Kirjoittaja Aihe: Noobikysymykset  (Luettu 1514401 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3810 : 12.08.13 - klo: 20.05 »
Viellä yks ongelma: Mun harjaton combo meni rikki tänään ja en tiedä jos moottori tai nopari on rikki, voinko millään tavalla testata moottori tai nopari että tiedän kumpi on rikki?
Pistä vastari ja servo kiinni nopariin.
Jos servo liikkuu ja toimii, niin kokeile vielä moottorin kans.

Pitääkö moottori ääntä?
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa homemaderc_cars

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3811 : 12.08.13 - klo: 20.10 »
Servo ja vastari toimii niin kun pitää, kun laittaa sähkö päälle niin moottorista tulee tommonen ääni merkki kun ennen mutta mitään ei tapahdu kun laittaa kaasua päälle ja ennen se meni rikki se oli todella tehoton.



Viellä yks ongelma: Mun harjaton combo meni rikki tänään ja en tiedä jos moottori tai nopari on rikki, voinko millään tavalla testata moottori tai nopari että tiedän kumpi on rikki?
Pistä vastari ja servo kiinni nopariin.
Jos servo liikkuu ja toimii, niin kokeile vielä moottorin kans.

Pitääkö moottori ääntä?
'


Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3812 : 13.08.13 - klo: 00.08 »
Kysymys renkaista:

Tuohon slässiin ilmeisesti suositellaan 1/8 buggyn renkaita ja näissä on 17mm hexat? Kyselisinkin että millaiset palikat tuonne väliin pitäisi laittaa jotta pystyisi käyttämään "parempia" renkaita?

Lisäksi, mikä rengas sopisi tuollaiselle hiekkasavelle, mitä esimerkiksi tämä rata edustaa:

http://rc10.fi/index.php?topic=11309.3060

Olen vasta tutustumassa eri renkaisiin ja niiden pitoihin, mutta ilmeisesti nuo slässin mukana tulleet ovat sieltä "kehnommasta" päästä pidon kannalta?

Eli lähinnä kyselen, minkälainen setti täytyisi hankkia, jotta pääsisin nautiskelemaan paremmasta pidosta tuollaisella radalla.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3813 : 13.08.13 - klo: 12.33 »
Kysymys renkaista:

Tuohon slässiin ilmeisesti suositellaan 1/8 buggyn renkaita.

Pihasuttaukseen 1/8 krossirenkaat sopivat hyvin varsinkin kun kavennat eturenkaita ~10mm. Hex-adaptereita on kaupat pullollaan, AKA:n adapterit on mielestäni parhaat.
Eteen:
Taakse:

Radalla toimii hyvin OIKEAT kilpailemiseen tarkoitetut renkaat.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3814 : 13.08.13 - klo: 17.39 »
Kysymys renkaista:

Tuohon slässiin ilmeisesti suositellaan 1/8 buggyn renkaita.

Pihasuttaukseen 1/8 krossirenkaat sopivat hyvin varsinkin kun kavennat eturenkaita ~10mm. Hex-adaptereita on kaupat pullollaan, AKA:n adapterit on mielestäni parhaat.
Eteen:
Taakse:

Radalla toimii hyvin OIKEAT kilpailemiseen tarkoitetut renkaat.

Oikeilla tarkoittanet ihan 1/10 SC renkaita? Osaatko suositella jotain tiettyä rengastyyppiä joka sopisi tuollaiselle radalle, mikä on siis savi/savihiekkaa ja kuivana melko kova? Lähinnä pinnassa oleva hiekka hieman pöllyää ja huonontaa pitoa (noilla alkuperäisillä kumeilla ainakin).

Olisivatko esim http://www.raceaka.com/110-CITYBLOCK-SC-SOFT-PRE-MNT-RED-INSERT-SLASH-2WD-REAR4X4-FR-ULTIMA-SC-FR-BLITZ-FR_p_430.html hyvät, vai onko paljon eroa vaikkapa http://www.raceaka.com/110-SHORT-COURSE-ENDURO-2-WIDE-SOFT-PRE-MNT-RED-INSERT-SLASH-2WD-REAR4X4-FR-ULTIMA-SC-FR-BLITZ-FR_p_849.html tai http://www.raceaka.com/110-ENDURO-SC-SOFT-PRE-MNT-RED-INSERT-SLASH-2WD-REAR4X4-FR-ULTIMA-SC-FR-BLITZ-FR_p_414.html ?

Pahoitteluni näin noobeista kysymyksistä, mutta tosiaan en vielä oikein osaa sanoa eroja eri renkaiden välillä. Leveämpi rengas parempi?
« Viimeksi muokattu: 13.08.13 - klo: 17.51 kirjoittanut Master Calgar »
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Jerppa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3815 : 17.08.13 - klo: 10.16 »
mitenhän mahtaa olla jos lyön 3 kennosen lipoakun kiinni harjalliseen koneeseen ja nopariin? kestääköhän montaakaan minuuttia? ja hajoaako jotain muutaku kone ja nopari? hirveet poltteet päästä ajelee ja odottanu nyt jo kuukausitolkulla uuta konetta ja noparii.

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3816 : 23.08.13 - klo: 15.21 »
Mikä ois diffiöljylle jonkinlainen "perusjäykkyys", mitä vois lähtä kokeilee? Tarkotus ois avata ja putsata diffit ekaa kertaa, ja tietysti sitten uudet öljyt tilalle. Auto 1/10 truggy. Käyttöohjekirja ei kerro kuin iskariöljyn viskositeetin.

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3817 : 24.08.13 - klo: 23.40 »
Mikähä tuli mun deans-liittimeen, kun pistin patronin tulille niin jähmettyi täysin kiinni. (Siis ajoin nelkku sc autolla) Ei lähe vaikka kovasti vetää, ja kaksilla pihdeillä ja puukolla vedetään,huomenna koitettava tosissaan. Ennen sama adapteri samas käytös toiminut ilman vastaavaa. Help! Akun sain kyllä irti adapterin toisesta päästä...
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa bordis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3818 : 25.08.13 - klo: 14.22 »
Mihin suuntaan ilma-bensaseos ruuvia pitää säätää että saa enenmmän bensaa?  :embarrassed:

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3819 : 25.08.13 - klo: 17.36 »
Mikähä tuli mun deans-liittimeen, kun pistin patronin tulille niin jähmettyi täysin kiinni. (Siis ajoin nelkku sc autolla) Ei lähe vaikka kovasti vetää, ja kaksilla pihdeillä ja puukolla vedetään,huomenna koitettava tosissaan. Ennen sama adapteri samas käytös toiminut ilman vastaavaa. Help! Akun sain kyllä irti adapterin toisesta päästä...
Liitin mahdollisesti sulanut hieman ja sitten jäähtyessään liimautunut kiinni(?)

Tätä ei ehkä normaalisti tapahdu, mutta jos ajelee kuumalla aurinkoisella kelillä urku auki niin kopan alta ei ilma pääse vaihtumaan helpolla, joten johdot/liittimet lämpenevät paljon enemmän kuin normaalisti tekisivät.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3820 : 25.08.13 - klo: 19.31 »
Mikähä tuli mun deans-liittimeen, kun pistin patronin tulille niin jähmettyi täysin kiinni. (Siis ajoin nelkku sc autolla) Ei lähe vaikka kovasti vetää, ja kaksilla pihdeillä ja puukolla vedetään,huomenna koitettava tosissaan. Ennen sama adapteri samas käytös toiminut ilman vastaavaa. Help! Akun sain kyllä irti adapterin toisesta päästä...
Liitin mahdollisesti sulanut hieman ja sitten jäähtyessään liimautunut kiinni(?)

Tätä ei ehkä normaalisti tapahdu, mutta jos ajelee kuumalla aurinkoisella kelillä urku auki niin kopan alta ei ilma pääse vaihtumaan helpolla, joten johdot/liittimet lämpenevät paljon enemmän kuin normaalisti tekisivät.
Juu. Tuttu tilanne mulle. Laita deans ultra blugit kiinni, nii ei ole mitään ongelmaa. :wink:
Mulla kans suli liittimet savassa. :roll:
Kokeiles taltalla irrottaa. Mulla irtos sillä. :wink:
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3821 : 25.08.13 - klo: 22.41 »
Joo sulanu oli ja puukolla lopulta lähti. Ei ota kosketusta enää, liitin vaihtoon. Sisäkorilla osuutta varmas asiaan.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3822 : 25.08.13 - klo: 22.47 »
Painappa pihdeillä liittimen jousta kasaan.Auttaa kummasti irtoamiseen.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3823 : 26.08.13 - klo: 10.23 »
Mihin suuntaan ilma-bensaseos ruuvia pitää säätää että saa enenmmän bensaa?  :embarrassed:

Ne on kaksi eri asiaa.

Jos puhut nitrokoneesta niin silloin ei ole ilmaruuveja ollenkaan, eli kääntämällä ruuvia auki tulee enemmän polttoainetta.

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3824 : 26.08.13 - klo: 14.26 »
Kuuluuko nelkun diffeissä olla välystä pyörimissuunnassa? Tarkoitan, jos otan kiinni etu- ja takapään välisestä akselista ja pyöritän? Toki vähän löysää tulee akselin liitoskohdista ulostuloihin, mutta välystä itse boxeissa?

Poissa homemaderc_cars

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3825 : 26.08.13 - klo: 15.51 »
Tuli ostettu kaksi tällaisia sensori kaapelia ( http://fi.eurorc.com/product/1137/hobbywing-sensor-cable-400mm ) ja tein yksi 750millimetrinen kaapeli mutta nyt huomasi että se liitin on pikkasen erillainen, yhdellä liittimellä on  pieniä pyöreitä reikiä ja toisessa päässä on vähän isompia neliö reikiä, mikä liitin menee moottoriin ja mikä ESC:een? (En jaksaa testata kun piuha on liimattu kiinni autoon ja on vaikea saada pois)

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3826 : 27.08.13 - klo: 08.52 »
Voiko tai onko haittaa ?

Nykyisessä ESC:ssä (Mamba Max Pro) on 13AWG johdot bullet liittimillä jos oikein muistan. Voiko uuteen moottoriin kolvata vaikka 12AWG johdot saman kokoisilla bullet liittimillä ja liittää ne vai onko jotain haittaa siitä, että loppujen lopuksi 13AWG yhdistyy 12AWG johtoon ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3827 : 27.08.13 - klo: 09.13 »
ei siitä kyllä minun mielestäni mitään haittaa ole vaikka koneessa on paksummat johot. Sitä en tiiä sit onko 14awg liian ohutta?
Mulla oli Maxxissa joskus niin että noparilta tuli 12awg piuhat ja koneessa oli 10awg piuhat ja hyvin pelas.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3828 : 27.08.13 - klo: 09.57 »
ei siitä kyllä minun mielestäni mitään haittaa ole vaikka koneessa on paksummat johot. Sitä en tiiä sit onko 14awg liian ohutta?
Mulla oli Maxxissa joskus niin että noparilta tuli 12awg piuhat ja koneessa oli 10awg piuhat ja hyvin pelas.
Niin siis nyt jos maalaisjärjellä ajattelee niin onhan mulla tällä hetkelläkin toisessa noparissa 10awg piuhat ja lipossa 12awg ja hyvin sutaa.. Joten tuskin haittaa on  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3829 : 27.08.13 - klo: 16.11 »
Muoviosasta, tässä tapauksessa vaihteiston kuoresta, on korkannut kierre yhdeltä ruuvilta. Onko kukaan kokeillut minkäänlaisia mömmöä, mitä reikään voisi töräyttää ja ruuvi siinä vielä pysyisi? joku liima ehkä, mikä?

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3830 : 27.08.13 - klo: 22.41 »
Jotkut ovat puhuneet pikaliimasta että sillä saisi korjattua kierteen muoviin. En tiedä kuinka hyvin toimii, itellä ei ole siitä kokemusta.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa nexpres

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3831 : 27.08.13 - klo: 23.23 »
terve kaikki.. minulla olisi vähän kysyttävää näistä rc jutuista ku olen vähän pihalla.
elikkä potkulautaan meinasin laittaa harjattoman moottorin vesijäähdyllä ostin nyt tämmösiä osia:

-Turnigy AquaStar 4084-620KV Water Cooled Brushless Motor
-Hobbyking SS Series 190-200A ESC   
-Turnigy 5A (8-40v) SBEC for Lipo   
-Turnigy Servo Tester   

ja sit niitä kysymyksiä.

-onko tuommoisessa Turningyssä vääntöä tarpeeksi? vaikka verrattuna tuohon potkulaudan omaan 100W moottoriin..

-toimiiko tuo moottori ihan tuolla servotesterillä? ja pitääkö tota ESC:tä ohjelmoida jotenkin?

meinasin ajaa tuota moottoria 2x 12v 20Ah akulla kytken ne sarjaan niin saan 24v pihalle.
vesijäähdytyksen meinasin tehdä pienestä pilssipumpusta ja pienestä syyläristä.


ja jos hyviä vinkkejä tulee mieleen niin kertokaa ihmeessä.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3832 : 28.08.13 - klo: 21.15 »
Kertokaas arvon kokeneemmat harrastajat, ovatko nuo ihan oikeasta laakerikaupasta ostetut laakerit laadukkaampia, kuin nämä 1/10 autoihin tulevat pyörän- jne laakerit (siis radioalan liikkeistä ostetut)?

Lisäksi, mitä ainetta suosittelette laakerin sisuksiin laitettavaksi puhdistuksen jälkeen?
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3833 : 28.08.13 - klo: 21.22 »
terve kaikki.. minulla olisi vähän kysyttävää näistä rc jutuista ku olen vähän pihalla.
elikkä potkulautaan meinasin laittaa harjattoman moottorin vesijäähdyllä ostin nyt tämmösiä osia:

-Turnigy AquaStar 4084-620KV Water Cooled Brushless Motor
-Hobbyking SS Series 190-200A ESC   
-Turnigy 5A (8-40v) SBEC for Lipo   
-Turnigy Servo Tester   

ja sit niitä kysymyksiä.

-onko tuommoisessa Turningyssä vääntöä tarpeeksi? vaikka verrattuna tuohon potkulaudan omaan 100W moottoriin..

-toimiiko tuo moottori ihan tuolla servotesterillä? ja pitääkö tota ESC:tä ohjelmoida jotenkin?

meinasin ajaa tuota moottoria 2x 12v 20Ah akulla kytken ne sarjaan niin saan 24v pihalle.
vesijäähdytyksen meinasin tehdä pienestä pilssipumpusta ja pienestä syyläristä.


ja jos hyviä vinkkejä tulee mieleen niin kertokaa ihmeessä.


Nyt on kyllä pakko kysyä että miksi ihmeessä moista rakennat?

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3834 : 28.08.13 - klo: 21.52 »
Muoviosasta, tässä tapauksessa vaihteiston kuoresta, on korkannut kierre yhdeltä ruuvilta. Onko kukaan kokeillut minkäänlaisia mömmöä, mitä reikään voisi töräyttää ja ruuvi siinä vielä pysyisi? joku liima ehkä, mikä?

Epoksilla reikä täyteen ja poralla uusi reikä.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa nexpres

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3835 : 28.08.13 - klo: 22.14 »
kekkis: no kun tuli ostettua halvalla työpaikalle tuommonen potkulauta kun on iso halli niin pääsee kulkemaan mukavasti. mutta nyt sitä on pakko vähän virittää. ja mitä tuolta youtuubista oon katellu noita videoita niin nehän kulkeekin ihan mukavasti. voishan sitä töihinkin mennä sillä jos saa kulkemaan tarpeeksi kovaa. tavote on 70km/h taidankin ajaa sitä 36v 3x12v 20ah akulla että saa vähän enemmän tehoa irti. ongelmana on vaan että mihin ne akut tungen mutta hitsaan jonkun tangon ja polkupyörän satulan tuohon niin saa sen alle akuille paikan..
kyllä siitä vielä hyvä tulee :D jos ei toimi tuolla moottorilla nii vaihdetaan isompaan..
ja ohan se nyt hienoo päästellä tuolla kylillä menemään tommosella :D


Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3836 : 28.08.13 - klo: 22.19 »
 :cheesy: Eihän siinä sitten mitään, tästä vähän mallia tulevaan projektiin.  :wink:

Trans AM WS6 vs. 11 Second Scooter.

Poissa nexpres

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3837 : 28.08.13 - klo: 22.29 »
haha.. joo oon kahtonu ton videon :D siinä on asennetta :D

mut mua vähän arveluttaa tuon moottorin vääntö. onkohan noilla ulko/sisäpyörijöillä paljonkin eroa väännössä?

Brushless Razor Scooter Rotomax 1.60 Overvolt

tuossa on ihan hyvin saanu kulkemaan tommosen potkulaudan.

Poissa shark-18_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3838 : 29.08.13 - klo: 21.51 »
Päevää. Speedpassionin combon kalibrointi ei onnistu . Servo toimii ja nopari "sanoo" että kalibrointi ois onnistunu mutta ei moottori toimi ja ei pidä mitään ääntäkään? Apuuva

Poissa shark-18_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3839 : 29.08.13 - klo: 21.55 »
 Ja kun juotin sitä ni pääs nopari kuumenemaan aika hyvin . Ei välttämättä vaikuta mut kummiski :D