Päävalikko

Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012

Aloittaja Fullspeed RC, 20.10.12 - klo: 22.25

Nicke

#60
Lainaus käyttäjältä: micsa - 22.10.12 - klo: 22.17
Kisakiertue kun palaa takas landelle niin eiköhän saada taas vapaasti häröillä reeneissä niinkuin aikaisemminkin  aamusella :smiley: Eihän tää vapaan treenin käytäntö nyt ole ollut kuin vasta viime kesän ja viime talven, n. 8 kisaa, ei sitä voi kaikki vielä tietää.
Lainaus käyttäjältä: RikuRassi - 22.10.12 - klo: 22.09
Tiesihän PKSRCAn edustajat miten heille uuden kisasarjan kisoissa ollaan ennen toimittu? Se vaan on ollut rennompaa se touhu, anteeksi nyt kun maalaiset tulee hölmönä stadiin sotkemaan. No, näitä leikkikisojahan voi onneksi lapsenmieliset ajaa muuallakin häröpalloillen.

Itseäni lainatakseni:

Lainaus käyttäjältä: Nicke - 21.10.12 - klo: 16.03
Lainaus käyttäjältä: FLANA64 - 21.10.12 - klo: 16.00
Viime talvena SC Winter Cupissa Nokialla ja Turussa sai ajaa radalla aamulla ja aina kun oli taukoa päivälläkin. Tämä, että ei saa ajaa aamulla ja tauoilla on uutta meille SC kuskeille. Muita kisoja kun ei juuri ole tullut ajettua niin herätti hieman ihmetystä, ettei aamulla saanutkaan ajaa. Minulle on ihan sama saako ajaa vai ei, mutta mainitkaa se kilpailukutsussa. Tällöin ei tule tultua aikaisin aamulla paikalle siinä toivossa, että ehtii jonkun testikierroksen ajamaan.

Ok, nyt tämä on tiedossa jatkoa ajatellen. Enimmäkseen muita kisoja järjestäneenä ei tosiaan tämä tullut mieleenkään, puhumattakaan kilpailukutsussa asian maininnasta.

Eli tosiaan, pidin itsestäänselvyytenä ettei radalla ajeta aikataulun ulkopuolella. Pahoittelen, sarjasääntöihin tutustuin kyllä ennen kisoja mutta siellä ei ole mainintaa asiasta. Yhden kesäsarjan kilpailun järjestin alkukesästä, ja silloin jouduttiin muutenkin muistaakseni muuttamaan aikataulua koska rata oli märkä aamulla, joten asia ei tullut sielläkään esille.

Tehdään muutoksia tämän suhteen mikäli meille vielä annetaan yksi sarjan kilpailu, nyt kun asia on tiedossa.

Toivottavasti keskustelun tästä aiheesta voi lopettaa tähän, muuta palautetta kisoista otetaan toki edelleen mielellään vastaan.

bcan

Lainaus käyttäjältä: Nicke - 22.10.12 - klo: 22.46
Eli tosiaan, pidin itsestäänselvyytenä ettei radalla ajeta aikataulun ulkopuolella. Pahoittelen, sarjasääntöihin tutustuin kyllä ennen kisoja mutta siellä ei ole mainintaa asiasta. Yhden kesäsarjan kilpailun järjestin alkukesästä, ja silloin jouduttiin muutenkin muistaakseni muuttamaan aikataulua koska rata oli märkä aamulla, joten asia ei tullut sielläkään esille.

Tehdään muutoksia tämän suhteen mikäli meille vielä annetaan yksi sarjan kilpailu, nyt kun asia on tiedossa.

Toivottavasti keskustelun tästä aiheesta voi lopettaa tähän, muuta palautetta kisoista otetaan toki edelleen mielellään vastaan.
Kuten Nicke totesi, asia ei ilmeisesti ollut järjestäjien tiedossa eikä tuosta mainintaa ole säännöissä, kilpailunjärjestäjiä ei siis voi asiasta syyttää, jos olisin tajunnut niin olisin voinut asiasta mainita, mut eipä tullut mieleenkään että rata olisi suljettu aamulla.

Nyt ainakin varmaan kaikilla on tiedossa se että SC cupin kisoissa on ollut tapana pitää rata auki aamulla jos siihen ei mitään estettä ole (radan kunnostus jne.).
Kisakutsusta en kyllä löytänyt maininaa että rata olisi kiinni ennen ensimmäisiä harjoituksia, joten SC kisoja kiertäneet luonnollisesti olettivat että rata on auki normaaliin SC (leikki)kisa tyyliin.

Mutta kisat on kuitenkin ajettu suuren maailman tyyliin ja hyvä että Hazardin tupakkilakko piti siitä huolimatta. Nokialla jatketaan sarjaa ensi vuoden puolella....ja heti aamusta alkaen :tongue:
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

HLuomanen

Lainaus käyttäjältä: Kay Jay - 22.10.12 - klo: 12.16
verrattuna. Kirjoitin tällaisen pitkän selostuksen, jos joku voi saada tästä vinkkejä uuden radan opetteluun. Minulla on ollut ajatuksena, että kolmessa kierroksessa pitää uusi rata oppia kun keskittyy hyvin.
...

Kiitokset Kaitsu jakamisesta. Se on lyhyen kilpailu-uran aikana tullut todettua, että kisapäivänä ratakierrokset on kortilla, oli aamussa vapaata härötreeniä tai ei. Tyytyväinen olen joka kierrokseen  minkä radalle pääsen, vaikka renkaat vähän kuluisikin. Vuoden vanhat minipinnit, ensimmäiset ja ainoani, tässä muutenkin keittelin irti kieroilta vanteilta ja laitoin uusille kisan alla. Jonkinlainen tietoinen tavoite ja prosessi radan oppimiseksi olisi kyllä hyvä itselle kehittää ja on siihen suuntaan tullut haparoituakin. Edellisillan treeni on ollut arvokasta silloin kun sen on pystynyt järjestämään.

Omalta osalta kisat meni aika lailla odotusten mukaisesti, kun tämä oma tekeminen näin sisäratakaudella on ollut melkein sitä että "kisat on mun harjoitukset" ja niinollen kalusto on aika satunnaisissa säädöissä. Muut meni kyllä kovaa, taisin tuupeissa jäädä ainoaksi joka ei kiertänyt rataa kertaakaan alle 22 sekunnin. Toinen C-finaalilähtö jäi ajamatta kun oli auto poikki, ensimmäisessä finaalissa mälläsin ilmeisesti Ruotsalaisen autoon joka oli pääsuoran päässä katollaan enkä havainnut mitään varoituksia. Lopuissa lähdöissä selvisin sitten maltilla ja tuurilla sijoille 6 ja 7. Hetkittäin oli ihan tasaväkistä kisailuakin havaittavissa, enkä tullut varvatuksikaan häiritsevässä määrin. Uusi radio ja moottori ja iskarit ja silmälasit tuli otettua käyttöön, kaluston keula vahveni päivitysosilla ja kaluston varmistamisesta tuli opittua uusia kisaniksejä. Eli oma setti kehittyi ja ehdin kohtuuhyvin muitten sekaan, hyvät fiilikset jäi.

Kiitokset taas järjestävän seuran supermiehille Hoffalle, Nickelle ja Jerrylle jotka hoitivat oman kisailun lisäksi sujuvasti kaiken tarpeellisen ja Hoffa vielä lisäksi Eurorc:n varaosapalvelun. Ja kiitokset myös jämäkästä tuomaroinnista, se oli uusi kokemus ja onnistuin jopa välttämään stopparit.
Kauhavan UA, Short Course 2WD (SC2-10) harrastelija vuodesta 2010

Roudari

Ai niin, yksi asia jäi pikkuisen kisoista vaivaamaan... Kisa ratkaistiin ajamalla, mutta pieni poliisi meikäläisessä :police: on tehnyt omia vaatimattomia tutkimuksia: Tutkimieni teknisten tietojen ja valokuvien perusteella Durangon DESC -kori on takasiivellä varustettuna pidempi kuin SC-cupin sääntöjen määrittämä auton maksimipituus. Joku voisi ottaa haltuun tuollaisen laitteen ynnä mittanauhan ja vahvistaa tai kumota tämän.

En ole syyttäjä enkä varsinkaan tuomari, ajattelin vaan kertoa havaintoni, kun sitä huvikseni tutkiskelin... :tongue:

Ja vielä varmuudeksi disclaimer: tämä ei ole siis minkäänlainen protesti tai syytös.

Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

jannes28

Tää teidän keskustelu on lähtenyt ihan käsistä. Molemmat osapuolet (Purnaajat, ja PKSRCA:n) porukka vois katsoa peiliin.



Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Bigbear

Kohta laitetaan kisat pystyyn. Purnaajat vs- PKSRCA ajot puolueettomalla radalla.

Muistakaa kuitenkin, että kisat olivat loistavasti järjestetyt! Seuran aktiivit hoitivat kisat ammattimaisesti ja ajot olivat mahtavat. 



Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Janne A

Hienoa vääntöä Hokella ja Arilla tuupissa. Kiitos Matulle videoista.  :cool:

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: Nicke - 20.10.12 - klo: 22.36




Kenen valmistama kori on tuossa Hoken kärryssä, entäs Nickellä? Omaan työn alla olevaan peräraapiaan koria vain puntaroin, sitä kun ei kit:n mukana tullut...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Volvospede

Mä veikkaisin että durangojen vakiokorit, nickellä nelivedon koppa ja hokella takavedon.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Nicke

#69
Pitää paikkaansa, tuuppikori toimii paremmin kummassakin.

HVoltage

Kuuluuko tuo takalippa tuuppikorin vakiovarusteisiin? Durangon sivuilla ei ainakaan ollut kuvia? Tai sitten en osannut etsiä, puntaroin asiaa vain allaolevasta näkökulmasta.

Lainaus käyttäjältä: bcan - 19.09.12 - klo: 21.32
Kori
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin kuulumattomat siivet tai ilmaohjaimet ovat kielletty. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy. Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Nicke

Kuuluu eli saa olla kiinni, mutta huomioi tämä:

Lainaus käyttäjältä: Roudari - 22.10.12 - klo: 23.52
Tutkimieni teknisten tietojen ja valokuvien perusteella Durangon DESC -kori on takasiivellä varustettuna pidempi kuin SC-cupin sääntöjen määrittämä auton maksimipituus.

Voi olla että joutuu miettimään kiinnitystä tai leikkaamman vähän lyhyemmäksi, en tiedä miten isosta erosta on kyse.

*HOKE*

Niin ja tuohan ei ollut edes fakta vielä vaan pitäis mitata että tietää miten homma on.

Mukana tosiaan tulee, eli sen puitteissa sääntöjenmukainen, kuten myös sivuevät joita en jaksanut vielä paikoilleen ruuvailla.

Mutta jos vaikka joku mittais sen korin pituuden siivellä niin sittenhän tiedetään että pitääkö sääntöjä tai koria ruuvailla  :azn:

HVoltage

Tuo on hyvä tietää, meinaan taitaa olla markkinoiden ainut SC-kori jossa on tuo siipi. Tänks...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

PaavoNokkava

Eikös noi takasiivet voisi kieltää ihan vaikka koriin kuulumattomina siipinä..? Sivulätkiä ja reikiä 1/1 autoissakin on niin sopii ainakin mun mielestä näihin 1/10:kin.







DESC210R on itsellä ajossa, joten kateellisuudesta en tätä kirjoittele, ei vaan omaan silmään eikä luokan henkeen oikein noi uber siivet sovi.

-Henkka

[PRCA] [TamUa]