Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - bcan

Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13] 14 15 16 17
361
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 12.11.12 - klo: 09.19 »
Moro

Luin kisahakemukset topicista tommosen
"Lisäksi 15.12.2012 ajateltu pitää Pre Warm Up SC-kisa Turussa LRP Areenalla."

Onkos tosta jotain varmuutta tulossa, meinaan vois laittaa loma-anomuksen vireille :wink:

Aki
Mä laitoin jo vaikka kisasta ei varmuutta :) Tuo kisa tulisi kyllä hyvään väliin kun seuraava sc-cuppikin ajetaan vasta ensi vuonna!

Kisapäivä muuttui ja on nyt La 1.12 ja tää rupee olemaan jo aika varmaan tietoa  :smiley:
Virallinen info tulee varmaan lähiaikoina...

362
Kolmanned ja neljännen kisa päivät on nyt vihdoin saatu lyötyä lukkoon

SC Winter Cup #3 La 16.2, Vantaa
SC Winter Cup #4 La 9.3, Turku

T:Tero

363
Lainaus
Lightweight race bumpers sit at the front and rear of the car, with a full width front bumper, a small rear bumper and side impact - absorbing 'nerf' guards - all designed to be as lightweight as possible without sacrificing strength.
Ainakin Durangon sivuilla mainitaan että jokun pieni takapuskuru autosta löytyy. Tarkempaa tietoa ei mulla kyllä ole.
http://www.team-durango.com/race-cars/desc410r/


Puskurisääntö on mainittu myös ROAR:in säännöissä ja otin sen mukaan koska siitä myös tiedusteltiin.
Lainaus
8.10.12.8
Race vehicles must have front and rear bumpers. Made from non Metal
material nor contain sharp edges.

364
Kun katselee miten täällä sekä maailmalla enemmistö suhtautuu siipiin niin näyttää siltä että tuota siipisääntöä pitää säätää eli käytännössä kieltää ne.
Samalla saadaan tuo sääntö tarkennettua sen alkuperäisen hengen mukaiseksi.
Kun muutetaan sääntöä tässä kohtaa niin että siivet on kielletty niin toivottavasti vältytään monelta säädöltä jatkossa sekä täällä että kisapaikoilla.

Eli jatkossa vain numerolaput sekä auton suuntaisesti olevat ilmanohjaimet jotka korin mukana tulee on luvallista laittaa koriin kiinni.
Lisään sääntöihin myös että puskurit pitää olla sekä sen että aamuharjotus on kisajärjestäjän päätettävissä mutta mainittava kilpailukutsussa.

T:Tero

365
Itse olen myös henkilökohtaisesti ylimääräisiä siipiä vastaa ja omassa autossa ei ole edes niitä numelolätkiä ollut. Mutta se että muutamassa myynnissä olevassa korissa tulee mukana siipi auton taakse, ei mielestäni ole syy lähteä korisääntöa muuttamaa kesken kautta.
Mutta jos tästä tulee suurempia ongelmia kesken kauden niin sittenhän asialle täytyy tehdä jotain.
Tässä sarjassa sääntöjen muuttaminen ei ole niin suuri asia kuin virallisemmissa sarjoissa, mutta en niitä silti kovin helpolla lähtisi muuttamaan.
Tottakai sääntöjä tuunataan vähitellen siihen suuntaan että kaikilla olisi helpompaa ja mukavampaa ajaa sarjaa.

Sittenhän asia on ihan toinen jos sarjaa aletaan ajamaan enemmän totisen kilpasarjan suuntaan.

Toivoisin kyllä että varsinkin pro kuskit jättäisivät nuo siivet pois esimerkkinä siitä että kaikkia keinoja ei tarvitse käyttää pärjätäkseen. Luulempa että ei ne kärkikuskit alempiin finaaleihin putoa vaikka siipeä ei olisikaan.

T:Tero

366
Joo, siivet sallitaan säännöissä koska kuuluvat koriin kun kerran sen mukana tulevat. Hoken pointti RTR autossa olevasta siivestä on kyllä aivan totta. Pistää varmaan aloittelijan pikkusen ihmettelemään kun pakasta vedetyllä autolla tulee ajamaa korrikisaa ja sitten sanotaa että "revippäs toi läppä autosta irti".
Ajetaan tämä talvi siipien kanssa, katotaan kesää varten sitten hommaa uudestaan.

Sarjan henkeen kuuluu että koitetaan välttää pikkutarkkoja sääntöjä ja pidetään hauskaa radalla.
Tämä johtaa kuitenkin siihen että kuskien pitää ottaa vastuuta siitä että sarjan henki säilyy. Ei sitä siipeä ole pakko laittaa siihen autoon vaikka sillä kympin saisikin kierrosajasta pois.

Ainakin itse olettaisin että SC sarja on kasvanut juuri rennon meiningin kautta tähän pisteeseen kun se on nyt.
Jos aletaan vääntämään jokainen kohta säännöistä pikkutarkaksi pykäläviidakoksi niin varmaan alkaa kuskeja putoamaan kyydistä.

Korin takahelmat on vähän vaikee juttu, itellä ainakin korit hajoo ekana just takaosasta ja leikkelen siten koko takapään pois jotta siellä ei ole mitään melkein irtonaisia lirpakkeita. Puskurit pitäis kyllä olla paikallaan ja tähänkin RTR auto on ihan hyvä esimerkki, on ne niissäkin pääsääntöisesti :wink:

Koitetaan nyt vaan pitää sarja rentona ja ratkastaan kisa radalla ajamalla eikä millään ylimääräisillä siivillä ja muilla härpäkkeillä.

367
Eli tosiaan, pidin itsestäänselvyytenä ettei radalla ajeta aikataulun ulkopuolella. Pahoittelen, sarjasääntöihin tutustuin kyllä ennen kisoja mutta siellä ei ole mainintaa asiasta. Yhden kesäsarjan kilpailun järjestin alkukesästä, ja silloin jouduttiin muutenkin muistaakseni muuttamaan aikataulua koska rata oli märkä aamulla, joten asia ei tullut sielläkään esille.

Tehdään muutoksia tämän suhteen mikäli meille vielä annetaan yksi sarjan kilpailu, nyt kun asia on tiedossa.

Toivottavasti keskustelun tästä aiheesta voi lopettaa tähän, muuta palautetta kisoista otetaan toki edelleen mielellään vastaan.
Kuten Nicke totesi, asia ei ilmeisesti ollut järjestäjien tiedossa eikä tuosta mainintaa ole säännöissä, kilpailunjärjestäjiä ei siis voi asiasta syyttää, jos olisin tajunnut niin olisin voinut asiasta mainita, mut eipä tullut mieleenkään että rata olisi suljettu aamulla.

Nyt ainakin varmaan kaikilla on tiedossa se että SC cupin kisoissa on ollut tapana pitää rata auki aamulla jos siihen ei mitään estettä ole (radan kunnostus jne.).
Kisakutsusta en kyllä löytänyt maininaa että rata olisi kiinni ennen ensimmäisiä harjoituksia, joten SC kisoja kiertäneet luonnollisesti olettivat että rata on auki normaaliin SC (leikki)kisa tyyliin.

Mutta kisat on kuitenkin ajettu suuren maailman tyyliin ja hyvä että Hazardin tupakkilakko piti siitä huolimatta. Nokialla jatketaan sarjaa ensi vuoden puolella....ja heti aamusta alkaen :tongue:

368
Vuoden 2013 kilpailukalenterissa v.0.9 (katso linkki alla) on merkitty Winter Cupin osakilpailu Kuopioon su 3.2. Kuopiossa ajetaan WJ-kisa saman vlopun lauantaina. Onko tuo SCWC kisa jo varmaa tietoa vai väärinymmärrys?

http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=67164.0;attach=35375
Kuopiossa ei ajeta SCWC:tä, kolmannen kisan paikka helmikuussa on vielä hieman auki ja neljäs kisa on Turussa maaliskuussa.

Vesa oli laittanut kilpailukalenteriin SCWC kisat samaan kuin WJ, mutta toimitan Vesalle tiedon kun päivät noihin kahteen varmistuu niin saadaan kalenterikin kohdalleen.

- numeroiden koko ja taustan väri ja koko määrätty säännöissä, fontti nykyistä paksumpi
 - numeroiden paikat korissa määrätty säännöissä (esim. tuulilasin oikea laita ja molemmat ''ovet'')
 - kilpailijan tulee anoa kilpailunumeronsa luokkayhteyshenkilöltä ennen ilmoittautumistaan ensimmäiseen sarjan kilpailuun

 Syynä näihin ehdotuksiin on ihan puhtaasti autojen tunnistamisen helpottaminen ja ilmoittautumisen nopeuttaminen. Loppupeleissä se numero on kuitenkin välttämätön ''paha'' ja vain ja ainoastaan tuomaria, kuuluttajaa, katsojia ja pistetaulukon ylläpitäjää varten - jos numerosta ei saa selvää tai se ei näy kolme neljästä jää pois.

 Samppa
Jep, tästä jo juteltiinkin kisan jälkeen.  Uudet numerotarrat tulee Nokian kisaan ja varmistetaan että numerot myös löytyy autoista.

369
Joo, numerot oli liian ohkasella fontilla, sen huomasin heti kun treenikierroksella lauteilta autoihin päin katsoin, toi korjataan ens kisaa varten.

Numeroitten sijainnin ja sen että jos on autossa on monta eri numeroa saisi helpolla ratkaistua niin että vaikka viimeisen treenikierroksen jälkeen katsastetaan autot ja tarkistetaan numerot samalla. Vaikka kyllähän jokaisen kuskin pitää pystyä katsomaan että autossa on numero paikallaan.

Katsotaan tuota kiinteiden numeroitten tilannetta keväämmällä uudestaan, talvi mennään kuitenkin nyt kiinteillä numeroilla.

Aiemmisssa SC Cupin kisoissa ei ole treenausta rajoitettu eli rata on ollut auki aamulla sekä pidemmissä tauoissa päivän aikana. Sama olisi varmasti järjestynyt nytkin jos tämä olisi ollut järjestäjien tiedossa.
Suuremmalla porukalla voi tosiaan tulla tilanteita että lauteille meinaa ruuhkaa syntyä, mutta siinä tilanteessa paikalliset voisivat jättää ylimääräisen treenauksen väliin ja antaa radalla kertaakaan ajamattomille tilaisuuden tutustua rataan sekä koittaa auton toimintaa.

Itse olin myös sen verran ajoissa paikanpäällä että olisin yhden tai kaksi alullista käynyt ajamassa koska ei tällä kokemuksella uutta rataa kovin nopeaan opi.

Järjestelyistä huomaa että kisoja on vedetty paljon, sen verran jouhevasti homma meni eteenpäin, isot kiitokset Nickelle ja kumppaneille
Kiitokset myös tuomareille hyvin hoidetusta hommasta (huonoista numeroista huolimatta). Varmasti jotain jäi huomaamatta mutta kaikkea ei vaan voi nähdä.
1/3 alkuerät ja 2/4 finaalit oli hyvä valinta.
Radasta en aluun tykännyt yhtään mutta kunhan muutama alkuerä oli ajettu ja rata alkoi olemaan tutumpi ja tolpatkaan ei enää niin paljoa häirinny niin aloin tykkäämään radasta erä erältä enemmän.

Omat kisat meni totuttuun tyyliin, koheltamista ja liikaa yritystä. Paikka C-finaalissa on jo vähänkin liiankin tuttu, mutta ei vaan vauhti riitä ylempään finaaliin.
Finaalissa saatiin kuitenkin hieno kisa aikaiseksi.
Kahdessa finaalissa onnistuin töpeksimään itseni taas viimeiseksi viimeistään toisella kierroksella, joka ei tehnyt hommaa helpoksi. Onneksi sentään niissä kahdessa muussa töpeksintä tiputti vain kolmos ja nelos paikoille.

Kiitokset myös EuroRC:lle ja tottakai kaikille kisailijoille joita olikin ennätymäärä SC cupin historiassa, jatketaan samaan malliin seuraavassa SCWC kisassa Nokialla.

370
Nimi: Kai Hirvonen
Seura: JoeUA
Taajuus:2.4Ghz
Luokka:SC4-10
Auto:Hong nor scrt10
Ponderi:?
Numero:kaikki käy
Nro 4 laitettu

371
Hiilikuitu koria ei sallita ainakaan tässä vaiheessa. Kokemukset hiilikuitukorista on vielä niin vähäiset että ei voida olla varmoja että se ei hajotessaa aiheuta teräviä lohkeamia jotka voi tehdä pahojakin haavoja nostajalle.
Lexankin kyllä hajoaa, mutta kun se hajoaa niin aiheuttaa korkeintaan naarmuja koska antaa periksi. Hiilikuitu ei välttämättä taivukkaan niin helpolla ja menee ihosta läpi.

Tuon ratassuojan voisin listätä sääntöihin.

Sen verran vois muistuttaa kun sisälle siirrytään SC sarjaa ajamaan että säännöissähän mainitaan akkujen kohdalla että:"Lataus suojapussissa". :police:

373
Olisko jollain hyvää setuppia Tiksiin ?

Tällä hetkellä mennään tällä:
Diffit 5-5-3, suht täynnä
Defaultti jouset, 35 edessä, 30 takana, M2C 8 reikäset männät viimisen päälle killotettu tänään
Tumpula kuski treeniä vailla
Huonosti liimatut ja kuluneet softit minipinnit
Kampperit ja dampperit miten sattuu
jne.

Eli helposti ajettava setuppi hakusessa  :tongue:

374
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 12.10.12 - klo: 23.44 »
Pitkät välithän noissa mutta neljää kisaa ei tihempaan saa koko talvelle.
Mutta eiköhän talvelle järjestetä muitakin kisoja muin nämä SCWC kisat.
Tiksissähän jo yhet kisat oli. Ja toivottavasti Nokiallakin ajetaan enemmän kisoja kuin SCWC kisa.

Juttua on ollut että marraskuussa järjestettäisiin kisat LRP areenalla, tarkempaa tietoa tulee kun saadaan varmisteltua.
LRP areenan rata on kyllä kiva ajaa, en oo ehtiny montaakaan kertaa siellä kunnolla ajamaan mutta tykkään kyllä.

375
Mulla oli samassa listassa kesän kisojen pisteet ja kilpailijanumerot.
Kun tosta listasta otin numerot talven kilpailunumeroiden pohjaksi niin mukaan tuli niiden numerot jotka oli yhdenkin kisan ajanut (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta). Joten esim. Hoken kesäksi varaama 69 ei tullut talven listalle mukaan koska ei kesällä yhtään SC sarjan kisaa ajanut.
Numerot voi jakaa monellakin tavalla, mutta tämän vuoden SC talvisarjassa mennään nyt näin.

Hokelle on nyt laitettu 69 ja Jannelle 8. Mikon 76 myös lisätty.

Ja toi listahan löytyy liitteenä SC Winter Cupin info threadissa: http://rc10.fi/index.php?topic=70034.0

376
Noita kilpailunumeroita varmaan saa ensimmäisessä kisassa. Kalustoa on vaihdettu ja toisesta autosta puuttuu numerot.
T: #25
Numeroita löytyy kyllä

377
Vanhat numerot on voimassa, tänä vain uusien numeroiden "tilausta" varten. En pääse topicin nimeä vaihtamaa mutta koska kesän numerot on voimassa vielä niin meinasin että tämä on parempi kuin uusi topic aiheesta. Voipi olla että kuitenkin se uusi olisi ollut parempi  :undecided:

378
On toi ihan oikeessa paikassa, tänne pyydettiin uudet numero pyynnöt myös talvisarjaa varten. Kun mennään samoilla numeroilla kun kesällä niin tää on ihan passeli paikka
Sent from my Lumia 800 using Board Express

379
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 20.09.12 - klo: 21.45 »
Voiko kilpailunumeroita varata jotenkin etukäteen?
Käytetään vaikka tuota Summer Cupin numero threadia uusien numeroiden varaamiseen.
http://rc10.fi/index.php?topic=65650.0

Lista jo käytössä olevista numeroista löytyy tuolta:
http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=70034.0;attach=35061

380
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 19.09.12 - klo: 21.34 »
Sarja info löytyy tuolta: http://rc10.fi/index.php?topic=70034.0

Jatketaan kuitenkin sääntökeskustelua täällä. Kahdelle ensimmäiselle kisalle on paikka ja päivä.
Muut kaksi selviavät toivottavasti lähiaikoina

381
20.9 Summer Cup numerot lisätty liitteeksi
2.1 Päivitystä numeroihin
4.11 Muutos korisääntöön sekä kisaformattiin aamihajoituksen osalta.
8.11 Kahden viimeisen kisan päivät lisätty

382
Short Course Winter Cup 2012-2013 info ja sarja säännöt

SC Winter Cup 2012-2013 on kilpailusarja 2wd ja 4wd Short Course autoille

Muutoksista sääntöihin tai muuhun sarjaan liittyvistä asioista tiedoitetaan erikseen tämän threadin toisessa viestissä jota päivitetään aina kun muutoksia tulee.

Kisapäivät ja paikat:
SC Winter Cup  #1 La 20.10, Vantaa
SC Winter Cup #2 La 12.1, Nokia
SC Winter Cup #3 La 16.2, Vantaa
SC Winter Cup #4 La 9.3, Turku

Sarjan yhteyshenkilö(t)
Tero Piipponen (bcan), tero.piipponen (at) gmail.com

Facebook
http://on.fb.me/shortcoursesummercup2012

Säännöt
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.

Short Course
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams
Pienin paino SC4-10........................................2500grams

Renkaat
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.

Kori
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni, siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy. Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Akku
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa)

Moottori
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Transponderi
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero
Kukin saa oman kiinteän kilpailunumeron. Summer Cupissa käytössä ollut kilpailijanumero on voimassa myös Winter Cupissa. Jos numeroa haluaa vaihtaa niin meili tai YV minulle. Summer Cupin numerot liitteenä

Ajoformaatti:
Harjoitukset 1-2 kertaa
Alkuerät 1-3 kertaa (Laskentatapa pistein, riippuen alkuerämäärästä)
Finaalit 3-5 kertaa (joista 2-4 parasta lasketaan, riippuen finaalierien määrästä). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.

Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00, sovittaminen tehdään täyteluokista karsimalla.
Ilmoitetut täyteluokat ajetaan vain silloin kun osallistujia on vähintään 6, täyteluokat eivät aja sarjaa.

Kilpailupäivän vapaa aamuhajoittelu kiplailunjäjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.

Tuomarit
Finaaleissa tuomari(t) joko vakituinen tuomari kilpailujärjestäjän puolesta tai joku kilpailijoista. Alkuerissä tuomarointi kilpailunjärjestäjän päätettävissä.

Osallistumismaksut
Maksimissaan 20 eur / luokka

Palkinnot
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee. Täyteluokkien palkitseminen järjestäjän päätettävissä.

EuroRC on kesäsarjan tavoin tukemassa myös talvisarjaa joten EuroRC lahjakortteja arvotaan taas jokaisessa SC sarjan osakilpailussa.
Nuoria sekä aloittelevia kuljettajia tullaan palkitsemaan erikseen jokaisessa kisassa.

Sarjatilanne:
http://bit.ly/XWHGp4

Kilpailunumerot:
http://bit.ly/WCMbTY


Sarjaa tukee:

383
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 15.09.12 - klo: 00.33 »
PKSRCA:n syksyn hyvin tiukka kisakalenteri on nyt kasassa, ja ensimmäinen SC Winter Cup ajetaan lauantaina 20.10, eli erillään Winter Jumpsista joka on lauantaina 3.11.

Warm Up kilpailu sekä SC Winter Cupille että WJ:lle järjestetään 6.10, tervetuloa!
20.10 SC Winter cupin ensimmäisen kisan voi laittaa kalenteriin, aloitetaan silloin Tikkurilan hienolla radalla talvisarja väännöt.
Ja kaikki SC kuskithan on tottakai menossa Warm up kisaan hakemaa säädöt kohdalleen :cool:

Koitan saada ensi viikon aikana loputkin kisat kalenteriin ja virallisen SC Winter Cupin topikin aikaiseksi.

384
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 12.09.12 - klo: 20.57 »
Eihän tuossa sunnuntaissa mitään vikaa kisapäivänä ole, mutta kauempaa tulleidenkin pitää kuitenkin olla pääsääntöisesti töissä maanantaiaamuna ja sunnuntai kisan jälkeen päivä venyy helpolla myöhäiseen ennen kuin on kotona.
Toki paikoissa missä on rata olemassa vain Winterjumpseja varten niin asia on eri koska radan rakentamisessa on oma hommansa.

Päiviä ja paikkoja SC kisoille alan heti sumplimaan kun WJ päivät on tiedossa.
Toistaiseksi mahdollisia paikkoja on Turku, Vantaa, Nokia omina kisoinaan sekä Kuopio sekä Jyväskylä WJ viikolopun sunnuntaina. Ikävä kyllä joku pitää kalenterista pudottaa pois kun neljällä kisalla mennään.

Päälekkäisyyksiä varmasti tulee, mutta toivottavasti ei niin paljoa kuin kesällä.

385
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 12.09.12 - klo: 09.40 »

Kuopiossa voidaan ajaa yksi osakilpailu WJ-sarjan yhteydessä 3.2.

Jouko
KUA
Ok, laitetaan listalle ja katsotaan minne kisat loppujenlopuksi saadaan laitettua. Näkisin kuitenkin niin että pääosin SC kisat ajetaan mielummin lauantaina jonka takia ne ajettaisiin omana viikoloppuna eikä osana Winter Jumpseja

386
Sääennuste näyttää sadetta huomiselle, jos näin käy niin siirtyykö kisat sunnuntaille vai peruuntuuko ?

387
Tuomareita tarvitaan siinä olen samaa mieltä.

Mutta SC kisoissa olen niin paljon aloittelijoita ja nuoria kuskeja kannustavaa toimintaa nähnyt että hattua kyllä täytyy nostaa kaikille kesän SC kisailijoille.

388
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 01.09.12 - klo: 01.44 »
Mulla ei ole tällä hetkellä mitään hajua miten tämä Short Cource sarjojen virallistaminen vaikutaa Winter Cuppiin, mutta ymmärtääkseni ei mitenkään koska kyse on kuitenkin kerhokisosta joten jatkan sarjan sumplimista, Heuli tai joku muu voi napata pallon jos jonkun varpaille astun, mikä ei ole tarkoitus.

Yleinen mielipide näyttää olevan että neljä kisaa on suosituin joten mennään sillä, katotaan vaan paikat ja päivät kohdalleen.
Noususysteemi jota Vaasan Masters kisassa käytettiin toimi hyvin ja mitään romurallia ei ekoissa B finaalierissä nähty, joten tuota voitaisiin jatkaa. Mutta siten että tuon käyttö jätettäisiin kisajärjestäjä päätettäväksi.

Masters kisasta sen verran että se tullaan pitämään kerran vuodessa ja myös ensi vuonna Vaasassa, se alustavasti sovittin jo Jussi L:n kanssa Vaasassa. Talvella voidaan kyllä järjestää vastaava kisa, mutta ainakin itse näkisin niin että Masters kisaa joka ajetaan loppukesästä ajetaan siihen suuntaan että se on vuoden suurin yksittäinen SC kisa Suomessa.

Erien pituutta ei lähdetä ainakaan kasvattamaan, jos muutosta halutaan kokeilla niin ehdottomasti niin että napataan minuutti tai ehkä jopa kaksi erästä pois. Jos sillä saadaan yksikin finaalierä lisää niin omasta mielestä kokeilemisen arvoinen. Mutta ei viidessä minuutissa ole kyllä mitään vikaakaan.

Summer Cup threadissä on ollut juttua tuomareista. Itse kallistun sille kannalle että sääntöihin lisätään se että tuomari pitää olla, on se sitten joku kuskeista tai kisan virallinen tuomari jää järjestäjän päätettäväksi (taas).
Itselle ei kesälllä ole ollut kuin muutamia tilanteita joissa olisi tuomarille ollut tarvista, odottelin ne jota vahigossa töytäisin katolleen tai radalta pois.
Muutamaan kertaan kesän aikana kävin erän jälkeen sanomassa että "siinä kohtaa olisit voinut vähän odotella", mutta aikas harvassa oli ne tilanteet.
Toisaalta radan reunallla kun kisoja seurasi niin suht monta tilannetta osui silmiin missä olisin vähintään varoittanut jotain kuskia jos tuomarina olisin ollut.

389
karkea veikkaus on että sähkökrossin luokkayhteyshenkilö toimii sc-luokkien yhteyshenkilönä myös. Aivan kuten muissakin luokissa, luokkayhteyshenkilöllä on hoidettavana useampia luokkia (pl.M-8)
Jos oon oikein ymmärtänyt niin Heuli on sähkökrossin luokkayhteyshenkilö, onko näin ?

390
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 30.08.12 - klo: 14.25 »
Jos on 6 kisaa ja 4 lasketaan, niin voiko käydä niin että viimeiset kisat kokevat jonkinlaisen inflaation?
Riippuu siitä kuinka moni ajaa kisoja sarjapisteiden ja kuinka moni itse kisaamisen takia :wink:

Mutta kuten sanottu mitää ei ole lyöty lukkoo ja jos yleisesti ollaan sitä mieltä että 6 kisaa on liikaa niin voidaanhan tuo tiputtaa neljään. Silloin jää joko pohjoisempana ajettava kisa(t) pois tai jokin eteläsuomen "suurista" paikoista pois.

Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13] 14 15 16 17