Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Juha

Sivuja: 1 2 [3]
61
Tulokset / Mihin katoaa luokat?
« : 08.04.03 - klo: 07.57 »
NO NII! Nyt aletaan pääsemään asiaan.  Olenko ymmärtänyt oikein tämän lisenssi asia? Että jos vain kehtaa neuvotella AKK:n kanssa lisensseistä, niin kyllä siellä joustetaan toimitsija lisensseistä. Eli ei tarvitse olla aina  säännöissä määrättyä lisenssä vaan jokin muukin käy, jos ei muuta ole saatavilla. Tämä systeemi olisi erittäin järkevä. Ainoastaan siitä olisi voinut olla jossain vaikka pieni maininta, että tarvittaessa joustoa löytyy. Säästyttäisiin muutamalta harmaalta hiukselta.
Muutenkin kisanjärjestäjät voisivat kirjoittaa kokemuksia ja kommentteja kisoista ja niiden järjestämisestä. Ei tarvii kaikkien hakata päätä samaan mäntyyn.

Minun mielestäni näiden ongelmakohtien ratkaisu edistäisi pienoisautoilua:
-Kaikkiin luokkiin SM-NM-sarja. Editymässä ainakin TS ja Tj puolella, kunhan asiassa päästään vauhtiin.
-Lisenssi ongelma, jonka ratkaisu aukaisisi myös SM- NM-sarjan pulmia. Jos joustoa löytyy, niin nou hätä.
-SM- NM-arvo oli kisaajia yksi tai sata

Olisi kiva kuulla mielipiteitä ja kommentteja.

Kaikinpuolin on hyvä asia, että on olemassa yksi iso organisaatio vastaamassa asioista. Eikä minulla ole mitään vastaan AKK:ta. Pitää vain muistaa ottaa isossa organisaatiossa huomioon eri lajien erityispiirteet ja antaa lajeille tila elää.

Myös kerhoissa on hyvä miettiä talkoohenkeä ja tehdä asiat yhdessä, koska harrastajat tämän lajin loppujen lopuksi rakentaa.  

Kun SM- ja NM-kisoja on vuodessa sopivasti ja jokaiselle kerholle annetaan vain yksi kisa järjestettäväksi kerran vuodessa, on varmasti jokaisella kerholla riittävästi aikaa ja voimavaroja sen järjestämiseen. Kenenkään ei tarvitse liikaa rehkiä ja intoa löytyy uusiin kisoihin.

62
Tulokset / Mihin katoaa luokat?
« : 07.04.03 - klo: 17.55 »
Ehkä nyt olisi syytä aloittaa rakentava keskustelu siitä,onko mitään järkeä pitää niin kovia vaatimuksia SM-kisojen järjestämisessä. Pienoisautoilu, jos mikä, on erittäin hyvää nuorisotyötä autourheilussa. Tähän lajiin kun melkein kaikilla on varaa eikä tarvitse sponssoreita edes kovaan kisaan pärjätäkseen. Niin onko mitään järkeä tai pätevää syytä estää tehokas ja toivottu kilpailutoiminta,vain jotta saataisiin muodollisesti mahdollisimman hieno kisasysteemi. Voisi ottaa mieluummin malliksi periaatteen "kaikki pelaa" vai pitäisikö olla "kaikki kisaa" eli turhat muodollisuudet pois ja toiminta mahdollisimman helpoksi järjestää. Tällöin voitaisiin järjestää SM-sarja.

Todennäköisesti nämä kovat vaatimukset johtuvat kisojen korkean profiilin (julkisuus) ylläpitämiseksi. Julkisesti merkittävissä isojen autojen kisoissa tämä systeemi varmasti palvelee ja on tarpeen. Onhan riskitkin kovemmat. Mutta näissä lajeissa riittää myös  väkeä ja yleisöä. Kun taas  vertaa pienoisautoiluun, jossa julkisuus on minimaalista, yleisöä vähän, järjestäjiä vielä vähemmän ja riskejä ei oikeastaan ollenkaa, niin ei taida jäädä muuta yhtäläisyyttä muihin lajeihin, kuin auto-sana ja AKK. Lajien eroavuuksista johtuen kannattaisi varmaan laittaa lisennsivaatimukset uusiksi ja antaa pienoiseutoilun voida hyvin ja harrastajien nauttia lajistaan sehän on se pääasia

63
Tulokset / Mihin katoaa luokat?
« : 07.04.03 - klo: 16.29 »
Olisi mielenkiintoista saada tietää mitä mieltä olette SM-sarjasta kaikissa luokissa.(Ks. edellinen teksti). Eli jatuksia ja kommentteja, kiitos.

64
Tulokset / Mihin katoaa luokat?
« : 04.04.03 - klo: 19.09 »
Hämmennetään pakkaa vielä vähän. Silloin kun Suomessa oli paljon kisaajia ajamassa ja luokkia oli paljon ajettiin Suomen mestaruudesta sekä stanu mestaruudesta cup sarja. Yleensä taisi olla neljä kisaa, joista huomioitiin kolme. Ja kaikissa luokissa oli sama systeemi. Pisteitä sai eräänlaisen taulukon mukaan,jossa pisteet oli suhteutettu osanottaja määrän mukaan. Näin uskalsi panostaa luokkaan oli se iso tai pieni, koska aina kisattiin mestaruus pisteistä. Eli tulevaisuus oli turvattu.
Sitten 90-luvun alkupuolella muutettiin systeemi kerrasta poikki ja lähdettiin viemään Suomea pienoisautoilumaailmalle. No, menestystä alkoi tulemaan, mutta tuliko se uuden systeemin avulla vai olisiko se tullut muutenkin, sitä en tiedä. Sen tietää varmaan parhaiten menestyneet kuskit. Mutta sen tiedän, että monta luokkaa on kuihtunut kasaan. Ja osa syynä voi olla se, että SM arvoa ei tule, jos ei ole 15 kuskia SM-kisoissa. Tämän takia on sitten taiteiltu nuoralla ja tulevaisuus on ollut kyseenalainen ja moni on siirtynyt luokkiin, joissa varmasti on riittävästi kuskeja.

Edellä mainitusta johtuen sekä ainakin TS sekä Tj harrastajien halusta ajaa sarjamuodossa SM ja NM. Olisiko syytä siirtyä kaikissa luokissa takaisin vanhaan systeemiin eli SM ja NM kisat ajettaisiin sarjamuodossa. Osanottaja määrä voi olla yhdestä kuskista niin moneen kuin tulee ja pisteitä tulee aina samanverran . Tällöin kaikki kisat ja melkein kaikki luokat olisi arvokkaita. SM-luokkina olisi C-8, M-8, TP-10, TS-10, M2 ja M4-10 sekäC-12. NM-luokkina olisi Tj-10, S2 ja S4-10 sekä Cj-12. Eiköhän siinä ollut kaikki. Loput ajettaisiin kansallisina täyteluokkina.
Talvella voisi ajaa neljä kilpailua luokille TS-ja Tj-10, C-ja Cj-12 sekä Prostock ja TSF-10. Kesällä voisi ajaa neljä rata kisaa ja neljä krossi kisaa. Rata luokkina TS- ja Tj-10, C-8, TP-10 ja mahdollisia kansallisia luokkia. Koska joukossa olisi isoja polttomoottoriautoja täytyi radoissa joustaa. Välillä ajetaan pienellä radalla ja välillä isoilla. Tällä systeemillä tulisi TS-ja TJ-10 sarjoista vaikka 5/8 tai 6/8 muotoisia ja muista 3/4.
Krossissa ajettaisiin vaikka lauantaina M2-ja S2-10 ja sunnuntaina M4- ja S4-10 sekä M-8.

Näin saataisiin ajettua monta luokkaa ja hiljaisetkin luokat (C-8, S4-10 ja Cj-12) saisivat kilpailunsa isommin rasittamatta kilpailun järjestäjiä ja luokkien ajattaminen hyvin pienelläkin porukalla onnistuisi hyvin.
Kisa viikonloppuja ei tulisi liikaa, joten jäisi resursseja. Sekä saataisiin luokkien tulevaisuus turvattua. Eli uskaltaisi satsata kalustoa pieneenkin luokkaan. Ja aina kun menee ajamaan kisaa rapsahtai pisteitä oli kuskeja vähän tai paljon. Eikä suositut luokat siitä kumminkaan kärsisi päinvastoin. Lisäksi kisojen lukumäärä ei paljoa muutu. Eli harrastajan kannalta ei tilanne muutu. Kisat vain muuttuvat arvokkaamiksi.

Minun mielestä ei pitäsi kansallisen tason harrastaja lukumäärän kustannuksella nostaa kuskeja maailman huipulle. Ennemminkin pitää panostaa kotimaahan ja kuunnella täällä ajavien HARRASTAJIEN mielipidettä. Siinä on AKK:lla suuri vastuu, koska ovat monopoli asemassa.

Ugh, olen puhunut vähän pitempään.

65
Tulokset / Mihin katoaa luokat?
« : 03.04.03 - klo: 15.24 »
Itsekin ajelin niin crossia kuin mattoautoa 90-luvun alkupuolella. Enemmänkin kisasin hupi mielessä, mutta kuitenkin kisasin. Jotenkin on semmoinen tuntuma, että silloin kisat oli rennompia ja säännöt väljempiä. Kuitenkin ei siellä niin hirveitä rikkeitä tapahtunut. On sellainenkin tuntuma, että kisojen järjestäminenkin oli helpompaa. On sitä joskus laskettu tulokset Commodore 64. Et sil viissiin.

Onkohan jossain kohtaa kehitys alkanut tekeä hallaa lajille?
Kannattaisko miettiä mitä silloin tehtiin eritavalla kuin nykyään ja pyrkiä kehittämään lajia, jotta päästäisiin niin 100 osallistujan määriin.

C-12 vielä, ettei totuus unohdu. Sekä talven FT kisoista. Kävin katsomassa FT 1 kisakutsua sekä tuloksia. Aika hyvin oli porukkaa ajamassa sunnuntaina. Ja jokaiselle oli jotakin. Vielä lisäisin joukkoon Cj-12,mutta kuudella kennolla. Kyseisen luokan kennosäännöstä ei ole mitään kerrottu sääntökirjassa. On vain C-12 luokan kennosääntö. Eli saakohan sitä ajaa niin neljällä kuin kuudella kennolla? Minun mielestäni kannattaisi ensi vuonna ajaa FT-kisat kaksi päiväisinä. Tällöin pääsisivät kaikki luokat osallisiksi kilpailuissa. Tämä systeemi voisi poikia myös uusia ajajia joukkoon. Silloin nähtäisiin kunnolla, miten kaksi päiväinen kisaaminen vaikuttaisi. Koska ei toi FT 1 sunnuntai niin huonolta näyttänyt. Kiitoksi vain Kypakille. Kun on tiedossa luokan kisat etukäteen ja niitä on sopivasti (4-5?), niin viittii niitä panostuksiakin tehdä.
Ehkä kahdenpäivän kisoja kannattaisi kokeilla jo syksyllä.

Ja jos ei toimitsijoita meinaa löytyä, niin pitäisikö asian eteen jotain tehdä. Ehkä Yhteistyö muitten kerhojen kanssa tai väljemmät lisenssisäännöt toimitsijoille. Ehkä toimitsijalla pitäisi olla mahdollisuus osallistua myös itse kisaan. Pitäisi vain sumplia asiat niin, että ei tule etu ristiriitoja.

Entäs sellainen idea että Prostock, TSF, C12 ja Cj12 ajettaisiin lauantaina ja Tj ja TS sunnuntaina, jolloin pienemmät luokat tekisivät sen pitouran lauantaina jolloin sunnuntaina olisi radassa alusta asti hyvä pito.

66
Tulokset / Mihin katoaa luokat?
« : 01.04.03 - klo: 16.08 »
Vesa: Oletko sitä mieltä, että  Tj ja TS -luokkien järjestäminen eri viikonloppuna kun Cj ja C-12 -luokat parantaisi mahdollisuuksia osallistua molempiin luokkiin ja lisäisi näin Cj ja C-12 -luokkien osallistujamäärää?

On se hyvä, että crossi pärjää hyvin ja saadaan paljon uusia kuskeja,koska uudet ajajat ovat tämän lajin tulevaisuus ihan kaikkien luokkien kannalta. Pärjäämisen takana taitaa olla kova taustatyö kisojen järjestämisen muodossa.  On mielenkiintoista nähdä montako osallistujaa kesän kisoihin tulee eli alkaako osanottajien määrä nousta oikein kunnolla, mikä olisi erittäin hyvä asia.

Pieni kysely vielä lopuksi. ´Ketkä ajaisi Cj-tai C-12 luokkaa,jos kisoja olisi vaikka viisi per vuosi ja joka vuosi. Ja ne ajettaisiin eri viikonloppuna , kuin Tj ja TS- luokat.

67
Tulokset / Mihin katoaa luokat?
« : 01.04.03 - klo: 09.54 »
Mutta jos ne kaikki harrastaja kuskit saataisiin ajamaan kisoja, joita olisi vaikka neljä sekä lisäksi SM-kisat. niin eiköhän siitä jo jotain seuraisi.

Kyllähän se varmasti kiinnostusta lisäisi, jos kuljettajat tietäisi että joka vuosi olisi tiedossa viisi kisaa. Silloin olisi mukavampaa tehdä kalusto hankintoja,kun olisi ajoja tiedossa. Tällä hetkellä kun ei oo mitään tietoa montako kisaa on vuodessa.

Saattaisi muuten olla ideaa järjestää samanlainen kysely,kuin mikä turisti luokalle tehtiin.Tietysti eri kysymykset. Vaikka:

Ketkä on kiinnostuneita ajamaan C ja Cj-12 luokkia
Monellako akulla Cj-kuskit haluaisi ajaa.
Onko syytä tehdä oma sarja huippukuskeille vai eikö.
Pitäisikö Cj- luokassa olla eri sarjat kuudelle ja neljälle kennolla.
Olisiko syytä olla ihan omat kisat C ja Cj-12 luokille.

Voisi olla syytä selvittää mikä on nopeus ero neljän kennon ja kuuden kennon Cj-autolla. Eli pystyisikö nämä ajamaan yhdessä tasaista kisaa. mikä olisi ehkä paras vaihtoehto.

Tulee vaan mieleen ollaanko kuinka halukkaita muutaman vuoden päästä toteamaan,ettei suomessa ajeta kuin muutamaa luokkaa. Kun muutama vuosi sitten luokkia oli useita. Jokaiselle jotakin. ´Kansainvälistä menestystäkin voisi tulla enemmän kun luokkia on useita. Ajotaitokin voi kehittyä kun ajaa useata luokkaa. Vertaa esim. enduro kuskeihin,jotka ajaa traialia, motocrossia että enduroa ihan vain kehittääkseen pyörän hallintaa sekä ajotaitoa.

68
Tulokset / Mihin katoaa luokat?
« : 29.03.03 - klo: 23.37 »
Laukaa järjestää kupolikrossin, mutta ei siellä kyllä krossia ajeta vaan turistia. :? Syynä oli krossi kuskien vähyys. No ei tälläinen toiminta ainakaan lisää. Olisikohan syytä vaihtaa kisan nimeä?

Tuntuu että kisajäjestäjille rahan merkitys on niin suuri, että pienemmät luokat jäävät menestyvän luokan alle. Kun on luokassa monta kuskia on taloudellinen varmuuskin suurempi. Esim C-12 ei olla tänä vuonna ajettu kuin kaksi kertaa ja toinen näistä kerroista oli SM-kisat. AKK on jättänyt luokan hengissä pysymisen kisajärjestäjien harteille,jotka ovat saaneet itse päättää onko kisát sunnuntaina vai eikö. Ja yhtä kisaa lukuun ottamatta on tulos ollut ei. Syytä en tiedä. Eikö ole ollut riittävästi toimitsijoita sunnuntaille vai onko raha ratkaissut.

Tällä vauhdilla on taas yksi luokka katoamassa Suomesta, jós ei asialle tehdä mitään. Kuitenkin esim SM-kisoissa oli muistaakseni 17 kuskia, eli ajajia varmaan´löytyisi, kunhan joku järjestäisi esim.pelkkiä C-12 kisoja. Täytyisi löytää vain mahd. halpa kisapaikka, niin eiköhän se siitä.

69
Tulokset / Milloinka ne Hyvinkään kerhokisat on?
« : 17.03.03 - klo: 18.00 »
Milloinka ne Hyvinkään kerhokisat on ja mitä luokkia siellä ajetaan? Myös kaikki muu tieto on tervetullutta. On se hyvä että krossi toimintaa on ja kerhokisoja.  :D

70
Tulokset / Minne on hävinnyt C-8 kisat ja ajajat?
« : 10.02.03 - klo: 11.23 »
Mutta eikös noitten polttiscrossi autojen, moottoreiden ja renkaiden hinnatkin ole aika huimia, kuitenkin laji porskuttaa hyvin eteenpäin. Mikä on kyllä hyvä asia. :)

71
Tulokset / Minne on hävinnyt C-8 kisat ja ajajat?
« : 09.02.03 - klo: 21.16 »
Ihan mielenkiinnosta kysyisin mihin loppui C-8 luokan kisat? loppuíko kuskit vain loppuiko kisojen järjestäjät? Vai mihin se luokka hyytyi?
Olen ollut muutaman vuoden sivussa kuvioista ja sinä aikana luokka on hyytynyt.  :roll:

72
Paljon se MP 7.5 oikein ajovalmiina ja tyhjällä tankilla painaa. Eli autot vaa'alle. Jos autossa on viritys, nin mielellään tietoa niistä.

Varaoasapalvelu pelaa taatusti, kun ostaa itselle valmiiksi osia varastoon. Vaikka kokonaisen auton.

73
Tulokset / välineurheilua vai eikö?
« : 02.11.02 - klo: 02.18 »
Huh huh,pääsinpähän kirjoittamaan. Äsken ehdin aiheen ekan kirjaimen kirjoittamaan, ku pomo ilmoitti, että ruoka-aika. Ja päivällä hän oli varsin eri mieltä kirjoittamisesta, mutta se siitä.Asiaan.

Tässä keskustelua lukiessa tuli mieleen, että vaikka kuinka säännöillä yritettäisiin rajoittaa kustannuksia, niin aina ne jostain syystä nousee, jossain vaiheessa tulosluetteloa. Eli jokaisessa luokassa, jossain saavutetaan se lakipiste, jossa ajotaito ei yksinään enää riitä vaan tarvitaan huomattavia kalustollisia panostuksia, jotta voidaan menestyä.


Polttisluokissa kalusto on ehkä valmiiksi,niin hyvää ja nopeaa ja tasaista, että siellä ei ainakaan Suomen maassa ihan heti kaluston nopeuserot ratkaise vaan ennemminkin ajotaito ja luotettavuus. Hyvä juttu.

Mutta sähköpuolella tulee raja huomattavasti helpommin vastaan. Tässä asiassa on luokan ajotaito vaatimuksilla suuri merkitys. Eli mitä helpompi luokka on ajaa sen nopeammin kaluston merkitys tulee vastaan. Tällöin saadaan "huonommallakin" ajotaidolla hyvää tulosta aikaseksi kunhan vain auto kulkee. Tietysti kärkikahinoissa merkkaa sekä ajotaito että kalusto,mutta keskitasolla voidaan ajotaitoa korvata paremmalla kalustolla.
Jos luokka vaatii hyvää ajotaito eli auto on vaikea ajaa ei kaluston merkitys ole niin suuri. Ennemminkin liian nopeasta autosta on enemmän haittaa kuin hyötyä hyvää tulosta haettaessa. Tavallaan auto ei pysy lapasessa, jos ajotaito ei ole riittävän hyvä ja nopeuden tuoma etu hukataan huonoihin ajolinjoihin, töksähtelevään ajoon sekä molliin. Eli hitaammalla kalustolla, mutta erittäin hyvällä ajotaidolla voi päästä hyvinkin ylös tuloksissa. Näin keskitasolla ajaminen ei olekaan niin kallista, koska ajotaito ei maksa kun aikaa. Tietysti tällaisessakin lajissa tulee se kohta vastaa, jolloin täytyy kaluston olla viimeisintä huutoa jotta voi voittaa kisoja, mutta niin täytyy myös ajotaidonkin olla huippuluokka jotta voi ottaa kaiken hyödyn irti kalustosta.

Ne jotka haluavat ajaa pitempiä eriä voisivat miettiä vakavasti C-12 luokkaa. Siellä kun ajetaan 8 min eriä ja ajotaidolla on todellakin merkitystä menestyksen kannalta. Ainakin heti muutaman kärkisijan jälkeen. Myös ei ole mitään ihmeellisiä rengasrajoituksia. Akutkin tulevat tavallaan halvemmiksi kun kahdesta 6 kennon akusta saa kolme 4 kennon akkua. Alkuperäiset akut voi käyttää finaaleissa ja tärkeissä alkuerissä ja eri akkujen kennoista kootut akut käyttää harjoitteluissa. Autotkin on halvempia. Ainoa ongelma on mitä tehdä kesällä. Porukan voimalla voisi saada aikaan kesä kisoja,jolloin luokasta saisi pääluokan.

Myös kisojen järjestäjät voisivat huomioida C-12luokan, niin kuin Vesa tuolla edempänä perään kuulutti. Aluksihan voi osallistuja määrä jäädä hieman pieneksi,mutta eiköhän se siitä kasva,kun olisi tiedossa enemmän kisoja. Myös syksylle olisi hyvä saada kisoja.Tällöin olisi koko vuosi katettu. Kuskienkin kannattaisi miettiä, että vaikka tällä hetkellä ei ole niin montaa  C12 kuskia, niin ei antaisi sen olla esteenä omalle osallistumiselle. kun kaikki halukkaat menisi mukaan ilman mitään miettimisiä olisi luokassa äkkiä monta kuskia.
Itse ainakin ajattelin alkaa ajamaan mattoautoa ensivuoden aikana, kunhan olen ensin vähän treenannut erittäin ruostunutta ajotaitoani. Täytyy aluksi vaan säätää toi vauhti sellaiseksi, että auto pysyy lapasessa. Nykyisillä osanottaja määrillä kun pääsisi jopa A-finaaliin,kun en ole kertaakaan sellaiseen päässyt. Tietysti toivon että kuskeja ilmaantuisi vuoden aikana niin paljon,että voisin vaan haaveilla A-ja B finaaleista ehkä sitten ajan C-finaalissa. Pääasia kunhan pääsee ajamaan omaksi iloksi ja muitten kiusaksi.

C12 luokka voisi olla pappa luokaksikin ihan mielenkiintoinen. Heti ei tarvitse olla kireimpiä välineitä ostamassa, jotta pärjäisi. Kunhan auton saa pysymään hyvin lapasessa. Ajotaidon paraneminen näkyy pitkään kierrosajoissa vaikka kalusto ei olisi huippuluokkaa. Eli erittäin palkitseva luokka, kun siinä voi tulla nopeammaksi ja kehittyä ihan vain ajamalla. Kyllä vanha koirakin oppii uusia temppuja, kun vaan tahtoa on. Sekaan vaan kyllä ajamaan pääsee.

74
Tulokset / Mitä maksaa AMB-kierroslaskenta?
« : 29.10.02 - klo: 23.43 »
Siis mitä maksaa AMB-kierroslaskenta, kun sen kerholle ostais omaksi? Ja mistä niitä sais ostaa?

75
Tulokset / 1:12 kisoja ympäri vuoden
« : 29.10.02 - klo: 00.45 »
Vesan kirjoittamista mielipiteistä olen kyllä samaa mieltä. On se hyvä ettei kaikkialla ajatella pelkkää rahaa noin niinku salivuoroja ajatellen. Ne vuokra tulot kunnille,kun taitavat olla melko pienet kokonais menoihin nähden. Ilmainen salivuoro saattaa tuottaa enemmän voittoa,kun porukka ei ole kaduilla hajoittamassa paikkoja vaan rakentavien harrastusten parissa touhuamassa. Tässä kantani salivuokriin.

76
Tulokset / 1:12 kisoja ympäri vuoden
« : 28.10.02 - klo: 23.13 »
Onko kellään tietoa ajetaanko ensivuonna ollenkaan pelkkiä mattokisoja vai onko ne kaikki touring kisojen yhteydessä?

Mitä mieltä olisitte, jos olis vain C-12 luokka, samaan tyyliin kuin polttiscrossi tai TP-10. Eli kaikki ajais yhtä ja samaa luokkaa tietysti oman kukkaron mukaan.

77
Tulokset / 1:12 kisoja ympäri vuoden
« : 27.10.02 - klo: 18.20 »
Vastauksia edellisiin kommentteihin.
Tarkoitin vesisateen haittaamattomuudella sitä, että kisat ajettaisiin sisätiloissa. Tällöin ei vesisade ole todellakaan haitaksi, jos ei sitten katto vuoda.

 Jokainenhan itse päättää missä harjoittelee. Eli jokaisella on omat mieltymyksensä harjoittelupaikasta, jos ajaa pelkkää C12-luokkaa, niin eiköhän sitä ole silloin valmis ajamaan sisällä kesälläkin´. Eikä silloinkaan vesisade tai pimeys haittaa.
Mutta onhan se totta, että kauniilla kesäsäällä ajaa mieluummin ulkona, niin itsekkin ajaisin.

Olin laittanut saman aiheen myös sähköluokka palstalle, jossa oli ollut muutama hyvä vastaus.
Siellä oli oltu huolissaan harjoittelu ja kisapaikoista sekä osan ottaja määristä.

Minusta harjoittelu-ja kisapaikat kyllä löytää,kun vaan tahtoa on. Ja kisathan voi ajaa samassa paikassa, kun vaan muuttaa rataa. Osallistuja määrään voisi vaikuttaa tiedottamalla ennen kautta ympärivuotisesta luokasta sekä kisapäivistä. Ja jostain se on aina aloitettava, penni on miljoonan.

Pyysin sähköluokka palstalla, että keskustelua jatkettaisiin tällä palstalla. Pahoittelen sekaannusta ja kiitoksia vastauksista.

78
Tulokset / 1:12 kisoja ympäri vuoden
« : 27.10.02 - klo: 14.22 »
Kannattaisiko mattoautoille järjestää kilpailuja ympäri vuoden? Näin pärjäisi yhdellä autolla ja kalustolla aivan kuten touringissa.
Mattoautot on kuitenkin edullinen luokka ja ympärivuotinen toiminta saattaisi lisätä harrastajamäärää.
Eikä vesisadekaan kesällä haittaisi kisoja.

Sivuja: 1 2 [3]