Asiaan näköjään paneuduttu ihan tosissaan, kiitän informaatiosta. Stanuluokka on kyllä mielenkiintoinen, ei vaan vaikuta edelleenkään aloittelijoiden luokalta muuta kuin ehkä vauhdin osalta. Tiedon määrä mitä pitää ottaa
huomioon saadakseen toimiva stanuauto on moninkertainen verrattuna modiin. Ei välttämättä huono asia, jos
löytyy aloittelijoita kahlaamaan stanutieteen läpi niin tiedot kyllä tulee auttamaan myös kaikessa muussakin rc touhussa.
Vastaus löytyy viestistäsi kohdasta missä kirjoitat:
"ei vaan vaikuta edelleenkään aloittelijoiden luokalta"
Mä kerron omat havainnot (en puhu luulopuheista tai mielokuvituksestani)
* Oon aloittelija
* Tuolla on paljon muitakin aloittelijoita 13,5 koneella ja blinky nopalla.
* Setuppien tekoon oon saanut paljon apua Hakkilassa.
* Radan lukemiseen, linjalla pysymiseen jne olen saanut apua Hakkilassa.
* Ajan museoaikakauden Reiskalla
* Mulla isoin ongelma on saada auto minipainoon, eli ilman 220g akkua, isoa 65g servoa ja 40g lisäpainoja en saa ikinä minimipainoa (1474g)
* Mun setupit ei toimi sulla tai sun mulla.
* Kärkikuskit ajaa vaikka RB10:llä (joka on hyvä auto) muita kovempaa.
* Podiumilla on ollut Asso B6.4, Asso B7, Reiska XB2(2019) Schumi (joku malli LD2/LD3) C Finaalissa RB10 vei (itse XB2:lla tyyliin vika)
* Kuskeja on ko. Luokassa eniten kisoissa ja seassa kaiken ikäisiä.
* Mä ajoin edellisen Forssin virin myös samalla 100% stokki autolla.
* Mä olen hidas ja epävarma, MUTTA silti valovuoden kehittynyt just sen takia, kun auto on stokki.
* Virin B-finaali voitettiin Stokilla viime Forssissa vakuuttavalla suorituksella ja virin B:ssä oli muistaakseni 9 kuskia.
* Sen painon sijoittamisella on myös suuri merkitys vs LCG akku.
* Mä taaperran siellä peräpäässä museoautolla, jossa ei ole yhtää titaania, blingiä tms. Silti mun autosta se kulku ei ole kiinni.
* Huollan autoa todella vähän ja osia olen rikkonut todella vähän.
* Mikäli uusi kuski haluaa aloittaa niin RC10 käy hyvin.
* Kitti auton jos haluaa niin kaikki noi Schumit, Assot ja Reiskat toimii ja niihin saa säätöapua Hakkilassa. Muista merkeista en osaa sanoa, mutta varmaan Losit, HB:t ja Swörkzit jne joku osaisi taikoa toimimaan ?
* Niin se mun laturi on muuten kallis ja vanha 20€ maksanut mulle kirpputorilta.
* Autoni maksoi 160€ käytetty vanha Reiskan museoauto.
* Koheltajan kirjoituksissa on niin järjetön tietopankki tähän luokkaan, että sitä lukemalla saa 100% voittaja-auton. Ajaa pitää silti osata.
Mitä olen seurannut läheltä virikuskien touhua niin ainakin osa rikkoo enemmän osia ja renkaat vaihtuu aika pienillä lapeilla vs. Oma puuhailu. Lisäksi kello tykkää enemmän, jos ne mustat rinkulat on lähempänä lattiaa, kun auton katto.