Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1510745 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ypi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4020 : 27.03.12 - klo: 01.49 »
Jos ei rupea toimimaan niin yks vaihtoehto on ostaa erillinen tasaaja. Itselläni on ollu tämmönen kun omasta meni tasaustoiminto rikki.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10328__Hobby_King_Battery_Medic_System_6S.html

Hyvin on pelannut ja kennojen heitto näytti olevan 0.01V tällähetkellä.

Huomautuksena vielä että akkuja on hyvä säilyttää siinä nimellisjännitteessä eikä maksimissa. Eläkä mielellään testatessa anna sen yhden kennon jatkuvasti päästä ylijännitteeseen.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4021 : 27.03.12 - klo: 10.30 »
Laturissa voipi olla hyvin yksinkertainen vika. Korjaaminen on helppoa jos osaa, osaamattomat lopettavat lukemisen tähän.

Balanseriportit on kytketty toisiinsa piirilevyllä. Sillat ovat ohuita ja ei olisi ensimmäinen laturi missä johdinsilta on palanut poikki. Hyppylanka tilalle ja taas toimii.

Vika voi olla muuallakin mutta tämän näkee silmälläkin ja voi tarkistaa yleismittarilla.

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4022 : 27.03.12 - klo: 14.32 »
ok. täytyy tarkistaa tuo laturin sisusta.

Eli nyt jos puran ton akun tolla storage modella joka lopettaa 7.6v kohdalla ja kun se purkaa ton akun noista vitraliitimistä niin kennojännite erot ilmeisesti pysyvät samana. sen jälkeen sitten lataan sen niin että se tasaa ne kennot niin mitä mun pitäs käyttää? ihan normaalia balansseria ilmeisesti vain ja sillä saisi kumpaankin kennoon sen 4.2v En vain viitsi käyttää enää tota imaxia siinä balanssoinnissa jos kerta on rikki: täytyy kuitenkin tutkia toi laturi mulla sen verran hyvin on hansakassa juottaminen ja pikku elektroniikkahommat. Eli purun jälkeen vaan normi balanssiin kiinni? Vai onko tohon kennojen tasaukseen joku muu ohjelma jossain laturissa millä onnistuu vai onko se nimen omaan se balance mode.

1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4023 : 27.03.12 - klo: 14.45 »
Jos sulla on erillinen balanseri niin se vaan väliin ja normaali latauksella voit ladata. Jos elektroniikka hallussa niin tuossa mun laittamasa linkisä on linkki komponenttien vaihtoon. Jos ei muuten saa balanssi puolta laturista kuntoon.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4024 : 27.03.12 - klo: 15.05 »
ei ole erillistä balansseria ainoastaan on toi imaxi jossa on se balansointi levy tossa kyljessä ja oon ladannu balansserilla siten et on se virtajohto ja balanssipiuha kiinni ku ei muuten suostu lataamaan mutta erillistä balansseria ei ole. Joo on hallussa elektroniikka täytyy kattoa jos vaikka joutuu jotain vaihtamaan tms. jossei rupea toimimaan.

1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4025 : 27.03.12 - klo: 15.53 »
Luultavasti laturissa on vain balanserin kalibrointi pielessä mutta kun sitä ei voi kalibroida kun kerran niin suosittelen ensin vaihtamaan tarkemmat komponentit ja sen jälkeen vasta kalibroimaan.

Kalibroinnissa on varaa 0,2v molempiin suuntiin eli vielä riittäisi jos pelkästään sen tekis. Onko minkälaiset nuo akut eli onko irtojohdot bulleteilla vai kiinteät johdot? Jos bulletit niin onnistuu helposti ladata kenno kerrallaan...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4026 : 27.03.12 - klo: 15.58 »
ok täytyy kokeilla tuota että kalibroi sen uudestaan.

akut ovat tuollaiset

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__13398__Turnigy_5200mAh_2S_30C_Hard_Case_Car_Lipo_Pack_DE_Warehouse_.html

tähän mennessä olen ladannut noita akkuja hauenleuka klipseillä kun en ole vielä keksinyt miten saan tohon 8awg piuhaan vai pitäskö sanoo jo et kaapeliin :grin:  kiinni sen traxxas liitimen.
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4027 : 27.03.12 - klo: 22.00 »
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__13398__Turnigy_5200mAh_2S_30C_Hard_Case_Car_Lipo_Pack_DE_Warehouse_.html

tähän mennessä olen ladannut noita akkuja hauenleuka klipseillä kun en ole vielä keksinyt miten saan tohon 8awg piuhaan vai pitäskö sanoo jo et kaapeliin :grin:  kiinni sen traxxas liitimen.
Minulla on ollut noita kolme Blitzissä kohta vuoden. Ne ovat olleet tosi hyviä hintaansa nähden ja muutenkin. Tietysti tuossa hintaluokassa voi olla hyviä ja huonoja yksilöitä, mutta olisin ihan toiveikas noiden akkujen suhteen.

Itse juotin Deans liittimen siihen päähän siten, että leikkasin johdinta teräväksi ennen juottamista, tein teroitettuun johtimeen pienen kolon ja juotin kolon kiinni Deanssin päähän. (Yleensä Deanssiin juotetaan johdin sivulta.) Hommasin tähän tarkoitukseen 100W juottimen Biltemasta - se on ihan ok, mutta ei todellakaan vastaa 100W laatujuotinta. Kontaktipintaa tuli tuollakin tavalla paljon, koska johto on niin paksua. Jos Traxxas liittimen suojamuovia veistää voi ehkä tehdä samoin? Joka tapauksessa johtimen pää kannattaa muotoilla sivuleikkureilla.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4028 : 27.03.12 - klo: 22.05 »
ok täytyy tehä tollee josko sais kiinni sillee. suunnittelin jo että leikkaan ton liitimen pööltä auki osittain ja päälle sitten liima kutistesukka. Luulen että jos nämä konstit yhdistää niin vatmaan toimii.

Kiitokset nopeista vastauksista kaikille  :grin: on ollut paljon apua.
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa klasu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4029 : 12.04.12 - klo: 11.00 »
Latauksessa ongelmaa, löytyisiköhän apuja.

Akkuna Linna Products 3800mAh 11.1V 3s.
Normaalisti lataus pysähtyy 4,20 kohdalla per kenno.
Äsken jätin latauksen kesken koska arvot heiluivat latauksen lopussa
4,16 - 4,23 välillä, eikä lataus pysähtynyt itsestään.
Kokeilin toisella akulla ja meni lataus ihan ok.

Onko tuo ed.m akku siis rikki?



Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4030 : 12.04.12 - klo: 11.11 »
Jos sulla on tasaava laturi ja tasausjohto kytkettynä niin laturit tyypillisesti latauksen lopussa tasaa kennojen jännitteet, eli latausta ei kannata lopetaa kesken (mikäli laturin asetukset on ok).

Poissa ypi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4031 : 12.04.12 - klo: 12.04 »
Onko näin että tasaa pelkästään lopussa eikä myös välillä?

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4032 : 12.04.12 - klo: 12.44 »
Isoin osa latureista tosiaan tasaa vasta lopussa, siksi kestää yleensä siinä loppu hieromisessa aina jonkin aikaa. Paremmilla latureilla yleensä vähemmän aikaa, itse ainakin kaverin kanssa huomattiin, kun osti Turnigyn 20€ laturin missä muuten samat spectit kun Ichargerissa niin tuo turnigy tasas kennoja lopussa niin kauan ettei sitä meinannu viittiä odotella jos piti ajaa peräkkäisiä akkuja 15-45min hiero siin lopussa sitä tasausta. icharger kun sen tekee yleisesti noin 1-5minuutissa.

Ichargerin ominaisuuksista tais saada senkin päälle että tuo tasaa kennoja koko latauksen ajan, mutta eipä oo tullu sitä kokeiltua.

Poissa klasu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4033 : 12.04.12 - klo: 13.26 »
Kiitos vastauksista, käyn köröttelemässä akulliset ja latailen uudestaan, voipi olla että puolen vuoden breikki
ajossa / latauksissa vaikuttaa akkuihun, en muista oliko säilytysarvoissaan talven yli vai jopa liian tyhjät.
« Viimeksi muokattu: 12.04.12 - klo: 15.21 kirjoittanut klasu »

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4034 : 17.05.12 - klo: 19.48 »
terve, tuli ostettua autoon lrp:n saddle pack lipo akku, ja olisi kysymys koskien latausta. laturina toimii graupnerin ultramat 14. laturissahan ei ole balanceria, mutta voinko ladata akkuja yhtä satulaa/kennoa kerrallaan ilman että tarvitsen balanceria? vai onko suuri riski että akut eivät lataudu tasan?
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4035 : 17.05.12 - klo: 19.58 »
terve, tuli ostettua autoon lrp:n saddle pack lipo akku, ja olisi kysymys koskien latausta. laturina toimii graupnerin ultramat 14. laturissahan ei ole balanceria, mutta voinko ladata akkuja yhtä satulaa/kennoa kerrallaan ilman että tarvitsen balanceria? vai onko suuri riski että akut eivät lataudu tasan?

Saddlet voi ladata kenno kerrallaan. Toinen vaihtoehto on ladata ne rinnakkain mutta tämä vaatii laturista enempi virtaa että siitä hyötyy.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa Mirkku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4036 : 23.05.12 - klo: 21.10 »
Terve!


Olen nyt ajanut 3s-lipoilla talvesta saakka. Nyt viimeviikolla olin menossa ajamaan ja latoin akut lataukseen. Toisessa meni noin 20 min. Ja toisessa 3min. Ajattelin, että jos toinen ei ollutkaan ihan tyhjä, mutta kun menin ajamaan niin ajoin 10 sekuntia ja meni noparista cut off. Vaihdoin akun ja sillä ajoin samanverran ja taas meni cut off. Mikäköhän akuissa on vikana? Akkuja ladattu balanceri puolella sopivalla ampperii määrällä (1,5) koska akut 1500mah. Mutta akut eivät ole pullistuneita tai mitään.. Mutta ennen minua ollut yhdellä kaverillani...
Traxxas Slash 2wd
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa ypi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4037 : 23.05.12 - klo: 23.22 »
Terve!


Olen nyt ajanut 3s-lipoilla talvesta saakka. Nyt viimeviikolla olin menossa ajamaan ja latoin akut lataukseen. Toisessa meni noin 20 min. Ja toisessa 3min. Ajattelin, että jos toinen ei ollutkaan ihan tyhjä, mutta kun menin ajamaan niin ajoin 10 sekuntia ja meni noparista cut off. Vaihdoin akun ja sillä ajoin samanverran ja taas meni cut off. Mikäköhän akuissa on vikana? Akkuja ladattu balanceri puolella sopivalla ampperii määrällä (1,5) koska akut 1500mah. Mutta akut eivät ole pullistuneita tai mitään.. Mutta ennen minua ollut yhdellä kaverillani...

Onko lipojen jännite ollut maximissa sen jälkeen kun on ladattu täyteen? entä paljon jännite näyttää cut offin jälkeen? En usko et ainakaan koko kapasiteetti on purkautunut 10:ssä sekunnissa, siinähän on jo tulipalovaara. Ja epätodennäköistä, että kumpikin menee yhtäaikaa samallain rikki.

Poissa Mirkku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4038 : 24.05.12 - klo: 15.06 »
Terve!


Olen nyt ajanut 3s-lipoilla talvesta saakka. Nyt viimeviikolla olin menossa ajamaan ja latoin akut lataukseen. Toisessa meni noin 20 min. Ja toisessa 3min. Ajattelin, että jos toinen ei ollutkaan ihan tyhjä, mutta kun menin ajamaan niin ajoin 10 sekuntia ja meni noparista cut off. Vaihdoin akun ja sillä ajoin samanverran ja taas meni cut off. Mikäköhän akuissa on vikana? Akkuja ladattu balanceri puolella sopivalla ampperii määrällä (1,5) koska akut 1500mah. Mutta akut eivät ole pullistuneita tai mitään.. Mutta ennen minua ollut yhdellä kaverillani...

Onko lipojen jännite ollut maximissa sen jälkeen kun on ladattu täyteen? entä paljon jännite näyttää cut offin jälkeen? En usko et ainakaan koko kapasiteetti on purkautunut 10:ssä sekunnissa, siinähän on jo tulipalovaara. Ja epätodennäköistä, että kumpikin menee yhtäaikaa samallain rikki.
   








Jännite määrää en ole katosunut. Mutta lipot toimii n.10 sekuntia täydellä teholla, sitten tulee cut off...


Traxxas Slash 2wd
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa Mirkku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4039 : 24.05.12 - klo: 15.13 »
Terve!


Olen nyt ajanut 3s-lipoilla talvesta saakka. Nyt viimeviikolla olin menossa ajamaan ja latoin akut lataukseen. Toisessa meni noin 20 min. Ja toisessa 3min. Ajattelin, että jos toinen ei ollutkaan ihan tyhjä, mutta kun menin ajamaan niin ajoin 10 sekuntia ja meni noparista cut off. Vaihdoin akun ja sillä ajoin samanverran ja taas meni cut off. Mikäköhän akuissa on vikana? Akkuja ladattu balanceri puolella sopivalla ampperii määrällä (1,5) koska akut 1500mah. Mutta akut eivät ole pullistuneita tai mitään.. Mutta ennen minua ollut yhdellä kaverillani...

Onko lipojen jännite ollut maximissa sen jälkeen kun on ladattu täyteen? entä paljon jännite näyttää cut offin jälkeen? En usko et ainakaan koko kapasiteetti on purkautunut 10:ssä sekunnissa, siinähän on jo tulipalovaara. Ja epätodennäköistä, että kumpikin menee yhtäaikaa samallain rikki.
   


Nii siis, jännitemäärää en ole katsonut.. Akut eivät tyhjeni täysin vaan n.10sekunnin päästä tulee cut off.. Sillä voi siis ajaa vielä, mutta ei täydellä teholla. Akut ovat samanlaiset, ja koska ostin ne halvalla käytettynä kaveriltani ensimmäisiksi lipoiksi ne ovat pienet... olin jokatapauksessa ostamassa uusia akkuja mutta akku on tarkoitettu 1/16 autoon... Onkohan sillä jotain väliä? Ja joskus ajelin akut kytkettynä rinnan.
Traxxas Slash 2wd
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa huhtip

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4040 : 24.05.12 - klo: 15.53 »
Kannattaa mitata ne kenno jännitteet. Todennäköisesti vika on laturissa tai noparissa.

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4041 : 24.05.12 - klo: 18.25 »
Terve!


Olen nyt ajanut 3s-lipoilla talvesta saakka. Nyt viimeviikolla olin menossa ajamaan ja latoin akut lataukseen. Toisessa meni noin 20 min. Ja toisessa 3min. Ajattelin, että jos toinen ei ollutkaan ihan tyhjä, mutta kun menin ajamaan niin ajoin 10 sekuntia ja meni noparista cut off. Vaihdoin akun ja sillä ajoin samanverran ja taas meni cut off. Mikäköhän akuissa on vikana? Akkuja ladattu balanceri puolella sopivalla ampperii määrällä (1,5) koska akut 1500mah. Mutta akut eivät ole pullistuneita tai mitään.. Mutta ennen minua ollut yhdellä kaverillani...

Onko lipojen jännite ollut maximissa sen jälkeen kun on ladattu täyteen? entä paljon jännite näyttää cut offin jälkeen? En usko et ainakaan koko kapasiteetti on purkautunut 10:ssä sekunnissa, siinähän on jo tulipalovaara. Ja epätodennäköistä, että kumpikin menee yhtäaikaa samallain rikki.
   


Nii siis, jännitemäärää en ole katsonut.. Akut eivät tyhjeni täysin vaan n.10sekunnin päästä tulee cut off.. Sillä voi siis ajaa vielä, mutta ei täydellä teholla. Akut ovat samanlaiset, ja koska ostin ne halvalla käytettynä kaveriltani ensimmäisiksi lipoiksi ne ovat pienet... olin jokatapauksessa ostamassa uusia akkuja mutta akku on tarkoitettu 1/16 autoon... Onkohan sillä jotain väliä? Ja joskus ajelin akut kytkettynä rinnan.

Vielä kun kerrot missä autossa käytät ja akkujen tarkemmat tiedot... Yks vaihtoehto on että olet ylikuormittanut akkuja ja akkujen virranantokyky romahtanut...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa Mirkku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4042 : 24.05.12 - klo: 19.30 »
Kannattaa mitata ne kenno jännitteet. Todennäköisesti vika on laturissa tai noparissa.

Nopari on uusi... Ei ole paljoa ajeltu.. Samoin myös laturi.
Traxxas Slash 2wd
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa ypi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4043 : 24.05.12 - klo: 23.35 »
Mittaappa ne jännitteet. Joko yleismittarilla tai laturilla. Oamlla laturilla ainakin näkee kennojännitteet laturista suoraan, kun latauksen aikana painaa sivullepäin nuolta. Tarkistappa noparin cut-off, että on tarpeeksi alhaalla.

Jos akun jännite ladattuna näyttää täyttä, eli 4,2V per kenno ja ajon jälkeen tyhjää (riippuen cut-offista, 2,5-3,5V per kenno) niin silloin on todennäköistä että akku on jo nähnyt parhaimmat päivät niinkuin diesel-isti mainitsi. Mutta jos jännite ei nouse tarpeeksi latauksessa tai ei tyhjene tarpeeksi tyhjäksi ajossa, niin vikaa kannattaa etsiä muualta.

Poissa Mirkku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4044 : 25.05.12 - klo: 14.51 »
Mittaappa ne jännitteet. Joko yleismittarilla tai laturilla. Oamlla laturilla ainakin näkee kennojännitteet laturista suoraan, kun latauksen aikana painaa sivullepäin nuolta. Tarkistappa noparin cut-off, että on tarpeeksi alhaalla.

Jos akun jännite ladattuna näyttää täyttä, eli 4,2V per kenno ja ajon jälkeen tyhjää (riippuen cut-offista, 2,5-3,5V per kenno) niin silloin on todennäköistä että akku on jo nähnyt parhaimmat päivät niinkuin diesel-isti mainitsi. Mutta jos jännite ei nouse tarpeeksi latauksessa tai ei tyhjene tarpeeksi tyhjäksi ajossa, niin vikaa kannattaa etsiä muualta.

Mittailen jännitteet tänään... Mutta enemmän veikkaan, että akut on nähnyt jo parhaat päivänsä... Taitaa olla jo vuosi akuilla takana:)
Traxxas Slash 2wd
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa Mirkku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4045 : 25.05.12 - klo: 16.44 »
No jännitteet oli vähän normaalia alempana, mutta laturi ainakin toimii, koska tuossa toinen akku nyt latauksessa:)
Traxxas Slash 2wd
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa ypi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4046 : 05.06.12 - klo: 17.31 »
Mulla on semmonen ongelma et hobbykingistä ei enää löydy kovakuorisia 5000mah akkuja joista johdot lähtee päästä. Kaikki on sen mallisia, että täytyy laittaa vaakatasoon.

Onko mitään ehdotuksia mitenkä tuommosta pehmeäkuorista akkua pystyisi käyttämään? Ongelmana on, että pehmeäkuoriset tuntuvat litistyvän, vääntyvän ja menevän etupäästä rikki. En ole keksinyt mitenkä akun saisi näppärästi tuettua että kestäisi hyppyytystä. Akkukoteloni on hieman iso akun paksuuteen nähden.

Jos kiristää remmeillä tiukaksi niin tahtoo painautua kummasti vinoon. Ja jos pitää löysemmällä niin pääsee törmäyksessä liikkumaan etuseinämään.

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4047 : 05.06.12 - klo: 18.28 »
ypi:
Itse olen säästänyt hajonneista akuista kuoret ja pistänyt uuden pehmeän mallin kaksipuolisella teipillä vanhaan koteloon.
Kerran erehdyin ostamaan orionin 2S 3000mAh pötkölipon johon sai jo ensimmäisen ajokerran jälkeen lisätä teippiä kennojen ja kuoren väliin vieläpä useamman kerroksen, ettei kennot hölsky kuoren sisällä.

Yhdessä autossa minulla on myös sopivuus ongelmia akun kanssa, mutta aika kiva apuväline on vanhasta renkaasta leikattu "soiro fylliksi", ettei akku heilu liikaa ja koita kiinnittää hihnojen sijaan teipillä. Tyyliin tämä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-Tarvikkeet-ja-muut-laitteet/Muchmore-Color-Strapping-Tape-Blue-50m-x-17mm-100109

Poissa ypi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4048 : 05.06.12 - klo: 20.19 »
sehän se onki kun ei ole kerennyt kertyä vielä niitä kuoria tarpeeksi monta että riittäisi jokaiselle akulle. Itse itselleni vastaten. Mietin tässä et vois olla ihan hyvä ratkaisu jos laittaisi tarranauhaa akkukotelon pohjalle ja akkuun nii sillä saisi estettyä akun liikkumisen ja voisi remmejä pitää hieman löysemmällä. Jos sitte vielä täyttäisi akkukotelun väljyyden jollain tavaralla. Ei tarvis teippiä tuhlata niin paljoa.
Ehkä se täytyy sitte tyytyä noihin pehmeisiin kuoriin.

Poissa ypi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4049 : 05.06.12 - klo: 23.11 »
Uskaltaakohan noilla akuilla viellä ajella. Akuissa on pohja siirtynyt sentin pari sivuun ylhäältä tulevan voiman takia. eli edestä katsottuna kenno näyttää L-kirjaimen malliselta. Mitähän tuommosessa rasituksessa kennolle tapahtuu? Sain sen taivutettua takasin ku sievästi paineli, mutta onko vielä käyttökelpoinen, vai minkälainen rakenne kennon sisällä on?

Ymmärtääkö tuosta tekstistä edes että miten akku on vääntyny? :shocked: vai oisko kuva paikallaan?