Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nasty

Sivuja: 1 ... 11 12 13 [14] 15 16
391
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 29.09.06 - klo: 17.35 »
äh kuulemma hkin hobbypoint saa vielä toimitettua alkup. 2 vaihteista lootaa joten jos tarvetta yhteyttä sinne.

Ps. itelle onkin tulossa madforcecta importattu 3 pykäläinen laatikko + fg hydr. levyt jokanurkkaan jossain vaiheessa ainut mikä rajottaa hankintaa on hinta joka on 250€ per pää :(

PPS. laturikin toimisi jo valoakuille mutta eip mitn järkee kantaa kuolluttapainoa autossa kun nuo ledit palaa 4 kennosella 900mah akuilla riittävän pitkään

392
Polttisautot / Yksisuuntalaakerin hoito
« : 29.09.06 - klo: 01.15 »
mie taas haen jp nitroracing gin kunnon ykssuunta laakerin jos vanha alkaa temppuilee

ne orkkis laakerit ei oikeen tunnu kestävän tigerdriven mukana tullu lakru suti jo uutene vaikka eka startti oli ilman tankista tulevaa letkua.

393
Polttisautot / Vauhtipyörän paino
« : 23.09.06 - klo: 12.55 »
sitkeys autolehden testien mukaan mitataan suurimmalla vaihteella kiihdyttäen esim 60-120km/h pienempi aika on suurempi sitkeys.

mutta mutta kiihdyttäessä tietysti raskaampi vauhtipyörä syö tehoa mutta koneessa on edelleen sama kw määrä käyrät vaan on erillaiset.

tosin nuissa kun on keskipako kytkin niin mihinköhän raskasta vauhtipyörää edes tarvitaan?

lue oikeessa autossa jossa raskas vauhtipyörä esim maasturissa kun ajat aivan pikku kierroksilla niin kuulet kun moottori sammuu mutta käynnistyy heti kun vauhtipyörä jatkaakin matkaa :D

394
Polttisautot / Vauhtipyörän paino
« : 22.09.06 - klo: 15.32 »
no juu siis sitkeys on tavallaan sitä vääntöä millä se kone nitkahtaa puristus tahdin yli kevyt tai raskas vauhtipyörä niin sama teho ja vääntö sieltä koneesta löytyy.

sanotaanko näin että sitkeys on sitä mitäenempi koneessa on pyörivää massaan sen paremmin se pyörii silloin kun kone ei saa männältä liikettä.

usko vaan on siellä vauhtipyörän tuomaa sitkeyttä vaikka sitä ei tehon kaavassa olekaan.

395
Polttisautot / Vauhtipyörän paino
« : 22.09.06 - klo: 14.32 »
tuosta vauhtipyörän kevennyksestä karkeasti ottaen kevyempi vauhtipyörä lisää kierrosherkkyyttä mutta kone ei jaksa käydä enää pientä tyhjäkäyntiä kun ei pyörivät massat jaksa nitkauttaa konetta puristuksen yli joten tyhjäkäyntiä on nostettava , raskas vauhtipyörä taas avittaa konetta helpommin tuon puristustahdin yli joten kone ei stumppaile niin helposti ja kierrosherkkyys tippuu eli kone ei ota jengaa niin nopeasti kuin kevyellä vauhtipyörällä.

raskas vauhtipyörä EI vähennä taikka lisää tehoja ainostaan sitkeys lisääntyy kyllä se kone sen painavan vauhtipyörän saa aivan samoille kierrosluvuille mutta pidemmällä aikajaksolla vs kevyt vauhtipyörä niin huippukierrokset löytyy ajallisesti lyhyemmällä kiihdytyksellä.

396
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 18.09.06 - klo: 20.29 »
dodih ratkes vihdoin rengas ongelma jolla saa halvat rally game renkaat landmax 2. hae  kyosho jämyltä hakee osa nrot:

ifw107g (22.60) , if119 (14.25) , if150 (14.25) ,if116 (10,05)

suluissa hinta euroina

asennettaessa eteen laitettava hexin taakse shimmi tai piskusen kaiverettava muovisesta ripustus hässäkästä n. 0,5mm pois niin mahtuu kääntyilemään kunnolla.

397
Polttisautot / Remmiahdin nitroon...
« : 14.09.06 - klo: 22.00 »
koska saat testailtuu vehjestä?

het kokemuksia tänne sitten.

398
Polttisautot / Remmiahdin nitroon...
« : 14.09.06 - klo: 03.30 »
jaan tee siihen sitten kans ahtoilman jäähdytin niin saat puristettuu viimesetkin pollet koneesta pihalle.

ja jos ei taho käydä kunnolla tiputa puristuksia pikkusen ylim.prikalla kannen väliin.

399
Polttisautot / Remmiahdin nitroon...
« : 14.09.06 - klo: 03.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Vikketsi"
Lainaus käyttäjältä: "Nasty"
Lainaus käyttäjältä: "joorz"
totta.
mutta kyllä se sen lisärikastuksen tarvii tai tulee koneremppa, tiedän kokemuksesta.



juu tarvii ahtojen noustessa lisää kakkua. ei kukaan ole muuta väittänytkään.


No mikäs tämä väitös on? :D

Lainaus käyttäjältä: "Nasty"
juu ja uskoisin että tuon superchargerin elikkä remmiturbon saa toimimaan metsku moottorissa. sehän ei tarvitse rikastusta kuten turbo joka enemmän ahtaessa tarvitsee enempi polttoainetta , koska tuo supercharger pyörii samassa suhteessa kampuran kanssa aina.



ah kauhee quete hirviä totta himputissa turbo tarttee lisäbensaa kun ahdot nousee mutta edelleenkään kulutus ei automaattisesti nouse vaikka turbo jälkiasennetaan. tämä siis 1/1 vehkeessä

ja noissa piskusissa metsku moottoreiissa superchargeria eli ns remmiturboa käytettäessä tuskin tarvii lisä rikastus piiriä kun tuo työntää koneeseen lisä ilmaa samassa suhteessa mitä kone pyörii joten toimii varmaan jotenkin kun vaan ottaa reilusti seosta paksummalle ainut mikä voi tulla vastaan on sitten tuo pääsuuttimen koko jos sieltä ei saa tarpeeksi soppaa läpi , mutta luulis riittävän kun nua saa todelle rikkaalle tuolla pääsuutin säädöllä.
ps tuolla missä puhun turbossa tarkoitan 1/1 auton pakokaasu ahdinta joka siis ei pyöri samassa suhteessa kampuran kanssa

400
Polttisautot / Remmiahdin nitroon...
« : 13.09.06 - klo: 23.36 »
Lainaus käyttäjältä: "joorz"
totta.
mutta kyllä se sen lisärikastuksen tarvii tai tulee koneremppa, tiedän kokemuksesta.



juu tarvii ahtojen noustessa lisää kakkua. ei kukaan ole muuta väittänytkään.

401
jep no niin miekin asian olen sisäistänyt

402
meinaatko että polliisit laputtaa jos ajaa rc tuolla?

403
Polttisautot / Remmiahdin nitroon...
« : 13.09.06 - klo: 14.45 »
huomaa että turbo ei ahda myöskään kokoajan vakio paineilla ja koneen hyötysuhde on parempi joten vähemmän menee poltetusta bensasta hukkaan lämpönä.

404
eipä siellä niin kauhian isoja hyndiä oo. :D

405
tuolla petikossahan on epävirallinen motocross rata siellä kai voisi monsuilla ajella jos on hiljasta sielä.

406
Polttisautot / Remmiahdin nitroon...
« : 13.09.06 - klo: 11.49 »
Mihin perustuu väite että jälkiasennus turbo vie automaattisesti enemmän löpöä?

tietysti kulutus nousee kun jälkiturbotettua vehjestä poljetaan innoissaa alkuhuumassa mutta jos ajo tyyli on sama niin väitän että kulutus pysyy samoissa tai laskee.

407
Polttisautot / Remmiahdin nitroon...
« : 12.09.06 - klo: 22.07 »
itseppä asiassa molemmat koneet on samoja mutta turbossa jonkin verran matalammat puristukset.

EI todellakaan turbo automaattisesti nosta kulutusta koska moottorin hyötysuhde nousee.

408
Polttisautot / Ongelmia servojen kanssa
« : 12.09.06 - klo: 14.15 »
syötetään niille sellasi hauskoja tabletteja niin ne seisoo itestään ilman putkea ;)

minä en henk.koht rullaa sitä sinne vastari koteloon kun voipis tulla pahojakin radio häiriöitä. itsellä se liuhuu sielä vapaana putken päästä.

ainut on että sitä täytyy kyllä jonkun verran varoa.

Ps. antennia ei myöskään saa vetää läheltä metalli osia eikä hiilikuituosia pitkin, vielä sellainen juttu että joka metalli metalli liitos joka pääsee hakkaamaan tuottaa radiohäiriöitä jossain määrin.

409
Polttisautot / Ongelmia servojen kanssa
« : 12.09.06 - klo: 13.58 »
niin no jos haluaa lyhentää ehdointahdoin kantomatkaa rullaa sen minne sattuu juu.

410
Polttisautot / Remmiahdin nitroon...
« : 12.09.06 - klo: 13.22 »
eipä se aina noin ole turbo vastaan vapari niin varmasti pääsee vähemmällä l/100km jos ajo tyyli ei muutu. vertaa esim diesel skoda felicia vapari 1,9l moottori kulutus n.7l ja turbo versio samasta autosta n 5l /100km.

juu ja uskoisin että tuon superchargerin elikkä remmiturbon saa toimimaan metsku moottorissa. sehän ei tarvitse rikastusta kuten turbo joka enemmän ahtaessa tarvitsee enempi polttoainetta , koska tuo supercharger pyörii samassa suhteessa kampuran kanssa aina.

411
Polttisautot / Ongelmia servojen kanssa
« : 12.09.06 - klo: 13.16 »
tuosta olen eri mieltä että antenni putkesta pilkottaa vain vähän ulos,loppuko keritään vastari boksiin ei tosiaankaan hyvä kikka kantomatkaa ajatellen. Oikeaoppisesti vastari sijotetaan niin että antennilähtö on suoraan putkea päin ja ylimääräinen antenni jää roikkumaan ilmaan.

juu ja lataa vaihda patterit / lataa akut lähettimeen ja autoon.

jos et ole jo vaihtanut.

412
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 09.09.06 - klo: 02.26 »
tulkaa jo joku ja pamauttaa mua jollain kovalla ;) nyt läks suunitelmaan kyhätä lennokin gws 350 sähkömoottoria akkujen lataukseen ajossa. alustavissa mittauksissa saatu 30.000 rpm ulos 0,98A ja 4,2v jännite alkaa jo riittämään jos ajaa tuota 1:2 niin lataa jo sopivasti 2 x 1,2v x2 pakettia

tosin saa kertoa jos joku tietää tuon moottorin maks kierroskestävyyden
valmistajan speksit sanoo maks kierroksiksi juurikin tuon 30.000 min silloin kun se toimii moottorina.

Ps. testissä toinen moottori pyöri kuormana  kunnolla kun tuota proto laturia pyöritettiin ;)

413
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 07.09.06 - klo: 21.25 »
eh ja rahan menoa ei voi estää tilasin tänään multiplexin profi car 707 radiot saa sitten lamputkin palamaan radiolla.

414
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 07.09.06 - klo: 12.57 »
jes suomesta kyosholta löytyi ainakin yksi kappele vaihteistoja joten kohta kommentit miten kulkupuoli muuttuu 2 vaihteella

415
Polttisautot / GRX 28 moottori...
« : 06.09.06 - klo: 21.23 »
joh no olen vasta piskusen aikaa sählänny poltisten kanssa mutta sinähän vastasit jo itsellesi kun se alalaakeri on mennyt rikki niin kiertokangella on ikävä taipumus lähteä omille teilleen.

416
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 06.09.06 - klo: 20.44 »
hmm. mitäs kestää yksisuunta laakerit meinaan vaan kun vaihteisto joskus tulee jonkunlainen niin tuo muuttuu jäykäksi nelikoksi ja tilasin uuden radion millä saa 2 erillistä jarruservoo niin kestääkö joku yks suunta laakeri takakardaanissa millä saisi takavedon jarrutuksessa irti?

itse itselleni vastaten enempi asiaa miettiessä 2 vaihteisessa autossa menee koko voima 1 rattaan ykssuunta laakerin kautta joten kestää aivan hyvin takavedossa se laakeri, vois aina miettii pidemmälle mut joskus sormet toimii nopeemmin ku aivot ;)

417
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 06.09.06 - klo: 17.46 »
2 on ja näyttääpi epätoivoselta tuo kyoshon vaihteiston saaminen.

418
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 04.09.06 - klo: 02.19 »
Onkos kellään tarvetta noille 2-speed vaihteistoille jossa on kaikki tarvittava? infoo äkkiä tilaus lähtee pian ja voisin tilata samalla useampia jos on tarvetta

419
Polttisautot / RC-auton penkitys
« : 03.09.06 - klo: 05.40 »
onkos se espoossa oleva dyno mihin landmax juuri ja juuri mahtuu vielä henkissä.

420
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 02.09.06 - klo: 21.14 »
juups nyt vissiin tärppäs netistä löytyi 1 kpl firmaa mikä jopa toimittaa suomeen niin lähtee tilaus menemään.
Ps. tänään oma landmax alkaa puhaltaa pakokaasuja ulos takakulmista ,
ulkonäkö parantui huomattavasti kun ei putki tuu kuskin ovesta ulos ;)

Sivuja: 1 ... 11 12 13 [14] 15 16