Kirjoittaja Aihe: elektroninen nopeudensäädin  (Luettu 13643 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« : 30.03.05 - klo: 16.55 »
Pitääkö elektroninen nopeudensäädin ohjelmoida aina ennen ajoa uudestaan :?:
joo o

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #1 : 30.03.05 - klo: 16.56 »
Kyllä asetukset pysyvät tallessa vaikka akun irroittaakin. Eli ei tarvitse ohjelmoida uudestaan joka kerta kun alkaa ajamaan.

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #2 : 30.03.05 - klo: 17.17 »
Riippuu mallista. Useimmissa asetukset pysyvät kyllä kohdillaan, mutta esimerkiksi gm:n v3r:ssä joutuu joka kerran ohjelmoimaan uusiksi

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #3 : 30.03.05 - klo: 17.25 »
Lainaus käyttäjältä: "GolluB"
Riippuu mallista. Useimmissa asetukset pysyvät kyllä kohdillaan, mutta esimerkiksi gm:n v3r:ssä joutuu joka kerran ohjelmoimaan uusiksi

Aika uskomattomalta kyllä kuulostaa.... :roll:
Mutta kai se sitten pitää vaan uskoa...

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #4 : 30.03.05 - klo: 17.36 »
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Lainaus käyttäjältä: "GolluB"
Riippuu mallista. Useimmissa asetukset pysyvät kyllä kohdillaan, mutta esimerkiksi gm:n v3r:ssä joutuu joka kerran ohjelmoimaan uusiksi

Aika uskomattomalta kyllä kuulostaa.... :roll:
Mutta kai se sitten pitää vaan uskoa...

Kyllä se minuakin harmitti kun moisen omistin, mutta näin se vain toimi.

Poissa Paraislainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #5 : 30.03.05 - klo: 17.45 »
Kun kerran nopareista puhutte, niin voisin laittaa tän jutun tänne. Eli mitä ampeereja tollanen kyoshon mekaaninen nopari kestää? Ku mulla ei oo vielä elektronista noparii, ja haluisin kokeilla mun 16t LRP mottia. uskaltaako kokeilla? :?
Ei näin...

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #6 : 30.03.05 - klo: 17.51 »
kyllä mun mekaaninen nopari kesti ainankin joskus 90-luvun puolivälissä 17-kiekkaista ihan hyvin. Ja kaverilla samanlainen 15-kiekkasta.  Joten kai sitä voi kokeilla, menetys ei ainankaan ole suuri jos hajoaa.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #7 : 30.03.05 - klo: 18.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Paraislainen"
Kun kerran nopareista puhutte, niin voisin laittaa tän jutun tänne. Eli mitä ampeereja tollanen kyoshon mekaaninen nopari kestää? Ku mulla ei oo vielä elektronista noparii, ja haluisin kokeilla mun 16t LRP mottia. uskaltaako kokeilla? :?


Kyoshon mallistosta löytyy tietääkseni useampaa eri noparia, siis myös autopuolelta. Että mitäkän niistä meinaat?
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Paraislainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #8 : 30.03.05 - klo: 20.05 »
Tietääkseni tää on "Heavy Duty mk2 rotary style"
Ei näin...

Poissa japa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #9 : 30.03.05 - klo: 20.43 »
GM V12 XC noparia ei ainakaan tarvi ohjelmoida joka kerta.
Team Associated TC3FT/GM/Nosram/Corally/Peak/Mugen

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #10 : 30.03.05 - klo: 20.52 »
Lainaus käyttäjältä: "japa"
GM V12 XC noparia ei ainakaan tarvi ohjelmoida joka kerta.

Ei tarvitse monia muitakaan GM:n nopareista....
En sitten tiedä, että onko tuo V3R ainoa, vai onko niitä muitakin jotka tarvii aina ohjelmoida uudelleen laitettaessa virrat päälle...?

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #11 : 30.03.05 - klo: 22.48 »
Jotenkin "haiskahtaa" siltä, että ohjelmointi on jäänyt joka kerta ns. "lukitsematta"..........
.....tai sitten on jotain vikaa noparissa........ei se noin voi olla, että joka kerta uudestaan......
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #12 : 30.03.05 - klo: 23.04 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Jotenkin "haiskahtaa" siltä, että ohjelmointi on jäänyt joka kerta ns. "lukitsematta"..........
.....tai sitten on jotain vikaa noparissa........ei se noin voi olla, että joka kerta uudestaan......


v3:ssa ei ole minkäänlaista nappia tms. siksi sen joutuu konffimaan jokakerta uusiksi.

toki sen voi olla säätämättäkin, koska nopari säätää itse itsensä ajon aikana radiolta tulevan maksimi-ja minimisignaalin mukaan, mutta lähettimen on oltava neutraali-asennossa kun virrat kytkee päälle.
Jokatapauksesa, jos haluaa noparin toimivan oikein jo heti ensi metreillä, on kalibrointi suoritettava.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #13 : 30.03.05 - klo: 23.19 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Jotenkin "haiskahtaa" siltä, että ohjelmointi on jäänyt joka kerta ns. "lukitsematta"..........
.....tai sitten on jotain vikaa noparissa........ei se noin voi olla, että joka kerta uudestaan......

Tai sitten se on samantyylinen kuin mun vanha GM Apollo IV, joutu säätämään kolme kertaa akun aikanakin  :roll:

Aikaisempi omistaja oli huollattanut sen, ite huollatin kerran ja sen jälkeen kun se rupes tota tekemään päätin ettei GM:ää enää koskaan ikinä. Ajoaikakin lisääntyi minuutilla kun LRPhen siirtyi. Nyttemmin GM:n säätimet lienevät toimivia laitteita mutta tosta jäi paha maku.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #14 : 31.03.05 - klo: 08.08 »
Lainaus käyttäjältä: "GolluB"
v3:ssa ei ole minkäänlaista nappia tms. siksi sen joutuu konffimaan jokakerta uusiksi.


En katsoisi, että kyseinen nopeudensäädin vaatisi ohjelmoinnin jokaisella kerralla erikseen, koska nopari hakee säätönsä itse virtojen kytkemisen jälkeen. Tällaisia nopareita on myöskin muita olemassa. Lisäksi minä ainakin kytken virrat autoon lähettimen ollessa neutraaliasennossa.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #15 : 31.03.05 - klo: 09.13 »
Mulla on Gm V4r nopari ja tämä ainakin ottaa säädöt itsestään.
Axial SCX 10 TR

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #16 : 31.03.05 - klo: 10.50 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Lainaus käyttäjältä: "GolluB"
v3:ssa ei ole minkäänlaista nappia tms. siksi sen joutuu konffimaan jokakerta uusiksi.


En katsoisi, että kyseinen nopeudensäädin vaatisi ohjelmoinnin jokaisella kerralla erikseen, koska nopari hakee säätönsä itse virtojen kytkemisen jälkeen. Tällaisia nopareita on myöskin muita olemassa. Lisäksi minä ainakin kytken virrat autoon lähettimen ollessa neutraaliasennossa.

vaatii se sikäli konffimisen, että jos päätätkin peruuttaa ensimmäiseksi, määrittyy lähettimen peruutus-suunta auton eteenpäinmenoksi ja päinvastoin. (muistelisin)

ote gm:n manuaalista:

"As soon as the system components are connected correctly, the
controller determines the zeropoint, and the red LED glows.
If the LED does not glow, move the throttle stick first to the "full
throttle”position, then the "fullbrake” position. If you like,you can
drive away immediately when the LED goes out, but if you do this,
be sure to move the stick to full throttle during the initial phase of
acceleration, so that the controller correctly detects the full throttle point.
That's all there is to it!
Your controller is now fully set up. If the process has been
completed correctly, the LED will now glow at full throttle, zero
andfullbrake/fullreverse."

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #17 : 12.04.05 - klo: 19.53 »
Mikä olis pakillinen ja halpa elektroninen nopeudensäädin?Ja mistä saa ostettua? :?

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #18 : 12.04.05 - klo: 20.01 »
Lainaus käyttäjältä: "p.p92"
Mikä olis pakillinen ja halpa elektroninen nopeudensäädin?Ja mistä saa ostettua? :?


Laadukas ja hyvä: LRP F1 Pro Reverse Digital 99e@RC Piste

Poissa nosman

  • Jäsen
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #19 : 12.04.05 - klo: 20.21 »
Lainaus käyttäjältä: "GolluB"
Riippuu mallista. Useimmissa asetukset pysyvät kyllä kohdillaan, mutta esimerkiksi gm:n v3r:ssä joutuu joka kerran ohjelmoimaan uusiksi

En mä ainakaan joudu joka ajon jälkeen laittaa asetuksia.
Kaxsi T-maxsi + GWS e-starter. Jibii!

Poissa Raws

  • Jäsen
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #20 : 13.04.05 - klo: 14.50 »
mulla on ainakin hitec ezx-r pro ja se kestää 17t ja on ihan tarpeeks hyvä eikä se maksa paljoa
Ultima trinity

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #21 : 13.04.05 - klo: 16.37 »
Suosittelen katteleen myynti ilmotuksia jos vaikka vanhat kisaajat luopuvat nopareistaan ihan kohtuu hintaan. Itse sieltä tuli ostettua toi G10 (ei moottorirajotusta) nopari ja mahtavasti pelaa. Myös Sonic Tempot on kohtuu pelejä.

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #22 : 13.04.05 - klo: 18.33 »
Joo.Toi Sonik4 Eco20 olis ainaki halpa ja vesitiivis.Jos joku myy elektronisen noparin niin voi laittaa yv:tä.

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #23 : 17.04.05 - klo: 11.04 »
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHSV7&P=0 Onko hyvä säädin :?:  Onko pakkia :?:
joo o

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #24 : 17.04.05 - klo: 18.16 »
Pakki löytyy mutta en mene sanomaan onko hyvä. Kyllä sun nyt pitäisi osata sen verran englantia että pystyy kattoon onko pakkia vai ei...
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #25 : 17.04.05 - klo: 19.17 »
Tuota, jos tuo on se mitä luulen en voi suositella.
Oma tuommonen käyttäytyy vähän hankalasti, savutkin päästäny, toimii silti :lol: (Pistän takuuseen!)
Sitä vielä ihmettelen että mitäs herra katselee Towerista, kun suomessakin on kauppoja, samaa mallia myy ainakin RC-Piste ja Power-Racing ;)
Linkkiä en laita, katsotaan selviätkö perille  :roll:

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #26 : 17.04.05 - klo: 19.25 »
Kummassakaan liikkeessä ei ollut samaa säädintä :|  Ja kun olen tilaamassa niin kai se ny pitää varmistaa että siinä on pakki  :o  Hobbylinnan kautta voi tilata towerista :mrgreen:  (ja on halvemmat hinnat)
joo o

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #27 : 17.04.05 - klo: 19.35 »
Ite suosittelen melkein ostamaan jonkun kunnon säätimen tai no sekin vähän kinkkinen asia nykysin kun nuo harjattomat valtaavat alaa aika vauhdilla myös auto puolella.

tepsu7

  • Vieras
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #28 : 17.04.05 - klo: 19.38 »
Pover racing myy tota noparia.

Poissa MakeH

  • Jäsen
    • Profiili
elektroninen nopeudensäädin
« Vastaus #29 : 17.04.05 - klo: 20.54 »
Lainaus käyttäjältä: "GolluB"
Riippuu mallista. Useimmissa asetukset pysyvät kyllä kohdillaan, mutta esimerkiksi gm:n v3r:ssä joutuu joka kerran ohjelmoimaan uusiksi

Lainaus käyttäjältä: "GolluB"
v3:ssa ei ole minkäänlaista nappia tms. siksi sen joutuu konffimaan jokakerta uusiksi.

toki sen voi olla säätämättäkin, koska nopari säätää itse itsensä ajon aikana radiolta tulevan maksimi-ja minimisignaalin mukaan, mutta lähettimen on oltava neutraali-asennossa kun virrat kytkee päälle.
Jokatapauksesa, jos haluaa noparin toimivan oikein jo heti ensi metreillä, on kalibrointi suoritettava.

Lainaus käyttäjältä: "GolluB"
vaatii se sikäli konffimisen, että jos päätätkin peruuttaa ensimmäiseksi, määrittyy lähettimen peruutus-suunta auton eteenpäinmenoksi ja päinvastoin. (muistelisin)


Juu-u pitää paikkansa. Se todellakin pitää "ohjelmoida"  joka kerta kun ajaa. Ensin täyskaasu ja sitten täyspakki..Jos menee pakittelemaan heti, niin kaasu ja pakki sekoittuvat, niinkuin GolluB mainitsi, joskus pakittelemalla heti, noparini sekoaa ihan täysin. Kaasu/pakki pitäisi kuitenkin olla automaattinen, tai ainakin se olisi mukavempaa, sillä onhan meitä jotka lähtevät pakittelemaan heti ensimmäisenä. :lol:
------
Asiasta toiseen--

Lainattu Jr-Hobbyn sivuilta:

GM V3R

Todella laadukas ja pienikokoinen GM:n valmistama pakillinen nopari virimoottoreille. Pakki pois kytkettävissä.

Moottorin kuorma >18 T
RDS 2 x 0,003
Hetkellinen virta <150A
Jatkuva virta 24A
Pulssitaajuus n. 500 Hz
Käyttöjännite 4,8-12V
Mitat 32x27x14mm
Paino 19 g ilman johtoja
Max. BEC kuorma 1/1,5A
Vastaanottimen virtalähde 5V/1A

Ja sitten (yksi tai useampi) kymysys:

Ja nyt kertokaapas mitä tarkoittaa, kun nopari on bulk-versio? Kuitissa lukee juuri niin.
Kyselen, koska tuossa minun omassa Gm V3r noparin johdoissa on ISO oranssi lappu, jossa lukee kissan kokoisilla kirjaimilla(engl.), että lankarajoitus on 15t...?Myös ihmetyttää, miten tuon pakin saa sitten kytkettyä pois jos siihen on mahdollisuus. Nappeja yms. ei ole...

Ps. GolluB: oliko sinun noparissasi punainen LEDi?(luin sen tuosta manuskan osasta, jonka kirjoitit)
Kyosho Inferno MP-6