoituksena saada nimen omaan luokka aloittaville kuljettajille ja madaltaa kynnystä kilpailuihin osallistumiselle ja tätä kautta saada uusia harrastajia kilpailemaan vai oliko tarkoituksena tehdä vaan yksi luokka lisää ja suunnata se kuljettajille jotka eivät enää kerkeä yleisessä luokassa kärjen vauhtiin el ns veteraani luokaksi?

308
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 22.01.10 - klo: 09.07 »
mistäs ton monsterin version näkee että onko 3?

309
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 22.01.10 - klo: 00.03 »
joillekkin tuntuu vaan olevan pakkomielle että yksi merkki yksi myyjä koko suomessa? niinkuin jo aikaisemmin sanoin että tehkää luokka jossa on tasan yksi rtr automerkki ja malli eikä mitään saa muuttaa taatusti on jollain myyjällä myyntiä ja kalusto on ainakin tasaväkistä. eikä tarvia mitään kummempia sääntöjä kun mitään ei saa muuttaa ja kaikki osat on korvattava alkuperäis valmistajan osalla minkään osan vahvistaminen edes ei ole sallittua kide on ainut mitä saa vaihtaa. 1 renkailla ajettava koko kausi...


Miten niin yksi merkki ja yksi myyjä? Renkaita ainakin saa melkein kaikkialta, eikä aloittelijakaan voi valita väärin kun ei ole miljoonaa vaihtoehtoa mistä valita.

Ei sitä tarvitse ruveta liioittelemaan rajoituksien vaikutuksia, ja keksimään päästä lisärajoituksia joita ei oikeasti ole.

käsittääkseni koko luokka on vielä toistaiseksi keksitty päästä? vai onko ko luokka jo sääntökirjassa? kilpailukalenterissa?
 
no tehkää sellainen luokka kun haluatte alkaa kiinnostus lopahtamaan ko lajia kohtaan. kun joka asiasta pitää olla hirveä vääntö säännöistä joita ei ole edes olemassakaan vielä ja se että pitää olla yksityyppi rengas sekä tietyn merkin moottori

 

310
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 21.01.10 - klo: 23.56 »
joillekkin tuntuu vaan olevan pakkomielle että yksi merkki yksi myyjä koko suomessa? niinkuin jo aikaisemmin sanoin että tehkää luokka jossa on tasan yksi rtr automerkki ja malli eikä mitään saa muuttaa taatusti on jollain myyjällä myyntiä ja kalusto on ainakin tasaväkistä. eikä tarvia mitään kummempia sääntöjä kun mitään ei saa muuttaa ja kaikki osat on korvattava alkuperäis valmistajan osalla minkään osan vahvistaminen edes ei ole sallittua kide on ainut mitä saa vaihtaa. 1 renkailla ajettava koko kausi...

311
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 21.01.10 - klo: 23.34 »
Eli siis näitä maanmainioita sallittuja staukoneita on myös testattu krossissa ? Kuinka paljon niillä on nykyisillä sisäradoilla eroa läppiajoissa kun ratissa on PRO ja kun ratissa on aloittelija vs joku muu pannu ? Jos koneen säädettävä ennakko tuo etuja, niin kaiten siellä maailmalla on muunkin merkkisiä kiinteällä päädyllä olevia ? Jos koneen säädettävä ennakko tuo etua niin kait sitten pitää kieltää myös kaikki säätimet joista voidaan sitä "ennakkoa" säätää, siellä kun saattaa kuskeilla olla eri asetukset ja sitä kautta toinen kulkee kovempaa ellei sitten peräti päästä toimintasavuja pihalle ? Kielletäänkö koko luokka heti lähdössä niin ei tarvitse vääntää  :lol:

Miksi pitää aina menna hanurisektori edellä sinne näreen latvaan ?



Miten voidaan sanoa, että jos stanuun sallitaan minkä merkkiset tietyn käämimäärän omaavat koneet tahansa, että se vähentää kiinnostuneita harrastajia ja kisaajien määrää jos moisella konseptilla ei ole yhtäkään kisaa vielä ajettu ?

noissa asioissa erittäin paljon samalla linjalla ennakkoakin tosiaan kun pystyy säätämään noparistakin. ymym mikä ihmeen vimma on että pitää olla yksi tyyppi kone ja yksityyppi rengas??? ei voi ymmärtää. lankamäärän vielä ymmärrän. ja tosiaan jos rajaamaan aletaan niin sitten pitää myös rajata moni muukin asia jolla voidaan saavuttaa eroja. yhtälailla jos yksi automalli todetaan nopeimmaksi niin kohta kaikkien on vaihdettava jos mieli pärjätä sama nopareissa ym ym eikö kuitenkin olla tekemässä alottelioille luokkaa josta ponnistaa yleiseen sekä madaltaa uusien harrastajien kynnystä lähteä kisailuun mukaan? vai onko tarkoitus tehdä luokka sitävarten että saadaan veteraaneille luokka jossa hekin vielä ehtivät sekä kauppiaiden pyynnöstä luokka jossa ajetaan vain tietyllä renkaalla ja tietyillä moottoreilla?

ja onko tosiaan kukaan kokeillut ko moottoreiden toimintaa crossissa ulkoradoilla?  
se että sanotaan ettei tarvitsisi kaikkien opetella kantapään kautta niin ettekö jo suomalaisista sen vertaa tunne että ollaan niin jääräpäinen kansa että ei voi uskoa kun kaveri lyö vasaralla peukaloon että se sattuu vaan on pakko kokeilla itsekkin.

312
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 21.01.10 - klo: 22.42 »
no sitähän se on jo käytännössä parille kauppiaalle jo silloin kun rajataan moottorin merkki ja rengas.

313
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 21.01.10 - klo: 22.29 »
en tietääkseni ole sanonut että millä tahansa autolla ainoastaan moottorista olen puhunut. mutta kun kerran halutaan yksityyppi luokka niin laitetaan sitten säännöksi aloittelialle että auto x rtr pakettina ostettava tietyltä myjältä MITÄÄN EI SAA MUUTTAA. siinä on ainakin kalusto tasapuolinen


314
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 21.01.10 - klo: 22.17 »
mutta se tehokkaammalla koneella ajava kuski aloittelioissa ei läheskään aina ole se nopein kuski radalla. ja se että koneita ruvetaan rajoittamaan sulkee kisoista monta aloitteliaa pois jos itsellä esim olisi ostettuna auto ja siinä joku ei sääntöjen mukainen kone niin en viikkorahoistani rupeaisi kyllä ostamaan toista moottoria vaan unohtaisin koko kisailun ja ajelisin omaksi ilokseni vaan. ja veikkaanpa että en ole ainut joka noin ajattelee. ja siinä olen samaa mieltä että alittelioita pitäisi ohjata oikeaan suuntaan eli miedommalla ja rauhallisemmalla tekniikalla pääsee kovempaa alussa. ja toi moottorin vapau mahdollistaisi esim nuoren miehen ajaa junnu luokassa samalla autolla kun pappa ajaa yleisessä. eikä ainakaan mielestäni missään tapauksessa saisi alkaa rengasta rajoittamaan eikä moottori valmistajaa. eihän ralli/rata puolellakaan tulla rajoittamaan sitä moottori valmistajaa. ja jos haluaa oikesti tasaväkisen kaluston niin sitten merkkiluokka kaikilla täsmälleen sama auto alusta renkaat sähköt kaikki (vertaa mini 1000).

315
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 21.01.10 - klo: 20.45 »
se säännöillä tapettu luokka tai oikeastaan useampi löytyy 1/1 puolelta radalta. mites sitten kerrot mulle miten ei lisää kustannuksia jos se aloittelia on vaikkapa viikkorahoistaan ostanut jonkun pro kuskin vanhan b4 jossa on noparina mallia xxx ja moottorina esi joku 9.5 ja saanut sen esim hintaan 200e koko paketin ja hän haluaisi ko autolla aloittaa kilpailemisen silloin hänen on marssittava kauppaan ostamaan se tietyn merkkinen ja kokoinen moottori ja sitten joku yber kerssi säädin kun kaikilla muillakin on että kerkeää muiden vauhtiin sitten täytyy ostaa tiettyä rengasta jota tietenkään ei ole tullut sen auton mukana. sitten ruvetaan hakemaan ja testaamaan niistä moottoreista sitä huippu yksilöä ja taas palaa lisää rahaa. je en muutenkaan ymmärrä miksi pitää aina alkaa rajoituksia tekemään tekniikkaan. kun se liika teho kostautuu kuitenkin. mielummin pro kuskit ohjaamaan ja neuvomaan millä kannattaa lähteä liikkeelle suomalaiseen kun toi ehdoton kieltäminen ei ole koskaan tehonnut. ja jos haluaa teknisesti yhdenmukaisen ja tasaväkisen luokan niin säännöissä on rajattava sitten tietty automerkki malli moottori nopari akku servo radiotkin eli ajetaan yhdellä ja samalla rtr autolla

316
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 21.01.10 - klo: 19.49 »

ongelmaa muodustuu ainakin jos touring puolelta siirtyy krossipuolelle tai jos vanhat tekijät haluavat väkisin änkeä aloittelijoiden sarjaan. Taitoa on jo sen verran että laitteita on pakko rajoittaa että saadaan tasaväkistä kilpailua. Se että onko sarja tarkoitettu touring puolelta siirtyville niin siihen en ota kantaa.

No mutta eikös tässä taas menty vähän asian ohi ? Eli edelleenkään ei ole kiinni sähköistä vaan siitä, ketä sinne sarjaan päästetään ajamaan. Tarkoitus kun ei ollut luoda seniilien jäähdyttelysarjaa tai keskikastin kuskien pätemispäikkaa tms. niin eikö kannattaisi keskittyä siihen miten osallistumisoikeus määritellään eikä rajaamaan kalustoa ?

tuota samaa olen yrittänyt tolkuttaa vihdoin joku joka ymmärtää luokan pointin :mrgreen: sellaisille kuskeille luokka joilla ei vielä ole kisa kokemusta eli ensimmäisen lisenssin myöntämis ajankohta huomioon. eli uusille kilpailioille luokka esim maks 2 kautta lisenssin hankkimisen jälkeen yleiseen luokan voittaja siirtyisi suoraan yleiseen ja nousu pisteet sioitusten mukaan ja nousupisteisiin raja jolla nousee automaattisesti yleiseen. tämäkin on siis vain minun henk koht mielipide ja kanta jolla saataisiin madallettua kynnystä lähteä kilpailemaan. se että tehdään tiukat tekniikan rajoitus säännöt ei saa aikaan muuta kuin tietyille kauppiaille monopoli asemaa ja sen että luokasta tulee kallis harrastaa. ja jossain vaiheessa tulee taas eteen että ei ole tiettyjä moottoreita kauppiailla. sekä moottorin ja tekniikan rajoittaminen sulkee monet aloitteliat ulos luokasta kun ei sillä esim käytettynä hankitulla halvalla (jonkun pro kuskin vanhalla)b4 ei pääsekkään ajamaan ilman että pitää vaihtaa moottori mahd nopari ym. ei mielestäni oikea suunta. mun mielestä luokka pitäisi olla sellainen teknisiltä säännöiltään että sama ajaako jollain esim b4 rtr paketilla vai jollain kovemmalla tekniikalla. kuskista se nopeus tulee ja kuskin kehittymisestä. mutta toki eipä ole ensimmäinen luokka joka tapetaan säännöillä. toki jos tärkeintä on vaan saada lisää luokkia vanhoille pro kuskeille ketkä ei enää kerkeä huippujen tahtiin yleisessä niin silloin voi toimia tekniikka rajoitukset. mutta uskallan väittää että tekniikan tiukalla rajaamisella ei uusia kilpailioita radalla saada enkä tarkoita että ikää näillä alkajilla on se 13v eikä tarkoituksena ole rajoittaa ikää vaan oikeasti aloittelioita jotka eivät ole ajaneet ennen kilpaa rc autoilla. veikkaan että turistista on helpompi siirtyä krossiin ja hyödyntää sitä kokemusta kuin siirtyä krossista turistiin

317
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 21.01.10 - klo: 16.58 »
Tämä siis ihan henkilökohtaisena mielipiteenä:

Kun kuitenkin homman ideana on aloittelijoille suunnattu luokka ja mukaan siis halutaan niitä joilla ei ole ajokokoemusta / taitoa sitä tehoa hyödyntää, niin miksi pitää väen vängällä rajoittaa sitä, millä saa ajaa ? Eli jos kerran sillä teholla ei tee mitään (ei ne kovatkaan kuskit aja millään 4.5T takatuupparia etc. etc.) niin miksi sitä kuitenkin käytetään verukkeena kun halutaan rajata / jollain tavalla tasapäistää vaikka ei ole edes tarvetta ? 100% varmaa on, että se rattimies pyyhkii lattiaa huonommalla kuskilla oli siellä heikomman kuskin vehkeessä sitten ne üüüberhightechviimestähuutoa olevat sähköt tai ei. Sama pätee noissa virallisissakin luokissa ja vaikka kyseessä on kokeneemmat kuskit ei sitä eroa sähköillä tehdä, joten tää laitteiston rajaaminen tasapäisen kilpailemisen nimen alla on mielestäni vailla mitään pohjaa. Tärkeintä aloittelijoille on se, että sitä tavaraa saa silloin kun tarvitsee ja voi ostaa mitä lystää eikä asioida yhdessä kaupassa ostamassa auto, toisessa ostamassa moottori ja kolmannessa ostamassa säädin kun kaikkea ei saa samasta pajasta joko rajoitusten / saatavuusongemien tms. takia. Toisaalta jos taas halutaan lähteä tolle "sallittujen" XYZ-linjalle, niin miksi ei sitten määritellä se yksi ja ainoa auto, jolla saa ajaa. Sittenhän olisi vielä tasapäisempää touhua ?



olen juuri tuota samaa koittanut painottaa kalusto vapaaksi mutta luokka jossa nimenomaan ajaisivat aloittelevat ja junnu kuskit eli samaa tasoa noin karkeasti olevat kuskit. jotka myös palkitaan omana luokkanaan jolloin laskee kynnys osallistumiseen kun on edes teoreettiset mahdollisuudet ajaa paremmista sioituksista kuin ne ynnämuut sioitukset

318
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 21.01.10 - klo: 13.30 »
ei siitä edelleenkään kannata tehdä pro kuskeilli luokkaa vaan nimen omaan aloittelioille oma luokkkana josta nämä pro kuskit rajattais säänöillä ajokokemuksen ja menestymisen perusteella pois.

319
mitähän tohon kori asiaankin nyt taas sanois tuntuu että eräät nimeltämainitsettomat ajaa ihan ....vetin kovaa sama onko koria vai ilman ja vaikka alla olis kulmahiuomakone :P asian osainen kyllä tietää ketä tarkoitan

320
Sähköautot / Vs: TULEVAISUUDEN RC-AUTOT JA SEN TEKNIIKKA
« : 19.01.10 - klo: 08.24 »
PS Kyllähän se 25c riittänee oikein mainiosti viellä.

 ei se muuten riitä itsellä m8e autossa lämipiää vielä 5000 4s 40c akku

321
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 17.01.10 - klo: 17.17 »
kyllä tuo melkein sen 7.5 vähintään vaatii 6.5 tai 5.5 varmaan yleisin millä noi porot ajelee taitaa jotku rohkeet ajaa jopa 4.5 :lla

322
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 15.01.10 - klo: 20.45 »
Duster1 +++++ todella nopeaa ja mutkatonta kaupantekoa
Casull  +++++ taas nopeaa ja vaivatonta kaupan käyntiä ostajana

323
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 14.01.10 - klo: 12.27 »
mutta miksi pitäisi olla ikäraja tuohon luokkaan kun monia vanhempiakin kun tuo 18v jotka eivät ole ajaneet yhtään kisaa millään vehkeellä koskaan ihan yhtälailla he ovat aloittelioita

324
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 14.01.10 - klo: 12.16 »
ei ole diffi kotelon kannet kalliimmassakaan alumiinia ellei ole päivitys osana ostettu ja asennettu jälkeenpäin. itsellä ainakin cat sx carbon eikä siinä ainakaan ole alumiiniset kannet alapuolikkaat on kyllä alumiinia.

 jos tuollainen kiinnostaan niin myydään puolella olis 5 akkua ajettu sx carbon myynnissä

325
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 13.01.10 - klo: 15.04 »
ei mitään ikärajoitusta junnuihin vaan se kokemuspohjainen rajoitus osallistumisessa junnu luokkiin

326
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 13.01.10 - klo: 11.32 »
katsokaa esim miten rallissa menee nousupisteet ja miten sielä ajaa junnut ja yleinen luokka eri luokkinaan ja sillä taataan se että myös junnut saavat palautetta ja kiitosta(palkintoja) ajamisestaan. ja oppivat sitä kautta ajoaan

327
mutta mikäs sen m8e:n paino on 2s lipo tekniikalla?

328
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 13.01.10 - klo: 11.18 »
nimen omaan sikisi aloitteliat ei lähde kisaamaan kun sielä on se 50 pro kuskia eikä ole toiveita ajaa kun ne muutamat alkuerät. aloittelioille omat luokkansa
ILMAN MITÄÄN STANU LUOKKIA niin että säännöissä rajataan esimerkiksi aloittelioiden luokkiin maks 2 vuotta lisenssillä ajaneet tai sitten kerätään edellis vuosilta ns nousu pisteet tarpeeksi sm pisteitä urallaan ei saa enää ajaa aloittelioiden luokissa ja kalusto voi silloin olla esim joltain prolta käytettynä ostettua auto

329
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 13.01.10 - klo: 10.50 »
itse edelleen sitämieltä että aloittelioilla on aika kova henkinen kynnys siinä että samassa lähdösä ajaa se 5 kertainen suomenmestari joka luokassa. eli kokeneet kuskit ja aloittelevat eri lähtöihin olis se millä saadan lisää osan ottajia kisoihin

SM kisoissa ei tällaista tilannetta normaalisti ole.

 tarkoitin sitä että samassa luokassa ajaa se 5 kertainen mestari. eli aloittelioilla ei ole mitään toivoa ajaa finaaleihin asti saati palkinnoille eli tarkoitin sitä että aloittelioille oma luokkansa ilman stanu sääntöjä.

330
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 13.01.10 - klo: 10.14 »
itse edelleen sitämieltä että aloittelioilla on aika kova henkinen kynnys siinä että samassa lähdösä ajaa se 5 kertainen suomenmestari joka luokassa. eli kokeneet kuskit ja aloittelevat eri lähtöihin olis se millä saadan lisää osan ottajia kisoihin

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12