Päävalikko
valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Ender

#181
Lainaus käyttäjältä: sami.salmela - 02.08.20 - klo: 17.53
Oho,hyvin ollaan tietoisia Tykkimäen nyky kunnosta,jos siellä ollaan käyty viimeksi vuonna miekka ja kivi.

http://rc10.fi/index.php?topic=48169.msg837447#msg837447
#182
Lainaus käyttäjältä: Ender - 25.08.14 - klo: 11.18
Ikävää kuulla, että radan käyttömaksut ovat nousseet ja radan hallinnointi on siirtynyt yksityiselle firmalle. Tässähän sinänsä ei välttämättä ole mitään vikaa, jos radasta saatuja tuloja käytettäisiin radan kehittämiseen, mutta nyt ei ollut edes sähköongelmia saatu korjattua. Viime vuonna KyPakin toimesta alkanut radan kunnostaminen on tyssännyt totaalisesti. Tämä on erittäin harmittavaa.

Rata on mielestäni erinomainen, mutta ainakin nämä seikat pitäisi saada kuntoon:

-   Sähköt
-   Kanttarit
-   Letkut
-   Ajajakorokkeen, mekkaustilojen  ja  ajanottokopin kunnostaminen ja maalaaminen.

Toivon kuitenkin, että KyPakilla riittää vielä intoa järjestää Tykkimäen radalla kisoja myös kaudella 2015.

Pitäisiköhän radasta laittaa porukalla palautetta tänne: office@kouvolacircuit.com

Nämä esille tuomani asiat on ilmeisesti jo korjattu. Hirveästi ei ole asiasta kuitenkaan tiedotettu.
#183
Lainaus käyttäjältä: Ender - 01.08.20 - klo: 22.00
Tuosta kerrasta on muuten olemassa myös amatöörimäinen video jonka olemassaolon olinkin jo unohtanut, mutta kun selasin äsken vanhoja kuvia, videokin löytyi. Eli olkaapa hyvä: https://youtu.be/K6Ry7eUZQu4

Tuo olikin huonompi video kuin aluksi huomasin/muistin, mutta olkoon nyt näkyvillä kirjoitusvirheineen...
#184
Lainaus käyttäjältä: sami.salmela - 31.07.20 - klo: 14.56
Tää otti sen verta silmään että miksi et olisi lähtemässä Tykkimäen radalle ajamaan? Onko siinä jotain vikaa sinun mielestä?

Nyt tuli paha. Tykkimäen rataan liittyy paljon hyviä muistoja ja olen aina pitänyt radasta.

Tykkimäellä tuli itse asiassa käytyä ihan noviisina testaamassa miten Kyoshon RTR -buggy menee radalla. Koko RC-osaaminen oli tuolloin ihan nollissa.

Tuosta kerrasta on muuten olemassa myös amatöörimäinen video jonka olemassaolon olinkin jo unohtanut, mutta kun selasin äsken vanhoja kuvia, videokin löytyi. Eli olkaapa hyvä: https://youtu.be/K6Ry7eUZQu4

Elämäni ainoan RC-kisankin olen voittanut juuri tuolla radalla. Erittäin kovassa vesisateessa voitin toistaiseksi viimeisen Suomessa ajetun GT-8 -kisan. Montaa autoa ei tosin radalla ollut, mutta voitto mikä voitto. Voittopokaali on vieläkin mulla työhuoneessa. Rikulla on tuosta jotain videotakin (en löytänyt linkkiä nyt tähän).

En ole Tykkimäellä käynyt vähään aikaan, mutta tietääkseni paikka ei ole tuosta videon ajoista mennyt parempaan suuntaan. Ajanottokoppi taitaa olla vain enemmän homeessa. Ainakin muutama vuosi sitten, kun siellä Ratakasia ajoin oli ohjaajakoroke aika huonossa kunnossa ja sähköjen kanssa aina ongelmia.

Tykkimäen kisoissa sataakin aina, mutta ehkä se on mulle vain positiivinen juttu.

Jos uudistuksia on tullut, ei niistä ainakaan ole kovin aktiivisesti tiedotettu.

Ja jos meillä on nyt käytössä kaksi selkeästi aivan eriluokan paikkaa, mikä järki on mennä Tykkimäelle?

Tattiksella on ensi kesänä tarjota kaikki: Huippu rata, sähköt, ajanotto, kestopidotus ja pääsee helposti treenaamaan vaikka viikolla.

En tiedä onko Hyvinkäällä ajanottoa aina käytettävissä, mutta toivottavasti sekin tulee, jos jo ei ole. Ajanotto on ainakin mulle aika tärkeä juttu.

Tässä syyt miksi en tule ajamaan Tykkimäellä. Muutenkin 2-3 kisaa kesässä on itselle aika sopiva, 4 on jo liikaa.
#185
JQ Products / Vs: JQ Products
01.08.20 - klo: 21.19
Omat JQ ja muutkin M8 -kamat on nyt myyty. Panostus on seuraavat kolme vuotta ratapuolella. Harmitti kyllä luopua autosta. Hyvä auto ja tiimi. Rahat ja aika ei vaan riitä kaikkeen.

JQRacingin seuraaminen ei kyllä lopu tähän ja tulevan Setup guide -kirjan ostan kyllä.
#186
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 31.07.20 - klo: 00.26
Kisakalenteri ja kisapaikat suunnitellaan enenevissä määrin sen perusteella, mitkä seurat/kerhot kisoja ovat halukkaita ja kykeneviä järjestämään. Ei kisapaikkoja valita sen mukaan että "tuolla olisi kiva ajaa", vaan sen mukaan missä ja milloin löytyy tekijät. Sama koskee kisaviikonloppujen pituutta. Esim. M8/M8e:ssa on pitkään

No olisihan se aivan järjetöntä, jos ei TSM-10 kisoja ajettaisi Oulussa, Hyvinkäällä ja Helsingissä. TSS/TSP-10 ei saa kesällä kuitenkaan tarpeeksi osallistujia. Olin yhtenä ehdotuksena pohtinut, että GT-8 voisi olla TSM-10:n sivuluokkana Hyvinkäällä ja Helsingissä, mutta en pidä tätä enää tod. näk.

LS-5, FG Mini ja Ratakasi sitten ainoastaan Hyvinkäällä ja Helsingissä. Itse en ainakaan lähtisi esim. Kouvolaan ajamaan, kun meillä on kaksi noin paljon parempaa rataa. Kyllä niistä pitää ottaa kaikki hyöty irti.

Ja miksei näitä kisoja voida järjestää seurojen yhteistyönä. Esim. KyPak olisi mukana Helsingin ja Hyvinkään kisajärjestelyissä ja saisi oman osuutensa tuotoista.
#187
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
30.07.20 - klo: 16.14
Etsiskellessäni netistä tietoa FG Mineistä, törmäsin tämän kaverin videoihin:

https://www.youtube.com/c/MarkThomasson76/videos

Laadukkaasti tehtyjä, hyvää tietoa FG Mini ja LS-5 kuskeille.
#188
Lainaus käyttäjältä: Screwed - 30.07.20 - klo: 13.23
Sä vedät nyt viivat niin että sähkö on sähkö ja polttis polttis. Ehkä se on sulle niin mutta mulle ratakasi on ratakasi ja tursiti on turisti riippumatta voimanlähteestä. Yhtä hyvin voin kysyä sinulta että eikö olisi kivempi ajaa nitroturistia, koska sehän on polttis?

Mulla on vain ideana saada pari elinvoimaista luokkaa. Mieluiten ajaisin GT-8 -luokkaa, mutta sille ei toistaiseksi ole kysyntää.

Kärjessä en tule missään luokassa ajamaan, mutta jos Ratakasissa on 30 osallistujaa, mulla voi olla erittäin kivaa vääntöä sijoista 20-30.
#189
Lainaus käyttäjältä: Screwed - 30.07.20 - klo: 12.03
Lainaus käyttäjältä: Ender - 30.07.20 - klo: 11.43
Näen asian nyt näin
No mä taasen näen näin: 4 jätkää hankkii patteritakasit niin ajetaan ensi kesänä koesarja nitrojen rinnalla. 2022 kuskeja on sitten jo 10 ja 2023 enemmän kuin nitrokuskeja.

Mutta eikö se olisi kivempi jo ensi kesänä ajaa täysi TSM-10 SM -sarja? Uudet radat antavat tähän oivat puitteet. Ainakin Tattiksella ja Hyvinkäällä radoilla ei vauhtia puutu.

... ja TSM-10 autoja on kaikilla jo valmiina.
#190
Ehkä kisat kannattaa jakaa niin, että bensa-luokat omina viikonloppuina ja Ratakasi ja TSM-10 yhdessä.

Esim. näin:

Oulu (TSM-10)
LA Avoin treenipäivä (TSM-10)
SU Kisa (TSM-10)

Hyvinkää (Ratakasi, TSM-10)
PE Avoin Treenipäivä
LA-SU Kisapäiviä

Helsinki (Ratakasi, TSM-10)
PE Avoin Treenipäivä
LA-SU Kisapäiviä

... ja sitten LS-5 ja FG Mini omina viikonloppuina...
#191
Lainaus käyttäjältä: Screwed - 30.07.20 - klo: 11.35
Syystä että??? Kuka 5 vuotta sitten olisi uskonut että 1/8 patterkrossi on tänä päivän isompi luokka kuin nitro? Ei varmaan monikaan. Ei patteriratakasin suosioon ole sen enempää esteitä kuin krossipuolellakaan joten ennustan että tilanne on aika erilainen 5 vuioden kuluttua.

Näen asian nyt näin: Nitroissa kaikkien kannattaa keskittyä Ratakasiin, Sähköissä TSM-10 ja bensa on vähän hankalampi, kun LS-5 ja Minit ovat molemmat suosittuja.
#192
No niin, Ratakasi näyttää olevan tällä hetkellä eniten kiinnostusta herättävä luokka. Otetaan se esimerkiksi. (Huom! Tämä esimerkki on nyt Nitroista, mutta tämän tiedän paremmin)

Mitäs jos ruvetaan tekemään tätä vähän eri näkökulmasta. Kaikki heittävät ne omat aikaisemmat riippakivensä kaivoon (Minä GT-8:sin).

En ole kaikkea miettinyt loppuun saakka, mutta mielestäni on tärkeää nyt vähän heitellä ideoita ilmaan, miten Ratapuoli saadaan nyt nopeasti kasvuun.

Ruvetaan yhdessä panostamaan Suomessa juuri Ratakasi-luokkaan ja ruvetaan harrastajina olemaan paljon aktiivisempia suoraan valmistajiin joko Suomen maahantuojan kautta muttei miksei suoraankin.

Tehdään oikein kunnolla Mugen Finland Team, Shepherd Finland, Xray Finland, Infinity Finland, Serpent Finland... Tiimit olisivat periaatteessa yksityisiä, mutta en näkisi isoa ongelmaa, jos tiimin takana olisi yrityskin. Aika nopeasti selviäisi mitkä merkit/yritykset olisivat tässä oikeasti mukana. Joku 3-5 tiimiä voisi olla hyvä.

Tiimillä olisi "Team Manager" joka oikeasti promoaisi omaa tiimiänsä ja pitäisi asiat järjestyksessä. Tämä "Team Manager" olisi pakollinen edellytys Ratakasi -sarjaan osallistumiseen. Nykyisin kaikki tapahtuu jotenkin piilossa, avoimuus olisi kova juttu.

Harrastajan kannalta ideaali tilanne, olisi jos Tiimit sitten vähän kilpailisivat siitä millä tiimillä on parhaat edut. Minimitaso pitäisi olla ainakin: Varaosia, Yhteinen teltta, Säätöapua, mekkariapua, yhteisiä track-day -tapahtumia yms...

Selvää on tietenkin, että ne joilla on jo Ratakasi -auto pääosin pysyvät nykyisissä merkeissä, mutta mitäs jos tähdätään siihen, että kaudella 2021 meillä on 30 osallistujaa Ratakasi -sarjassa. Tuosta tulisi jo kuitenkin jonkilanlainen markkina autovalmistajille.

Moottorin suhteen haluaisin olla vielä radikaalimpi, mutta tämän totetumiseen en usko. Yksityyppimoottori jossain 200-300 Euron hintaluokassa. Tämä tekisi luokasta varmasti huokuttelevamman.

Suomeen kisoja vain 2, mutta osallistuttaisin tiimien kautta yhteen kilpailuun esim. Ruotsissa tai miksei vaikka Italiassa.

Tätä kautta hommasta tulisi vähän sosiaalisempaa ja parempi yhteishenki. Luokkaa harkitsevien olisi paljon helpompi hypätä mukaan.
#193
Lainaus käyttäjältä: Screwed - 29.07.20 - klo: 23.02
Enderin aloitus facessa oli mielstäni aika rasisstinen kun kysyttiin vain polttisluokkien kiinnostusta. Koska pointti kai oli se että nyt on etelä-suomeen tullut 2 uutta rataa ja juoni oli saada niille käyttäjiä. Mikään ei estä ajamasta ks. radoilla sähkömoottorilla. Päinvastoin. Mä äänestän täälläkin patteriratakasin puolesta koska:

Myönnetään... mutta tuossa kyselyssä haluan nimenomaan tietoa siitä miten tuo polttispuolen kiinnostus jakautuu. Sähkö vai polttis on sitten aivan toinen vääntö.

Itse näen, että sähköpuolella TSM-10 -luokalla on nyt aivan huippuedellytykset saada hyvä SM -kesäsarja aikaiseksi. Kolme kisaa: Helsinki, Oulu ja Hyvinkää

Patteriratakasia en nyt ottaisi mukaan sekoittamaan pakkaa lisää. Mutta kyllähän se upeesti viime kesänä sulla meni, tätä ei käy kieltäminen.

Nitrojen mekkariongelma on todellinen ja tähän pitäisi keksiä jotain helpotuksia. Vähän tätä jo ideoin aikaisemmin GT-8 -keskusteluissa.

Haluaisin myös muuttaa aika radikaalisti itse kisatapahtumaa, mutta tämä on vielä mietinnässä.
#194
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
29.07.20 - klo: 23.16
Lainaus käyttäjältä: Ender - 28.07.20 - klo: 16.50
https://www.amainhobbies.com/kyosho-shoe-type-gt-2speed-transmission-set-kyoigw008b/p763912

Tänään tuli varastoon ja äsken laitoin tilaukseen. Normaalisti tullut kahdessa viikossa, mutta Koronan takia voi nyt tulla vähän hitaammin.
#195
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 29.07.20 - klo: 12.40
Lainaus käyttäjältä: zak69 - 28.07.20 - klo: 18.22
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 28.07.20 - klo: 17.15
Miten me ollaan voitu harrastaa -80 luvulla kuin tietoa ei löytynyt mistään😂😂
Jerzi

Jälleen kerran kommenttisi arvo keskusteluun about nolla........tosin kukaan ei tainnut yllättyä.
Noh olisit vastanut minun kommenttiin.
Tämän päivän ihmiset ovat kylläkin niin laiskoja että eivät itse jaksa olla aktiivisia.
Ei muuta kuin radan viereen katsomaan ja varikolle kyselemään.
Näin aikoinaan on tehty.
Jerzi

Jerzille taas iso kiitos yleisestä RC-tietouden jakamisesta Facebook -ja YouTube -videoiden osalta.
#196
Taas lähtee vähän sivuraiteille, no pysyyhän ainakin ketju aktiivisena.

Kyllä siellä radalla kannattaa käydä katsomassa minkälaista touhu on. Ongelma tässä on se, ettei siellä ole kovinkaan aktiivista toimintaa. Teemun tekniikkapäivä oli hyvä poikkeus tästä. Kisojakin voi käydä katsomassa, mutta silloin kaikilla on yleensä kiire ja eri liikkeidenkin edustus on aika pientä ja hekin osallistuvat itse kisoihin.

Tämä sama ongelma on kaikissa RC-kisoissa Suomessa, RC:stä ei "ulkopuolinen" saa kovinkaan hyvää kuvaa niissä vierailemalla – Ennemmin tulee kuva aika sisäänpäin lämpiävästä piiristä. Tämä on karu fakta.

JQ Racing sai tätä uudistettua Jenkeissä ja nyt siellä on kisoissa selkeästi parempi "tiimien" edustus. Valitettavasti tämä ei ole toteutunut Suomessa. Syynä tietenkin pienempi harrastajamäärä.

Mutta ehkä tätä voisi jotenkin modifioiden tuoda Suomeen.

Eli kyllä valitettavasti meille jää vain netti: Tämä kuihtuva RC10-foorumi, paljon sekalaisia Facebook -sivuja, YouTube -kanavat ja Podcastit.

Oma aktiivinen RC-harrastus (GT-8) lähti kyllä käyntiin RC10 ja RCTech -foorumien pohjalta. Kouvolan GT-8 -kisan taisin käydä katsomassa ja siinä seurasin, kun Hoke dremelöi autoa ja taisi dominoida kisaa aika selkeästi vaikka autossa oli jotain häikkää (muistaakseni vaihteessa).
#197
Lainaus käyttäjältä: nitropaimen - 29.07.20 - klo: 10.27
lähinnä supportti ja hinnoittelukysymys, sekä Mugenin (ja Capricornin) sekä Shepherdin maahantuojan/supportin mukanaolo on enemmän "rakkautta lajiin" kuin pelkkä bisnes...

Jep. Tämä "rakkautta lajiin" on aika iso juttu tässä. Ei tästä ratapuolesta mitään kannattavaa bisnestä saa. Ilman Teemun ja sinun panostusta ei Suomessa olisi nykyistä Ratakasia olemassa.

FG Minit ovat myös kasvattaneet suosiota parin aktiivin myötä.
#198
Lainaus käyttäjältä: nitropaimen - 29.07.20 - klo: 10.27
Sitten  GT8... Totean vain että viime aikoina keskustelu on jauhanut paikallaan. Enderin listalla, jos kaikki luokkaa miettivät tulisivat todellisuudessa kisaamaan, olisi se sekä suurin että edullisin polttis rataluokka..

Samaa mieltä.

Ratakasi ja GT-8 olisi kova yhdistelmä. Yksi ongelma on siinä, että tällä hetkellä parhaat GT-8 autot ovat paremmuusjärjestyksessä Serpent, Xray ja IGT8.

Future-RC panostaa Ratakasiin, Mugenin GT-8 autoa ei kehitetä. EuroRC ei ole kovin aktiivinen Nitroissa. Hobbyfactorylla Serpentin edustus, mutta panostus on nollissa.
#199
Lainaus käyttäjältä: zak69 - 29.07.20 - klo: 10.48
Joo ei kenenkään tarvitse mainostaa eikä tässä yhteyshenkilöitä tarvita, vaan kuskit jotka ajavat kertovat suoraan mitkä ovat kokonaiskustannukset sille hyvälle autolle...ei se kai mitään salaista tietoa pitäisi olla  :azn:

Jos hankitaan kilpailukykyinen kalusto uutena, niin puhutaan varmaan tämmöisistä summista:

(Auto kitti, Moottori, Servot, Akku)

LS-5 (Tästä luokasta mulla on vähiten hintatietoja)
4000+ EUR

FG Mini
2000+ EUR

Ratakasi
1000-1250 EUR

GT-8
1000-1250 EUR

Jos autolla ei ole kisasupporttia, halvinta ja helpointa on hankkia heti kaksi kittiä. Tämän olen huomannut Nitro -puolella. Yhdellä moottorilla pärjää hyvin eka kaudella. Toiseksi kaudeksi uusi moottori. Kahdesta moottorista on se etu sitten kisoissa/treeneissä, että sulla on kaksi valmista moottoria kytkimineen kasattuna. Sama on vaihteiston kanssa, helpottaa paljon, jos on valmis toimiva vaihteisto valmiina.

Kustannuspuolella FG Minien etu on halpa ja yksinkertainen moottori. LS-5:n osalta viritetyt maksavat paljon. Tarvitsetko viritetyn moottorin? – No et varmaan, mutta...

Käytetyn bensa-auton saa paremmin myytyä. Nitrot eivät oikein mene kaupaksi. Toisaalta hankintahinta bensoilla korkeampi.

#200
Ratakasi on kerännyt tällä hetkellä eniten kiinnostusta - Käykäähän äänestämässä.

#201
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 28.07.20 - klo: 22.10
Pitäisin sähköturistia edelleen helpoimpana tapana tulla mukaan ratakisailuun, myös kesällä. Kalustoa saa hyvinkin edullisesti ja nyt alkaa ratoja olemaan tarjolla joka puolella, kun etelässä peruskorjattiin kaksi rataa ja Ouluun saatiin uusi rata.

TSM-10 noilla kolmella radalla tulee varmasti saamaan suosiota ja tulen varmasti itsekkin sitä ajamaan en ehkä kisoissa, mutta omaksi huviksi ja treeniksi. Tähän luokkaan kannattaa kyllä panostaa.

Mutta kyllä bensa/nitro on kuitenkin se kesäkauden juttu. Sama se on krossissa, kyllä se M8 finaali on ihan eri juttu kuin sähköjen finaalit.
#202
Tässä omia pohdintoja eri vaihtoehdoista:

LS-5
Bensaluokkien kuninkuusluokka. Uuden kaluston hankintahinta on kuitenkin aikamoinen ja luokka ollut aika alamaissa viime aikoina. Tästä on taas seurannut ettei vähän käytettyjä uudehkoja kohtuuhintaisia autoja ole saatavilla. En näe sellaista tapahtuvaksi, että yhtäkkiä tulee esim. 10 uutta kuskia kisoihin.

Jonkinlainen LS-5 Spec -luokka voisi olla houkuttelevampi. Vaikka itsellä tulee tietenkin ajotaidot rajoittavaksi tekijäksi, on tässä luokassa sellainen fiilis, että vanhalla käytetyllä autolla olisi vähän Williams -fiilis Mersun rinnalla.

Jos ei olisi rahasta kiinni, tämä luokka olisi ehkä oma valintani.

FG Mini
Tässä on ongelmana se ettei autoa ole alun perin suunniteltu kisa-autoksi. Jos hankit uuden auton, kokonaishinta on käytännössä yli 2000EUR. Käytettyjä ei myöskään ole tarpeeksi saatavilla. Luokan on vaikea kasvaa nykyisestä. Säännöissä olisi alun perin pitänyt rajata auton optio-osia. Toisaalta ilman optio-osia, auto ei pysyisi kasassa. Uusien ratojen kasvava pito tulee varmasti aiheuttamaan lisäongelmia.

Varaosapalvelu on parantunut Suomalaisen maahantuojan myötä. Tämä on hyvä juttu. Luokalla on mielestäni myös aktiivisin porukka promoamaan ja jakamaan tietoa. Tästä iso plussa.

Tämä luokka on edelleen harkinnassa.

FG Challenge Line
Tätä suunnitellaan bensa-autojen entry-luokaksi. Voi toimia uusille harrastajille, mutta jo kokeneemmille voi olla liian heppoinen. Uudet rataprofiilit saavat mielestäni myöskin halumaan lisätehoa ja ajettavuutta. No ei tyrmätä tätä ennen kuin olen semmoisen radalla nähnyt.

TP-10
Luokka on kuollut. En näe suosion nousevan seuraavan kolmen vuoden aikana.

Ratakasi
Nitrojen kuninkuusluokka. Tästä pidän paljon, mutta Ratakasin yksi ongelma on se, että niillä on erittäin vaikea kisata johtuen isosta downforcesta ja kovista nopeuksista, erot nousevat helposti isoiksi. Ainut ajamani luokka missä pidän enemmän alkueristä kuin itse kisasta. Autot ovat laadukkaita ja heti valmiita kisaan. Viriosia ei tarvita. Moottoreiden hinnat ovat kyllä viime aikoina nousseet, mutta käsittääkseni Suomessa pärjää vielä halvemmilla moottoreilla. Huipputasolla moottori taitaa ratkaista aika paljon.

Ainakin Mugen (ja ehkä Capricorn) ja Shepherd autoille saatavana varaosia kisoissa. Olisi kiva saada vielä kunnollinen Xray ja Serpent supportti.

Uudet radat kallistuksineen tukevat tätä luokkaa.

GT-8
Omiin rahavaroihin ja ajotaitoihin se paras luokka. Autot kehittyneet hurjasti sitten GT-8:n Suomen kulta aikojen. Sopii hyvin niille joille taidot eivät ihan riitä Ratakasiin. Säätöjenkään ei pidä olla ihan niin vimosen päälle, auto antaa anteeksi.
#203
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
28.07.20 - klo: 16.50
Kellään myydä _uutta_ IGW008B -vaihteistoa?

Suomi -hinnat aivan käsittämättömät ja ulkomaillakin saatavuus aika huono.

https://www.amainhobbies.com/kyosho-shoe-type-gt-2speed-transmission-set-kyoigw008b/p763912
#204
Tämä oli hyvä tilaisuus ja mukavasti oli porukkaakin paikalla. Kiitokset Teemulle hyvistä vinkeistä.

#205
Olisi hyvä, jos keskustelu nyt vähän aktivoituisi täällä fooruminkin puolella.

Kaikille olisi hyödyllistä, jos rataluokkien tulevaisuutta pohdittaisiin täällä avoimesti ja heitettäisiin uusia ideoita kaikkien pohdittavaksi.

Esim. te kaikki jotka mietitte ratakaluston hankintaa tai kisoihin osallistumista mikä on saanut teidät pysymään poissa radoilta?

Ensi kesänä meillä on kaksi maailmanluokan rataa käytössä. Enää syy ei voi olla olosuhteissa.

Oma pohdinta on ollut viime aikoina aika perustavanlaatuista bensa vai nitro... Nyt taidan olla kallistumassa Nitron suuntaan, mutta katellaan.

Päätöksiin vaikuttaa vähän miten Suomalaiset RC-liikkeet lähtevät tukemaan rataluokkia. Ratoja ja seuroja onkin tuettu ja tämä on erittäin hyvä juttu. Mutta kyllä nyt pitäisi aktivoida suoraan myös potentiaalisia asiakkaita erilaisten aggressiivisesti hinnoiteltujen autopakettien myötä. Helpointa olisi nyt houkutella sitä suurta joukkoa passiivisia harrastajia jotka ovat pitäneet viime vuodet taukoa syystä tai toisesta.

Jos nyt ei hyödynnetä parantuneita olosuhteita, on meillä parin vuoden päästä kaksi näivettyvää ja rapistuvaa rataa.
#206
Laitoin ilmoittautumisen... vähän myöhässä tosin.
#207
Aika sateiselta näyttää. Järjestetäänko tilaisuus sateesta huolimatta?
#208
Lainaus käyttäjältä: Artsu - 01.07.20 - klo: 10.31
Olisiko mahdollista saada Rc- autoilu -- Suomi sanakirja johonkin?
Olen jo vanha äijä ja en näköjään tunne sanoja/slangia mitä täällä paljon käytetään. Helpottaisi palon jos tietäisi mistä palstoilla puhutaan.
Täältä sai ennen hyvin tietoa: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/

Sivut ovat näköjään kadonneet bitti-avaruuteen... Harmi.
#209
Huippu juttu, että tämmöisiä järjestetään. Tämä on hyvä keino saada uusia harrastajia ja aktivoida vanhoja.

Taidankin aloittaa oman kesäkauden tästä tilaisuudesta.
#210
Lainaus käyttäjältä: mikari - 17.06.20 - klo: 10.15
iso savirata 1:8 kilpakrosseille. simply!

Juuri näin.

... ja toiselle puolelle (sama koroke) sitten teknisempi rata turffista jossa voi ajella 1:10 -autoilla, mutta soveltuu välttävästi myös 1:8 autoille (1:10 etusijalla).