Kirjoittaja Aihe: Sähkölaitteiden/auton/osien paino.  (Luettu 2324 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sähkölaitteiden/auton/osien paino.
« : 01.01.05 - klo: 17.17 »
Mitäpä teilla (siis kisakuskeilla) painaa esim. sähkölaitteet?

Itse tässä punnitsen juuri ja laitan kohta täydellisen listan kaikkien sähkölaitteden painosta.

Teppohan oli punninnut näitä osia?!? Mistä ruvetaan keventää ja mitä?
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sähkölaitteiden/auton/osien paino.
« Vastaus #1 : 01.01.05 - klo: 17.29 »
Vastaanotin: Hitec Dual Conversion 40mhz FM 24gr
Nopeudensäädin: LRP Pro Sport johtojen kanssa 52gr
Servo: KO 2143 53gr
Moottorihan nyt aina vaihtelee +-20gr. Orion V2 Touring 12*2 180gr

Auto noilla ylläolevilla sähköillä: 1558gr. <- siis ilman koria.

Autonahan Yokomon SD CGM
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sähkölaitteiden/auton/osien paino.
« Vastaus #2 : 12.01.05 - klo: 18.54 »
Elikkäs, pientä viilausta on tehty. Painoakin on varmasti lähtenyt pois, mutta en vielä tiedä paljonko.

Vakiorungosta tiedätte varmaan mille se näyttää, nyt olisi tavoitteena dremelöidä tuo muoviamme tällaiseksi:


Viilausta on tehty nyt diffibokseihin ja takalaakeripesiin.
Iskaritorneihin en uskalla koskea vielä, ennen kuin joku muu on niitä viilaullut ja todennut että toimii.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa ossi v

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/marvirt/index.html
Sähkölaitteiden/auton/osien paino.
« Vastaus #3 : 12.01.05 - klo: 19.47 »
Miksi autoja täytyy keventää? Mielestäni paino tekee lisää pitoa.
Tietysti auto ei saa painaa liikaa kaan. Mutta mikä on kevennyksen idea?

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sähkölaitteiden/auton/osien paino.
« Vastaus #4 : 12.01.05 - klo: 19.55 »
Mikä on keventämisen idea? = saada kaikki paino (lyijynä) mahdollisimman keskelle autoa sekä pituus että leveys suunnassa.
Mitä vähemmän on massaa->parempi kiihtyvyys, parempi mutkakiihtyvyys, parempi hidastuvuus yms.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Sähkölaitteiden/auton/osien paino.
« Vastaus #5 : 12.01.05 - klo: 19.56 »
Lainaus käyttäjältä: "ossi v"
Miksi autoja täytyy keventää? Mielestäni paino tekee lisää pitoa.
Tietysti auto ei saa painaa liikaa kaan. Mutta mikä on kevennyksen idea?


Touring autoissa keveys on tärkeää. Lisä pito hankitaan renkailla sekä down-forcella (down-force= alaspäin painava voima, sitä liisäävät esim spoilerit) :wink:

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sähkölaitteiden/auton/osien paino.
« Vastaus #6 : 12.01.05 - klo: 20.02 »
OT: Etkö markus äsken toisessa topicissa sanonut että et tajua touringeista mitään? Ymmärsinkö oikein?  :)

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sähkölaitteiden/auton/osien paino.
« Vastaus #7 : 12.01.05 - klo: 20.03 »
Niin, ja nyt kevennyksen jälkeen auto painaa 1594gr.

Vielä pitäis puristaa 100 grammaa pois. Se saadaan tosin lähtemään alumiinisilla kardaanin ulostuloilla, hiilari kardaanilla, titaaniruuvisetillä, hiilikuitubokseilla ja kevennetyllä alustalla.

Projekti on aika kallish, mutta eiköhän se ole hintansa arvoinen panostus.

btw, massa on voimaa. Olin Lohjalla ainut a-finalisti joka pääsi lähtösumasta kaatumatta taikka lentämättä pois linjalta.
Joku oli edessä, niin kylmän rauhallisesti "läpi vaan, ei se satu" -meiningillä. Se toimi.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sähkölaitteiden/auton/osien paino.
« Vastaus #8 : 12.01.05 - klo: 20.04 »
Niin, ja toi eka punnitus oli ilman koria. Siihen siis lisää 120gr...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkölaitteiden/auton/osien paino.
« Vastaus #9 : 12.01.05 - klo: 20.06 »
olettekos muuten punninnut omia akkujanne? Olen meinaa huomannut et eri akuissa on aika isot heitot.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Sähkölaitteiden/auton/osien paino.
« Vastaus #10 : 12.01.05 - klo: 20.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
btw, massa on voimaa. Olin Lohjalla ainut a-finalisti joka pääsi lähtösumasta kaatumatta taikka lentämättä pois linjalta.
Joku oli edessä, niin kylmän rauhallisesti "läpi vaan, ei se satu" -meiningillä. Se toimi.


Ei ole kovin herrasmiesmäistä, toisilta saattaa oikeesti hajota kalliita osia ja voin kertoa, että se harmittaa kun toinen runttaa kesken finaalin  auton keskeytyskuntoon.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkölaitteiden/auton/osien paino.
« Vastaus #11 : 12.01.05 - klo: 20.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Stilo"
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
btw, massa on voimaa. Olin Lohjalla ainut a-finalisti joka pääsi lähtösumasta kaatumatta taikka lentämättä pois linjalta.
Joku oli edessä, niin kylmän rauhallisesti "läpi vaan, ei se satu" -meiningillä. Se toimi.


Ei ole kovin herrasmiesmäistä, toisilta saattaa oikeesti hajota kalliita osia ja voin kertoa, että se harmittaa kun toinen runttaa kesken finaalin  auton keskeytyskuntoon.


todellakin, ja varsinkin jos se tapahtuu heti lähdössä. Nimimerkillä: kokemusta on.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sähkölaitteiden/auton/osien paino.
« Vastaus #12 : 12.01.05 - klo: 20.25 »
Yksinkertaisesti siinä alussa ei ole tilaa väistää. Varsinkaan Lohjan pienellä radalla.

Onneksi keneltäkään ei hajonnut mitään.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkölaitteiden/auton/osien paino.
« Vastaus #13 : 12.01.05 - klo: 22.07 »
Sen takia kun akut painaa eri verran mun auto hylättiin kerran alipainoisuuden takia. Ja alipainoa oli vain 30g :mrgreen:  Mut mun auto painaa 1550 g nyt.