Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - nyki

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« : 21.10.05 - klo: 15.08 »
Onkos kukaan kuullu tai nähny että Rush Evoon olisi saatu onnistuneesti ujutettua pakki?

2
Polttisautot / Pienitehoinen polttomoottori
« : 09.09.05 - klo: 19.57 »
Juu automobiilina on juuri tuo Rush Evo jossa on T-15 vakiona...

3
Polttisautot / Pienitehoinen polttomoottori
« : 09.09.05 - klo: 15.24 »
Mitäs pientehoisia moottoreita löytyy markkinoilta?
Tällähetkellä on HPI T-15 kone (muistaakseni 1.2 pollee) autossa mutta ajattelin että pienempitehoinenkin olisi riittävä tuohon 2wd autoon...

4
Polttisautot / HPI Nitro Rush Evo
« : 08.09.05 - klo: 20.06 »
Mitens tuo diffi kannattaa säätää? Olen nyt truuttannu sinne suht paksua vaseliinia ja ajossa tahtoo auto mennä peräpää edellä joten minun ymmärtääkseni diffi on nytten sitten liian jäykkä? Eikö? Eli jos haluaa paremman suuntavakauden niin diffin tulee olla löysä vai?

5
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 26.08.05 - klo: 07.58 »
Juupelis juu... Kävin sitten ekaa kertaa yrittämässä rata-ajoa eilen...
Eipä tuo takavetonen HPI Rush Evo oikein tahtonut muiden mukana pysyä.
Kaipa sitä ois pitäny vaa uskoa että 100 eskoo lisää ni ois saanu neliveto
päristelijän jolla ois ollu helpompi päästä ajamisen makuun...

6
Polttisautot / HPI T-15 motin lämmöistä.
« : 16.08.05 - klo: 07.44 »
Mistäs kohtaa tuo lämpötila pitäisi mitata ja missä vaiheessa?

Itte mittasin tulpan vierestä ~80 astetta tyhjäkäynnillä, vähäisen ajon jälkeen ~110 ja kurkku auki huudatuksen jälkeen luokkaa ~130 astetta.

Pakosarjan putki oli huudatuksen jälkeen jo ~150-160 asteen lämmössä eli varmaankin liian kuumana kävi?

Entäs miten se alaneula toimii periaatteessa? Onko se samalla tavalla monikierroksinen säädettävä vai vain puoli kierrosta suuntaan tai toiseen? (eli onko se tyyliin palloventtiili vai ihan neula?)

Tulppana on HPIn R5 eli se on COLD arvoltaan joten sen kylmempää tulppaa ei vissiin saa? Ainakin Hobbylinnassa ehdottivat että laittaisin kuumemman tulpan jotta tyhjäkäynnillä kone kävisi paremmin...

7
Yleinen keskustelu / Etuvetoinen auto?
« : 22.07.05 - klo: 16.08 »
Ok, ok... Täytynee heiluttaa valkoista lippua. Aika tyrmäys tuli idealle mutta synnyttipähän edes jotain keskusteluu...

8
Yleinen keskustelu / Etuvetoinen auto?
« : 22.07.05 - klo: 07.53 »
Noniin no niin... aihe lähti hieman käsistä...

Mutta:

Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Minulla alkoi Asson TC4:n takadiffi luistamaan, eli oli lähes etuvetoinen. Puski mutkissa älyttömästi, eikä kiihtynyt kummoisesti.


TC4:n painojakauma taitaa olla aika keskellä autoa vai? Ideaa jota tuolla pohdintakopissa mietin perustui juuri siihen että takavetoauto jossa on paino enimmäkseen takapyörillä muutetaan etuvetoiseksi muuttamalla vetosuuntaa. Etupyörät jotka nyt siis ovat takapyörät hoitaisi ohjausta. Kiihdytyksissä paino siirtyy taka-akselille ja ohjaus paranee vai?

Onhan se selkeästi ero 1:1 autoissakin että etuveto lähtee puskemaan ja takavedossa perä irtoaa liukkaalla. Ja kun rc-autoilu (krossi siis) enimmäkseen on liukkaalla ajoa juuri sen hauskuuden takia niin olettaa saattaa että etuveto autolla ei samaa iloa saa kun se puskee. Toisaalta eikö 1:1 etuvetoautolla pääse mutkista nopeammalla vauhdilla kuin takavetoisilla?

Tietysti voi miettiä mitä sitten tapahtuukaan kun ajetaan hyppyristä ilmaan ja kaikki paino on etupäässä... Taitaa tulla aikas kovaa nokka edellä maahan.

9
Yleinen keskustelu / Etuvetoinen auto?
« : 21.07.05 - klo: 09.35 »
Tuossa suunnittelu ja pohtimis kopissa istuessani mietin että miksiköhän ei ole kehitetty rc-autoa jossa on etuveto?

Moottori ja paino tulisi tietysti sijoittaa etupäähän mutta takarenkaat voisi kuitenkin hoitaa ohjausta. Täten esim kiihdytyksessä saadaan lisää painoa takarenkaille ja siispä myös parempi pito ohjaukseen.

Sähköautossa tällainen modifikaatio lienee helppo, moottorin napaisuus väärin päin ja ohjaus käänteiseksi. Itselläni on polttis joten en ihan heti keksi miten koneen saisi pyörimään toiseen suuntaan joten itse en ole kokeillut...


Mitäs te muut tuumitte ideasta?

10
Kustannusten minimoimiseksi ajattelin vaihtaa vastaanottimen alkali-paristot akkuun ja tiedustelenkin nyt että onko tuo 4x1.5v eli 6v maksimi jännite minkä vastaanotin kestää?

Liikkeessä kerrottiin että vastaanotin akkuun on laitettu 5 kennoa eli 5x1.2v mikä tekee myös 6v.

11
Polttisautot / Auto on liian nopea
« : 10.07.05 - klo: 17.24 »
Kröhöm... !newbie-alert!

Niin, mihins se sellanen kuristin holkki tulis asettaa ja onko niitä valmiina vai voinko ostaa ihan rautakaupasta metrin putkee kalliiseen hintaan ja sahata siintä se 5mm minkä tartten ja heittää loput metallinkeräyslaatikkoon?

Mikäli ymmärrän oikein niin ilmanottoaukkoon jos laitan sen niin sehän toimii ryypyn lailla (vertaa ruohonleikkurimoottori)? Näin tietty kone käy hitaammin mutta polttoainekulutus on kuitenkin suuri.

Yksi asia mikä helpotti oli että laitoin radion takaisin 70-30 suhteeseen (siis kaasu-jarru-suhde) niin nyt on enemmän säätövaraa tuohon kaasutteluun.

12
Polttisautot / Auto on liian nopea
« : 04.07.05 - klo: 13.01 »
Aloitin sitten tämän harrastuksen HPIn Evo Rush autolla ja kun säädöt on kohdallaan niin auto kulkee kuin hullu. En näin alottelijana saa sitä pysymään kurissa suurissa vauhdeissa. Tietysti voin säätää konetta rikkaammalle jolloin se ei niin lujaa kulje mutta silloin tankki menee tyhjäksi niin nopeasti.


Eli tää nyt varmaan kuullostaa tyhmältä mutta miten saisin auton kulkemaan hitaammin näin aluksi ilman että tankki menee tyhjäksi sen kustannuksella?

Tietysti ei pitäisi laittaa lämät tiskiin jos ei hallitse autoa mutta aja nyt sitten kokoajan kaasu puolillaan kun et kovempaa hallitse.

Eli saako jotenkin väsättyä rajottimen tällaiseen peliin?

Sivuja: [1]