Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mikari

Sivuja: 1 ... 228 229 230 [231]
6901
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 06.07.10 - klo: 17.01 »
Millaiset palkinnot pitää olla että saadaan porukka aktivoitua mukaan 1.8. ?
Ei kippoja vaan kunnon palkinto / palkinnot?

Väljät säännöt joten vielä noin kk aikaa laittaa krossiin katupyörät ja ne peittävä kori.

6902
Tulokset / Vs: YLISTARO 3.-4.7 LS-5 & GT-8 TULOKSET
« : 06.07.10 - klo: 10.25 »
Nyt olisi aika kaikkien GT-autojen omistajien tulla mukaan kisoihin ja aistimaan kisan ja jälkipelin huuman. Tavoitteeksi laitetaan 17 autoa kouvolaan!!!!!

Hyvä jäbät, kuulostaa siltä että hauskaa oli! Mainiota  :cool:

Ennen Kouvolaa on mahdollista kisata GT-autoilla Tattarisuolla 1.8.
http://www.facebook.com/event.php?eid=137569912925350&index=1

Kaikki mukaan! Myös ei-niin-sääntöjen-mukaiset GT autot!!

Ilmot Feissariin tai email/YV, kiitos

6903
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 04.07.10 - klo: 21.00 »
Joo. Ja onko se nyt iso vaiva käyttää sormea neutraalilla?  :wink:

6904
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 03.07.10 - klo: 00.43 »
joo ei, loistava radio

6905
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 02.07.10 - klo: 21.22 »
Route 246 GT2 pohjalevy tarvittavine osineen http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.R246.3501&BildLopNr=01

Ei sinänsä uutta, ST-R geometriaa käytännössä.



6906
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.07.10 - klo: 17.30 »
Joo, toi Antin mainitsema ulosjousto/maavara on kyllä mitä kandee kattoa edellisten lisäksi. Jos on liikaa niin voi tuntua just liian epävarmalta, taas liian vähän niin saattaa lähteä sivuluisuilemaan (?) mutta jälkimmäisestä tuskin on kyse tässä kohtaa.

6907
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.07.10 - klo: 10.49 »
havaintona laittaisin mielummin camberia taakse kuin eteen? jos auto on herkkä spinnaa kun lähdet kiihdyttää ulos mutkasta kokeile vaikka nostaa takapäätä vähän niin saat painonsiirtoa taakse lisää ja siten ehkä myös parempaa pitoa takapäähän suhteessa etupäähän.. kokeilisin myös iskareita takaa enemmän makaavaan asentoon ja etupäästä enemmän pystyyn, näin edessä enemmän "vetopitoa" ja takana enemmän sivuttaispitoa...

tai jos se on muuten epävakaa etkä tahdo löytää sulavaa linjaa niin alustan jäykistäminen, diffit, iskarit, servosaver, vakaimet jne voisi olla yksi ratkaisu? ainakin tiettyyn rajaan asti eli pysyy muuten baanalla ja renkaissa löytyy pitoa..

no enpä tiedä onko näistä apua mutta ainahan voit kokeilla

Tiesittekö että DM1 = Dave Morales 1, OFNAn omistaja

6908
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 02.07.10 - klo: 10.41 »
Saattaapi olla että meidän VE muuntautuu tässä lähiaikoina harjattomaksi 1:8 SC trukiksi.. GT2 pidempi "truggy -size" runko ja siihen VE:n sähköt ja alustakomponentit, GT auton kotitolpat ja etupuskuri sekä pidemmät nivelkardaanit.. päälle Asson SC8 kori

6909
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 01.07.10 - klo: 12.24 »
VE sähköt ovat kestäneet loistavasti. Ollaan paukutettu tossa lähitienoon hiekkatiellä ja tehtiin siihen oikein kunnon hyndäkin, josta ollaan otettu ilmaa ihan kohtuullisesti (luokkaa 5m). Hurjastihan tossa on tehoa ihan "tavis" 2S 25C 4000 mAh lipoillakin (x2). Uudemmilla 50C akuilla olis varmaan jo ihan järjetön peli.

Radallakin Lavangossa toimi hyvin, paitsi kerran kun akun deans liitin oli sen verran löystynyt että aiheutti hyndissä pätkimistä. Kun tuon korjasin niin ei ongelmia enää, heti vaan en pystynyt paikallistamaan vikaa, sen verran salakavala juttu meikäläiselle.

Rediset ohjausservo on luonnollisesti aika kuraa noin painavaan autoon (akut painaa). Vaan kyllä siinä hajos muitakin servoja muilta valmistajilta ja servo saver aika löysällä kuitenkin. Lopulta laitoin Futaban 30kg 6V:lla vääntävän brushless huippumallin jonka jälkeen ei ongelmia (sika kallis, melkein 200e).

Nyt on taas työn alla GT auto tuosta krossarista. Kuten todettua helppo juttu, mutta odottelen paria palikkaa jotta saan vaihteellisen GTe auton nitro GT:n rinnalle. Ihan kaikkia tarvittavia osia kun mulla ei ole kahteen autoon pakissa just tällä hetkellä. Sellaisella kun en ole vielä radalla ajellut mutta ennen elokuuta meinaan kyllä.  :cool:

Mites Jekku?

6910
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 30.06.10 - klo: 08.55 »
Arvaa olisko kiva mutta "no can do" niinku jenkki sanois. Pitäkää oikein hauskaa! Ihan mukavasti kuskeja näkyy olevan.

6911
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 30.06.10 - klo: 08.50 »
Radalla on tullut jonkin verran kysymyksiä vaihteistoon ja välityksiin liittyen joten mainittakoon myös täällä -
oma havaintoni on että tuo vakiovälitys 15/19 pinjonissa ja 46/43 päärattaissa mikä tässä uudessakin askissa IGW008 tulee mukana on juuri passeli Hyvinkään ja Tattiksen radalle, kun ajetaan 3,5/.21 moottorilla.

.28 hyötynee hieman alemmasta/pidemmästä välityksessä, koska vääntää alempaa joten siihen voi harkita yhtä tai kahta hammasta pidempää tai sitten tuota GT2 orkkisvaihteistoa joka tuntuu kestävän .28:ssa hyvin mutta .21 koneiden kanssa tuo 6 hampaan ero 1- ja 2-vaihteen välillä on kyllä altis rikkoutumaan. Tuota vaihdetta käytettäessä pyrkisin lähentämään vaihteiden välityksiä esim. FW06 kytkinkellolla ja esim. Evolvan pinjoneilla 16/20, voisi ehkä auttaa. Mutta edelleen en voi olla mainitsematta tuota IGW008 vaihdetta joka tekee autosta "täydellisen" kuten Evolva -modi viime vuonna, jota ei nyt enää itse tarvitse lähteä tekemään.

Tuo kisalaillinen Novarossi S21P3 vaikuttaa myös erinomaiselta vaihtoehdolta GT autoon. Ei mikään maailman tykein mutta riittävä ja luotettava. Ajoin aluksi Future R/C:n "omalla" 25% nitrolla mutta olen sen jälkeen vaihtanut 16% big bang modeltechnicsiin kun sen saatavuus itselle on parempi enkä ole huomannut eroa missään, paitsi ehkä sen että auto on jonkun verran öljyisempi.. ja kilpa-autot on likaisia kuten Juho totesi taannoin.

Tuo GRP kisarengas on muuten osoittautunut myös hyväksi renkaaksi, joten nykyiset GT8 säännöt ovat omasta puolestani osoittautumassa oikein onnistuneiksi. Eilenkin saatiin mainiota "vääntöä" radalla ja kaikki poistuivat radalta hymyssä suin.

Tollasella ajoin eilen (renkaat GRP eikä nuo mitkä kuvassa)



Jarruista -
hyvät jarrut parantavat merkittävästi kierrosaikoja ja jos ne eivät pelaa niin ajamisesta tulee hataraa. Pidempien stinttien aikana jarrut ja koko vaihdelaatikko kuumenevat uskomattoman paljon ja tunnetusti kuumuus heikentää jarrujen pitoa. Itse olen noiden ACRE jarrupalojen fani, ja mulla on ne yhdessä SP jarrulevyjen kanssa molemmin puolin vaihdelaatikkoa vaikka periaateessa yksikin riittäisi (jäykkä akseli).

Näin jarrut pysyvät toimintakuntoisena pidemmänkin erän. Olen laittanut kuulakärkikynästä jouset levyjen väliin jotta ne palautuvat levystä asiallisesti jarrutuksen jälkeen.

6912
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 30.06.10 - klo: 00.32 »
No kyl maar! MM-nuoret harjoitteli sen minkä harjoitteli ja loppuilta oli miesten  :cool: No mut jos Galleriassa oli myös hyvät kapinat niin et sitten mitään menettänyt, hyvät ajot joka tapauksessa.

6913
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 29.06.10 - klo: 23.32 »
Portissa luki, että RC-rata on auki seuraavan kerran Juhannuksen jälkeen tiistaina.

Oliko tuosta tiistain aikataulusta mitään mieleen jäänyttä mainintaa? Eli että monelta rata olis tuolloin auki? Oma vapaa aikataulu olis about 9-15.

Nimim 100km päästä tuleva

EDIT: Tarkennuksena, kysymys oli paremminkin niin että onko tiistaina ihan se normaali 12 alkaen auki vai oliko siitä jotain muutosta esim kesälomien takia.

Kyllä TomiKoo missas noin about tämän kesän hienoimman päivän baanalla.. so sorry, ens kerralla uudestaan. Tosin ei siellä ilman polttisautoa hauskaa olis ollutkaan.

6914
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 29.06.10 - klo: 21.13 »
Tänään oli NIIN nastaa Tattiksen radalla että oli ihan "pakko" aktivoituia uudelleen uudelle tunnuksella.

Ihan mielettömän siistiä oli ajaa head-to-head useamman GT auton voimin, muistin taas a) miksi R/C on niin siistiä ja b) miksi aikoinaan aloin diggaa GT autoilusta  :cool:

Kiitokset porukoille kivasta päivästä radalla! Vaikka polttistourinki meni päin seiniä niin GT kept going strong  :cheesy:

Lukosta huolimatta http://rc10.fi/index.php?topic=47464.msg0#new yritetään pitää hyvät GT skabat


Sivuja: 1 ... 228 229 230 [231]