Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Vesa

Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13] 14 15 16 ... 121
361
Kyl niihin sarjapalkintoihin ainaki FTT-sarjassa, maastosarjassa ja 12Trackissa on menny aikatarkalleen pennilleen se mitä on saatu kerättyä per osallistuja. FTT-sarjassakin on 30 palkittavaa, siinä sarjassa sarjapalkintoihin voisi riittää 1e per osallistuja per kisa, muttei tuo tee suurta eroa järjestäjälle.


362
Edelleen oma mielipiteeni on, että jos paikalliset seurat tekisivät asiat paremmin, myös harrastajia olisi enemmän. Ja koskee siis ihan kaikkia seuroja Hangosta Utsjoelle. Ja tarkemmin sanottuna aivan jokaista jäsentä, vaikka kuinka kokisi ettei oma panos ole tarpeen, "koska muut jo tekevät". Mitä useampi on tekemässä, sitä enemmän on resursseja käytettävissä kehitystyöhön lajin näkyvyyden ja tunnettavuuden parantamiseksi. Mitään jääkiekon kaltaista kansallislajiahan  tästä ei tule, mutta kyllä harrastajamäärän tuplaaminen on aivan realismia.

Seurakin on vain kasa passiivisia toimijoita pahimmassa tapauksessa, ei se "seura" itsessään mitään tee vaan ne ihmiset.

Ei yksi hieno kisatapahtuma Helsingissä tai Rovaniemellä nosta kansallista harrastajamäärää toisaalla. Aktiivista kaikkialla > laji kasvaa kokonaisvaltaisesti. Ja sitä kautta myös tulee sitä volyymia, joka ei pakota esim. alkuperäisen keskusteluaiheen eli osallistumismaksujen nostoon.

363
Vastaavia tapahtumiahan on ollut esim. Jyväskylän MM-rallissa muutama vuosi sitten. Unohtamatta Vaasan EM- ja MM-kisoja, joissa media oli näkyvästi paikalla. MM-rallin kisatapahtuma teki käsitykseni mukaan niin pahasti persnettoa, koska paikalle ei tullut kuin parikymmentä kuskia, että aivan heti en usko että kukaan alkaa siihen uudelleen.

Se on aivan totta, että kisat pitäisi olla näkyvämmällä paikalla, AKK voi siinä auttaa nytkin, jos suhteet eivät muuten riitä saamaan jalkaa ovenväliin. Ei muuta kun kysymään vaan ehdotusten kera. Pitää se koneisto silti seuraltaan itseltä löytyä, tuollaiset projektit työllistää ison määrän porukkaa tai yhden täyspäiväisesti. Mutta nuo tapahtumat on aikalailla one off -juttuja, eli vaatii aikamoisen koneiston tekemään, ja toki ilman palkkaa. Jos pelkkien nykykisojenkin tekeminen on tervanjuontia seuroille, niin.....

364
Moottoriurheilu.tv:hän on yhteistyössä AKK:n kanssa, seurojen velvollisuus on tiedottaa kisoista heille, jotka taas jakavat tiedon eetteriin muiden formulauutisten ja wrc-uutisten tavoin. Eikö tuo ole hakemasi foorumi siis? Tuon laajempaa jakelua tuskin Suomessa voi edes saada viralliselta taholta.

Millaista apua AKK-pitäisi tarjota järjestämiseen? Seurojen tehtävä on se kisojen järjestäminen, ei AKK:n. Lajiryhmässähän me koko ajan yritämme edistää ja helpottaa järjestelytoimia, jo nytkin RC-puolella mennään hyvin keveillä organisaatioilla vs. se, mitä AKK "oikeasti" vaatii.

Mielestäni AKK:n tarjoama vakuutus kisajärjestäjälle on kyllä aika erinomainen tuki.

Ketä tarkoitat tuolla AKK:lla, tarkoitatko että liiton pj olisi teippaamassa rataa, vai että lajivastaavat ja rahastonhoitaja olisivat myymässä makkaraa?

En aivan täysin ymmärrä, mitä haet. Tai en ole perillä, miten perillä olet AKK:n toiminnasta yleensä, siksi kysyn.

Jos tarkoitat, että AKK- järjestää paikalle monihenkisen koneiston, sen voi varmasti unohtaa jo ajatustasolle. Mistä AKK:lta riittäisi väkeä kaikkien kisojen ylläpitämiseen, kun kisoja on jo nyt pelkästään rc-puolella viitisen kymmentä vuodessa?

365
Oma henkilökohtainen mielipide on, että jos ne säästöt pitää jossakin tehdä, niin ne pitää rajata säännöillä.

Esim.
-ykstyyppirenkaat ja rajoitettu määrä renkaita per kisa
-ykstyyppimottori tai vastaava, jos mahdollista (ei polttiksissa)
-kilpailuformaatti ja aikataulu siten, että se ei vaadi lukuisia hotelliyöpymisiä (perjantain treenit nostaa kustannuksia per kisa jo sen 150-200euroa aivan helposti, jos edes riittää= töistä poissaollo + hotellit + ruokailut)

366
Millaista apua toivoisit sieltä saavasi? Voitko kertoa esimerkin niin aukenee paremmin mitä haet.

367

Porukan eivät tosiaan tajua, että kisatuotot ovat osa koko kerhon toimintaa. Siinä olen samaa mieltä, että jossakin kohtaa hinnoissa on optimi ja jos menee yli niin porukat äänestävät jaloillaan, mutta se jää nähtäväksi.

Ja samaa mieltä myös siitä, että niiden yhteistyökumppaneiden löytäminen ei ole kovin helppoa, koska lajin näkyvyys on heikko. Ehkä antavat kerran sponssia tukimielessä, mutta sitten loppuu. Siitä vaan soittelemaan 100 firmaa läpi joka kisaa ennen, alkaa varmaan jossakin vaiheessa käymään työstä ja mieleen alkaa hiipimään ajatus, että olenko mä tosiaan näin tyhmä, että teen tätä talkootyötä, josta vaan saa vi....lut niskaan.

Reijo Mattila
pj/Fullspeed RC


Meidän seuran vuosittaisista tuloista noin 2/3 tulee kisatuotosta (~4000eur), 1/3 tulee ratamaksuista. Kisatuotoilla kustannetaan osa ratamaksuista eli tilavuokrasta. Jos näin ei ole, syödään koko ajan kassasta, ja se ei ole järkevää pidemmän päälle ja toiminta tapetaan kyllä varmasti parissa vuodessa. Kisojen järjestäminen on välttämätön paha aktiiviselle seuralle, 1-3 kisaa vuodessa on yleensä tuo SM-kisojen määrä aktiiviseuroissa, osa kompensoi pienillä kisoilla lisätuloja, usein myös huomattavasti helpommin ansaittavaa rahaa huomattavasti vähemmällä työllä ja byrokratialla.

Näillä kisatuotoilla on rakennettu myös hieno krossirata talkoovoimin 2010-luvulla, osin myös sponssina, sekä hankittu kisamatot, jotta toiminta on kilpailukykystä olipa mittapuuna suomi taikka eurooppa yleensä. Jos vastaava raha olisi pitänyt kerätä harrastajilta, kustannus olisi ollut aika huikeita summia per jäsen.

AKK:n tuomat kustannukset eivät ole kuin 95eur kilpailulupa, ja seuralta laskutettavat jäsenmaksut, joista lisenssikuskeilta kertyy kympin verran menoerää seuralle per vuosi AKK:n suuntaan. Tuolla 95eurolla saa vakuutuksen, jollaista en ainakaan itse alkaisi ottaman kisatapahtumaa varten miljoonien eurojen rakennukselle, jossa itse olisit päävastuullisena, jos jotain ikävää sattuu tapahtumaan.

Kulurakenne  SM-kisojen järjestämiseen esim. FTT-kisoille on meille seuraavanlainen:

-kisalupa 95eur
-palkinnot n 150-200eur
-sarjapalkinnot n 150-200eur
-TPJ:n kulukorvaukset n 100-200eur
-ajanottajan kulukorvaus n 300-400eur/vkl
-salivuokra n 500eur/vkl (minimissään, normitaksalla 1000e)
-buffetin tarvikkeet n 200-300eur
-teipit, suojapaperit, roskapussit, saippuat jne n 200eur

yht n 2000eur ilman ulkopuolisia kisasponsoreita. Hyvin läpivedetystä kisasta jää noin 75 kuskin kisassa kouraan noin 1000-1500eur. Jokainen voi itse miettiä onko se paljon vai vähän, jos vaikkapa tilavuokra maksaa 5000eur vuodessa, tai 2000eur kuukaudessa. Plus kaikki muut ylläpidot radoille.

Jos on yhtään perillä kustannusten noususta 2000-luvulla, niin ymmärtää varmasti että 50 markalla ei enää esim pesetä autoa vahapesussa Shellillä, hinta on lähemmäs 50euroa/laaki. Maitokin taitaa maksaa ainakin 2x enemmän kuin vuosituhannen alussa. Kisamaksut on meillä wanhaa perua, eivätkä vastaa millään tavalla nykyistä kustannustasoa, siksi kisamaksun nosto on perusteltu, jotta tämä laji ja seurat eivät katoa aivan totaalisesti, olipa se kiva asia tai ei.

Itsellä on tullu järkättyä eli oltua päävetovastuussa ehkä noin 25 SM-kisassa + lukuisissa kansallisissa ja kerhokisoissa, joten hommasta on aika hyvä tatsi. Toki kaikki ylimääräinen kustannus on aina ikävää ja ideaali osallistumismaksu olisi varmasti mieluiten vähemmän kuin enemmän, kunhan vain olisi volyymiä.

Yksi asia, mitä kovinkaan moni ei ehkä tule ajatelleeksi, on se, että mitä vähemmän aktiiveja on, ja mitä enemmän työmäärä kohdistuu harvoihin aktiiveihin, sitä vähemmän itse toiminnan kehittämiseen jää resursseja eli aikaa, voimia, mielenkiintoa jne, jos se kaikki kuluu perustoiminnan ylläpitämiseen. Tämä tarkoittaa suoraan myös sitä että kaikki toiminta on usein kädestä suuhun -periaatteella, koska yritetään pitää toiminta pystyssä, muttei ehditä kehittää toimintaa edistäviä asioita, jäsenhankintaa tai varojenhankintaa, koska muutamat aktiivit kuormitetaan aivan tappiin kaikella sellaisella, josta aivan jokainen rivijäsenkin selviää muutaman tunnin vaivalla per kisa.

Suorat seuraukset tästä on nähtävissä myös Suomessa, jossa muun maailman tapaan harrastajamäärät ovat pudonneet, kisoissa vähemmän jengiä, koska seurat eivät saa rekryttyä uutta porukkaa mukaan. Kisoja ei voi syyttää siitä, että harrastajamäärät laskevat, koska kyllä se porukka pitää ensin saada sinne kerholle ja paikalliselle radalle ajamaan, ei kukaan osta suksiakaan ja suuntaa suoraan SM-kisoihin harjoittelemaan.

368
Tulokset / Vs: 1:12 EM 2018 Hollanti
« : 11.04.18 - klo: 16.30 »
Omalta osalta kisat oli pettymys sijoitusten suhteen.

Stokkiluokassa taso oli todella kova, mukana 93 kuskia tällä kertaa. top 15 kuitenkin sama kuin aina aiemminkin, pari uutta nimeä mukana. C ja D-finaaliinkin jäi kuskeja jotka olivat aiemmin olleet A-finaalissa. B-finaalin puolen välin paikkeilla erot venähtivät ja porukka oli sen takana aika sekaisin, kun taas top 15 veti pääasiassa joka kerta samaan sakkiin, itse sarjan 10-11-10-12 jossa finaalipaikka oli muutaman kympän tai parin sekunnin päässä rundilla kuin rundilla, käytännössä koko top 3-12 oli hyvin tiivis paketti, taakse oli usein 3-5s seuraaviin sijoihin. Ollie ja Orlowski olivat hieman muilta karussa.

 Minimitavoitteeksi oli stokkiluokassa asetettuna top5 (4. sija 2009/2011/2015/2017 ja 2. sija 2013), ja talven testien perusteella oli hyvin vahva usko että oma tekeminen riittää myös korkeammalle eli top kolmeen. Treenien jälkeen stokissa sain pidettyä itseni 10 sakissa mikä olikin tavoite treeneille. Alkuerissä vauhti oli koko porukan tasaisinta (!) - (keskihajonta joka ajossa poislukien 1-2 erää) ollen niin alkuerissä kuin finaaleissakin 0.11-0.2s välillä parhaan läpin ja keskiläpin suhteen - eli kuskista ainakin sai kaiken irti, tehoa puuttui hivenen. Harmi ettei tuosta saa lisäpisteitä, mutta ainakaan usko omaan tekemiseen ei horju mihinkään, päinvastoin, uus standardi tasaisuudelle asetettu muille :cool: :wink:

Olisi riittänyt, että olisin saanut 0.1s paremman bestläpin niin olisin ajanutkin taas finaaliin helposti omalla tasaisuudellani, mutta tuota kymppää ei tuntunut saavan millään tällä kertaa kalustosta irti kovasta yrityksetä huolimatta. B-finaalin 3. sija lähtöruuduksi, ja eka kerran ulkona EM-A-finaalista sitten 2009 josta lähtien stock-luokka on ollut EFRA:n ohjelmassa. Finaaleissa tuntui olevan tasaista ainakin kolmen kärjessä kuten oletinkin, tiukkaa kisaa alle metrin päässä koko erät. Muutoin erot venähtivät kierrokseen loppufinaalin osalta. Lopputuloksena B3  ei tyydytä, ja ensi kaudella pitää hoitaa homma. Jengiä mukavasti 93.

Virissä koko kisa oli henk koht täysi fiasko. Tavoite oli perinteisesti A-finaalissa viime vuoden välivuoden jälkeen, mutta niin moni asia meni pieleen valintojen suhteen kisan alussa, että kisa tuli naulattua hyvin pitkälti siihen. Radalla nähty vauhti oli muutaman kierroksen päässä siitä mitä missä tahansa muussa tilanteessa ja radalla, mutta joskus käy näin kun pelaa yhden kortin varaan.  Ongelmat sähkölaitteiden kanssa ja kaluston totaalinen vaihtaminen suoraan ekaan alkuerään vara-autoon kierrostakaan testaamatta ei kuitenkaan jeesanneet, ja nyt tuli turpiin. Jarruttamalla mutkiin ajaminen ei oikein sovi omaan ajotyyliin, kun on yleensä aina rutkasti enemmänn kääntyvyyttä kuin useimmilla. Tuntuma oli kuin olisi ajanut 25% kääntyvyydellä mutta silti autoista perä irtosi tietyissä kohdissa aivan ilman selitystä. Samasta kärsi myös moni muu kuski.

EM-kisoihinhan ei mennä testaamaan, tai treenaamaan, vaan näyttämään mitä vuoden aikana on opittu. Tällä kertaa muutkin olivat ottaneet oppia ETS-matoista - onhan tuo standardikamaa joka kerholla euroopassa nykyään. Mattona en henkilökohtaisesti pidä tuosta kamasta erityisesti, koska laatueroja on ollut aika paljon, nytkin käytetty matto vaikutti kyllä enempi uudelta ETS-sarjaan suunnitellulta matolta kuin siltä johon oli totuttu kolmessa aiemmassa EM-kisassa.

Omassa kalenterissa oli paikka ja osittain suunnitelma käydä testaamassa kisapaikalla muutama päivä ennen kisoja, mutta totesin sen tarpeettomaksi ja harhaanjohtavaksi, koska kisoissa uudet matot, aivan eri pito johtuen renkaista, kuskimäärästä ja ajomäärästä,  vain foameilla ajettu pito, sekä täysin eri lämpötila kisapaikalla, ja näiden kaikkien summa. Kiireinen kotimaan kalenteri kuitenkin sotki silti ohjelmaa, ja päätin ottaa riskin virin suhteen olettaen, että pito tulee olemaan todella kova, joka olisi sopinut hyvin kalustolle ja kuskille myös, ja johon oli kausi valmisteltu.

ETS-mattojen suosio on muuttanut 1/12 sceneä jonkin verran, lähinnä maton ajettavuus ja suorituskyky kisan läpi ei ole lähelläkään sitä mukavuudellaan kuin on vuosikymmeniä totuttu kisoissa näkemään. En kuitenkaan näe ongelmaa tai etulyöntiasemaa oleellisen isoksi muilla suhteessa Suomeen, vaikkei ETS-rataa olekkaan. Pito on niin eri ajettaessa kumirenkailla, että testaaminen on aika turhaa foamikisoja varten valitettavasti.
Kyllä sen säätämisen ja tietotaidon on tähänkin asti voinut hankkia kotimaassa, ja ulkomailla tietoja sitten soveltaen. Ajotaitoahan sinne kisoihin ei mennä harjoittelemaan.

Hienoa oli että mukana oli runsaslukuinen joukko suomalaisia. Sen mitä kerkesin seurata muita, ei ainakaan kauhean pettyneitä tarvi olla, olipa ensikertalainen tai kokeneempi kv-kisakävijä. Harmillisesti suomen tiimin kannalta kaverit oli varanneet mulle paikan etukäteen aitiopaikalta, joten suomi-läppä ei lentänyt omalla varikolla brittien kanssa, eikä ylibuukattu kisa auttanut varikkopaikkojen saamista mieleiseen paikkaan kaikille muutenkaan.

Ens kaudella sitten taas mukana A-finaali ja kärkitaistelussa!  :wink:

369
Sähkörataluokkien luokkayhteyshenkilön tehtävä aukeaa tämän kauden jälkeen elokuun alussa.

Luokkayhteyshenkilö on vastuullinen sarjasääntöjen tekemisestä, sarjan tulosten ylläpitämisestä, arvokisapaikkojen hakemisesta, sääntöehdotuksesta jne. muusta toiminnasta sarjaan liittyen. Luokkayhteyshenkilö osallistuu osaan lajiryhmän kokouksista ja pääsee aitiopaikalle kehittämään lajia / luokkaa Suomessa sekä vaikuttamaan Suomen ajamiin asioihin EFRA:ssa.

Tehtävästä ei valitettavasti makseta rahallista korvausta.


Jos tehtävä kiinnostaa, niin lisätietoja antaa Pentti Minkkinen, rc(at)lmm.fi tai yv:llä (PMi).

Lisäksi lisätietoa allekirjoittaneelta joko spostiin vesa_yli (a) hotmail.com tai yv:llä.

Lajiryhmä tekee päätöksen uudesta luokkayhteyshenkilöstä heinäkuun loppuun mennessä.




370
Kilpailijanumerot kaudelle 2018-2019

C-12

1   Vesa Yli   Team OSPA
2   Panu Vehniäinen   TamUA
3   Ari-Pekka Kyykkä   EPUA
4   Petri Ström   JoeUA
5   Taneli Erkkilä   
6   Ilari Lamminsivu   ÄkpaRC
7   Tommi Tirroniemi   Team OSPA
8   Jukka Häkämies   RiiUA
9   Olavi Tenno   Team OSPA
10   Jari Taskila   Team OSPA
11   Samppa Orhanen   Fullspeed RC
12   Manu Hakala   RaumRC
13   Henri Fredriksson   Fullspeed RC
14   Sami Munck   TamUA
15   Jaakko Huhmarsalo   VUA
16   Niko Vuorenmaa   RiiUA

GT-12

1   Vesa Yli   Team OSPA
2   Kyykkä Ari-Pekka   EPUA
3   Jani Hovi   HyUA
4   Niko Sinervo   RiiUA
5   Tero Niskanen   Team OSPA
6   Antti Luoto   Team OSPA
7   Mika Anttonen    Team OSPA
8   Juha-Matti Heikkala   Team OSPA
9   Niko Vuorenmaa   RiiUA
10   Sakari Savilaakso   Team OSPA
11   Taneli Erkkilä   
12   Jari Järviluoma  RaumRC
13   Rami Maikola   RaumRC
14   Ilari Lamminsivu   ÄkpaRC
15   Jukka Häkämies   RiiUA
16   Tommi Tirroniemi   Team OSPA
17   Marko Aava   RaumRC
18   Jaakko Huhmarsalo   VUA
19   Jon Lindgren   Fullspeed RC
20   Aarre Sillanpää     TamUA
21   Jussi Leivo   RaumRC
22   Jari Taskila   Team OSPA
23   Artti Viitaniemi   RiiUA
24   Santeri Jokela   RaumRC
25   Jari Paasikivi   RaumRC
26   Ilpo Koivisto   Fullspeed RC
27   Tauno Meriläinen   Fullspeed RC
28   Thomas Svartback   Fullspeed RC
29   Jukka Virtanen   Fullspeed RC


http://rc10.fi/index.php?topic=103450.0

371
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2018- 2019 kilpailut
« : 06.03.18 - klo: 14.48 »
Luonnollisesti kyllä, koska 2018 kisat alkaa jo olla taputeltu alkuvuoden osalta.

372
Tulokset / 12Track Tour III & IV tulokset - OSPA 2018
« : 05.03.18 - klo: 09.42 »
Iso kiitos kaikille kilpailijoille sekä tietustyi OSPAn porukalle sekä kaikille vapaaehtoisille, jotka mahdollistivat kisojen sujumisen mallikkaasti! Sarjatulokset tulevat eri topikkiin.

12Track Tour IV 2018 III ja IV -kisojen tulokset:

GT-12 III
1 Vesa Yli      2   1:1, 2:1 [3:8]   
2 A-P Kyykkä      3   3:1, 2:2 [1:3]   
3 Jari Taskila      5   1:2, 2:3 [3:4]   
4 Jani Hovi      7   3:2, 1:5 [2:8]   
5 Mika Anttonen      7   3:3, 2:4 [1:4]   
6 Taneli Erkkilä   10   3:5, 2:5 [1:7]   
7 Sakari Savilaakso   12   1:6, 3:6 [2:7]   
8 Tero Niskanen      13   2:6, 3:7 [1:8]   
9 Ilari Lamminsivu   2   1:1, 3:1 [2:4]   
10 Antti Luoto      3   2:1, 1:2 [3:4]   
11 Niko Sinervo      5   2:2, 1:3 [3:5]   
12 Juha-Matti Heikkala   6   3:2, 1:4 [2:5]   
13 Jaakko Huhmarsalo   6   2:3, 3:3 [1:7]
14 Tommi Tirroniemi   11   1:5, 2:6 [3:6]   
15 Tauno Meriläinen   13   1:6, 2:7 [3:7]   

C-12 III
1 Vesa Yli      2   2:1, 3:1 [1:3]   
2 Panu Vehniäinen   3   1:1, 2:2 [3:2]   
3 A-P Kyykkä      5   1:2, 3:3 [2:3]   
4 Jari Taskila      8   2:4, 3:4 [1:4]               
5 Petri Ström      10   2:5, 3:5 [1:5]   
6 Taneli Erkkilä   2   1:1, 2:1 [3:1]   
7 Tommi Tirroniemi   4   3:2, 1:2 [2:3]
8 Jukka Häkämies   5   2:2, 3:3 [1:4]   
9 Olavi Tenno      7   1:3, 3:4 [2:4]
10 Ilari Lamminsivu DNS   

GT-12 IV
1 Vesa Yli      2   2:1, 1:1 [3:9]   
2 Mika Anttonen      3   3:1, 1:2 [2:2]   
3 Sakari Savilaakso   6   2:3, 1:3 [3:7]   
4 Jani Hovi      8   3:2, 2:6 [1:7]   
5 Tero Niskanen      8   3:3, 1:5 [2:5]   
6 Antti Luoto      8   2:4, 3:4 [1:6]   
7 Niko Sinervo      9   1:4, 3:5 [2:8]   
8 Tommi Tirroniemi   15   3:6, 1:9 [2:9]   
9 Juha-Matti Heikkala   

C-12 IV
1 Vesa Yli      2   3:1, 1:1 [2:2]   
2 Panu Vehniäinen   3   2:1, 3:2 [1:2]
3 A-P Kyykkä      7   1:3, 2:4 [3:4]   
4 Petri Ström      7   2:3, 1:4 [3:5]
5 Taneli Erkkilä   8   3:3, 2:5 [1:6]
6 Ilari Lamminsivu   11   1:5, 3:6 [2:6]   
7 Jukka Häkämies   2   1:1, 2:1 [3:2]   
8 Tommi Tirroniemi   4   1:2, 2:2 [3:3]   
9 Jaakko Huhmarsalo   5   3:1, 2:4 [1:4]   
10 Olavi Tenno      6   1:3, 2:3 [3:4]   
11 Mika Anttonen DNS

373
Varattu

374
12Track Tour IV 2018            
Erälistat sunnuntai            
            
Erä 1       GT-12      
1   4   Antti Luoto      
2   14   Jaakko Huhmarsalo      
3   36   Juha-Matti Heikkala      
4   35   Sakari Savilaakso      
5   15   Tommi Tirroniemi      
            
Erä 2      GT-12      
1   45   Jani Hovi      
2   5   Vesa Yli      
3   1   Ilari Lamminsivu      
4   42   Mika Anttonen      
5   34   Tero Niskanen      
6   19   Niko Sinervo      
            
Erä 3      C-12      
1   14   Ilari Lamminsivu      
2   20   Mika Anttonen      
3   5   Tommi Tirroniemi      
4   10   Jukka Häkämies      
5   19   Olavi Tenno      
            
Erä 4      C-12      
1   1   Vesa Yli      
2   3   A-P Kyykkä      
3   2   Panu Vehniäinen      
4   4   Taneli Erkkilä      
5   15   Petri Ström      


   P1   Q1   Q2   Q3   Q4
Erä 1   8:00   9:20   10:30   11:40   13:00
Erä 2   8:08   9:30   10:40   11:50   13:10
Erä 3   8:16   9:40   10:55   12:10   13:25
Erä 4   8:28   10:00   11:10   12:20   13:40
               
GT-12   B-fin   14:10   15:20   16:30   
C-12   B-fin   14:20   15:30   16:40   
GT-12   A-fin   14:35   15:45   16:55   
C-12   A-fin   14:50   16:00   17:10   
               
17:45   Palkintojenjako            

375
12Track Tour III 2018            
Erälistat lauantai   
         
            
Erä 1       GT-12      
1   14   Jaakko Huhmarsalo      
2   36   Juha-Matti Heikkala      
3   35   Sakari Savilaakso      
4   39   Tauno Meriläinen      
5   15   Tommi Tirroniemi      
            
Erä 2      GT-12      
1   10   Taneli Erkkilä      
2   34   Tero Niskanen      
3   42   Mika Anttonen      
4   19   Niko Sinervo      
5   4   Antti Luoto      
            
Erä 3      GT-12      
1   8   A-P Kyykkä      
2   45   Jani Hovi      
3   1   Ilari Lamminsivu      
4   5   Vesa Yli      
5   46   Jari Taskila      
            
Erä 4      C-12      
1   15   Petri Ström      
2   14   Ilari Lamminsivu      
3   5   Tommi Tirroniemi      
4   10   Jukka Häkämies      
5   19   Olavi Tenno      
            
Erä 5      C-12      
1   1   Vesa Yli      
2   3   A-P Kyykkä      
3   2   Panu Vehniäinen      
4   18   Jari Taskila      
5   4   Taneli Erkkilä   


   P1   P2   Q1   Q2   Q3   Q4
Erä 1   8:00   9:00   10:20   11:35   13:00   14:15
Erä 2   8:08   9:08   10:28   11:43   13:08   14:23
Erä 3   8:16   9:16   10:36   11:51   13:16   14:31
Erä 4   8:24   9:24   10:50   12:05   13:30   14:45
Erä 5   8:36   9:36   11:05   12:20   13:45   15:00
                  
GT-12   B-fin   15:30   16:40   17:50      
C-12   B-fin   15:40   16:50   18:00      
GT-12   A-fin   15:55   17:05   18:15      
C-12   A-fin   16:05   17:20   18:35      
                  
19:15   Palkintojenjako               

376
Ilmoittautuneet:


GT-12 Lauantai:

1   613813   GT-12   Niskanen   Tero   FI   34       
2   613815   GT-12   Heikkala   Juha-Matti   FI   36       
3   613818   GT-12   A-P   Kyykkä   FI   8       
4   613839   GT-12   Savilaakso   Sakari   FI   35       
5   614007   GT-12   Taskila   Jari   US   46       
6   614230   GT-12   Luoto   Antti   FI   4       
7   614501   GT-12   Meriläinen   Tauno   FI   39       
8   614523   GT-12   Erkkilä   Taneli   FI   10       
9   615001   GT-12   Tirroniemi   Tommi   FI   15       
10   615164   GT-12   Huhmarsalo   Jaakko   FI   14       
11   615307   GT-12   Lamminsivu   Ilari   FI   1       
12   615534   GT-12   Hovi   Jani   FI   0       
13   615646   GT-12   Anttonen   Mika   BT   0       
14   615883   GT-12   Sinervo   Niko   FI   0       
15   615896   GT-12   Yli   Vesa   FI   5

yht 15


GT-12 Sunnuntai


1   613814   GT-12   Niskanen   Tero   FI   34       
2   613816   GT-12   Heikkala   Juha-Matti   FI   36       
3   613840   GT-12   Savilaakso   Sakari   FI   35       
4   614231   GT-12   Luoto   Antti   FI   4       
5   615000   GT-12   Tirroniemi   Tommi   FI   15       
6   615308   GT-12   Lamminsivu   Ilari   FI   1       
7   615535   GT-12   Hovi   Jani   FI   45       
8   615648   GT-12   Anttonen   Mika   AG   0       
9   615761   GT-12   Huhmarsalo   Jaakko   FI   14       
10   615884   GT-12   Sinervo   Niko   FI   0       
11   615897   GT-12   Yli   Vesa   FI   5

yht 11


C-12 Lauantai:

0   1   Jari Taskila   Ospa Ry       
1   1   Vesa Yli   Ospa Ry       
2   1   Panu Vehniäinen   TamUA       
3   1   Ari-Pekka Kyykkä   EPUA       
4   1   Taneli Erkkilä   MRT ry       
5   1   Tommi Tirroniemi   Ospa Ry       
14   1   Ilari Lamminsivu   ÄkpaRC       
15   1   Jukka Häkämies   LohUA       
15   1   Petri Ström   JoeUA       
19   1   Olavi Tenno   Ospa Ry       

yht 10

C-12 Sunnuntai:

0   2   Vesa Yli   Ospa Ry       
2   2   Panu Vehniäinen   TamUA       
3   2   Ari-Pekka Kyykkä   EPUA       
4   2   Taneli Erkkilä   MRT ry       
5   2   Tommi Tirroniemi   Ospa Ry       
14   2   Ilari Lamminsivu   ÄkpaRC       
15   2   Jukka Häkämies   LohUA       
15   2   Petri Ström   JoeUA       
19   2   Olavi Tenno   Ospa Ry       
20   2   Mika Anttonen   Ospa Ry

yht 10

377
Ilmoittautumisia otetaan vastaan vielä su iltaan asti! C-12 ilmot voi laittaa mulle yyveenä. Myrcm pitäisi olla auki vielä ensi viikkoon asti!

379
Lauantain aikataulusta tulee tavallista väljempi, joten on mahdollista vajaa kahta luokkaa ilman mieletöntä härdelliä!

380
Ilmoittautuminen auki myrcm:ssä

lauantaille:

https://tinyurl.com/y844tdk9

sunnuntaille:

https://tinyurl.com/y89l4uvg


Kiti aukeaa lähiaikoina!



Ilmoittautuneet GT-12 la:

https://tinyurl.com/ycwmrcew


Ilmoittautuneet GT-12 su:

https://tinyurl.com/ybhww7jy


381
KILPAILUKUTSU - 12Track Tour III & IV 2018

Oulun seudun Pienoisautoilijat kutsuu kaikkia RC-autoilijoita kilpailemaan 12Track Tour III & IV 2018 osakilpailuihin Kiiminkiin 3.-4.3.2018. Kilpailulupa x/PA/18.

LUOKAT
Lauantai 3.3.2018
C-12 SM
GT-12
TSS-10 (max. 10 osallistujaa aikataulullisista syistä!)

Sunnuntai 4.3.2018
C-12 SM
GT-12


KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja     Tero Niskanen OSPA
Tuomariston puheenjohtaja  Pentti Minkkinen LMM
Katsastuspäällikkö J-M Heikkala OSPA
Ratamestari:   Vesa Yli OSPA
Kilpailutuomaristo   Juha Hyvönen OSPA  &  Nn Nnnn
Tuloslaskentapäällikkö:   Miika Laurila OSPA

ILMOITTAUTUMINEN
Torstaihin 22.2.2018 klo 23.59 mennessä C-12 luokkaan AKK:n KITI-järjestelmän kautta:

https://akk.autourheilu.fi/Public/Kiti/Competition/CompetitionOpen.aspx?id=7631&edit=0
Kiti auki!
 
Muut luokat myrcm:n kautta, linkki allaolevassa viestissä!

Ilmoita:
Nimi, luokka, ponderi, kisanumero, seura.

Huom! Ilmoittautumisen voi maksaa kisapaikalla kortilla (suositus)!

Kilpailumaksu / registration fee
C-12  30 €
muut luokat 25€

Maksetaan kilpailupaikalla/paid at the registration @ the race

Jälki-imoittautumisia otetaan vastaan korotetulla ilmoittautumismaksulla mahdollisuuksien mukaan.

LISENSSI
Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2018

SÄÄNNÖT
Autourheilun Sääntökirja 2018 + 12Track Tour 2018 -ohjeisto.


AIKATAULU/ TIME TABLE
Perjantai: Ei vapaata harjoitusta / no practice on friday

Kilpailupäivinä ohjattu harjoitus + ilmoittautuminen noin klo 8.00-9.45.  Controlled practice and registration both days 8.00-9.45.

Erälistat sekä harjoitus- ja kilpailuaikataulu löytyy rc10.fi foorumilta viimeistään torstai-iltana 2.3.2018.

Heatlists, practice and timetable for the race will be found from rc10.fi latest on Thursday evening on 2.3.2018

RATA / TRACK
25 x 12 m Neulehuopamatto, Tarkett Tapisom 600
Leveys 2 - 2,5 m.

VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA / VENUE
Jokirannan koulu
Jaarantie 4
90900 Kiiminki
ks. karttalinkki

http://kartta.ouka.fi/IMS/fi/map?title=Jokirannan%20koulu&basemap=Internet%20Op*skartta&cp=7225712,490204&z=2

MUUTA / OTHER
Kilpailupaikalla on varikkopöydät ja –tuolit. Varaa mukaan oma jatkojohto. Rata-alueella käytettävä sisäjalkineita.

RC4 ponderit eivät toimi, MRT ja hybridi toimivat. Lainapondereita rajoitetusti, ilmoita hyvissä ajoin, mikäli tarvitset. Ponderivuokra 5€/luokka.

Pit tables and chairs available for all drivers. Bring your own extension cables! Use only indoor shoes!
The decoder does not accept AMB RC4 transponders. MRT and hybrid PT do work.


Lisätietoja antaa: vesa_yli (a) hotmail.com tai  nolla neljä nolla  833 2407
For more information please contact: vesa_yli (a) hotmail.com  or +358 40 833240seven

MAJOITUS / ACCOMMODATION

Jäälihalli
08-8166 656
n 5km kisapaikalta, edullinen (n25€/hlö/yö)

Pihlajaranta
08-8167205
n 6km kisapaikalta

Jäälinmaja:
050-370 1048
n 6km kisapaikalta

Radisson SAS
020 1234 700
Oulun keskustassa, autopaikat pihalla, n 22km kisapaikalle

Sokos Hotel Arina
08 312 3111
Oulun ydinkeskustassa, autopaikat hallissa, n 22km kisapaikalle

Hotelli Cumulus Oulu
08 882 7111
Oulun ydinkeskustassan, n 22km kisapaikalle


Lapland Hotels Oulu
08 883 9111
Oulun ydinkeskustassa, n 22km kisapaikalle

Scandic Oulu
08 543 1000
Oulun ydinkeskustassa, autopaikat hallissa, 23km kisapaikalle

Tervetuloa!

****************

382
Minulla on GT-sarjan tarrat, tuon ne mukanani kisoihin > katsastuksesta siis löytyy.

383
Sähköautot / Vs: Destiny RX-10S / SR
« : 08.01.18 - klo: 16.26 »
Japanilaisvalmistaja Destiny julkaisi RX-10S - mallin seuraajan, mallinimeä SR -kantavan touringautomallin joulukuussa. Autoa on viimein saatavilla myös Suomeen.

Pääsin viime viikonloppuna ajamaan parin päivän testisession uutukaisella ja tässä muutamia mietteitä. Auto on monelta osin päivitetty malli edellisversioon verrattuna, lähes kaikkia yksityiskohtia on hieman hierottu ajan henkeen sopivaksi. Laatu oli jo edellismallissa erittäin hyvää, mutta muutamia pieniä lapsukaisia (esim pallokupit) vielä ensimmäisessä mallissa kuitenkin oli - jotka kuitenkin ratkesivat muutaman euron panostuksella. Viimeistelty kokonaisuus ja yksityiskohtien edelleen kehittäminen ovat edesauttaneet uskoani siihen, auto on mielestäni kykenevä menestymään millä tahansa tasolla.

Tukivarsien aurauspalat on päivitetty inserteillä säädettäviksi, mikä vähentää ripustuksen klappia, koska pinnien päissä ei ole enää pivottipalloja. Myös aurauksen säädöt ovat nyt 0.3 asteen välein, raideleveyttä saa säädettyä pienin pykälin. Bulkkien yläpinta on millin matalampi, samoin diffit. Tällä saadaan autoa vakaammaksi ja rauhallisemmaksi matalamman painopisteen, mutta myös vetoakselikulmien ansiosta, vetopito ja vetopäällä kääntyvyys on siis erilaista vanhaan malliin verrattuna kun ajetaan 37t vs 40t hihnapyörillä.

Servo on nyt keskilinjalla mikä mahdollistaa symmetrisen alustan jouston molempiin suuntiin, samoin alustassa kaikki koneistukset ovat symmetriset. Ohjaukse ovaliireikä on poistettu ja ackermann-setuppia säädetään perinteisemmin eli prikoilla eikä liu'uttamalla, joten ohjaus on vähemmän herkkä kolahduksille. Myös alustan fleksauksen säätö on muuttunut, ja ruuveja lisäämällä tai poistamalla saa halutunlaisen ohjaustuntuman pidolle kuin pidolle, myös hiilikuitupohjalla.  Iskarituet on laskettu myös alemmas, eli iskariasennot eivät ole samat kuin aiemmassa mallissa.

Liitteenä setuppia, joka toimii erinomaisesti ainakin medium sekä kaatopidolla virillä sekä prostock-moottorilla. Itse olin autoon erittäin tyytyväinen, eteenkin kovalla pidolla ajettavuus oli vakaampaa ja ohjaus tarkka eikä ns. jeesustelua ollut juurikaan havaittavissa edes vaikka pito radassa kasvoi niin, että merkistä riippumatta autot eivät pysyneet renkaillaan. Suosittelen lämpimästi uutta autoa harkitseville, ikään ja kokoon katsomatta :)

http://site.petitrc.com/reglages/destiny/setuprx10s/RX10SR_VesaYli_Oulu20180107/

Setup on hyvin lähellä kauden kisa-auton setuppia, jolla ajoin esim Lahden FTT-kisat. Itseasiassa auto tuntuu lähes samalta kuin vanhakin auto pari viikkoa sitten, mutta kello vain näyttää mukavampia lukemia parantuneen ajovakauden ja mutkavauhdin ansiosta. Vaikka autossa on paljon uutta, iso osa osista (kulutusosat) ovat samoja kuten vanhassakin, kuten ripustuksen muoviosat, iskarit, vakaajat jne.  Itse en näe mitään ongelmaa, miksi ei vanhalla versiollakin ehtisi kisoissa. Omassa ajossa uusi auto oli n 3-5s vanhaa nopeampi ~virheettömällä ajolla 5minuutin tuloksessa. RX-10S mallia ei siis voi sanoa tässä vaiheessa vanhaksi ja ns,. out-dated -malliksi, koska viime vuosina uusien autojen muutokset ovat olleet pienissä detaljeissa, ja ainakin itse olen sitä mieltä, että keskivertoharrastaja ei huomaa puolissa tapauksista eroa, pääasia että auto on setupissa. Eli niin vanhaan kuin uuteenkin malliin voi tulla kyselemään kisoissa tai treeneissä jeesiä jos jokin askarruttaa!

Internetissä huhuttiin, että RX-10S mallia saisi poikkeuksellisen edullisesti kotomaastakin uusien alta pois  :wink: :cool:


384
Olipa se erän pituus mitä tahansa, erän pituus + 3min on tarvittava aika kuskien vaihtamiseen lavalta ajovalmiiksi. Eli +2min joka erään pidentää päivää aikalailla, äkkiseltään päässä laskettuna noin 2.5h,  jos eräväli on noin tunti eli noin 7 erällistä kuskeja.

Ai miksikö?

Jos erän pituus on X ja ratakierros kestää esim 15s, tarkoittaa se sitä että radalla erän pituus on X+15s eli esim 5min 15sekuntia. Tuossa vaiheessa vielä autot on liikkeellä radalla joko tulossa maaliin tai ylimääräisellä kierroksella eli 5min 30-45s kohdalla jengi alkaa olla poistunut lavalta pois ja keräilee kamoja, jolloin ollaan jo +1min erän päättymisestä. Autokamat joko varikolle tai katsastuspöydälle ja sitten nostamaan. Ihmiset ei liiku radan toiselta puolelta toiselle sekunnissa joten aikaa on kulunut tuossa vaiheessa jo +2min erän päättymisestä. Samaan aikaan seuraavan erän kuskit ovat kivunneet lavalle ja lämmitelleet, sekä rataa on myös saatettu korjata, tuloslaskentaa saa vetäistä minuutin henkeä jne.

Pääpiirteittäin pitäisi olla aika selvä juttu, mutta selvennykseksi siis kerrottakoon.  :cool:

2 minuutin erävaihtovälillä ajetaaan joskus treeneissä mutta se on todettu aivan liian hektiseksi jo vuosikymmeniä sitten, eivätkä ihmisten motoriset kyvyt ja siirtyminen paikasta A paikkaan B ole ainakaan tietojeni mukaan oleellisesti muuttunut, ilman että juostaan hikihatussa radio ja auto kourassa nostopaikalle. :)

Itse ajoajan pituuteen en siis ottanut kantaa, mutta se olisi useassa luokassa mahdollista, ja jopa suositeltavaa myös mielestäni akkutekniikan nyt niin salliessa. Mutta myös aikataulun niin salliessa esim finaalit voisivat olla 6-8min. Toki sillon puhutaan myös monesti ihan eri lajista, jos vehkeitä aletaan grillata 1-3min pidempään. Muttei siitä sen enempää.

385
Sähköautot / Vs: Destiny RX-10S
« : 13.12.17 - klo: 12.12 »
Destinyn RX-10S autolle on julkaistu päivitetty malli, Reedy Race 2017 -kisan voittoautoon perustuva malli, jossa on runsaasti pieniä päivityksiä ja muutama isompi uudistus. Malli kantaa nimeä RX-10SR. Suurin osa päivityksistä sopii myös RX-10S -malliin.

Kannattaa tsekata tarkemmin vaikkapa täältä:
http://www.redrc.net/2017/12/destiny-rx-10sr-competition-touring-car-kit/

ja laittaa eurorceen tontuille kirjettä pikaisesti niin ehtii vielä jouluksi autot kotiin ;)

386
Buffetissa ruokana lauantaina broileripastaa ja sunnuntaina kinkkukiusausta.

387
Erälistat ja aikataulu lisätty aiempiin viesteihin.


Sunnuntaina voidaan ajaa Formula taikka GT-12 lisäluokkana, mikäli tulee vähintään 5 ilmoittautunutta. Ilmoittautumiset keskiviikkoonn mennessä allaolevan linkin kautta, tai minulle yyveellä.

388
Formula ja GT-12 -luokkien ilmoittautuminen on auki osoitteessa:

https://tinyurl.com/yaaqqn62

Ilmoittautuneet sunnuntain harjoituskilpailuihin:


https://tinyurl.com/yddmjbaf

389
Team Associated / Vs: Team Associated RC10 Classic story
« : 03.12.17 - klo: 21.03 »
Aika harvinaisen hyväkuntoinen yksilö, ei kannata hukata :)

http://www.rc10talk.com/viewforum.php?f=34

Tuolla ainaki on aiheesta aika paljo keskustelua, A ja B "stämppejä" löytyy alustan takaosasta, eli sen perusteella voi jo selvittää aika paljon.

Oma entisöity hyllykoriste, originaali sekä freesattu re-relase kuvissa:

http://https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/18880224_10154993225369213_236326946013946138_o.jpg?oh=e8619b4aa07a3cbf101f7d15c8544f03&oe=5ACB9400

http://https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/18880041_10154993225284213_5726191962289817034_o.jpg?oh=81b8a727601ca7f43f3325e39c415f3e&oe=5A922D27

390
Sunnuntai 10.12.2017
FinTrack Tour 2018
OSPA

Erät ja aikataulu


Erä 1 TSP-10         
74   Salminen Jori   ÄkpaRC   5989404
76   Lehtinen Ville   ÄkpaRC   8158010
77   Tenno Olavi   Ospa Ry   7752557
78   Tirroniemi Tommi   Ospa Ry   7556876
29   Hirvonen Olli   Ospa Ry   7954964
         Jaakko Huhmarsalo VUA
   
Erä 2 TSP-10         
8   Pesonen Eetu   LahUA   6970028
38   Sipola Ville   Ospa Ry   3073657
66   Lamminsivu Ilari   ÄkpaRC   5246257
34   Salminen Teemu    EPUA   
73   Valtanen Janne   Ospa Ry   8350119
0   Anttonen Mika   Ospa Ry   
      
Erä 3 TSP-10   
      
21   Rauman Ville    Ospa Ry   2956770
23   Saarinen Jere   HyUA   62200567
27   Luhta Miikka   Ospa Ry   6212125
17   Lento Pasi   Ospa Ry   6927259
35   Rinne Jussi   RccJkl   8215106
43   Anttonen Eemeli   Ospa Ry   5314811   

Erä 4 TSP-10         
7   Yli Vesa   Ospa Ry   6208106
47   Laurila Miika   Ospa Ry   9610310
11   Saarinen Teemu   HyUA   8663405
12   Vähäkuopus Marko   Ospa Ry   6608650
10   Pausio Valtteri   RSRCA   2701247

Erä 5 Lisäluokka
1
2
3
4
5
6

7:00   ovet aukeavat               
8:00   vapaa harjoittelu alkaa               
9:10   tuomariston kokous               
9:40   ajajakokous               
                  
   P1   P2   Q1   Q2   Q3   Q4
Erä 1   8:00   8:55   10:05   11:10   12:20   13:25
Erä 2   8:08   9:03   10:13   11:18   12:28   13:33
Erä 3   8:16   9:11   10:21   11:26   12:36   13:41
Erä 4   8:24   9:19   10:29   11:34   12:44   13:49
Erä 5   8:32   9:27   10:37   11:42   12:52   13:57
                  
Finaalit                  
Lisäluokka A-fin   14:30   15:30   16:30         
TSP-10    C-fin   14:40   15:40   16:40         
TSP-10    B-fin   14:50   15:50   16:50         
TSP-10    A-fin   15:00   16:00   17:00         
                  
Palkintojen jako   17:20               

Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13] 14 15 16 ... 121