Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - hukka

Sivuja: 1 ... 11 12 13 [14] 15 16 17
391
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 24.09.10 - klo: 21.05 »

Tiedän kyllä mitkä pinjonit siinä mukana tuli. :smiley:  Kyllä tuossa meidän kylän radalla ainakin saa laskea pääsuoralla hetken aikaa kaasu pohjassa tuolla 18 hampaisella.

Missä sellanen "lentokenttä" rata on?
En ole onnistunut pitämään kaasua pohjassa 3S akun kanssa kuin 16/54 väleillä muutaman sekunnin. 18 hampaisella tuo vehje lähtee sananmukaisesti lentoon siinä 80km/h kieppeillä, ainakin kopan kanssa (niin kuin radalla nyt yleensä ajellaan).

392
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 24.09.10 - klo: 19.51 »
Nämä uudet Pro-line Bow-Tie:t (pehmeimmällä seoksella ja Bedlock vanteilla) on nyt testattu. En suosittele kenellekkään, mihinkään tarkoitukseen.
Renkaat ja/tai vanteet on epätasapainoissa, soikeat, kierot, vinot ja mitä kaikkea ne nyt voi vaan olla. Pitoa tuntuu olevan ihan kivasti hiljaa ajeltaessa, sekä hiekalla että savella. Mutta ravistaa aivan mahdottomasti joka suuntaan jos on enemmän vauhtia. Ei tule ajamisesta mitään. Lukihan se kyllä noissa, mutta kun en uskonut (Made in USA)

Olet saanut jotain kuraa. Hyvin on meillä toiminut nuo ja tasapainossakin ovat ja kyse todellakin noista beadlocilla olevista. Kannattaisiko avata ja katsoa mikä siellä on pielessä?

Olihan sielä pari nuppineulanpään kokoista knööliä jäänyt leikkaamatta pois ja olivat vanteen ja renkaan välissä. Tuli ne paremmaksi, mutta ovat vielä kaukana tasapainoisesta. Kai noilla voi jollain tosi hitaalla radalla ajella.

393
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 23.09.10 - klo: 19.50 »
Jotainhan noille pitää yrittää tehdä. Ostin valmiiksi asennettuna just siksi, että näkisin miten ne pitää laittaa oikein. Mutta nyt voinkin katsoa ainakin yjden tavan miten ne asennetaan väärin. Kuitenkin nyt tuntuu että jatkossa on ihan yhdenpalan vanteita.

394
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 23.09.10 - klo: 16.26 »
Mitkä olisi slässiin hyvät & halvat(tuntematon yhtälö?) renkaat/vanteet savi/hiekkapohjaiselle radalle? Kisaa en ole ajamassa vaan ihan hupiajoa.. Silti tuntuu ettei noista orkkisrenkaista ole mihinkään, tai sitten en vain osaa ajaa. 1:8 renkaita ei tarvitse ehdottaa. :smiley:
Tässäkin saattaisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto, tuollaiselle irtonaisemmalle alustalle.
http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=37611
Kivat vanteetkin mukana (saa nuo toki ilman vanteitakin).
Omiani en ole vielä saanut, joten en osaa sanoa miten hyvin oikeasti toimivat.
Nämä uudet Pro-line Bow-Tie:t (pehmeimmällä seoksella ja Bedlock vanteilla) on nyt testattu. En suosittele kenellekkään, mihinkään tarkoitukseen.
Renkaat ja/tai vanteet on epätasapainoissa, soikeat, kierot, vinot ja mitä kaikkea ne nyt voi vaan olla. Pitoa tuntuu olevan ihan kivasti hiljaa ajeltaessa, sekä hiekalla että savella. Mutta ravistaa aivan mahdottomasti joka suuntaan jos on enemmän vauhtia. Ei tule ajamisesta mitään. Lukihan se kyllä noissa, mutta kun en uskonut (Made in USA)

395
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 23.09.10 - klo: 15.18 »

Sen verran esijännitys sokkia, että maavara on sopiva. Omassa autossa on nyt käsittääkseni Rustlerin jouset. Ne on niin pitkät että ei tarvitse preloadia.

Mihin sitä nostaa tarvitsee, kun tuossa autossa on painopiste turhan korkealla jo muutenkin. Tonttiin vaan, kyllä se aina eteenpäin liikkuu.
On se aika hankala ajaa, jos perä laahaa maata kun painaa kaasua. Tulee käänöksistä aika äkkinäisiä kun perä hyppää 20cm sivulle jokaisesta
kivenmurusta. Mutta joo, on painopiste korkealla ja kannattaa pitää aika matalana.

Edit - puhelimella taas kirjoittelin, niin tulee välillä ihan mitä sattuu kirjaimia

396
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.09.10 - klo: 12.32 »

Kannattaako niitä spacereitä eli ns. jousien esijännitys sokkia laittaa olleskaan?

Sen verran esijännitys sokkia, että maavara on sopiva. Omassa autossa on nyt käsittääkseni Rustlerin jouset. Ne on niin pitkät että ei tarvitse preloadia.

397
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.09.10 - klo: 11.35 »
Vähän löysempää öljyä taakse auttoi ainakin minulla tuohon röykky pomppu vaivaan (20-35).
Samalla alkaa pitoa löytymään yllättävästi lisää noilla vakio renkaillakin.
Kulmat kannattaa myös tarkistaa/säätää, ovat ainkin tehtaan jäljiltä vähän sinne päin.

Löysempi jousi uusien öljyjen kaveriksi auttaa myös, mutta alkaa pohja kolista aika helposti.

398
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 20.09.10 - klo: 20.57 »
onko joku löytänyt paikan mistä sais tilattua ton alu diffikuoren,hobby peoplelta ei kuulema löydy
Pelkkä keskidiffin kotelo on kivenalla, mutta tässä voisi olla hyvä päivityssetti.
http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=FLM26200

399
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 20.09.10 - klo: 09.07 »
Hyvin kestää. Nopeudet kuitenkin laskee. Viimetalvena meni parit neffit ja takapuskuri. Kesällä olen saanut paljon asonpaa tuhoa aikaiseksi. Puskurit kannattaa ehkä keittää, tulee vähän joustavammaksi pakkasessa.

400
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 19.09.10 - klo: 20.38 »
On muuten turhat kumit nuo Anacondat, ainakin Rustlerissa kun kokeilin niin, ei pitoja vain ole yhtään. Kumiseos on todellakin aivan liian kova noissa.

Onko niin kova, että pääsisi hieman driftaus tunnelmaan. Ulkonäkö kelpaisi, jonkun kivan kopan kanssa.

401
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 19.09.10 - klo: 16.13 »
Voihan se olla että täytyy pitää taukoa, kunnes Martti maita vahvistaa. Eli pakkasia odotellessa.

402
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 19.09.10 - klo: 15.45 »
Saatasko tiistai illaksi auton savetus sessiot aikaiseksi. Ainakin nyt näyttää että taas sataisi, mutta jos se vaikka unohtaa tai tulee päivän myöhässä.

403
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 19.09.10 - klo: 09.52 »
Lainaus
Kyllä Li-po alkaa olla hyvin yleinen. Li-ion löytyy useimmiten vanhemmista ja hintahaitarin alapään puhelimista.
Ähh pakko vastaa

Akuista on ollut hiukka ristiriitaista tietoa specseissä lukee li-po mutta Suomessa myydyt ovat lion en tiedä miks

Itellä on Samsung omnia HD ja kakkos puhelimena HTC HD2 ja Kaverilla Nokia N97 kaikissa lion akku.
Älkää nyt suuttuko, mutta just näin: Halvoissa ja (teknisesti) vanhoissa on li-ionit :afro: Toi HTC on sitten vissiin se poikkeus joka vahvistaa tämän säännön.

Ja myös minulta kiitos kaikille rengas teemaan osallistuneille. Paikallinen rata on aika kova, joskin hyvin epätasainen. Siinä toimii tuo vakiorengaskin kohtuu hyvin. Olen aina pitänyt noita "karva kuvioita" todella pehmeän alustan renkaina (mm. hiekkaranta). Mutta erehtyminen on inhimillistä ja täytyy katsoa miten nuo uutukaiset toimii. Voi olla että ei menny kuitenkaan aivan penkin alle.

404
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.09.10 - klo: 09.44 »
Mitkä olisi slässiin hyvät & halvat(tuntematon yhtälö?) renkaat/vanteet savi/hiekkapohjaiselle radalle? Kisaa en ole ajamassa vaan ihan hupiajoa.. Silti tuntuu ettei noista orkkisrenkaista ole mihinkään, tai sitten en vain osaa ajaa. 1:8 renkaita ei tarvitse ehdottaa. :smiley:
Tässäkin saattaisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto, tuollaiselle irtonaisemmalle alustalle.
http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=37611
Kivat vanteetkin mukana (saa nuo toki ilman vanteitakin).
Omiani en ole vielä saanut, joten en osaa sanoa miten hyvin oikeasti toimivat.

405
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.09.10 - klo: 09.32 »
Lainaus
Missä sitten pidät puhelinta? Monissa puhelimissa ei ole akulle mitään suojauksia...
Jaa en tiedä minkä puhelimen omistat mut kaikissa omissa on ollut Lion akku tekniikka ei lipo ja kaiken lisäksi känny on 3.7v 1000mha

Onhan niitä autotalleja palanut kun 24v porakoneen lion akku jysähtänyt

Lyijy - Nicd - Nimh tai lion 99.8% räjähdyksistä on tapahtunut latauksen aikana ei käytön

Nojoo se akuista kaikki on vaarallista väärin käytettynä mut muistakaa käyttää Lipo varoitus merkkiä takissa :lol:

   
Vaikka ollaankin vähän väärän otsikon alla, niin vielä yksi matkapuhelin akuista.
Kyllä Li-po alkaa olla hyvin yleinen. Li-ion löytyy useimmiten vanhemmista ja hintahaitarin alapään puhelimista.
Joka tapauksessa molemmat "palaa" samalla tavalla ja lataus on se suurin riski kohta.

Mitä akun taskussa pitämiseen pakkasella tulee, on se ihan järkevää. "Jäätyneen" Li-Po:n (ja Li-Ion) akun purkuvirta laskee huomattavasti, jolloin sen ylikuormitus autolla hangessa kaahatessa on selvästi helpompaa. Syttyminen on aika epätodennäköistä, ellei akkua nyt ihan oikosuljeta. Mutta lievemmät kennovauriot ovat hyvinkin mahdollisia. Tällöin akun kapasiteetti ja purkuvirta jää pysyvästi alemmaksi, jolloin ylikuormitus normaali lämpötiloissakin on helpompaa (ja syöksykierre on valmis).

406
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 17.09.10 - klo: 22.46 »
Pitkään aikaan ei ole käynyt, mutta nyt pikkusen pääsi laakeri lämpenemään. Kumitiivisteet on haihtunut taivaan tuuliin ja keskidiffin kotelo hieman suli. Onko kokemusta (jos ajatte molemmilla) kestääkö 2S akulla tuo kannatinlaakeri paremmin, eli olisko 3S vaan vähän liikaa tuolle laakerille?


407
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 17.09.10 - klo: 21.16 »
Paljon enemmän olisin huolissani tilanteesta, jossa Windows huolehtii akun latauksenvalvonnasta.

408
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 17.09.10 - klo: 21.06 »
No, on ne puhelinten akut vähän suojassa siellä akkukotelon kuoren alla, ei kennoon ihan helpolla saa taskussa reikää tehtyä. Ja akussa itsessään on suojauselektronikka esim nastojen oikosulkemisen tai ylilatauksen varalta (ainakin kaikissa "merkki" akuissa).
Mutta on meillä suurimalla osalla kuitenkin siis lipo taskussa päivittäin.

409
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 17.09.10 - klo: 18.38 »
Slashin akkukotelo: 165 x 49.5 x 25
Flightmax 3s 5000mAh: 145 x 50 x 27
Slashin manuaalissa mainitaan (vapaasti suomennettuna), että vähän isommatkin akut mahtuu pienellä väkivallalla  :azn:

No tuota leveyttä ei kyllä ole ihan helppo taikoa lisää.. Ehkä tuo 50mm leveä akku saattaa juuri ja juuri mennä - tai sitten ei.

Ah, tänään hain jconseptin overtrayn matkahuollosta, vähän ehkä helpottuu tuo ajon jälkeinen putsaus/pesu. :smiley:

Auttaa todella paljon, ajon jälkeen ämpärillinen vettä päälle ja alkaa olla valmista.
Lämmöt tuppaa kyllä kopan alla nousta aika pahasti, täytyy pitää jäähdyttely taukoja parin minuutin välein.
Lyhyet välitykset, moottorisiili ja noparin tuuletin auttaa hieman.

410
Traxxas Slash 4x4  3S lipo 16/54 väleillä, 76km/h tutkaan.

411

Kerhokisoissa tarvitsee korkeintaan kerhon jäsenyyden.
Kerhokisoihin ja muihin vastaaviin avoimiin kisoihin osallistumisessa ei kynnystä ole kuin se että viitsii tulla paikalle.
Ei niissä tuijoteta aloittelijan autoa ja kiukutella jos katto on puolimilliä turhan matalalla jne.
Vaan nimenomaan näissä kerhokisoissa otetaan huomioon kuskejen tasot jne ja katsotaan aloittelevien kohdalla hyvin monissa asioissa läpi sormien.



En epäile etteikö näin todellisuudessa olisi. Kuitenkin aika harvassa on kisakutsut tyyliin:
"Kisa ajetaan 1:10 koon neliveto sähkö maastureilla tai sellaista etäisesti muistuttavalla vekottimella - Kaikki mukaan"
Poikkeuksetta kutsussa on pitkä lista millimetrejä, grammoja, voltteja, kierroksia ja ulkonäkö vaatimuksia, tai ainakin viittaus johonkin luokkasääntöihin, jossa ne millit ja grammat ovat.

Ja ilmeisesti näitä AKK:n ulkopuolisia kerho kisoja ja vastaavia järjestetään hyvin vähän tai ainakin aika salaa. Itse olen sattunut huomaamaan tänä vuonna yhden, Espoon Gallerian kauppakeskuksen katolla ajetun 1:10 touring kisan (joka oli muuten "kunhan auto on jotain sinne päin ja kaikki mukaan" tyyppinen). Silloin ei ollut oma toukka ajokunnossa, joten en päässyt kisailua kokeilemaan.

Mutta siis näitä aloittelijoille ja luokkien ulkopuolisilla autoilla ajaville sopivia kokeilu mahdollisuuksia paljon lisää.

Sitten jos kipinä iskee, rakennellaan sääntökirjan mukainen auto, liitytään paikalliseen AU:hun ja ostetaan lisenssit.

412
Aivan aluksi haluan pahoitella, että en ole lukenut kuin otsikon. Mutta se jo kirvoitti kommentoimaan.

Itse katson kuuluvani parkkissudittajien harrastaja ryhmään. Meitä lienee pari sataatuhatta.
Jos meitä haluaa mukaan kilpailu toimintaan, pitää olla todella matalan kynnyksen kilpailuja, joilla varsinainen kilpailu kipinä sytytetään. Näissä "kylä kisoissa" ei tarvitse jakaa pisteitä tai palkintoja, pidetään homma mahdollisimman helppona ja yksinkertaisena. Kisa kavereiden taputus on aivan riittävä.

Aivan ensimmäinen asia, jos esim. minut haluaisi radalle ajamaan kilpaa, on se, että tuo pihasudituksessa käytettävä auto on kelvattava. Ilman pienintäkään muutosta. Ei tulisi mieleenkään ostaa akkua, noparia, konetta, renkaita ja koria päästäkseni kokeilemaan kilpailua.

Ja sitten kaikki byrokratia näistä "aloittelia kisoista" pois. Unohtakaa jäsenyydet ja lisenssit jne. Tiukat säännöt ja muut ovat paikallaan kun ajetaan SM titteleistä, mutta niillä torpataan todella tehokkaasti harrastuksen aloittaminen.

413
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 09.09.10 - klo: 22.04 »
Just alkoi olla säädöt kohillaan vähän möykkysemmälle radalle. Mutta nyt jäykempää alustaa ja pidempää välitystä laittamaan. Eikä sitä kai ennenkään niitä kiviä ole syytetty. Eihän niihin ole ollut pakko ajaa :evil:

414
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 09.09.10 - klo: 21.12 »
 Aivan mahtavaa. Nythän sielä pääsee ajamaan oikeesti kovaa. - Jos siis joskus pääsisi ajamaan.

415
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 07.09.10 - klo: 06.05 »
Auto on taas hinkattu, ja alkaa olemaan aika nopea (ellei nyt sairastunut kaatumatautiin, kun vähän nostettiin maavaraa). Kuskissa olisi vähän enemmän säädettävää. Mutta nyt tulikin este, eikä nähdä ainakaan tänään miten uusi setuppi toimii radalla. Torstai on kuitenkin toivoa täynnä.

Edit- no ei sovi torstaikaan, täytyy toivoa että ensi viikolla pääsisi, sää suosisi ja rata olisi auki.

416
Ei muuta sanottavaa tähän kuin iso plussa Modelsport UK: lle. Ainut vika kyseisessä kaupassa on, että lähettävät isot paketit DPD:llä ja se sitten kestää. Mutta näissäkin voi pyytää toimituksen jollakin muulla rahdinkulkettajalla.

417
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.09.10 - klo: 20.55 »
Illat alkaa pimetä ja olisi kiva saada väähän valoa keulalle. Onko kellään kokemusta jostakin hyvästä valosarjasta, joka olisi "heittämällä" asennettava. Tässä kohdassa on kovin vähän aikaa askartelulle.

418
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 05.09.10 - klo: 20.49 »
Tiistai illaksi olisi pieni iltavapaa tiedossa, eli jos on rata auki, liittyn seuraan noin klo 19.30. Kai siinä ehtii vähän pöristä ennen pimeää.

419
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 03.09.10 - klo: 23.15 »
Ehkä tuhansia lipoja hävittäneenä, ja joitakin kymmeniä testi polttaneena olen täysin samaa mieltä että taajamassa on purku vaikea hoitaa. Yleensä lithium akun säilytys vaikka kerrostalossa on hieman kyseenalaista. Mutta onneksi aika harvoin mitään sattuu, vaikka ollaan tekemisissä noin epävakaan virityksen kanssa.

edit - ihan oma mielipide, mutta itsekkin pidän akkuja kotona. Vaikka pitkään olin nikkelipötköjen kannalla ihan turvallisuuden vuoksi.

420
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 03.09.10 - klo: 21.17 »
Aika monimutkainen juttu. Pura akku pienellä virralla täysin tyhjäksi. Esim. 12V. hehkulampulla. Kun lampussa ei ole enää mitään hehkua, eikä lamppu ole enää lämmin, alkaa akku olla valmis hävitettäväksi. Varmuuden maksimoimiseksi voi piuhat kiepaista vielä yhteen. Koko homma tulee hoitaa paikassa, jossa akun mahdollinen syttyminen ei aiheuta vahinkoja.

Sivuja: 1 ... 11 12 13 [14] 15 16 17