Eli tulee itsekin kokeiltua tuota ns. stanukonetta... Vauhdin puolesta se moottori on ehkä liiankin tehokas, mutta sopii mulle.
Pahaa pelkään että 17.5 koneella luokka ei olisi noussut suosioon ja EOS vauhditti päätöstä 13.5 moottorille. Omille käsille 17.5 olisi varmaan riittänyt mutta onhan tuo 13.5 hauska ajaa kun pääsuora ei ole junnaamista ja hyvällä noparilla saa pehmeäksi ajettavaksi.
--
Jälleen kerran saman kaltaisia pohdintoja itselläni aiheesta.
Riippuen kesästä niin saattaa olla, että testaan 17,5 konetta. Epäilen tykkääväni siitä 17,5 koneesta, mutta samalla saan tietoa ja ymmärrystä laitteista.
Treenaamisesta yleisesti omia ajatelmia (HUOMIO ! EN ole nopea ja siis kisoissa olen ihan hähtäpäässä, mutta silti saattaa jokin olla fiksua ajatuksissani)
1. Huolla ja tarkastele autoasi kokoajan (onko ruuveja löysällä, miten kaikki toimii jne) tätä en itse tehnyt niin tuloksena oli yhden auton pilalle menneet vetarit ja teknisiä keskeytyksiä kisoissa sekä sekä treeneissä.
2. Aja paljon. Treenaa erilaisia juttuja esim. 5 minuuttista, nopeita lappeja ja kysele joltain kokeneelta treeni vinkkejä.
3. Aja paljon. Liikaa tuskin voit ajaa.
4. Mikäli teet muutoksia niin muuta yksi asia kerrallaan ja ymmärrä mitä teit.
5. Panosta renkaisiin. Rengaskulut on osa harrastusta.
6. Suosittelen uusilla renkailla tekemään kaikki muutokset autoon. Älä säädä autoasi vanhoilla renkailla.
7. 40+ kuljettavat tarvitsevat unta ja ravintoa. Väsyneenä ei aina kannata liikaa yrittää.
Itse pyrin nostamaan kierrosmääriä.