Kirjoittaja Aihe: S2-10 krossi  (Luettu 26716 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #210 : 09.04.24 - klo: 11.28 »
Virissä rengaskulut on aivan järjettömät. Takarengasparilla pääsee sen 150-200 läppiä järkevästi ja jokainen voi itse laskea montako akullista se tarkoittaa jos ajat 17 läppiä 5 minuuttiin. Eli tulee itsekin kokeiltua tuota ns. stanukonetta... Vauhdin puolesta se moottori on ehkä liiankin tehokas, mutta sopii mulle.
---

Poissa Hanes_

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #211 : 09.04.24 - klo: 13.30 »
Itse ainakin siirryn 8krossilla ajamaan kesäksi, koska on sekin vaan niin pirun hienoa hommaa. Stockilla sitten taas syksyllä, jos budjetti antaa niin eihän koskaan tiedä jos hankkii modin stokin kaveriksi.

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #212 : 09.04.24 - klo: 16.17 »
Siirtyykö jengi 1/8-kalustoon kesäksi vai hiljentääkö työväenluokan ja koululaisten kesälomat Hakkilan? Omalla kohdalla kun on vain 1/10 autoja, en ajatellu käydä Hakkilassa sen vähempää kuin talvellakaan.

Vastaan luulosta ja kaikki saattaa muuttua.
Käsittääkseni osa ajaa kesälläkin sisällä osa vähemmän ja osa enemmän.

Itse yritän saada patteri8:lla jotain aikaiseksi, mutta EN ole kauhean innoissani ko. Luokasta. Ajattelin 2x kisaa ajaa (Hyvinkää ja joku toinen) En pääse "kotikisoihin" tämä on merkittävästi vähemmän, kuin stockilla ja asiat mitä teen patteri8:lla on niin paljon kiinni kelistä, muusta tekemisestä niin toi kesä on pääosin kaiken muun harrastamisen aikaa. Toivoisin kesällä 3-5 ajopäivää ulkona kuukaudessa, mutta muut harrastukseni ovat niin kesäpainotteisia, että en ihmettelisi vaikka Juhannukseen mennessä olisi patteri8 myynnissä, sillä stokkituuppi on kiehtova laite.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #213 : 09.04.24 - klo: 17.25 »
Me ajetaan vain stokkia eli käydään myös kesällä Hakkilassa, hyvä aika testailla asioita tulevaa kautta varten.
Kylätason RC-kuski.

Poissa aakoskin

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #214 : 09.04.24 - klo: 23.50 »
Kyllähän tämä on paras RC-luokka, täyttää kaikki omat kriteerit:
- takaveto ja avorenkaat
- periaatteessa ympärivuotinen
- minimaaliset kulut kalustolle
- voi ajaa vintage-kalustolla.

Kesälläkin kisoja olisi ainakin Maastosarjan merkeissä, mutta näyttää että virissä pitää ajaa ne kisat ennakkotietojen perusteella.
Tamiya Sand Scorcher - Team Associated RC10 Classic/Andy's/MIP/Houge/A&L/Stealth/World's/B6.2D - Airtronics/Sanwa 27MHz/40MHz/2.4GHz - MaastoCup 1987-1988 - Maastosarja 2020-... - Vintage/Modern

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #215 : 10.04.24 - klo: 06.16 »
Eli tulee itsekin kokeiltua tuota ns. stanukonetta... Vauhdin puolesta se moottori on ehkä liiankin tehokas, mutta sopii mulle.

Pahaa pelkään että 17.5 koneella luokka ei olisi noussut suosioon ja EOS vauhditti päätöstä 13.5 moottorille. Omille käsille 17.5 olisi varmaan riittänyt mutta onhan tuo 13.5 hauska ajaa kun pääsuora ei ole junnaamista ja hyvällä noparilla saa pehmeäksi ajettavaksi.
Kylätason RC-kuski.

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #216 : 10.04.24 - klo: 11.30 »
Eli tulee itsekin kokeiltua tuota ns. stanukonetta... Vauhdin puolesta se moottori on ehkä liiankin tehokas, mutta sopii mulle.

Pahaa pelkään että 17.5 koneella luokka ei olisi noussut suosioon ja EOS vauhditti päätöstä 13.5 moottorille. Omille käsille 17.5 olisi varmaan riittänyt mutta onhan tuo 13.5 hauska ajaa kun pääsuora ei ole junnaamista ja hyvällä noparilla saa pehmeäksi ajettavaksi.
--
Jälleen kerran saman kaltaisia pohdintoja itselläni aiheesta.
Riippuen kesästä niin saattaa olla, että testaan 17,5 konetta. Epäilen tykkääväni siitä 17,5 koneesta, mutta samalla saan tietoa ja ymmärrystä laitteista.

Treenaamisesta yleisesti omia ajatelmia (HUOMIO ! EN ole nopea ja siis kisoissa olen ihan hähtäpäässä, mutta silti saattaa jokin olla fiksua ajatuksissani)

1. Huolla ja tarkastele autoasi kokoajan (onko ruuveja löysällä, miten kaikki toimii jne) tätä en itse tehnyt niin tuloksena oli yhden auton pilalle menneet vetarit ja teknisiä keskeytyksiä kisoissa sekä sekä treeneissä.
2. Aja paljon. Treenaa erilaisia juttuja esim. 5 minuuttista, nopeita lappeja ja kysele joltain kokeneelta treeni vinkkejä.
3. Aja paljon. Liikaa tuskin voit ajaa.
4. Mikäli teet muutoksia niin muuta yksi asia kerrallaan ja ymmärrä mitä teit.
5. Panosta renkaisiin. Rengaskulut on osa harrastusta.
6. Suosittelen uusilla renkailla tekemään kaikki muutokset autoon. Älä säädä autoasi vanhoilla renkailla.
7. 40+ kuljettavat tarvitsevat unta ja ravintoa. Väsyneenä ei aina kannata liikaa yrittää.

Itse pyrin nostamaan kierrosmääriä.

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #217 : 11.04.24 - klo: 11.07 »
Eilen ensimmäinen treeni S2-10:llä. Enimmäkseen meni ihan kymppikrossiin totutteluun, mitä en ole muutamaan vuoteen ajannut.

Ensituntumana oli vauhdikkaampi mitä odotin. Kaasutuntuma hyvin virimäinen, toisin kuin touring Stock tai ProStock luokissa. Touringissa käytetään tosin huomattavasti pidempiä välityksiä, mikä puuduttaa kaasun. M2-10 nähden isoin repiminen jää pois, mikä helpottaa hallitsemista. Aloittelijaluokaksi saisi olla vielä vähemmän tehoja, mutta selkeästi helpompi ottaa haltuun kuin viri.

Akkuina käytin LRP 4100 stock spec HV. Näille ranteille riitti vallan mainiosti, vaikka en HV:n ladannut. Esimerkkinä, että best lap tuli usein session loppuolulella, jopa viimeisellä kierroksella.

Rengaskuluma varmasti pienempi kuin virissä (sen mitä muistan), mutta kuluvat nämä tässäkin. Ajoin noin 400 läppiä / 23 akkua, alkavat olemaan pian vaihtokunnosa.

Jokatapauksessa positiivinen kokemus! Viimeiseen FORS:iin kokeilemaan miltä tällä kilpailu tuntuu.
« Viimeksi muokattu: 11.04.24 - klo: 11.47 kirjoittanut evok »

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #218 : 21.04.24 - klo: 18.39 »
FORS7 ajettu ja kausi siltä osin päättyi, mutta S2 luokka ei. Kauden aikana huimat 54 kuljettajaa on ollut kisaamassa S2 luokassa ja kuskeja riittää kolmeen eri finaaliin, kun ekassa kisassa kaikki mahtui yhteen ryhmään.

Kauden aikana on opittu paljon ja yhdessä kaikkien kanssa on edistetty kukin omalla tavallaan lajin kiinnostavuutta, aivan mahtavaa että luokka lähti nousuun ja vakiintui kauden aikana. Eniten olen innoissani siitä kun on nähnyt monen kuljettajan kehittyvän nopeammaksi ja kypsemmäksi kisakuskiksi kauden aikana, varsinkin nuoria kuskeja on tullut mukaan joka on aivan mahtavaa!

Kokonaisuutena kaudesta jäi todella hyvä fiilis ja sillä fiiliksellä on hyvä jatkaa syksyllä uutta kautta stokkien kanssa. Iso kiitos kaikille kun olette lähteneet luokkaan mukaan, olemme yhdessä saaneet jakaa monia kokemuksia ja onnistumisia kisoissa sekä treeneissä. Kesällä moni siirtyy ulkoradoille mutta me jatketaan sisällä ja testaillaan asioita tulevaa kautta varten, vaikka paljon on opittu S2:sta sekä omasta tekemisestä niin oppimisen matka ei pääty koskaan.

Nähdään viimeistään syksyllä kisoissa  :smiley:
Kylätason RC-kuski.

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #219 : 22.04.24 - klo: 00.04 »
Itse jatkan sisällä sekoilua ton S2:n parissa. On kasi hommattu, mutta toisaalta ei tarvitse mennä paljon pieleen kelien kanssa, kun Hakkilassa olen Stokilla leikkimässä.

Hieno luokka ja fiksut laitteet. Kesällä, kun sen 10k+ lappia taas ottaa niin on taas syksyllä nopeampi.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #220 : 22.04.24 - klo: 06.18 »
Kesällä, kun sen 10k+ lappia taas ottaa niin on taas syksyllä nopeampi.

Tämä.

Ajamaan oppii vain ajamalla ja suurella määrällä toistoa. Vuoden aikana ajanut +25000 läppiä, ajo on parantunut mutta kyllä niitä sinkoiluja tapahtuu edelleen kuten vikassa kisassa nähtiin, varsinkin jos auto ei ole täysin säädöissä rataprofiilille. Kesällä tarkoitus ajaa +5000 läppiä treeniä ja ennalta määriteltyjä testejä että oppii enemmän auton säätämisestä, siihen ollaan saatu todella paljon apua varikolla, ettei aina tarvitse mennä yritys-erehdys metodilla. Tästä iso kiitos meidän nopeille kuskeille joilla riittää kärsivällisyys meidän toheltamisen kanssa :grin:

Auton säätäminen on helppoa, mutta säätöjen vaikutuksen ymmärtäminen kokonaisuuteen ei ole ihan niin helppoa. Teoria ja käytäntö ei aina mene käsikädessä sen kanssa miltä auto tuntuu radalla, kyse kun on kokonaisuudesta eikä yksittäisestä tekijästä. Tämä on yksi asia joka motivoi treenaamaan, miten saa autoa paremmaksi, nopeammaksi ja varmemmaksi ajaa.

Toisilla kuskeilla on lahja jota ei saa edes treenaamalla, pystyy ajamaan mielettömän kovaa esimerkiksi rusetilla olevalla etubulkilla, iskarin varsi jumissa, hingepin jumissa ja rikkinäisellä servolla. Yhden noista vielä pystyy ehkä omilla käsillä paikkaamaan mutta kaikki yhdessä, ei tarvii ajaa...

Kylätason RC-kuski.

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #221 : 22.04.24 - klo: 08.51 »
Toisien kuskien lahjakkuutta tai lahjattomuutta yhtään sivuuttamatta tai väheksymättä tehän pystytte myös kokeilemaan vaikutusta, kun on kaksi identtistä autoa, että miten tämä tai tuo vaikuttaa asiaan. Se hieman helpottaa asioita ja niiden selvitystä.

Itselle ehkä se isoin top3 on:
1. Treenata ja malttaa hakea se vauhti hitaasti linjaa pitkin. Korostan hitaasti hakea se vauhti linjalta.
2. Treenata OIKEIN. Treenata fiksusti EIKÄ treenata virheitä.
3. Oppia ajamaan liukkaalla profiililla ja ymmärtää miten siinä pitää ajaa ja mistä saan sen vauhdin siihen.

Eilen palasin omalle tasolle treenatessani, mutta kesän tavoite on niin kova, etten sitä ääneen edes sano. Kisaamista oppii kisaamalla, mutta tuuppi stokki on upee luokka.

Yksi mikä siinä on hienoa niin se auto on nopea osaavissa käsissä. Mun auto toimii hyvin. Annoin eilen kaverin ajaa ja piiskasi heti 17,4 lappeja (rata edelleen liukas) sitten tein yhden pienen muutoksen ja auto olikin 16,2 lapin vauhdissa (edelleen 100% stock) minä en ko. Autolla alle 18,5 aja bläppiä.

On ne nopeita.

Ps. Bläppi kisoissa oli tuupin virissä 15,9

Poissa AlReim

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #222 : 22.04.24 - klo: 10.08 »
Toisien kuskien lahjakkuutta tai lahjattomuutta yhtään sivuuttamatta tai väheksymättä tehän pystytte myös kokeilemaan vaikutusta, kun on kaksi identtistä autoa, että miten tämä tai tuo vaikuttaa asiaan. Se hieman helpottaa asioita ja niiden selvitystä.

Monesti moni luulee että meillä on samanlaiset autot, tosiasia on että eri nopari, servo ja sanwat ovat eri säädöissä. Sekä autot ovat yksilöitä.

 Mutta kuitenkin pystytään jotain asioita testaamaan 2 autolla. Varsinkin iskari ja diffi testejä. Sitten päästään siihen että meillä on ”päämekkanikon” kanssa noin 1 sekunnin vauhtiero/kierros joka taas vaikeuttaa asioitten testausta, hitaampi löytää hänelle toimivan jutun ja nopeempi kokeilee eikä se ei välttämättä toimi kun vauhti nousee merkittävästi.
« Viimeksi muokattu: 22.04.24 - klo: 10.58 kirjoittanut AlReim »

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #223 : 22.04.24 - klo: 13.10 »
Väheksymättä yhtään teidän autojen samankaltaisuutta niin itse ainakin meinaan testata muutamia juttuja ristiin vaikka vetarit on erimittaiset ja erilaiset diffit niin silti sieltä saa kaiveltua isoja hauskoja juttuja esille.

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #224 : 23.04.24 - klo: 09.53 »
Omat kokemukset 6kk ko. Luokkaa harrastaneena.

Aloittamiseen tarvitset:
2wd auton
13,5 lankaisen (tai vaikka 17,5) koneen
Nopeudensäätimen (ns. blinky olisi hyvä olla)
Ihan mikä vain servo
Ihan mikä vain 2S lipo
Ihan mikä vain radio vastarineen

RTR:nä RB10 on todella mainio.

Kittinä mikä vain auto.

Koneessa ja akussa on turha hakea sitä tehokkainta. Todella moni kuljettaja ajaa omat bläpit 5minnan ajon jälkeen. Toki renkaatkin ovat lämpöiset jne mutta silti kun paras ja terävin hönkä on poissa akuista alkaa tulokset paranemaan MONELLA kuljettajalla.

Luokka on entry level luokka VAIKKA moni on panostanut luokkaan hyvinkin paljon. Ajotaitoa EI VOI ostaa. Kaikki luokkaa ajaneet ovat tämän todenneet ja kaikki tämä on usein mainittuna pitkin threadia harrastajien toimesta. Kisoissa on podiumia napsunut viime vuosikymmenen kalustolla ja kaikilla laitteilla.

Luokan korkeasta kustannuksesta ainoat kommentit ovat henkiköiltä ketkä eivät ole tätä edes harrastaneet.



« Viimeksi muokattu: 23.04.24 - klo: 11.33 kirjoittanut iippo777 »

Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #225 : 23.04.24 - klo: 14.37 »
Itse tuoreena stanuluokan auton kuskina reliikkischumilla (2017 cougar kc) yrittänyt nyt niputtaa semmosen biilin mikä käyttäytyis Hakkilassa edes jotenkin. Välitykset ei riitä millään kärkiukkojen tahtiin eli niitä pitäs saada vielä säädettyä. Ajanut nyt muutamat viikonloput turffilla ja vasta viikko takaperin sain ponderin kierrosaikojen selvittämiseksi. Eilen sain vasta väljät pois ohjauksesta ja vaihdettua suositellut iskariöljyt vanhojen likaisten&tuntemattomien arvojen tilalle. Ennen näitäkin oli ihan hauskaa ajella, mutta auto lähti lapasesta helposti laskuissa keulan pohjatessa herkästi. Luokan harrastus edullista varsinkin käytetyillä autoilla&osilla. Ei tarvitse olla parasta hipoa sähköjenkään puolella, että kykenee menemään muiden perässä. Itseltä ehdoton peukku luokalle ja varmasti itse ajelemassa kesälläkin sisällä, sillä ei ole ulkoautoja. Ensi talvena uskaltaa ehkä jo osallistua kisoihinkin. Enemmän alkanut ajelemaan vasta tämän vuoden puolella ja ikää 38. Tätä ennen pelkkää piharälläystä takana eikä mitään hajua kisailusta ja sen kyllä radalla alkuun huomaakin varsin helposti.
Schumacher Cougar KC, ABC Hobby Gambado & Kyosho Scorpion mk5

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #226 : 23.04.24 - klo: 16.41 »
Upeaa.

Tervetuloa.

Eise jeesaa, että auto on nopea vaan kuskin pitää olla nopea. Minä ajan mun autolla +3sekkaa per kierros hitaammin, kun nopea kuski mun ajoneuvolla. Se on siinä mielessä lohdullista, että syssyllä olin sen 10 sekkaa per kierros hitaampi.

Kehitystä on tullut, mutta edelleen olen hidas ja epäluotettava, mutta onneksi oon komea niin sillä pärjää.

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #227 : 26.04.24 - klo: 14.40 »
Havainto akuista, jotka ovat aina stocki luokissa kova puheen-, huolen- ja spekulaation aihe.

Tulin eilen ajaneeksi joka toisen vedon hyvin tuoreilla LRP 4100 stock spec akuila ja joka toisen vedon virituristia  paljon ajetuilla Nosram 4200 akuilla. Eivät ole loppuun ajetut, mutta paljon ajetut.

Ajoin molemmilla täysin samat tulokset:
Paras tulos uusi: 17k 1.3s
Paras tulos paljon ajettu: 17k 1.1s

Tuntumassa huomasi, että tuoreemmat aavistuksen pirteämmät mutta kellossa ei mitään eroa.
Ehkä joku nopeampi saa paremmista akuista kellossa myös hyötyä irti, mutta minun ajolla ei. Ajoin viikko sitten FORS:issa 8:ksi, joten A-finaaliin päästäkseen ei tarvitse akkujen kanssa alkaa hifistelemään.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #228 : 26.04.24 - klo: 15.00 »
Havainto akuista, jotka ovat aina stocki luokissa kova puheen-, huolen- ja spekulaation aihe.

Tulin eilen ajaneeksi joka toisen vedon hyvin tuoreilla LRP 4100 stock spec akuila ja joka toisen vedon virituristia  paljon ajetuilla Nosram 4200 akuilla. Eivät ole loppuun ajetut, mutta paljon ajetut.

Ajoin molemmilla täysin samat tulokset:
Paras tulos uusi: 17k 1.3s
Paras tulos paljon ajettu: 17k 1.1s

Tuntumassa huomasi, että tuoreemmat aavistuksen pirteämmät mutta kellossa ei mitään eroa.
Ehkä joku nopeampi saa paremmista akuista kellossa myös hyötyä irti, mutta minun ajolla ei. Ajoin viikko sitten FORS:issa 8:ksi, joten A-finaaliin päästäkseen ei tarvitse akkujen kanssa alkaa hifistelemään.

Mikä auto, nopari, moottori ja välitykset?
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #229 : 26.04.24 - klo: 15.15 »

Mikä auto, nopari, moottori ja välitykset?

Auto: Schumacher LD3
Nopari: Hobbywing Quicrun 10BL120 G2 120A (kisasssa laina nopari, kun omani oli epäilty rikkinäiseksi. Nyt taas XR10 Pro kiinni)
Moottori: Hobbywing G4
Välitys: 5.88

Poissa AlReim

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #230 : 26.04.24 - klo: 20.20 »
Nyt on kausi ajettu stokkituuppilla, ja todettu että vakio kuntoisella autolla pärjää varsin hyvin. Ainoat päivitykset ovat olleet alumiininen ohjaus sekä slipperi eliminaattori. Viimeisen kilpailun auton paino oli noin 1540g. Ja sillä pärjäsi ihan kohtalaisesti. Joten voidaan todeta että vakio kuntoisella autolla voi/pystyy pärjäämään kilpailuissa. Kädet ratkaisee enemmän kun auton ”hifistely”.



Auto: Associated B6.4 ja B7
Moottori: HW G4
Nopari: Reedy 610r
Servo: PowerHD R12
Akut: Absima 5800 mAh


Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #231 : 26.04.24 - klo: 20.42 »
Aika sama kattaus tiimin hitaammalla kuskilla. Toistaiseksi ajetaan slipperillä joka on 28g painavampi kun Ruddog/Revolution eliminaatori. Syksyyn mennessä pitää saada paino lähelle minimiä eli 70-80g painoa pois, ehkä joutuu palaamaan 4000mAh akkuihin.

Auto: Associated (B6.4) -> B7
Moottori: (HW G4) -> Reedy SP5, molemmissa ennakko 40 astetta
Ruddog/Revolution slipper eliminator, spur AE3922
Välitys: 72/31 (6.04) tai 72/30 (6.24) riippuen radan profiilista ja fiiliksestä
Nopari: (HW Stock Spec) -> Reedy 510R
Noparin alla carbon plate
Servo: PowerHD D12
Akut: Absima 5800 mAh
Paino: 1509g

EDIT: lukuja täsmennetty
« Viimeksi muokattu: 27.04.24 - klo: 17.59 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #232 : 26.04.24 - klo: 21.07 »
All New 21 ja 23
Slipper eliminaattorit molemmissa
Toisessa Ruddogin halvin on road servo toisessa joku 10-vuotias Savöx.
Akut OptiLover 6000mah HV ajan HV:lla (210g/216g)
Toisessa välitys 69/28 toisessa 72/30 All New 2.65 sisäinen vämitys.
Nopat HW XR10 (joku todella vanha) toisessa G2 elite
G4:t molemmissa.
Lisäksi molemmissa lisäpainoja 40 - 50 grammaa levyinä pitkin pohjalevyä Reiska on todella kevyt auto.
Autojen painot 1476 - 1488 riippuen akusta, korista ja renkaista.

Optiot:
Front bulk head alumiini
Rear roll center alumiinia
LW Koppa

Taakse 3 dottia 450 hydy oilit
Eteen 4 dottia 550 hudy oilit
Maavara 20/19

Auto on valonnopea. Kuski ei.
« Viimeksi muokattu: 27.04.24 - klo: 07.07 kirjoittanut iippo777 »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #233 : 26.04.24 - klo: 23.10 »
Aika sama kattaus tiimin hitaammalla kuskilla. Toistaiseksi ajetaan slipperillä joka on 28g painavampi kun Ruddog/Revolution eliminaatori. Syksyyn mennessä pitää saada paino lähelle minimiä eli 70-80g painoa pois, ehkä joutuu palaamaan 4000mAh akkuihin.

Auto: Associated (B6.4) -> B7
Moottori: (HW G4) -> Reedy SP5
Ruddog/Revolution slipper eliminator, spur AE3922
Välitys: 72/31 (6.04) tai 72/30 (6.24) riippuen radan profiilista
Nopari: (HW Stock Spec) -> Reedy 510r, molemmissa ennakko 40 astetta
Servo: PowerHD D12 tai 15
Akut: Absima 5800 mAh

Mä tunnen kaverin joka voi tehdä hiilikuidusta rungon tuohon autoon.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #234 : 27.04.24 - klo: 06.01 »
Hiilaripohjalevy ei ole vaihtoehtona, aloitetaan painon vähentäminen ylhäältä alaspäin.

5800 -> 4200           -35g
Lw kori                      -8g?
Eliminaattori         -20-28g
Carbon osat              -15g? 
titaanivantti/pallot     -15g?
muoviset diffin rattat   -9g
alu vs muovipuhallin    -4g?
Titaaniruuvit                  g?
         
Mikään näistä ei ole pakollinen mutta monet osat tulee ajan kanssa vaihdettua luontaisen kulumisen tai rikkoontumisen johdosta. B7 on osoittautunut kestäväksi eikä ihan heti mene rikki isommastakaan osumasta.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #235 : 27.04.24 - klo: 07.36 »
Jes hienoo äijät näitä tietoja juuri tarkoitin, kun puhuin harhaan johtavasti setupeista.  :smiley:
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #236 : 28.04.24 - klo: 06.35 »
Kaikkea kun on kiva testailla niin HW G4 moottori korvattiin Reedy SP5:lla. G4 lienee tehokkain moottori tällä hetkellä, vääntöä löytyy ja kulkua riittää, hieno moottori ja varma valinta. SP5 on mittausten perusteella hieman tehottomampi joka tekee moottorin luonteen erilaiseksi, vääntö tulee alhaalta asti pehmeämmin ulos joka helpottaa omaa ajamista, kulkua kyllä riittää kuten viime kisassa kahden kärkikuskin vauhdista näki.

Eilen ekat ajot SP5:lla ja sain sillä ajettua tasaisemmin tuloksia kun G4:lla, siitä huolimatta että säädin autoa joka stinttiin ja välillä se oli aika kamala ajaa. Ajossa SP5 ei ole väännön osalta yhtä repivä kun G4 joka helpottaa hitailla käsillä ajamista. Kokeilin myös nuoren kilpakuskin Xrayta missä oli G4 mutta siihen oli vaihdettu ohuempi roottori, oli muuten hyvän tuntuinen moottori ajaa kun oli pitkää ja tasaista voimaa käytössä, kylmiltään ajoin sillä saman tuloksen kahteen kertaan mitä omalla autolla, auton setuppi ja balanssi aivan mahtava.

Joku siellä jo näpyttelee kysymystä että miksi et säädä noparia että saa moottorin pehmeämmäksi. Kyllä noparilla saa tehtyä paljon säätöjä mutta kun aikansa sieltä pehmentää niin kaasutuntuma menee tunnottomaksi ja sitä ei haluta. Emme myöskään harrasta ohjauksen tai kaasuvasteen säätämistä mankasta.

Jos vertaan yhden päivän perusteella G4 ja SP5 noparisetuppia niin SP5:lla sai nostaa (Reedy 510R) punchia terävämmäksi ja laskea hertsejä alemmaksi eli molemmilla vähän terävöittää koneen luonnetta. Näillä säädöillä moottori on tunnokas ajaa, auto kiihtyy määrätietoisen pehmeästi mutta tarvittaessa pystyy näpäyttämään terävästi esim hypyssä.

Jos moottoria on ostamassa ja arvuuttelee minkä ostaisi niin G4 ja SP5 on varmoja valintoja. G4 on rajummin vääntävä tehopakkaus kun SP5 on tasaisemmin vääntävä, molemmilla pääsuoran kulku samaa luokkaa jos se jotain mietityttää. Lohdutuksena voin sanoa että suoravauhdilla harvoin on merkitystä kierrosaikojen tai kisamenestysen osalta, syheröllä ja hypyissä ne erot otetaan ja niihin kannattaa panostaa enemmän kun siihen, kuinka kovaa auto menee suoralla.



Kylätason RC-kuski.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #237 : 28.04.24 - klo: 10.53 »
Hmm mulla Hobbarin G4 myös ja silmämääräisesti 6,2 välitys tuntui parhaalta. Toki tasan kutonen on hieman helpompi ajaa, mutta tuntui jotenkin laiskalta suoralla. tuolla 6,2 vaikutti, että olisi vielä kiihtynyt jos olisi pääsuoraa riittänyt pidempään. Akkuina koko talven ajetut Sunpadow 4000, normaalit, ei siis high voltaget.
---

Poissa Hanes_

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #238 : 28.04.24 - klo: 16.11 »
Alkukaudesta Schumin LD2, HW XR10 Elite Pro mikälie nopari ja Trinityn Slotmachine 13.5T kone, sitten LD3S kun julkaistiin ja siihen pitikin laittaa paljon painoa, että päästiin auton kanssa lailliseksi painon suhteen

B7 Julkaisun myötä lopullinen setti on nyt ollut

Asso B7
HW XR10 Pro Elite tms nopari
Exotek Eliminator 72/31 välityksellä.
STR servo
Aluohjauspalat
LD3 LW koppa kun se sopi  :grin:
JC Titaanivantit koska ne on kivan väriset
LRP Stock Spec 4100 akut HV jännitteissä.
Hiilikuituinen levy sähköjen alla
Paino: 1476gr

Ainoa mitä stock luokkaa varten hankkinut, oli 13.5T kone ja akut oli muutenkin uusimisen tarpeen niin hankin stockspeck akut samalla sitten.

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #239 : 28.04.24 - klo: 16.30 »
Mä luulin, että mulla on aavikko välitykset niin vielä mitä... Mulla välitykset 6,33 - 6,53 ja 6,33 sillä vielä kiihtyy pääsuoran lopussa edelleen, kun pitää alkaa jarruttaa.
« Viimeksi muokattu: 28.04.24 - klo: 16.38 kirjoittanut iippo777 »