Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ile__

Sivuja: 1 ... 20 21 22 [23] 24 25 26 ... 28
661
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 17.06.09 - klo: 18.01 »
Noista sun akuista irtoaa 159 amppeeria yhteensä, sekinhän saattaa aiheuttaa hieman lämpenemistä???
Nimenomaan jarrutuksissa, kun nopari yrittää puskea sitä jarrusähköä akkuun.
Mä oon alkanut suunnittelemaan mekaanisia jarruja, jotta sais hoidettua tuon jarrutuksesta aiheutuvan lämpenemisen kokonaan pois. Jarrut mixais kolmanteen kanavaan ja pakki, sekä kaikki dragbraket pois...Sullahan oli jossain vaiheessa mekaaniset jarrut...
Akkuja ei vaan oikein ole sattunut silmään. Aikomus ois löytää 6S akut joista irtoais noin 200 amppeeria jatkuvaa kaiken varalle.

662
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 17.06.09 - klo: 04.54 »
Nyt on sitten kokeiltu 6S tehot

Paljonko oli koneen ja noparin lämmöt? Millä pinjonilla ajoit?

663
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 13.06.09 - klo: 17.04 »
Välitykset muuttuu vaan aika rajusti noin 3,9 vs 2,8. Mutta sehän ei haittaa jos sen saa muualta muutettua vastaamaan uusia perävälityksiä (esim. pinjonia pienentämällä)...

664
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno ST-RR
« : 12.06.09 - klo: 19.25 »
ST-R tuli nyt!
Eroa ST-RR:ään ei ole loppujenlopuksi edes paljoa, päivittää iskarit ja pohjalevyn.
Ilmeiseesti noissa on kuitenkin on vielä jotain muutakin eroa??
-Antti

Iskarit näkyy jo olevan paremmat tai vähintäänkin yhtähyvät kuin ST-RR:ssä :wink:

(huono kuva, mutta ainaki näyttäis Honkkarin 16 millisiltä "super big boreilta")

665
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 12.06.09 - klo: 08.10 »
Hyytyi , niinkuin ois laakerit leikannu kiinni. Kone pyöri raskaasti, kun käsin autoa lykkäsi. Oli mun viimenen kiinakone.

666
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 11.06.09 - klo: 22.56 »
Voi olla että tuo 6XL hajoo alta aikayksikön... seuraa lämpöjä. :) Voi palaa sellasessa lämmössä että ei oo ees vielä "kuuma".

Eipä se palanu. Hajos varmaan liioista kierroksista, kun 4 ässillä ajelin. Magneetti levis kolmeen osaan pitkittäis suunnassa :grin:

Kone oli alle 50 asteinen...



667
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 11.06.09 - klo: 22.50 »
Viime kesänä mulla oli. Hyvinhän se kesti. Mutta ei siihen tarvi niin paljon voimaa ... menee pelkäksi suttailuksi :grin:

668
Team Associated / Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« : 10.06.09 - klo: 11.16 »

Toinen olisi: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPZT7&P=ML (mahtuukohan vastari autoon?? kun on normaalin kokoinen)


Tuo gigasen 3PM:n vastari menee helposti assoon esim. koneen ja ohjausservon väliin.
Ja se ON minivastari...

669
Kokeilun arvoinen aine on Eureca Pro Lube, sillä ainakin itse sain autosta huomattavasti hiljasemman. Hiukan laittaa aina ennen ajokertaa niin rattaat pysyy hyvinä ja meno on hiljasempaa.
Rasvaa myy esim Hobao Shop.

Eikö siihen tartu hiekka kiinni ja kuluta hampaat nopeammin?
Mullakin on tuota Eurekaa, mutta en ole laittanut pölylle alttiisiin paikkoihin.
Saattaishan sen kans kestää pinjonit yli kymmenen minuuttia (toisin kuin HotRacingin "karkaistut" pitkät pinjonit :grin: )


670
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 24.05.09 - klo: 09.52 »
Voi olla että tuo 6XL hajoo alta aikayksikön... seuraa lämpöjä. :) Voi palaa sellasessa lämmössä että ei oo ees vielä "kuuma".
53 asteinen oli kone noin 10 minuutin täysiä leikkimisen jälkeen. Mulla on 9T pinjoni, joten huippuja ei ole laskennallisesti kuin 55km/h. Kv-lukeman valitsin siksi näin ison, kun laitan pojan 1/8 buggyyn tuon koneen. Nyt vaan kokeilin truggyssä, että miten se sähköisenä kulkee. Ja hauskahan se oli leikkiä. Nurmikolla oli suunnanvaihtaminen vähän haastava kun välillä tahtoi auto myös kääntyä ylösalaisin keulan tai perän kautta :grin:

671
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 23.05.09 - klo: 14.02 »
Tänään se liikahti :grin:
MM + MaxAmpin 4S 6,5Ah lipot + 2800kv kiinakone. Mahtava tosiaan tuo kiihtyminen.
Nyt minäkin uskon kun täällä ihmiset suosittelee aloittaville harrastajille ensin sähköautoa. Vaikka aloitinkin polttis M8:lla ite niin kyllä tämäntapaisella sähköautolla ois ollu paljon siistimpää harjoitella ajamista :grin:




672
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 23.05.09 - klo: 13.56 »
Sähkö ja polttis trukit :cool:




673
Yleinen keskustelu / Vs: Ylivieskaan RC tapahtuma?
« : 22.05.09 - klo: 22.38 »
Mikäs puoti sinne on avattu??

Onhan siitä ollu joskus puhetta :roll:
http://www.covakshop.com/

674
Radiolaitteet / Vs: Acoms Technisport 2,4 ghz
« : 22.05.09 - klo: 22.17 »
jos on gigaset radiot ni tarviiko sellasta pitkää antennia
Ei tarvi.

675
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 22.05.09 - klo: 08.11 »
Yhdestä palasta on akkukotelot taivuteltu.

676
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 21.05.09 - klo: 21.16 »
On muuten komeat akkutelineet Ilellä. Mistä moiset vai onko omaa tuotantoa?
Omaa tuotantoa. Eivät ole vielä täydelliset, mutta aika hyvät. (näitä on muillekin asti.. jos kiinnostaa niin yv)


Ile__: Kyllä se melkein ulkopyörijän vaatii, jos meinaa pysyä kohtuullisissa hinnoissa.
Tuosta 206kv ulkopyörijä ja kardaanikupit käy suoraan akselille. :)
Tai tästä hieman isompikokoisempi 193kv malli.

En ite ollenkaan hoksannu katsoa noita outrunnereita.
Aika jööti toi 193kv mutta kun keskidiffi jää pois niin eihän siinä paino edes lisäänny.

Tuosta 206kv ulkopyörijä[/url] ja kardaanikupit käy suoraan akselille. :)

Aika perverssi idea, tosin miten saisit kaksi kardaania (etu/taka)?
Niinku Janezki jo totesi, niin helpostihan ne saa joissain moottoreissa. Toisissa taas vaikeammin mutta kaikkihan yleensä on toteutettavissa jos on aikaa, työstövehkeitä ja motivaatiota on riittävästi :angel:

677
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 21.05.09 - klo: 17.37 »
540/550/580 XXL/XL-kokoinen 1/8 truggyyn tai buggyyn.
Lehnerillä näky olevan 131kv kone, mutta hintaaki oli liki 600 ja painoa 1,6kg :roll:
Ei niitä taida olla noin pienelle kv:lla olevia.
Pitää näillä näkymin mennä perinteisellä tyylillä keskidiffin kans...

678
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 21.05.09 - klo: 16.14 »
Omaki ST Pro ehkä joskus vielä liikkuu sähköillä :wink:

Tuli uusi idea mieleen. Onko kukaan sattunu törmäämään internetin kaupoissa isoon harjattomaan moottoriin joka olisi kv-lukemaltaan 100 - 150 kierrosta per voltti?
Saa laittaa yv:nä tai tänne linkkiä...
Tilasin jo 1000kv koneen, mutta hoksasin että sehän kiertää aivan liikaa.

Kuvia projektista:
moottorin paikka saattaa vielä muuttua keskemmäs...



679
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 17.05.09 - klo: 18.27 »
Poraa reikä isommaksi. Tein saman kyseiseen OSsin pilliin, jotta sai mahtuun HoBaon paksuun pakoputken kiinnikkeeseen. Ei se pilli ole kromattu, pelkästään kiillotettu.

680
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno ST-RR
« : 12.05.09 - klo: 22.14 »
Siinä se nähdään :grin:
Mulla ei ollu kuin 14T kytkinkello ja pihalle sekä hiekkamontulle oli silläki huippuja "liikaa".

Varmasti jaksais kulkea 16T kellollaki vielä jos kytkin vaan pitää, mutta kellään ei varmaan ole tarvetta päästä offroad vehkeellä niin kovaa :roll:

Offtopic viestittelyn jälkeen vaihteeksi itse aiheeseen:

Mitä tuossa pääsin kuukausi sitten kokeilemaan radalla ST-RR:ää isolla ossilla ja 15 kytkin kellolla niin hyvin toimi ainoo että suorilla pikkusen hölläs ettei etu tassut nouse heti ilmaan!! :wink:

Ootko laittanu jäykemmät öljyt keskidiffiin vai onko sielä vielä mun laittamat 10000-öljyt sisässä?
Ajattelin vaan kun meinaa keulaa nostaa...

681
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno ST-RR
« : 12.05.09 - klo: 22.00 »
Speedi kuljettaa sitä kutakuinkin samallalailla kuin V-Speccikin eli kovaa ja varmasti.

OS:n 28XZ:lla se "lentää"
Viime kesänä ajoin pari gallonaa isolla ossilla ST-RR:ssä.

Niinku täältä foorumilta lukiessa käykin selväksi - olen myös itse sitä mieltä (siitä huolimatta etten ole itse ikinä rataa nähnytkään) että se 28 ossi ei sovi rata ajoon mitenkään liian suuren tehonsa takia muuten kuin reilusti kuristettuna(pieni kurkku, epa...) Pihasuttailuun ja montuille mainiosti


PS. tästä eteenpäin kaikki opettelee kirjoittaan ison ossin oikein, joohan  :wink: : 28XZ  eikä 28ZX

http://www.osengines.com/engines/osmg2074.html

682
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 12.05.09 - klo: 16.44 »
Käy ne kuhan poraa reiät kohilleen.

683
Sähköautot / Vs: Xray xb8 ec (electric conversion)
« : 09.05.09 - klo: 08.33 »
Mitä lienee tuo anodizer tarkoittaa..

Anodisoitsijalla.

Eli tässä tapauksessa varmaankin alihankkijalla joka tekee osiin anodisoinnin (tunnetaan möys nimellä eloksointi yms.)

684
Sähköautot / Vs: TowerPro MG955 servo
« : 02.05.09 - klo: 23.29 »
Joop, tuli kyseinen servo tänään japanialandiasta...

Ei siinä muuten mittään, mutta päätin tuosa testaile miten servo pellaa. Joo hyvinhän se pelas muuten, mutta jos kääntää ratin äärilaitaan ja päästää irti, ni servon palatessa 0 asentoon se jää tärisemmään. Ihan ku kännykkä värinähälytyksellä kolisis pöyällä ku se tuon tekkee...

Ei maha olla servoissa normaalia, mutta onko tuo mg955:ssa normaalia? :mrgreen:
Samallalailla ne surisee kalliit coreless digiservotki. Kokemuksia Acen Ds1015 , Futaban digiservoista. Nytkin trukissa paikallaan Futaban 9351 joka jää surisemaan kun palauttaa keski asentoon. Syyhän on se, että ne on liian tarkkoja keskittämään siihen nähen kun hammasrattaissa on aina vähä välystä jotta ne voi toimia.
Halvemmissa välystä voi olla enempi vaikka keskitys ei oliskaan niin tarkka, jää silti surisemaan.

Acesta ja Futabasta katoaa surina kun vähä käyttää rattia toisessa suunnassa.

Nyt olen alkanut käyttämään Kärkkäiseltä saatavia Power HD servoja (diki), esim tukissa on ohjauksessa 16kg ja hyvin on toiminut, ja crawlerissa on 20kg.

Minäkin kokeilin sitä 12kilon mallia ja täytyy sanoa että kyllä siinä saa ihminen rahalleen vastinetta. Truggyssä jaksoi käännellä renkaita pois tiehensä. Erittäin hyviä servoja hintaansa nähden.

685
Tarkoittaa varmaan että lisättävää :angel:

686
Polttisautot / Vs: Virtakytkin
« : 28.04.09 - klo: 19.35 »
Tuommoset jtkojohdot akun ja vastarin väliin. kahden jatkojohdon liitoskohta vastarikotelon ulkopuolelle josta voit sitten katkaista virrat irroittamalla liittimet toisistaan. Siitä liittimestä pystyy sitten myös lataamaan vastarin akun koteloa avaamatta.

687
Polttisautot / Vs: kannattaako starttiboksi vai ei
« : 28.04.09 - klo: 18.01 »
Eiköhän ne 3ässät (12,6volttia) ois hyvät. 4S:llä (16,8v max jännite) saattaa moottori kärähtää. 10 amppeeria riittäis melko moneen starttaukseen, ei tarvi joka kuukausi olla akkuja latailemassa :grin:

688
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 26.04.09 - klo: 20.06 »
Kävin itsekin ajamassa pari tankillista ST Pro:lla. Kyllä on makea kampe ajaa. Nyt on vasta 5 tankkia ajettu Speedillä joten kovaa ei ole menty vielä ja säädöt on tosi rikkaalla. Laitoin oikeat jarrut jolloin alkoi auto pysähtyykin. Ohjaus on erittäin nopea(liian nopea). Vähä vielä säätöjen hakemista ja sisään ajamista. Torsenkin toimii keskellä hyvin.

689
Polttisautot / Vs: HongNor X2 - CRT - RTR
« : 26.04.09 - klo: 20.00 »
Varmaan hankala sanoa kumpi on parempi, ainakaan ihmisen joka ei ole ajanu yhtä paljon kummallaki...

X1-CRT-RTR:llä ja Hyper ST RTR:llä olen ajanu kummallaki pari minuuttia.
Vähäisellä kokemuksella sanoisin että näistä kahesta honkkarin rtr ois oma valinta.
Molemmathan on rumia(oma mielipide) ja tehottomia, mutta honkkari kulkee ja pysähtyy.
(tehokkaamman tuntoinen moottori ja varmasti paremmat jarrut)
X2 - CRT - RTR:ssä on vielä LPR-renkaat.

Kuitenki PRO vehkeet on kummallaki huippuja.

690
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 26.04.09 - klo: 10.50 »
Jos sielä on aineet ollu talven tankissa, niin on saattaneet limoittua jostaki kohtaa.
Letkut uusiksi, suodatin, tankki, kaasari puhtaaksi.

Sivuja: 1 ... 20 21 22 [23] 24 25 26 ... 28