minusta oli kamalan kivaa, jotta revon ainoa "miinus" oli takapuskurille roiskuva "pakokaasu". :)
sanomattakin selvää mikä näistä autoista minulla on.. ;P
Laitat 3cm jatkon niin ei roisku ja pääset tuosta "häiritsevästä" miinuksesta eroon.
Saas nähdä milloin HPI ottaa onkeensa ja esittelee uuden monsun. Vaikka vielä löytyy ihmisiä, jotka ostaa uuden Savagen, niin pitääkseen markkinaosuudet ja merkkiuskollisuuden, pitäisi kiireesti tuoda myyntiin monsu, joka olisi kilpailijoitensa tasalla. Nyt tuo ero on päässyt kasvamaan vähän turhan suureksi, tosin tilanne HPI:llä on paljon parempi kuin mitä Kyosholla. Asson Monster GT on jäänyt turhan vähälle huomiolle Suomessa, ei taida kukaan sitä tuoda maahan?
Tuntuu että Kyosho on jäänyt tuonne 80 luvulle polkemaan paikalleen noissa autoissaan (Lukuuottamatta "erästä" crossaria), mutta kohtuu hyvin tuntuu kauppa käyvän (On näköjään paljon ihmisiä jolle tuo ulkonäkö on tärkein kriteeri ja vaikka puhuu kuinka "järkeä" se ei auta).
Veikkaampa ettei HPI:ltä välttämättä tule uutta monsteria vielä vähään aikaan (Voin olla väärässäkin), vaan HotBodies tuo nuo "uutuudet" markkinoille (Eikös HB:ee muuttanut juuri HPI:n tiloihinkin?).
Jos markkinoilla olevista monstereista puhutaan niin Savagehan on jo toiseksi vanhin automalli Traxxasin T-Maxxin jälkeen........
Assohan on taas ollut enemmänkin touring, crossari ja stadiumvalmistaja, taitavat vain hakea markkinaosuuksia tämän "monsteribuumin" johdosta.
Veikkaampa että tämän testin myötä asson "monsua" vielä päivitetään ainakin tehokkaammalla "myllyllä".
Tamiya on taas "yllättänyt" positiivisesti, kuka olisi uskonut nykypäivänä että kyseinen valmistaja tekee "kunnon monsun", moottorikin on jopa O.S 18 sarjalainen josta täydet kympit.
Traxxassiahan ei ole Suomessa koskaan arvostettu, ja on kärsinyt maahantuojien vähyydestä (Näkyvyydestä) ja varaosien saatavuudesta.
T-Maxx on varmaankin "jenkkien" suositun monsteri jos "virityspajojen" määrään ja tarjontaan katsoo, esim Towerhobbiesin uusimmassa lehdessä on HPI Savagen "hopup" osille riittänyt vain noin 1/3 sivullista ja T-Maxxille kaksi aukeamaa (Tosin Revokin on "yltänyt" tuohon 1/3 sivulliseen).
Esim T-Maxx kanta on ollut suhteellisen pieni HPI:n ja Kyoshon "jyrätessä" Suomen markkinoilla, nyt onkin Stampede vasta tuonut kyseisen merkin paremmin "näkyväksi" ja Revo onkin "aukaissut" Traxxasin markkinat meilläkin.
Losi kuuluu minusta myös "yllättäjiin" monsterimarkkinoilla, kyseisen merkin "aluetta" on ollut sama kuin "asson" (touring, crossi ja stadiumit), ja auto on jopa suhteelisen onnistunut konstruktio (Joku sanoo tästä "lopusta" jotain mutta 100 pisteen autoahan ei vertailussa ollut, no kuitenkin tämä on Losille "uutta" maaperää ja siksi hieno saavutus).