Kirjoittaja Aihe: Noobikysymykset  (Luettu 1557714 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2340 : 03.05.12 - klo: 22.42 »
Joo sabelta ainakin saa matkahuollon kautta tilattua, kannattaa soittaa sinne ja sanoa että mitä litkua aikoo tilata. Säilyttävät eri varastossa nuita palavia aineita ni on sitten valmiina että saa lähetettyä  :smiley:

Miten homma käytännössä menee? Onko kalliimpi maksu?

Palavat aineethan pitää muutenkin nykylain mukaan pitää jossain turvallisessa paikassa.

Nimimerkillä: "yhdessä työpaikassa aikoinaan tupakoitiin grillin sytystysnestelavojen päällä"
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa nukkumasa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2341 : 03.05.12 - klo: 23.31 »
Entä ulkomailta?

en lähtis ulkomailta yrittämään, kun suomestakin saa. Tulee tavara helpommin ja halvemmin loppujen lopuksi perille.
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Poissa Serveri

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2342 : 03.05.12 - klo: 23.38 »
Mutta kun autokin tulloo ulkomailta   :roll:

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2343 : 03.05.12 - klo: 23.43 »
Niin, ei oli mikää huono idea vaikka laittaa jotain ketjua pystyyn niille ihmisille joilla on matkaa lähimpään kauppaan yli 100km.

Varmaan täälä foorumilla pyörii liikkuvia ihmisiä jotka mielellään auttaa toisia korvausta vastaan tietenkin. Näillä bensan ja diiselin hinnoilla ymmärrän heitä jotka haluu nitron lähimpään postiin niinkun muutkin varaosat.

Esimerkkinä kerron tapauksen. Myin yhden Volvon vaihdelaatikon. Veli oli kylässä, otti kyytiin ja kuljetti paikkaan X josta kaveri X2 otti sen kyytiin kun ajaa rekkaa. Terminaalissa Y ostaja nouti vaihdelaatikon sovittuna ajankohtana.

Asiat ei ole vaiketa kun on verkosto ja ystäviä joihin voi luottaa.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa nukkumasa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2344 : 04.05.12 - klo: 00.05 »
Totta tuokin.

Mutta eräälle nettikaupalle riittää korvaukseksi 8 euroa, joka ei ole mielestäni paha siihen nähden, että polttoainetta saa 2 arkipäivän varoitusajalla lähimmästä matkahuollosta, kun sitä liikkuvaa kaveria voi joutua odottamaan 2 viikkoa.

Totta kai on hyvä asia, jos esim. kaveri,perheenjäsen tai kissanristiäisistä tuttu Kerttu, voi toimittaa polttoainetta suoraan kotiovelle kolmesta oravan-nahasta, mutta välttämättä kaikilla ei ole tähänkään mahdollisuutta. Joten silloin ei jää hirveästi valinnan varaa, muuta kuin tuo nettikauppa.
« Viimeksi muokattu: 06.05.12 - klo: 12.00 kirjoittanut nukkumasa »
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2345 : 04.05.12 - klo: 00.15 »
Näin juuri.

Toisaalta tuollasen polttoainetoimitus topicin vois laittaa pystyyn. Jos joku tuo gallonan ainetta vaikka lähimmälle huoltsikalle pikku korvauksella nii olisin ite äärimmäisen kiitollinen. Samallahan sitä voi vaihtaa kuulumisia ja tutustua.

Pelkkää plussaa koko homma.

Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa nukkumasa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2346 : 04.05.12 - klo: 00.27 »
Näimpä näin.

Harmi vain, että keski-suomen alueella on niin vähän paikkoja joista saa polttoainetta
Itseä lähin paikka taitaa olla 120km päässä Jyväskylässä.
Onneksi kusti polkee.

Lisäksi olen tykästynyt tuohon Byronin aineeseen, että en siitä hevillä luovu.
Vois joskus tehä keikan Turkuun ja ostaa lava Byronin menovettä.  :wink:
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Poissa Serveri

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2347 : 05.05.12 - klo: 10.40 »
Olen vielä aloittelija joten tälläinen noobi kysymys: Mitkä mahd tehokkaat ja halvat akut sopivat Kyosho inferno ve:hen? jos voitte niin laittakaa linkkejä myös  :wink:

KIITOS :azn:

-S

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2348 : 06.05.12 - klo: 11.10 »
Näimpä näin.

Harmi vain, että keski-suomen alueella on niin vähän paikkoja joista saa polttoainetta
Itseä lähin paikka taitaa olla 120km päässä Jyväskylässä.
Onneksi kusti polkee

No arvaa saatavuus Inarissa... :wink: Mistä kaupasta saa tilattua niin, että se kusti myös polkee sen nitrobensan perille?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2349 : 06.05.12 - klo: 11.11 »
Kun ei se kusti polje sitä polttoainetta.

Poissa nukkumasa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2350 : 06.05.12 - klo: 11.44 »
No kylläpä polkee  :angel:

Ei shole poekha mikhää, muutako tarttuu luurii ja tilaa.

Postista en tiiä, mutta matkahuollolla ainakin tulee.
« Viimeksi muokattu: 06.05.12 - klo: 11.47 kirjoittanut nukkumasa »
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2351 : 06.05.12 - klo: 11.48 »
Ja mistähän kaupasta... :roll: Ei kai vain ole sisäpiiri tietoa :wink:...
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2352 : 06.05.12 - klo: 11.52 »
No kun kusti ei vaan polje.

Posti kun ei kuskaa vaarallisia aineita.

Siihen ei paljon kaupat vaikuta.

Ellei joku firma pakkaa palavia nesteitä laatikkoon mistä ei tiedä mitä siellä on, ja haluaa samalla ottaa todella ison riskin.

Jos käy vahinko niin mitäs luulette tapahtuvan firmalle joka on tällaisen paketin lähettänyt????

Toki itellankin palvaluita käyttämällä pystyy polttoainetta toimittamaan, mutta toimituskulut nousevat niin korkeiksi ettei ole mitään kannattavaa tilata pieniä eriä.

Ei tämä ole kaupasta kiinni.
Posti ei kuskaa palavia nesteitä.
Ei matkahuoltokaan.

EI perus toimituskuluilla.

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2353 : 06.05.12 - klo: 11.56 »
No joku kauppa, jonka nimeä ei ole mainittu, on näin tehnyt, ja nukkumasa saanut polttoainetta.  Mulle riittäisi vaan tietää sen kaupan nimi.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2354 : 06.05.12 - klo: 12.01 »
Ilmiömäistä että joku firma vaarantaa jopa ihmishenkiä.

Olen minäkin kuullut että joku firma on matkahuollolla lähettänyt, mutta kustin polulla ei.

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2355 : 06.05.12 - klo: 12.01 »
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2356 : 06.05.12 - klo: 12.12 »
Pikainen hintalaskurin käyttö.

Yksi tonkka polttoainetta painaa paketteineen hieman alle 5 kiloa.
Eli laskin 5 kilon mukaan.

Toimituskulut 22.89
Bussiennakkona 30.29

Laatikollinen eli 4 kannua maksaa noin 39euroa bussiennakkona ja vajaa 32 pelkät kulut siis jos asiakas maksaa tuotteen etukäteen. kaupalle.

Eli kuten sanoin.
Pienten määrien tilaamisessa ei ole mitään järkeä...
Kavereiden kanssa kimppatilauksen tekeminen edes jotenkuten järkevällä tasolla.

Haluaako joku oikeasti tilata lähes 40e maksavan polttoainetonkan, maksaa sen pankkisiirtona kaupalle ja siihen päälle vielä 23 euroa toimituskuluja????



Edit: Lähetyspaikka Helsinki, saapumispaikka Imatra

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2357 : 06.05.12 - klo: 13.56 »
Haluaako joku oikeasti tilata lähes 40e maksavan polttoainetonkan, maksaa sen pankkisiirtona kaupalle ja siihen päälle vielä 23 euroa toimituskuluja????

Kukaan ei varmasti halua, mutta jos matkaa lähimmälle kaupalle on > 100km, niin kyllä mä ainakin valitsen noi 23e toimituskulut mielummin, kun lähden itse hakemaan :)
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2358 : 06.05.12 - klo: 14.11 »
No kyllähän sillon lähes mikä tahansa RC pulju lähettää polttoainetta jos asikas maksaa toimituskulut.

Näitä vaan on harvassa, kuten tältäkin foorumilta nähdään.
On monta kertaa käyty keskustelua siitä miten jotku firmat "ryöstää hirveet toimituskulut"
Ilman että porukka tajuaa tippaakaan että se ei ole myyjä joka sen summan on keksinyt, vaan kyseessä on se firma joka paketin kuskaa.

Jos on valmis ostamaan 40e polttoaineen ja maksamaan siitä pelkkänä toimituskuluna 23e (ellei enemmänkin) niin kyllähän noita toimittavia firmoja löytyy kun ottaa puhelimen kouraan ja ilmoittaa tietävänsä että se on kallista, mutta on valmis maksamaan.
 

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2359 : 07.05.12 - klo: 09.04 »
Hei !

Pystyykö tällä säätimellä ajamaan tuon Velineon 3500 moottorin kanssa mikä tulee esimerkiksi 4x4 slässin tai 4x4 stampeden mukana? Tietääkö pitääkö jotian liittimiä yms vaihdella vai meneekö suoraan kiinni ? Lähinnä siis mitä pitäisi ottaa huomioon.

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_215&products_id=25297

ps. Kaverilta kun meni tuo Velineon VXL-3S ESC..

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2360 : 08.05.12 - klo: 13.52 »
Voiko joku selittää mulle mitä tarkottaa oikeasti tuo ESC:n "A" luku ? Kun ESCejä on esimerkiksi 40-150A välillä niin mitä tuo luku kertoo ja mitkä rajat tulevat vastaan mitä pienemmäksi luku menee ja mitkä hyödyt tulevat käyttöön mitä suurempi tuo luku on ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2361 : 08.05.12 - klo: 14.48 »
Voiko joku selittää mulle mitä tarkottaa oikeasti tuo ESC:n "A" luku ? Kun ESCejä on esimerkiksi 40-150A välillä niin mitä tuo luku kertoo ja mitkä rajat tulevat vastaan mitä pienemmäksi luku menee ja mitkä hyödyt tulevat käyttöön mitä suurempi tuo luku on ?

A=ampeeri eli tuo luku kertoo paljonko nopeudensäädin kestää jatkuvana moottorin käyttämää virtaa. Nopeudensäädin mitoitetaan moottorin tehon mukaan hieman suuremmaksi. Nopeudensäätimiä on siksi monella eri ampeeriluvulla kun erikokoiset autot vaativat eritehoisen moottorin. Eli pikkuautoon on turha ylimitoittaa reilusti nopeudensäädintä kun isommat säätimet painavat enempi ja ovat mitoiltaan suurempia.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa ypi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2362 : 08.05.12 - klo: 15.34 »
ja jatkoa vielä. Enempi virtaa kestävät ovat myös yleensä kalliimpia.

Usean moottorin speksissä kerrotaan että kuinka paljon moottori maksimissaan ottaa virtaa. Jos nopari ei tätä virtamäärää kestä, se kärähtää.

Monesti virtamäärät ilmoitetaan erikseen jatkuvana virtana ja virtapiikkinä. Nuo lukemat mitkä moottoreissa ja nopareissa esiintyy on jatkuvan virransyötön maximi-arvoja, mutta virta-piikki saattaa olla huomattavasti suurempi. Nopari kestää paljon suuremman virtapiikin mitä tuo jatkuva virran kesto on.

esimerkiksi tämä kestää 150A jatkuvaa virtaa ja 950A virtapiikin
http://www.hobbylinna.com/hobbywing-xerun-150asdv10-p-22940.html

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2363 : 08.05.12 - klo: 16.02 »
ja jatkoa vielä. Enempi virtaa kestävät ovat myös yleensä kalliimpia.

Usean moottorin speksissä kerrotaan että kuinka paljon moottori maksimissaan ottaa virtaa. Jos nopari ei tätä virtamäärää kestä, se kärähtää.

Monesti virtamäärät ilmoitetaan erikseen jatkuvana virtana ja virtapiikkinä. Nuo lukemat mitkä moottoreissa ja nopareissa esiintyy on jatkuvan virransyötön maximi-arvoja, mutta virta-piikki saattaa olla huomattavasti suurempi. Nopari kestää paljon suuremman virtapiikin mitä tuo jatkuva virran kesto on.

esimerkiksi tämä kestää 150A jatkuvaa virtaa ja 950A virtapiikin
http://www.hobbylinna.com/hobbywing-xerun-150asdv10-p-22940.html

Eli suomeksi ESC:n Ampeeriluku jatkuvana pitäisi olla AINA suurempi kuin mitä moottorin jatkuva luku ? Eli jos on esimerkiksi 60A ESC ja moottori 65A moottori niin ESC tulee hajoamaan ?

Vai oliko asia niin, että jos on 60A ESC ja 65A moottori niin moottorista ei saada kaikkea tehoa irti mutta mitään ei tapahdu ?

Pitääkö sitten ottaa myös huomioon nuo Burst luvut ESCiä valittaessa ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa ypi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2364 : 08.05.12 - klo: 16.34 »
Eli suomeksi ESC:n Ampeeriluku jatkuvana pitäisi olla AINA suurempi kuin mitä moottorin jatkuva luku ? Eli jos on esimerkiksi 60A ESC ja moottori 65A moottori niin ESC tulee hajoamaan ?
Juurikin näin.

Lainaus
Vai oliko asia niin, että jos on 60A ESC ja 65A moottori niin moottorista ei saada kaikkea tehoa irti mutta mitään ei tapahdu ?
Tämä pätee ennemminki akkuun. Jos on 65A moottori ja akku pystyy antamaan vain 30A, niin moottori ei saa kuin 30A virtaa, vaikka tarvitsisi enempi saadakseen täyden tehon. Akkukaan ei kestä tuommosta rasitusta, joten akun pitää pystyä luovuttamaan moottorin ottaman virran.

Lainaus
Pitääkö sitten ottaa myös huomioon nuo Burst luvut ESCiä valittaessa ?

Tuosta ei ole kokemuksia että miten käy jos nopari ei kestä tarpeeksi isoa piikkiä, mutta luulen että jos nopari on muuten sopivan kokoinen niin myös burst on tarpeeksi iso.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2365 : 08.05.12 - klo: 17.26 »
Eli suomeksi ESC:n Ampeeriluku jatkuvana pitäisi olla AINA suurempi kuin mitä moottorin jatkuva luku ? Eli jos on esimerkiksi 60A ESC ja moottori 65A moottori niin ESC tulee hajoamaan ?
Juurikin näin.

Lainaus
Vai oliko asia niin, että jos on 60A ESC ja 65A moottori niin moottorista ei saada kaikkea tehoa irti mutta mitään ei tapahdu ?
Tämä pätee ennemminki akkuun. Jos on 65A moottori ja akku pystyy antamaan vain 30A, niin moottori ei saa kuin 30A virtaa, vaikka tarvitsisi enempi saadakseen täyden tehon. Akkukaan ei kestä tuommosta rasitusta, joten akun pitää pystyä luovuttamaan moottorin ottaman virran.

Lainaus
Pitääkö sitten ottaa myös huomioon nuo Burst luvut ESCiä valittaessa ?

Tuosta ei ole kokemuksia että miten käy jos nopari ei kestä tarpeeksi isoa piikkiä, mutta luulen että jos nopari on muuten sopivan kokoinen niin myös burst on tarpeeksi iso.

Kiitos tästä  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa patikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2366 : 08.05.12 - klo: 18.29 »
on ehkä vähän hölmö kysymys mutta: iskareita kun säätää niin onko ne löysimmillään sillon kun on kiertäny sen ihan ala-asentoon vai ihan ylhäällä? jos joku tajus mitä tarkotin mutta kumminkin.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2367 : 08.05.12 - klo: 18.59 »
on ehkä vähän hölmö kysymys mutta: iskareita kun säätää niin onko ne löysimmillään sillon kun on kiertäny sen ihan ala-asentoon vai ihan ylhäällä? jos joku tajus mitä tarkotin mutta kumminkin.
Onko sulla iskareissa siis valmiina ne preload säädöt ? Eli kierteet.. Yleensä jos on kiertänyt sen mahd alas että jousi on jännittynyt eniten on silloin jousi kireimmillään.. Tajusinkohan mitä ajoit takaa  :grin:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2368 : 08.05.12 - klo: 19.00 »
on ehkä vähän hölmö kysymys mutta: iskareita kun säätää niin onko ne löysimmillään sillon kun on kiertäny sen ihan ala-asentoon vai ihan ylhäällä? jos joku tajus mitä tarkotin mutta kumminkin.

Jousien esijännityksen säätö tehdään niillä säätömuttereilla. Eli alhaalla on jäykin ja ylhäällä löysin.
Iskunvaimennuksen jäykkyyttä muutetaan öljyn viskositeetillä ja männän reikien määrällä/koolla.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2369 : 08.05.12 - klo: 19.25 »
Eli suomeksi ESC:n Ampeeriluku jatkuvana pitäisi olla AINA suurempi kuin mitä moottorin jatkuva luku ? Eli jos on esimerkiksi 60A ESC ja moottori 65A moottori niin ESC tulee hajoamaan ?
Juurikin näin.

Lainaus
Vai oliko asia niin, että jos on 60A ESC ja 65A moottori niin moottorista ei saada kaikkea tehoa irti mutta mitään ei tapahdu ?
Tämä pätee ennemminki akkuun. Jos on 65A moottori ja akku pystyy antamaan vain 30A, niin moottori ei saa kuin 30A virtaa, vaikka tarvitsisi enempi saadakseen täyden tehon. Akkukaan ei kestä tuommosta rasitusta, joten akun pitää pystyä luovuttamaan moottorin ottaman virran.

Jos tässä nyt puhutaan lipo akkujen purkuvirroista niin homma ei mene ihan noinkaan.

Mikäli LiPo akun ilmoitettu purkuvirran kesto ylitetään niin akku vioittuu... Yleensä turpoaa ja pahimmillaan myös syttyy tuleen.