Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Toke

Sivuja: 1 2 3 [4]
91
Sähköautot / Asso tc3 off-road?!
« : 19.12.02 - klo: 22.13 »
Kun ei Asson poppoo itse saa nelivetokrossaria aikaan niin... kasataan itse :D

92
Sähköautot / Mikä ohjain?
« : 19.12.02 - klo: 22.04 »
Sellaisella perus 27MHz AM radiolla pärjää aivan hyvin myös viritetyssä luokassa. Ei ehkä ihan kärkisijoille yllä mutta kuitenkin. Servon kääntösäteen säädin ja trimmit kaasulle ja servolle on perussäädöt mitä tarvii. Autoihin löytää ohjauslaitteita jostain syystä usein halvemmalla lennokkiliikkeistä.

93
Sähköautot / Sähköauton valinta
« : 17.12.02 - klo: 23.43 »
Hensau: Vaasan seudulta jos olet niin siellä taitaa yleisin auto olla Yokomo. Lisäksi taitaa olla muutama Asso, mutta siitä on jonin aikaa kun kyselin vaasalaisten kalustoa...

94
Sähköautot / Sähköauton valinta
« : 16.12.02 - klo: 15.31 »
Kannattaa etsiä jokin rc-kerho johon liittyy jäseneksi. Kerhosta saa apua ongelmiin joita alussa väistämättä on. Samalla saa käsityksen lajista ja kilpailemisesta, ja siitä millainen auto kannattaa hankkia.

95
Sähköautot / Sähköauton valinta
« : 15.12.02 - klo: 22.17 »
400€ taitaa riittää minkä tahansa aloituspaketin ostamiseen, joten auton voi vapaasti valita. Kyoshon tai Tamiyan autoja ei kuitenkaan oikein olla tarkoitettu kisakäyttöön. Järkevintä on hankkia auto jolla ajetaan lähimmässä kerhossa.

96
Olisikohan fiksua jos kilpailunjärjestäjälle annettaisiin velvollisuudeksi järjestää kilpailijoille mahdollisuus näiden numeroiden ja tekstien teettämiseen. Eli vaikkapa varikolla olisi tietokone, tulostin ja tarrapaperia kilpailijoiden käytössä.
Näin jokaisella olisi varmasti mahdollisuus tarrojen tekemiseen, ja viimehetken korjaukset numeroissa olisi mahdollisia, jos esim. on annettu kahdelle kilpailijalle sama numero.

97
Vapaa keskustelu / lumikelkka
« : 11.12.02 - klo: 22.37 »
Aikaisemmin foorumissa oli juttua ilmatyynyaluksista, mutta on näköjään viestit poistettu. Nehän kulkisi oikein kevyesti ja puuterilumella ajaminen voisi olla aika näyttävän näköistä 8)

98
Tulokset / Korin korkeus
« : 11.12.02 - klo: 22.26 »
AKK-Motorsportin numerossa 5/2002 (siis toiseksi uusimmassa) oli tämä sääntö ja siinä lukee vain että "Touring-luokissa katon minimikorkeus mitataan 10mm:n maavaralla (sijoitetaan 10 mm:n mittapalat auton alustan alle mittauksen ajaksi)." Eli auton minimikorkeus ei kaiketi muutu nykyisestä 115mm:stä. Jostain syystä auto vain on nostettava sentin korkeuteen mittauksen ajaksi.

99
Vapaa keskustelu / pitääkö olla??
« : 05.12.02 - klo: 21.32 »
Luulisi että tasaisessa pohjassa on helpompi asentaa laitteet ja säätää painojakauma, mutta molempia näkee malleissa.
Jos päädyt tasapohjaiseen, niin kertoisitko aikanaan miten pohjan toteutit. Itsekin olen jonkinlaista veneprojektia suunnitellut

100
Sähköautot / Akku talven yli
« : 01.12.02 - klo: 22.09 »
Aivan täysin akkuja ei kannata talveksi unohtaa vaan ladata esim. kerran kuussa ja taas tyhjätä että säilyy kunnossa.

101
Tulokset / Mitä saa palkinnoksi???
« : 26.11.02 - klo: 00.03 »
Palkinnot taidetaan yleensä rahoittaa osallistumismaksuilla, niin palkittavat on yleensä a-finalistit ja muiden finaalien voittajat. Junnuluokissa yleensä palkitaan useampi. Ne rahat ei vaan juuri muuhun kuin pokaaleihin piisaa.
Miksi palkinnon sitten pitäisi olla jotain muuta kuin pokaali? Niin kuin radiohäiriö totesi, mitä arvokkaammat palkinnot sitä huonompi henki varikolla.

102
Tulokset / Mitä saa palkinnoksi???
« : 25.11.02 - klo: 00.10 »
Koska rc-autoilu on amatööriurheilua, niin rahapalkinnot on kielletty. Eikä palkinnon arvo saisi ylittää auton arvoa. Oliko se Xpress joka aikanaan antoi Alfa Romeon viikoksi käyttööb kisan voittajalle :lol:

103
Sähköautot / pieneksi menee
« : 23.11.02 - klo: 19.59 »
Eikös 1:120 mittakaavassa valmisteta junaratojakin. Vois olla hauska pistää rallikisat pystyyn Märklinien sekaan. Missäköhän olisi pienoisjunakerho...

ClodZ: Mistä löysit noi kuvat?

104
Sähköautot / Auton "rauhoittaminen"
« : 23.11.02 - klo: 19.48 »
Aluksi on hyvä varmistaa että kaasun ja ohjauksen säädöt on kohdallaan. Ohjausta rauhoittaa jo se että säätää servon kääntösädettä pienemmäksi. Kevyempi peräpää ei pyri mutkassa rinnalle ja kiihdytyksetkin sujuu rauhallisemmin.

105
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 15.11.02 - klo: 16.14 »
Tietysti olisi hyvä kun moottorin kierrosluku on ainoa ero luokkien välillä, mutta olisi hyvä ratkaista miten ts:n ja tj:n sääntömuutokset vaikuttaisi prostockiin. Harrastusluokka kun on kyseessä, voisi olla tarpeen ainakin kunnollinen siirtymävaihe jos sääntömuutoksia tulee.

106
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 14.11.02 - klo: 22.07 »
Lainaus
Sääntöjen pitää myös olla mahdollisimman yksinkertaiset, ilman poikkeuksia: moottori 17-lankainen, muuten sääntökirjan mukaan.


Sääntökirjan mukaan :?:  :?: Eli nykyisten luokkien pohjaltako? Kumman mukaan?

Millainen moottorin rakenne voisi olla. Onko lankarajoitus ainoa rajoitus, vai pitäisikö rajoittaa laakerointia, ennakkoa tai päädyn kiinnitystä tms. Entä sallitaanko käsinkäämityt ankkurit? Itselläni on käsitys että konekäämityissä koneissa on laatueroja ihan saman merkin saman mallin sisällä.

Sitten on rengassääntö, millaiset rajoitukset siihen tulisi (kai sitä jotenkin rajoitetaan, ettei dremelöintiin palata). Mielestäni olisi hyvä jos sallittaisiin kaikki nykyään sallitut renkaat, eli kaikki CS:sät ja lisäksi ne joita Touring-Rallissa käytetään. Näin niiden jotka aikovat ajaa useampaa luokkaa olisi helppoa osallistua myös ProStockiin.

107
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 08.11.02 - klo: 23.59 »
Samaa mieltä edellisten kanssa, ehkä olisi aika lopettaa tämä yksityyppirengaspelleily. Täysin riittävä sääntö olisi että kumirenkaat, sliksit ja vain tietyn levyiset renkaat olisi sallitut. Lisäksi renkaiden lukumäärä kisoissa rajoitettaisiin kahdeksaan - eli kaksi kierrosta. Näin jokainen voisi itse etsiä itselleen sopivat renkaat ja kansainvälisiä kisoja ajavat voivat ajaa samassa luokassa meidän muiden kanssa.

108
Vapaa keskustelu / RC VHS VIDEOT?!
« : 05.11.02 - klo: 15.00 »
Netissä muistaakseni on videoita joistain vanhoista kisoista. Linkit on kuitenkin kadonneet. :cry:

110
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 01.10.02 - klo: 23.30 »
"yksistään VAU:sta alkaa löytyä näitä tapauksia 6 kpl + Winqqun opetuslapset (siis Winqqu ja seitsemän kääpiötä  ). TapHaap kertoo omasta lähipiiristään Tarspereelta löytyvän saman verran. Nääs. "

Ymmärsinkö oikein, Vantaalla ja Tampereella on yhteensä n.20 kaveria joille nykyinen luokkajako ei sovi?
Olisikohan pappasarjan kehittämisen ongelma se että nämä 20 kuskia on ainoita koko Suomen harrastajaporukassa joille nykyiset luokat ei sovi. Pienten kerhojen on aika hankala järjestää kisoja luokalle johon ei omasta porukasta ole osanottajia.
Ja vielä: miksi VAU ei itse järjestä valtakunnallisia kisoja? Ainoa kerho joka tarjoaa vaihtoehtoja nykyisille luokille voisi järjestää kunnon esittelytilaisuuden susirajan takana asuville. Puskaradion avulla toimiva kerhokisa ei oikein asiaa hoida.

111
Tulokset / AVOIN LUOKKA
« : 19.09.02 - klo: 22.45 »
Ei taitaisi olla kovin järkevää jakaa viriä kahtia jos ainoana erona luokkien välillä olisi lisenssi. Jos vain otettaisiin ralli nykyisten luokkien rinnalle kansalliseksi :?

112
Tulokset / AVOIN LUOKKA
« : 15.09.02 - klo: 22.03 »
reittilä: sekä että. Olen tosin siitä hyvässä tilanteessa että testaamisesta ei erikseen tarvitse maksaa.

Olen vain alkanut miettimään, että kuinka paljon nykyään kaluston laadulla voi korvata ajotaidon puutteita. Ja missä lopputuloksissa kulkee se raja jonka yli ei pääse ajotaidolla ja oikeilla säädöillä

113
Tulokset / AVOIN LUOKKA
« : 14.09.02 - klo: 00.08 »
mustavihannes:
Ajamisen iloa lisää kummasti se että kisoissa voi ajaa leppoisasti kilpaa, ja vielä halvalla. Tuntuu että nykyluokissa ei peränpitäjän roolista pääse eroon kuin paksulla lompakolla.

114
Tulokset / AVOIN LUOKKA
« : 01.09.02 - klo: 14.25 »
En ole visioissani muuttamassa touringia nopeuskilpailusta taloudellisuusajoksi, ajoaika vain on viimeinen asia joka on pysynyt muuttumattomana kehityksessä.

Miten ajoajan lisääminen voisi vaikuttaa:
-Koneiden sorvaustarve vähenisi ja koneiden ikä pidentyisi koska tehon merkitys vähenisi ja nopeuden rinnalle tulisi kestävyys merkittäväksi tekijäksi
-Nopeus vähenisi jonkin verran. Tällöin huonommillakin renkailla pärjäisi kun pitoa tarvittaisiin nykyistä vähemmän.
-Kuljettajan pitäisi osata ajaa nopeasti, tasaisesti ja taloudellisesti (lue: järkevästi :) )
-Ajoaikaa saataisiin kisoissa lisää, mutta uusia eräkierroksia ei tarvitsisi lisätä

Joku viisaampi osaa varmasti sanoa onko nämä muutokset mahdollisia jos ajoaikaa lisätään. Joka tapauksessa pitäisin ajoajan lisäystä tervetulleena uudistuksena

115
Tulokset / AVOIN LUOKKA
« : 30.08.02 - klo: 22.17 »
reittilä: Eikö sen tähden säännöt pitäisi laatia sellaisiksi että näitä kustannuksia nostavia konstaja ei käytetä.

Eikö kehittyneet akut jo mahdollistaisi ajoajan pidentämisen kilpailuerissä.
Mielestäni ajan lisääminen olisi helpoin tapa laskea kustannuksia, koska nykyisin moottoreista puristetaan älyttömiä tehoja irti kestävyyden kustannuksella, kollektoria sorvataan joka ajon jälkeen ja käytetään hiiliä jotka joutuu vaihtamaan jo parin akun jälkeen. Koneetkin menee nopeasti vaihtoon. Virissä näin joutuu melkein toimimaan jo siksi että pääsisi c-finaaliin.
Sitäpaitsi melkein kaikki harrastajat haluaa lisää ajoaikaa kisoissa. Jos ei saada useampia eräkierroksia niin pidennetään nykyisiä.

C-12:sta yksi mielenkiintoinen piirre oli että voittaja ei välttämättä ollut se joka alussa tahkosi nopeimpia kierrosaikoja vaan se joka pystyi pitämään vauhdin tasaisena koko finaalin ajan. Itse kaipaan sitä piirrettä touringiin.

116
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 26.08.02 - klo: 21.57 »
Onko 27:n mahdollisesti huonompi pito ongelma jos kisoissa käytetään pitoainetta? Ennen ainakin pito-ongelmat ratkesi sillä. En ole kovin innostunut eri renkaista kesällä ja talvella, mutta jos sääntö kerran tulee voimaan vasta ensi vuoden toukokuussa, niin sama kai se.

117
Tulokset / Sääntö muutoksista
« : 24.07.02 - klo: 22.07 »
Kalenteria käyttöä voisi parantaa niinkin että kautta jatkettaisiin pidemmäksi. Nyt on touringin viralliset kisat ohi heinäkuun puolivälissä, seuraavat sitten joskus ensi vuonna. Jotenkin tuntuu että kisoihin on vaikeampi osallistua loman aikana. Ei niin etteikö aikaa olisi, mutta ei huvita.

118
Tulokset / Fintrack jälkipelit
« : 15.07.02 - klo: 21.55 »
Harmi kyllä aika ei riittänyt sarjaan osallistumiseen.Ilmeisesti on sarja ollut onnistunut, koska jälkipelejä ei olla käyty :D .
Yksi pitkä miinus on koko sarjaa koskien että kisoja ei pitäisi järjestää peräkkäisinä viikonloppuina.

Sivuja: 1 2 3 [4]