691
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 30.08.02 - klo: 09.13 »
JesseT: No nyt tuli selväksi :)
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Kyllä mulle 27 renkaat ainakin sopisi. Pysyisi liimauksetkin kasassa koko 5 minuuttia eikä auto kaatuisi matolla niin herkästi ;-)
Lainaus käyttäjältä: "reittila"Lainaus käyttäjältä: "Teppo"Turha huuto ei auta yleensä mutta olen Tomin linjoilla tuon 22 tai 27 renkaan kanssa. 27 ollessa ainoa rengas on pidon saavuttamiseksi tehtävä seuraavia toimenpiteitä... hankittava kunnolliset renkaanlämmittimet 200 euroa, hommattava kaikki mahdolliset myrkyt jotta renkaan pinta saadaan sulamaan pehmeemmäksi, ajettava liian pehmeillä ja tyhjillä inserteillä, jotta renkaista saisi pitoa irti... jolloin renkaat kuluvat ihan karrelle eikä tasaisesti kuten sopivalla insertillä ajettaessa...
Foamit voivat alkaa kyllä kiinnostamaan varsinkin jos ne tarjoisivat myös liukkailla mikkihiiriradoilla edes jonkinlaista pitoa...
Näinpä.
Kuskit pyrkii yleensä maskimaaliseen pitoon ja keinot voivat olla juurikin Tepon mainitseman kaltaisia ja samoin seuraukset.
Kyllähän edelleenkin on kyse nopeuskilpailusta ja se kuski, joka saa aikaan parhaan pidon on yleensä voittaja tai ainakin nopempi.
Varmasti löytyy pitoaineita, joilla CS-22:setkin on nopeampia kuin nyt. Ja mm. allekirjoittanut käytti renkaanlämmittimiä kevään kisassa CS-22:lle, joten mikään ei muutu vaikka ajettaisiinkin CS-27.
Turha huuto ei auta yleensä mutta olen Tomin linjoilla tuon 22 tai 27 renkaan kanssa. 27 ollessa ainoa rengas on pidon saavuttamiseksi tehtävä seuraavia toimenpiteitä... hankittava kunnolliset renkaanlämmittimet 200 euroa, hommattava kaikki mahdolliset myrkyt jotta renkaan pinta saadaan sulamaan pehmeemmäksi, ajettava liian pehmeillä ja tyhjillä inserteillä, jotta renkaista saisi pitoa irti... jolloin renkaat kuluvat ihan karrelle eikä tasaisesti kuten sopivalla insertillä ajettaessa...
Foamit voivat alkaa kyllä kiinnostamaan varsinkin jos ne tarjoisivat myös liukkailla mikkihiiriradoilla edes jonkinlaista pitoa...
Lainaus käyttäjältä: "reittila"Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"Lainaus käyttäjältä: "reittila"En puutu itse luokkaan, mutta miksi ihmeessä vain yksi rengastyyppi/kausi ehdolla tähänkin ?
Kertokaa nyt tyhmälle, kun en ymmärrä miten tuosta saavutettaisiin haittoja suuremmat edut ?
Edelleen kyseiseen luokkaan puuttumatta.
Rengastyypin rajaaminen yhteen renkaaseen kahden sijaan pudottaa rengaskuluja huomattavasti. Puolet vähemmän testattavaa.
Voi olla, että ehdotetussa luokassa juu, mutta halusin yleistää tämän tässä samalla käsittämään tehdyn kyselyn tuloksen.
Veikkaan kuitenkin, että inserttirumba alkaa heti, kun rengastyyppi rajoitetaan yhteen.
Sama koskee tietty TS:ää
Sama inserttirumba on ollut käynnissä kaiken aikaa. Ja kun käytössä olleita rengastyyppjä on ollut kaksi on testaamista ollut siis kaksin verroin. Multa on ainakin tänäkesänä mennyt renkaita ihan järjettömästi. Mä ainakin otan 1-tyyppirengassäännön ihan ilomielin vastaan.
Keväällä kylmässä kelissä (rata n 10-15 astetta) meidän radalla CS-27 rengas oli maksimissaan vajaa pari kymppiä kierroksessa hitaampi kuin CS-22. Ja ihan mukava ajettava.
Lainaus käyttäjältä: "reittila"En puutu itse luokkaan, mutta miksi ihmeessä vain yksi rengastyyppi/kausi ehdolla tähänkin ?
Kertokaa nyt tyhmälle, kun en ymmärrä miten tuosta saavutettaisiin haittoja suuremmat edut ?
Edelleen kyseiseen luokkaan puuttumatta.
Rengastyypin rajaaminen yhteen renkaaseen kahden sijaan pudottaa rengaskuluja huomattavasti. Puolet vähemmän testattavaa.
Oma näkemykseni on, että TS-10:een ei missään nimessä pidä tehdä rajoitusta yhden ainoan rengastyypin käytöstä.
TJ-10:een tai sen mahdolliseen seuraajaluokkaan sen sijaan ... ehkä. Perusteluna on vilpitön tarkoitus rajoittaa kulunkeja. Sisäkaudella tällä ei ole käytännön merkitystä, koska renkaat kuluvat niin vähän, mutta ulkokaudella asia on jo toisin.
Asiassa ei pidä olla liian jyrkkä mihinkään suuntaan, varsinkaan rajoitusten lisäämisen puolesta. Juuri nythän onkin kentän kuuleminen ja keskustelu meneillään, eiköhän sen seurauksena synny viisas ratkaisu.
Jos CS27-kumit tulee ainoiksi sallituiksi renkaiksi kesät talvet täytyy pistää touring boikottiin Suomessa ja alkaa ajamaan sähkökrossia tai harrastamaan kuviokelluntaa. "Ei oo niin ku pakko ajaa" Piste.
Lainaus käyttäjältä: "CAi"Olen samaa mieltä Tomin kanssa SS -renkaat kontra CS -renkaat.
Kannattaisin SS renkaiden palauttamista yksityyppi renkaiksi !
Vieläköhän se onnistuisi talveksi tai ainakin ensi kesäksi ?
Muistaakseni ne lisäksi kuluivat vähemmän ja tasaisemmin?
Semmonen musitikuva että SS -renkaita ei valmisteta, vaan CS -renkaat tuli tilalle ?
Vaan, jos 27 rengas saa tylyn vastaanoton matolle, se asia voidaan korjata vielä tulevaisuudessa. Saamiemme tietojen mukaan, sen pitäisi kyllä olla ok, joten jää nähtäville ja odotamme mahdollisia testejä..
Tarkoitus ei ole kuitenkaan "pilata" mattokisoja, vaan pudottaa kuluja ja valikoimaa rengaspuolella...
Joo, sorry Pekka,
En huomannut mainita että avasin myös linkin ja sieltä huomasin, että ASSO voitti sekä Sähkö että polttis luokan jälleen kerran
Olen ensi kerralla tarkkaavaisempi :oops:
Ensiksi kiitokset kisojen järjestelyihin osallistuneille hyvistä kisoista. Aikaisemmasta tasosta en tiedä, mutta nyt ei ainakaan ollut mitään valittamista, päinvastoin.
Oma menestys oli vaatimaton, mutta se oli kyllä jo ennalta arvattavissa. Toivottavasti kukaan ei repinyt pelihousujaan kohelluksen takia.
Luokka ja ajajaporukka vaikutti rennolta ja hyväntuuliselta vaikka kilpaa tietenkin ajettiin. Kenelläkään ei tuntunut pipa kiristävän päätä. JOS osaisi ajaa (hyvin), tässä luokassa kaiketi voisi pärjätä, vaikkei kalusto olisikaan ihan viimeisintä huutoa. Kun vaan olisi rata missä harjoitella...