Sellainen kyssäri, että olisikohan mahdollista, että olen ajanut akun ns. "loppuun" ?
Eli HW noparin LiPo cutoffhan toimii siten, että ensin auto hidastuu merkittävästi ja noin 10s tämän jälkeen auto pysähtyy sekä LiPo cutoff valo rupeaa vilkuttamaan, eikä tämän jälkeen voi enää kaasua antaa.
Viimeaikoina on käynyt kaksi kertaa siten, että vauhti on hyytynyt ajojen loppupuolella ja auto on pysähtynyt; LiPo cutoff valo ei ole vielä vilkuttanut ja auto in itseasiassa tämän jälkeen vielä kyennyt liikkumaan muutamia sekunteja ennenkuin on jälleen tehnyt tuon hitaamman menon uudestaan jonka jälkeen LiPo cutoff valo onkin sitten vilkuttanu.
Noiden kahden kerran jälkeen tuo outo käytös on lisääntynyt, eli ajojen loppupuolella hidastuminen + pysähdys tulee useita kertoja, eikä LiPo cutoff valo vielä vilkuta. Jännite akuissa on tällöin noin 7,5v tietämillä.
Toinen noista käyttämistäni Gensin akuista on ollut alusta asti semmoinen, että kun LiPo cutoff iskee päälle, on siinä kennojen jännitteet ~3,2V / ~3,7V ja toisessa jännitteet ovat ~3,7V / ~3,7V. Tämän takia tuon heikomman akun toinen kenno pääsi jossain vaiheessa sen verran alle 3,0V ettei laturini sitä ruvennut heti lataamaan (eli liian alhainen jännite), mutta sain sen kuitenkin lopulta latautumaan.
LiPo cutoff on noparista säädetty 3,2V / cell ja ajojen jälkeen kun mittaan aina akut, jännitteet itseasiassa ovat aika lailla nuo mitä juuri ylempänä ilmoitin (3,22/3,68 + 3,68/3,68).
Ovat ensimmäiset lipot minulla joten en tiedä miten nuo vanhetessaan käyttäytyvät, joten kysäistään tätä täällä. Onko vika akuissa, vai onko vika mahdollisesti noparissa tai muualla sähköissä (esim liittimissä)?