Pari kuvaa uudesta tulokkaasta buggy markkinoille. Netistähän löytyy paljon kuvia mutta tässä muutama jotka tuo esille jotain uutta.
Pidän tuosta komposiittisestä radiotelineestä. Vastaava oli Matrix truggyssä ja se helpottaa elämää. Servojen vaihto on nopeaa jopa kisatilanteessa tarvittaessa. Myös koko hoidon irroitus puhdistusta varten ja johdot ovat kuralta piilossa. Kuvassa näkyy kaasuservo irti (kesken vaihdon - lue eteenpäin).
Ohjausservo tuntuu vahvalta. Myös kaasu/jarruservo ihan ok, molemmat Savoxeja, mutta itse olen tottunut laittamaan kumilenkin kaasarin ympärille ettei tule run-away autoa, jos autosta häviää sähköt tai kaasun linkki irtoaa (näkyy alemmassa kuvassa). Silloin tuo halvempi kaasuservo on hankala, koska kumilenkki ei sitä jaksa vetää 0-asentoon. Tästä syystä vaihdoin tilalle pakissa lojuneen Futaban brushlessin jossa vastaavaa ongelmaa ei ole. Tarvittavat servosarvet yms. tulevat auton mukana, kuten myös säätöpaloja ja muuta pientä.
Kuvissa näkyy myös ilmanputsari avattuna. Sisempikin suodatin on tukevasti sisällä kotelossaan kuten päällimmäinenkin. Hyvää työtä. Mukana tulevassa vastariakussa on latausliitin jonka saa esille latausta varten kätevästi, sekin näkyy ylemmässä kuvassa.
Kuten näkyy auto (moottori) on vetostartti -mallia. Auton saa myös hankittua ilman sitä eli moottorissa päätylevy ja käynnistys vain boxilla.
Täkäpäässä on kiitettävä sisään ja ulosjousto. Sisäänjoustoa avittaa sisään/ylöspäin taitettu pohjalevy. Se ei kanttaa kun painaa perää - mainio idea.
E: Unohtui mainita paino. 3430gr AKA:n renkailla. Eli ihan kohtuullinen, aiemmin ajettiin painavammilla. Tämä siis nimh vastarin akulla, josta pystyy keventää joku 50gr helposti vaihtamalla LiFeen.
Takadiffi access avattuna. Kumisuojat näkyvät molemmin puolin ulostuloja. Takana ovat vetoakselit mallia koiranluu, edessä CVD:t.
Yhteenvetona mun mielestä ranskalaiset ovat tehneet hyvä auton etenkin kurakelejä ajatellen. Ei Ranskassakaan aina aurinko paista ja tunnetusti Suomi ei ole California vaikka viime kesät kuumia ovat olleetkin. Joten tällä voisi kuvitella päästelevänsä vähän huonommallakin säällä tai kisoissa kun tilanne vaatii. Turhaa blingiä ei ole joka myös tästä osoituksena. En tiedä onko ns. pro malli tulossa, jossa sitäkin sitten olisi tarjolla halukkaille. No ajaminen radalla kertoo sitten lisää onko todella näin.
Ratista ei ole kuvaa, mutta se on ihan perus väriltään musta ja muovinen 2.4gHz. Säätöjä minimaalisesti, vähemmän kuin Spektrumin E-mallissa esimerkiksi. Kelvannee aluksi mutta kisakäyttöön ehkä kuitenkin parempi setti.
Tässä myös klippi josta voi tsuumailla vähän lisää.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DbgKVvO5lZk[/youtube]