Missä mahtaa olla vika..alle kymmenen kertaa ladatut gens ace 5000mah 3s1p akut . Toinen akuista ikäänkuin kyykähtää ajon aikana. vauhti hiipuu kunnes yks kaks taas täydet tehot käytössä.tänään temppuili taas . ajon jälkeen mittasin akun jännitteen 2.54 2.70 3.10 .v näytti kennot. Toisessa akussa kaikki 3.58.v Mulla on cut offit 3.4v per kenno ja akut on ladattu aina balancerilla ja säilytetty storage modessa... Sain tuon kyykähtäneen akun henkiin lataamalla parituntia sitä pienellä virralla.???
Tuo ongelma kuulostaa ihan normaalilta 150A Xerunin temppuilulta, eli kyseinen nopari on todella herkkä laukaisemaan tuon cutoffin. Itselläni kumpikin sigun nopareista tekee samaa, tosin jännitteet ovat välittömästi mitattaessa hieman yli 3,5V per kenno akuissa (3S Gens). Itse lopetan aina ajamisen silloin, kun nopari ensimmäisen kerran tuon tekee, vaikka punainen cutoff valo ei vilkkuisikaan noparissa.
Jos tuo toinen akku tosiaan pääsi noin alas jännitteissä, niin se on vähän huonompi homma. Lipo cutoffin olisi pitänyt katkaista meno paljon ennen tuon tapahtumista, joten herää kysymys siitä, toimiiko se kunnolla. Ajoitko ulkona pakkasessa, kun akku teki tuon? Sillä on jonkinverran merkitystä, koska jo nollakeleissä lipojen virrananto kärsii jonkin verran verrattuna lämpimämpiin keleihin, joten akkusi ovat voineet (ehkä) kyykähtää kylmyydenkin takia. Kahdella akulla sarjakytkennällä ajaessahan noiden akkujen purkautumista tulisi seurata mittailemalla niitä ja käytössä tulisi olla jotakuinkin samanikäiset/yhtäpaljon käytetyt akut.
Itselläni on vanhoista 2s Genseistä toisen akun yksi kenno heikompi kuin muut, ja se aina kyykkääkin 3,1V jännitteeseen kun toinen kenno on noin 3,5V ja toisen akun kennot 3,6V, vaikka kummankin akun olisi ladannut/tasannut "hyvin".