Joo, allekirjoitan ehdottomasti tuon, että "ruuvaaminen" on oleellinen osa harrastusta, joillekin jopa se oleellisempi ajamisen pysyessä hauskana lisäfeaturena...
On totta, että useisiin paikkoihin ei edes tarvitse laittaa paljon pääomaa, jolla autoa voi parnataa, esmes tuon diffin kotelon olen kuullut valmistettavan kahvikupillisella happoteräksestä, jolloin kotelo on ikuinen vaikka kuinka kiviä välissä pyörisi..
Ymmärrettävästi myös renkaat, rattaat yms. on kategoriassa kuluvat osat. Itse tuhosin yhden rattaan hölmöilemällä laittamalla liian pienen pinionirattaan ja hammaskulmien ollessa pielessä tuhoutuu varttitunnissa laadullisesti kelpo tuotekin.
Toisaalta, edelleenkin, harrastuksia on turha mitata rahassa.
Itsellä on jäänyt työ- ja vapaa-aikakiireiden vuoksi loppukesän ajelut tosi vähiin, kalusto ollut kuukauden liikkumatta. Ajattelinpa eilen pienen pihasudittelun tekevän terää, naps, ryyppy päälle, yksi veto, ryyppy pois, yksi veto, toinen veto ja käyntiin. Helppoa. Ei mitään sähkölaiteakkustarttiboksivanhentunutpolttoainehehkutulppa -virittelyjä... tälle seikalle antaa arvoa näissä.
Kiinailmiöstä, FG on kyllä saksalainen verstas mutta silti pitäisin kummallisena jos FG ei teettäisi laitteitaan jossain halvan työvoiman maissa ja olisi itse ikäänkuin "brändin manageeraaja"
Em. tosin ei ole faktaa.