Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - matti.l

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 12
91
Yleinen keskustelu / Vs: Polttis vs Sähkö
« : 04.08.10 - klo: 08.30 »
Lainaus käyttäjältä: Sokar
Lainaus
Eipä tuo nyt niin mahdottomia 2S Lipolla kulje ettei hallussa pysyisi.
Itellä oli yks pullistunut lipo

Nyt on 2kpl 3s 4600mha lipo jäänyt heli kopterista
Kai sulla sitten piisasi akun virran purku tuohon autoon. Kun kuitenkin jonkin verran haukkaa virtaa tuo slässi. Ettei ihan 10C purulla olevilla akuilla toimi. Kun yksi syy akun pullistumiseen on se ettei akun virrananto piisaa.

Lainaus käyttäjältä: Sokar
mitä järkee ajaa kalliilla lipolla puolella kaasulla kun voi ajaa halvemmalla NiMH akulla täydellä kaasulla <-
Eipä nuo lipot nyt niin kalliita ole. Varsinkin jos kiinalipoilla ajelee ja ne taitavat jopa olla halvempia kuin suomesta ostetut NiMH:t. Mutta edelleen 2S lipolla voit ajella täyskaasulla yhtälailla kuin 8,4v NiMH pakalla. 

92
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 04.08.10 - klo: 00.33 »
Kertokaas CORR-hurjat, mikä auto se kannattaa hommata. Kolme vaihtoehtoa:

1: Slash 4x4
2: Slash 2WD
3: HPI Blitz
4: Oma ehdotuksesi

Kaipaan ennenkaikkea perusteita ja kokemuksia autoista! Suuresti kiinnostaa myös 4x4 vs. 2WD asetelma, edut ja haitat suuntaan ja toiseen. Kiitokset kaikille vastanneille jo etukäteen!
Valinta numero 4.

Hobao tai Hong Nor CORR auto. Yksinkertaisempi rakenne kuin trx 4x4 slashissä ja ei sisällä niin paljoa muovia. Mutta joka tapauksessa hauskuus kerroin on huomattavasti suurempi 4x4 corrilla, kuin takaveto laitteella. Ja tämä ihan kummatkin omistaneena.

93
Yleinen keskustelu / Vs: Polttis vs Sähkö
« : 04.08.10 - klo: 00.26 »
^meinasitko moneenkin topikkiin vielä tuon saman viestin laittaa...

Lainaus käyttäjältä: Sokar
En käytä enään lipoja koska menee liian kovaa vaikee ohjata ja lipot ei tykkää hypyistä + ym lipo vaaroja
Eipä tuo nyt niin mahdottomia 2S Lipolla kulje ettei hallussa pysyisi. Ja ei ainakaan omat lipot ole mitään tuumanneet vaikka släshi on kovaa kyytiä saanutkin. (lue skeitti rampista n. 3-5m ylöspäin ja tasaselle alas.) Tietysti vahtiahan noita lipoja pitää ajon jälkeen sivusilmällä, mutta niin teen vaikka ei olisi tullut hypittyä.

Ja Lipopussihan on lähes pakkohankinta noiden kanssa.

94
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 02.08.10 - klo: 16.29 »
Olisiko vinkkejä miten korjata MMM kun on ollut moottorin liittimen sisällä 6,5mm heikko kontakti ja pilannut kultauksen liittimestä sekä moottorin johdosta(räpsinyt valokaarta). Ja nyt ei enää anna kunnon kontaktia liittimen lävitse, eli kone vain rykii eikä jaksa pyöriä.

Nopari huoltoon Castelle vai kolvaan johdot suoraan piirikortille kiinni?

Oli jotain muutakin hässäkkää noparissa. Kun ei lähtenyt rokkaamaan vaikka johdot kolvasinkin kiinni. Ainoastaan pientä nykimistä. Joten Castlelle Priority kirjeenä menemään 5,20€. Saapahan tuon tuulettimenkin samalla reissulla kuntoon.


95
57_Chevy_01.jpg

Hieno valinta!!! :lol:

Juu, olisi vaan alkuperäinen eikä pilattu ;-)
No eihän se sitten olisi mun unelma kärry ja sitähän tässä kai haettiin.  :shocked:  Vaikka kelpaisihan tuo alkuperäisenäkin, mutta olen enemmän "pelastettu museoinnilta" henkinen kuin orkkispölykapseli mies.

96
Vapaa keskustelu / Neste Rally Finland 2010
« : 29.07.10 - klo: 20.03 »
Eipä tullut vastaan tästä keskustelua. Niin avataanpa tämmöinen.

Tänään tuli shakedownissa vietettyä aikaa ja muutama kuva tuli napattua.

Huomenna pitäisi ainakin Jukojärvelle x2 mennä aamusta ja lauantaina Kolonkulma/Väärinmaja & Himos x2.

97
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 28.07.10 - klo: 22.19 »
Onko kokemusta tuosta vakio koneesta. Moottorin akseli klappaa noin millin ja kone ei pyöri. Selviääkö pelkällä moottorin laakerin vaihdolla, vai meneekö koko kone uuusiksi. Onko havaintoa mistä moottorin laakerin saisi? En ainakaan äkkiseltään löytänyt. Tosin näin lomalla kun olen vain todella hitaan matkapuhelin yhteyden päässä niin suffaaminen on niin tuskaista, että en ole kovin monesta paikasta ehtinyt edes etsiä.

Uusi kone (orginal) maksaa muutaman kympin jos ei halua siirtyä harjattomien maailmaan.. mutta tämän varmaan jo tiesitkin :) ja vastaavia patoja taitaa löytyä kaikista alan liikkeistä.
Näissä 4x4 slasheissä on kyllä harjaton kone ihan vakiona kiinni eikä sitä harjallista Titanin konetta. Joten ihan muutamalla kympillä ei saa uutta.

Mutta tuosta löytyy esim.

Ja eikös melkein mikä tahansa keraaminenlaakeri 5 x 11 x 5mm koossa tuohon käy.

98
Kilpi irti ja et toppaa ratsioihin  :grin:


Edit:

Ja en yllytä ketään tekemään näin, turha tulla itkemään jos napsahtaa...

99
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 27.07.10 - klo: 11.33 »
Olisiko vinkkejä miten korjata MMM kun on ollut moottorin liittimen sisällä 6,5mm heikko kontakti ja pilannut kultauksen liittimestä sekä moottorin johdosta(räpsinyt valokaarta). Ja nyt ei enää anna kunnon kontaktia liittimen lävitse, eli kone vain rykii eikä jaksa pyöriä.

Nopari huoltoon Castelle vai kolvaan johdot suoraan piirikortille kiinni?

100
Mikä muumi tuossa CBR:ssä on tankissa :mrgreen:
Empä koskaan mitään muumia tuossa nähnyt. Mutta tuon kissaa kuvastavan tarran liimasin keventämään olemusta.

101
GT-Legacy tuplaturbolla olis kanssa ihan kiva.

 niin olis, sen mallimerkintä on GT-B tehoja vuosimallista riippuen 265-285hv ( euro ja jenkki malleissa), tilaa ja tehoa :grin:
Ja eikös noihin "pienellä" vaivalla uppoa subarun mallistosta kone kun kone.

102
´57 Chevy

103
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 21.07.10 - klo: 20.48 »
No niin nyt tuli kasi auto myytyä pois ja pistettyä tilaukseen tälläinen paketti:
http://www.nitrohouse.com/catalog/product_info.php?cPath=Traxxas&products_id=21738
Vaikutti mielenkiintoiselta paketilta, josko vaikka itsekin tuossa hetkenpäästä pistäisi tilaukseen, paljonkos olivat postit tuolta?

104
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 17.07.10 - klo: 17.28 »
jaksaako tämä combo http://bbthobbies.com/product.php?productid=21092
liikuttaa kyseistä autoa nopeammin kuin vakio sähköt??

Ei tosiaan. Luultavasti vain palaa noparisi. Tuo auto kuitenkin haukkaa kohtuu kovia amppeereja, joten noilla 30-40A nopareilla ei tee mitään tämän laitteen kanssa. Tuo setti voisi kelvata takavetolaitteeseen tai drifteri/turisti käyttöön.
 
Tosin vakio sähköt ja 3S lipo kiinni, niin mihin tuossa edes tarvitsee nopeampaa settiä. Noillakin tehoilla täysin holtiton ajettava, eilen viimeksi kun huippuja hain asfaltilla niin lähti lapasesta(otti ilmaa korin alle ja siitä kerien) ja meinas tulla volteilla puolen metrin korkeuteen jaloille.

Mutta jos tehokkaampaa settiä hakee niin MMM 2650kv combona kiinni ja 4S + hiukan välitystä niin luulisi liikahtavan.

105
Myyty pois...

106
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 14.07.10 - klo: 14.39 »
On melkein pakko hankinta se alumiininen laakeripukki sekä alumiininen soviteholkki laakerille. Ei edes ole ihan hirveän paljoa kalliimmat vs. muoviset vastaavat(hinnat tosin kovemmat alkuperäis traxxas alu osialla, tarvikkeetkin kelpaa yhtälailla). Varsinkin kun sen muovisen soviteholkin kanssa joutuu ostamaan sen akselin mukaan.

107
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 11.07.10 - klo: 10.29 »
Nyt tuli omegasta "liian" matala. :undecided: Pitää nostaa etupäästä ennen ku voi laittaa tunkin sinne eturenkaan taakse. maavaraa on n. 6-8cm pitää varoa hidastetöyssyissä.
Ei tuolla korkeudella kyllä juurikaan tarvi mitään hirveästi varoa, kuhan vaan hiukan katsoo mihin puskee menemään. Kun vaimokin ajelee 8cm korkealla passatilla ilman mitään tuskia.


Serkkupoja retromeininkine Vw Golfi(kivireki) oli puskurista maahan hurjat 1,5cm. Oli jossain vaiheessa GTi lehdessä juttua tuosta ihmetyksestä.
Jotenkin aina kaikki mulkoili kun kuului mukava muovin ja asvalti karahdus. :laugh:
Todettiin siinä sitten vaan kaikkien pällistellessä, että "ei ole kyläläiset ennen matalaa autoa nähneet"
2 Golfeissa onkin etupuskuri todella paljon pohjaa alempana(kun tuskin kyseessä pikkupuskuri malli). Siitä alatukivarsien/etupalkin kohdalta kun pistää tuohon 1,5cm niin alkaa olemaan jo matala.



108
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 11.07.10 - klo: 10.14 »
Mikähän olisi halvin paikka tämän ostamiseksi tällä hetkellä? Saksa, Englanti vai mistä???

109
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 09.07.10 - klo: 16.54 »
Jeps se on paperia. Sisäradalla kun oli kova pito niin noita meni tosi helposti...

Onneksi se korvaava metallinen osa ei mahdottomia maksa.

110
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 08.07.10 - klo: 21.59 »
En ole vielä keksinyt millä sanalla sitä kuvaisi parhaiten, mutta ainakin nuorempi juniori oli tyytyväinen ja kehui että parempaan suuntaan mentiin aimo harppaus.

Hiukan itselläkin käynyt mielessä tuo vaihto ;) Mistä kaupasta nappasit mukaasi tuon honkkarin?

111
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 08.07.10 - klo: 16.24 »
+++ Plussaa Amainille.
2.6 paketti lähti halvimmalla kyydillä ja tänään kilahti postilaatikkoon. Hieno toimintaa kaikinpuolin. Tulen asioimaan jatkossakin...


Samoin 1.7 tilattu paketti halvimmalla postilla ja tänään tuli jo näppeihin.

112
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 08.07.10 - klo: 16.23 »
1.7 tilatut kamat tupsahti eilen laatikkoon.

Lainaus käyttäjältä: Penquin
Taas tuli Liquidilta paketti suoraan kotiovelle kannettuna alle viikossa. En tiedä miksi ovat alkaneet kotiin kantamaan, mutta en valita niin hyvästä palvelusta.

Oliko isokin paketti, kun kotiin asti toivat...

113
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 04.07.10 - klo: 23.23 »
Kuinkas pitkään ajelee täydellä tankillisella 4,6 tai 5,9 savalla? Ja kuinka usein konetta saa olla vaihtamassa uuteen? Tai vaihtamassa koneen sisälle osia(laakereita yms.)?

Edit. ei oo tainnu kellään koskaan hajota... Tai sitten kukaan ei kehtaa tunnustaa.

114
Vapaa keskustelu / Vs: Jalkapallo
« : 04.07.10 - klo: 00.56 »
Ja niin käypi tie Saksan MM voittoon  :grin:

115
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 01.07.10 - klo: 22.20 »
Tuo alumiininen sovitusholkki voisi olla hyvä, pääsisi lämpö akseliinkin päin. Laitatko tietoa osanumerosta ja kaupasta josta saa. Harmi että keskidiffiin ei liene ole saatavilla metallista koteloa, kun ei meinaa olla tuota muovistakaan missään. Täytyy ostaa koko diffi tai sitten täytyy ehkä pysyvästi siirtyä sliperin käyttöön. Ei tuo laakeri nyt niin paha ongelma ole, että sen vuoksi joutuisi muuten tosi hyvän auton hylkäämään.
Tuosta löytyisi.

Katotaan nyt auttaako mitään vai onko yhtä tyhjän kanssa. Toisaalta hankala lähteä merkkiä vaihtamaan SC autoissa, kun on yks ja puoli autoa varaosiksi tuolle yhdelle autolle haalittuna  :grin:

116
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 30.06.10 - klo: 20.23 »
Voimansiirro heikoin paikka taitaa olla juuri tuo slipperin/keskidiffin etummainen laakeri, jonka pesä on moottoripukissa. Se taitaa saada aika helposti p****a sisäänsä ja leikkaa sitten kiinni. Näin oli käynyt itsellänikin, nyt kun tarkemmin sitä äsken tuossa tutkin. Sisäkori tai sit jollain muulla konstilla slipperin säätömutterin aukko tukkoon, kardaanin etupään reikään tiivistystä ja pohjasta ne pari pikku reikää umpeen, lisäksi laakerin tarkistus ja tarvittaessa huolto/vaihto joka ajopäivän jälkeen. Muuten se laakeri leikkaa takuuvarmasti jossain vaiheessa ja sit ketuttaa. Ainakin jos käy kuten itselläni, että varaosia ei ole suoraan omassa hyllyssä...
Minusta tuntuu että tuo laakeri kilahtaa vaikka sitä kuinka yrittäisi suojata kiviltä ja pitää puhtaana. Ja ainakin keskidiffin kotelo on mennyttä samantien, spurri ja mottoripukki menee myös jos ei heti huomaa. Tuntuu että laakerin voisi varmuuden vuoksi vaihtaa noin 10 akullisen ajon jälkeen - varmuuden vuoksi. Tulee halvemmaksi pidemmän päälle.

Toissa päivänä vaihdoin uuden laakerin ja eilen käytiin kaverin kanssa ajamassa pari akullista. Nyt kun otin taas perän irti, oli laakeri lähes jumissa. Pyöri, mutta nykien ja rahisi pahasti. (olikin joko halpis, kun ei ollut "alkuperäisosaa" just käsilllä). Näyttää että laakeri kuumenee aika rajusti. Ainakin tuon vanhan keskidiffin kotelo näyttää lähinnä sulaneelta. Kokeilen seuraavaksi alumiinista moottoripukkia, josko laakeri saisi siirrettyä ainakin hieman lämpöä siihen. Katsotaan kestääkö paremmin.

Löytyy myös alumiinisena sitä laakerin sisempää sovitusholkkiakin. Sen sekä alumiinisen ulkokehän aion omaani pistää. Jos ei niillä auta niin sitten taitanee olla auton siirto muille maille armahille edessä.

117
Terveeksi foorumin väelle.

Nyt iski hirmu himo Driftiautoon ja nyt on alustan valinta vaikeeta...
Budjettiluokassa alle 200 euroa etsin rullaavaa alustaa (sähköt löytyy: speed passion d-manager ja 4000 kv mosa paketti sekä spectrumin radiot ja vastari).

Kysyisin mielipiteitä noiden kahden väliltä (muitakin alusta ehdotuksia otetaan vastaan)

Hong Nor X-10E linkki:http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=154_46_142_143&products_id=1238
Tai
Tamiya TT-01R Type-E Chassis Kit linkki:http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/58450-Tamiya-TT-01R-Type-E-Chassis-Kit-108466

Kiitos jeesistä jo etukäteen:
Sami

Nuo^ kummatkin on kardaani vetoisia, joten ei hihnoja tarvitse olla vaihtamassa jos hiukan likaisemmalle alustalle auton kanssa eksyy. Tamiyassa on spurri ja pinjonikin suojattuna joten ei tarvitse rattaiden puolestakaan varoa. Jos taas ajaa aina puhtaalla alustalla niin käytettyä kisa turistia vain alle. Varmasti paljon parempia ajaa kuin nuo.


118
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 26.05.10 - klo: 21.19 »
Sitä määki ihmettelin mut siin on 1mm pienenpi reikiän väli  :sad:

Tais olla jokunen sivu aikaisemminkin samanlaista ongelmaa jollakin ja taisi jopa olla saman valmistajan konekin kyseessä. Ongelma ratkesi silloin reikiä hiukan isontamalla.

119
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 26.05.10 - klo: 17.11 »
^tuohon osalistaan lisäksi etuperän ulostulo. Se noissa on myös herkkä hajoamaan.

120
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 13.05.10 - klo: 01.48 »
Mikäs teräsvetareiden osa nro on? Ja nuohan eivät taida vakiona PE mallissa olla?

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 12