Noniin no niin... aihe lähti hieman käsistä...
Mutta:
Minulla alkoi Asson TC4:n takadiffi luistamaan, eli oli lähes etuvetoinen. Puski mutkissa älyttömästi, eikä kiihtynyt kummoisesti.
TC4:n painojakauma taitaa olla aika keskellä autoa vai? Ideaa jota tuolla pohdintakopissa mietin perustui juuri siihen että takavetoauto jossa on paino enimmäkseen takapyörillä muutetaan etuvetoiseksi muuttamalla vetosuuntaa. Etupyörät jotka nyt siis ovat takapyörät hoitaisi ohjausta. Kiihdytyksissä paino siirtyy taka-akselille ja ohjaus paranee vai?
Onhan se selkeästi ero 1:1 autoissakin että etuveto lähtee puskemaan ja takavedossa perä irtoaa liukkaalla. Ja kun rc-autoilu (krossi siis) enimmäkseen on liukkaalla ajoa juuri sen hauskuuden takia niin olettaa saattaa että etuveto autolla ei samaa iloa saa kun se puskee. Toisaalta eikö 1:1 etuvetoautolla pääse mutkista nopeammalla vauhdilla kuin takavetoisilla?
Tietysti voi miettiä mitä sitten tapahtuukaan kun ajetaan hyppyristä ilmaan ja kaikki paino on etupäässä... Taitaa tulla aikas kovaa nokka edellä maahan.