Nostetaas vanha topicci ylös. Eli tarinahan alkaa siitä kun postipoika kiikutti pari päivää sitte Losi DBXL:n. RC Foxilta tilasin, oli tarjouksessa 999€ kuluineen. Ens töikseen diffiöljyt syyniin onko ja miten paljon. Kaikki diffit oli täytetty niin ku pitää. Eteen ja keskelle laitoin 60000 rasvat ja takana annoin olla alkuperäisen 30000. Diffien laitossa tapahtu pieni hazardi, meni etu diffi nurinpäin
, enkä huomannu sitä ku vasta ruuviajolla, eli kun autolla pyrit lähtemään liikkeelle niin etuset pyöri taaksepäin ja takaset eteenpäin (sais muuten aika näppärästi taaksepäin kovaa kulkevan laitteen), mutta onneks on erittäin helppo ottaa diffipaketti kotelostaan ja laittaa takas. Moottoriks tuli hyväksi todettu Zenoah g320rc ja lisäks tilasin pari optioo. Putkeks VRC silence pipe:n, kaasu-/jarruservon aluvarsi (jää tuo ihme linkku systeemi pois), alumiininen kytkikellon kannake ja tilauksessa on myös samasta materiaalista oleva moottoripukki taakse. Servoiks tuli kaasu/jarru Savöxin SW-0241MG ja ohjaus Hitec D845WP. Vastari on roiskevesitiivis Sanwa, kun tuolle vedelle oon vähän arka. Onhan tämä vähän köykäsemmin tehty ku tuo isoveli 5ive. Pohjalevy on sentin kapeampi ja seitsemän senttiä lyhyempi ja onhan vahvuudestaki milli nipistetty. Painoero kalavaalla mitattuna on n.5,5kg DBXL:n hyväks. 5ive paino ajokunnossa 19kg ja DBXL 13,5kg. Mittauksissa autoissa oli samat servot ja vastari. Ohjauksen kuulalaakerit on vaihdettu liukulaakereiks, mutta laakereita ei ole ku kolmea eri sorttia, kun taasen 5ivessä niitä on kuusi. Iskarit on saman paksuiset kuin veljessään, mutta lyhyemmät. 5iven etuset on suunnille yhtä pitkät ku DBXL:n takaset. Vetarit ja niiden tapit on ohuemmat ja samaten diffien ulostulot pienemmät. Pyörän ulommat laakerit ovat yhtä isot, mutta sisempi laakeri on 5ivessä huomattavasti suurempi. Mitkään muut laakerit ei sitten keskenää sovikkaan kuin nuo ulommat pyöränlaakerit. Alatukivarsien tapit on yhtä paksut, mutta jotenki tuntuu että DBXL:n muovi ei oo yhtä joustavaa ku 5iven, saa nähdä miten kestää käyttöä. Ilmanputsari siirtyy koneen etupuolelle kunhan kiinan poika saa semmosen toimitettua, on muuten aika suolesta laittaa tuo kori paikoilleen
...ja ennen kaikkee pelkään tuota laittoo tuolla pakkasessa. Tämän korin kiinnityksen suunnittelija ois pitäny taluttaa muuria vasten ja ampua
.
Ilmottelen tänne kun taas jotain ilmaantuu, niin hyvää kuin pahaakin.