Kirjoittaja Aihe: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)  (Luettu 1946353 kertaa)

0 jäsentä ja 16 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa *RC-hemmo*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2520 : 13.02.11 - klo: 15.09 »
Tuli tällänen ongelma eteen, kun tuossa tuli hankittua SP:n sähköt. Eli siihen nopariin juotin johdot  kiinni niin että sininen A:han, keltanen-B ja oranssi-C kohtaan, niinku ohjeissa sanotaan. Sitten kun tarttis laittaa ne moottoriin kiinni, niin moottorissa C onkin sininen ja A oranssi.
Ne klipsut saa kuitenki irrotettuu, eli vaihanko vaa niitten paikkaa vai meneekö rikki?

Ja sitten vielä, että onko normaalia et noissa SP:n koneissa se sensori-blugi (syteemi mihin sensorijohto tulee kiinni) irtoo, tai mun tapauksessa toinen reuna irtos,
mutta pysyy kiinni kun painaa takaisin. (irtosi samalla kun irrotin sensorijohtoa)

Kiitokset jo etukäteen!
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

Poissa Jape1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2521 : 13.02.11 - klo: 15.30 »
Moikka,
uusi hemmo ilmoittautuu ja esittää heti "viisaan" kysymyksen   .
Olen tilaamassa Ebay :n kautta Traxxas Stampede 4x4 VXL :n. Kysymys kuuluukin: toimiiko auto suomessa oikeat taajuudet?? Yrittäkää ymmärtää noviisin kysymyksiä 
Stampede 4X4 VXL

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2522 : 13.02.11 - klo: 16.38 »
Mitäh?  :cheesy: Auto toimii 2,4GHz taajuudella ja se pelittää suomessa siinä missä austraaliassakin. Vai mitä tuo kysymyksesi tarkoitti?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Jape1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2523 : 13.02.11 - klo: 16.51 »
Mitäh?  :cheesy: Auto toimii 2,4GHz taajuudella ja se pelittää suomessa siinä missä austraaliassakin. Vai mitä tuo kysymyksesi tarkoitti?
Tuota juuri  :grin: , hehheh  :embarrassed:
Kiitän
Stampede 4X4 VXL

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2524 : 13.02.11 - klo: 16.54 »
Oleppa hyvä vaan.  :smiley:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa |juhkii|

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2525 : 13.02.11 - klo: 19.14 »
jos leikitään että olis joskus tulevaisuudessa tarkotus muokata lelu radiomoottorikelkasta jotain jännää, niin minkäkokonen moottori semmoseen pitäs olla?

Rattaat ja kaikki vaihtus metallisiin että kestävyydestä ei ole kiinni. Mutta onko esim 5000kv harjaton moottori jo liian hurja?
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6668
paljoko tommoseen saa työntää voltteja?

harjaton motti olis joka tapauksessa mutta minkä verran pitäs vähintään olla kierroksia? kyseinen lelu on n.40cm pitkä.
sillee siis että se kulkis tosiaan kovaa :D

ja lähinnä se teho että kertooko se kv lukema mitään tehoista vai vaan pelkät kierrokset/volttia?

edit: tutustuin vähä itse ja huomasin että mitä kalliimpi moottori, sitä pienempi kv-lukema. tästä päättelen että kova kv luku ei välttämällä ole hyvä. eli siis kv vaikka 1000 ja jännite siellä 6v lukemissa niin 6k kierroksia.

« Viimeksi muokattu: 13.02.11 - klo: 19.27 kirjoittanut |juhkii| »
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2526 : 13.02.11 - klo: 20.14 »
Taas tämmönen kysymys:Mikä on vikana kun kaasuttaa ja sitten lopettaa sen ni se lyö jarrut päälle?Oisko säädöissä vika?Miten säädetään? :tongue: (kun en osaa hyvin enkkuu)
Hpi baja 5b ss

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2527 : 13.02.11 - klo: 21.07 »
Tuli tällänen ongelma eteen, kun tuossa tuli hankittua SP:n sähköt. Eli siihen nopariin juotin johdot  kiinni niin että sininen A:han, keltanen-B ja oranssi-C kohtaan, niinku ohjeissa sanotaan. Sitten kun tarttis laittaa ne moottoriin kiinni, niin moottorissa C onkin sininen ja A oranssi.
Ne klipsut saa kuitenki irrotettuu, eli vaihanko vaa niitten paikkaa vai meneekö rikki?

Ja sitten vielä, että onko normaalia et noissa SP:n koneissa se sensori-blugi (syteemi mihin sensorijohto tulee kiinni) irtoo, tai mun tapauksessa toinen reuna irtos,
mutta pysyy kiinni kun painaa takaisin. (irtosi samalla kun irrotin sensorijohtoa)

Kiitokset jo etukäteen!

Mikäli 3.0 moottorista on kyse niin otat vaan ne moottorin liittimet irti... juotat johdot liittimiin ja tökkäät liittimet paikoilleen.
Ei sillä värillä mitään väliä ole... kunhan A menee Aahan jne.
Itselläkin kaikki moottorijohdot saman värisiä keskenään.

Tuota sensorin reunan irtoamista en nyt kyllä täysin ymmärtänyt.
Kenties tarkoitit että liittimestä irtosi pala toisesta reunasta.
No sitten siitä murtui pala irti.
Ei haittaa mitään.

Poissa *RC-hemmo*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2528 : 13.02.11 - klo: 22.20 »
Joo kyllä siitä reunasta pala irtosi, mut en mä siitä niinkään välittäny. mut se toinen reuna nous ilmaan tai ihan kun se olis puoliks irti.
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2529 : 14.02.11 - klo: 08.39 »
Taas tämmönen kysymys:Mikä on vikana kun kaasuttaa ja sitten lopettaa sen ni se lyö jarrut päälle?Oisko säädöissä vika?Miten säädetään? :tongue: (kun en osaa hyvin enkkuu)
Auttaisi varmaan, jos kertoisit mikä nopari on kyseessä. Villi veikkaus tässä vaiheessa ilman sen suurempaa tietämystä noparista, että siinä on dragbrake päällä  :smiley:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2530 : 14.02.11 - klo: 09.30 »
Joo kyllä siitä reunasta pala irtosi, mut en mä siitä niinkään välittäny. mut se toinen reuna nous ilmaan tai ihan kun se olis puoliks irti.

Teipillä kiinni päätyyn liitin kunnolla, jos ei kestä niin hankit uuden sensorijohdon vaan sitten.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa *RC-hemmo*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2531 : 14.02.11 - klo: 22.36 »
Tuossa availin moottoria ja katsoin, niin oli sensori syteemit ihan kunnossa ainakin päällepäin.
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

Poissa WinWisel

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2532 : 15.02.11 - klo: 22.00 »
Dodii,tää nyt ei varsinaisesti kuulu varmaa tänne mut,  E-revo tulee huomenna postiin,päästää pojan kans ottaa pakkaseen kisaa,jos toi HSP nyt ees suostuu käymään tuol ulkona ja eipä varmaa revossakaan akut kauaa näil pakkasilla kestä,ja ISOO KIITOS Hokelle valinta avusta!

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2533 : 15.02.11 - klo: 23.10 »
Taas tämmönen kysymys:Mikä on vikana kun kaasuttaa ja sitten lopettaa sen ni se lyö jarrut päälle?Oisko säädöissä vika?Miten säädetään? :tongue: (kun en osaa hyvin enkkuu)
Auttaisi varmaan, jos kertoisit mikä nopari on kyseessä. Villi veikkaus tässä vaiheessa ilman sen suurempaa tietämystä noparista, että siinä on dragbrake päällä  :smiley:
Nopari on hobbywing ezrun 25a,mien dragbrake säädetään?Ohjelmointi kortilla vai ohjaimella?
Hpi baja 5b ss

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2534 : 16.02.11 - klo: 00.49 »
Ohjelmointi kortista löytyy takuulla drag braken säätö.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa juhani88

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2535 : 18.02.11 - klo: 21.53 »
http://www.rcjkl.fi/product.asp?lang=1&sua=1&q=y&s=1811&tk=1168204 minkälainen lankarajoitus tossa noparissa on?

Poissa korapsi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2536 : 18.02.11 - klo: 22.23 »
Onko kenelläkään kokemusta tälläisesta combosta http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Cirtix-Short-Course-Master-Combo-108944??Vai kannattaako ostaa tälläinen combohttp://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Traxxas-Velineon-Extreme-Brushless-System-107789??
Asson b4.1 ja losi mini rock crawler.

Poissa juhasetae

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2537 : 19.02.11 - klo: 20.26 »
moikka !
tälläinen kysymys :
ostin slash 4x4 ultimaten, ja kaikki sujui hienosti, kunnes nyt ei enää toimikkaan....
ongelmana on että kun laitan virran päälle ohjaimesta, ja autosta virran päälle se alkaa välkyttämään vihreetä, ja huoltokirjaa olen lukenut ja koittanut throttletrimmata uusiksi, eli autosta virrat pois, ohjain päälle, autosta virtanappi pohjaan kunnes syttyy vihreä, ja sen jälkeen punainen, päästän napista ja kun syttyy kerran punainen pitää painaa kaasu pohjaan, noooo sen laitan pohjaan ja mitään ei tapahdu !
pitänyt pohjassa noin 30 sek ja ei mitään tapahdu....
ja olen koittanut nollata ohjain asetukset, olen laittanut toisen moden päälle yms yms yms mitä olen keksinyt koittaa, ja On laitettu ohjaimesta 50/50 ja se throttle trim nappi on osoittaa klo 12.

mutta auto vain välkyttää vihreää ja jos sammuttaa ohjaimem niin se alkaa vinhaavauhtia peruuttamaan :D

osaako joku neuvoa vai pitääkö marssia liikkeeseen takaisin ?

Poissa tstv

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2538 : 19.02.11 - klo: 21.44 »
moikka !
tälläinen kysymys :
ostin slash 4x4 ultimaten, ja kaikki sujui hienosti, kunnes nyt ei enää toimikkaan....
ongelmana on että kun laitan virran päälle ohjaimesta, ja autosta virran päälle se alkaa välkyttämään vihreetä, ja huoltokirjaa olen lukenut ja koittanut throttletrimmata uusiksi, eli autosta virrat pois, ohjain päälle, autosta virtanappi pohjaan kunnes syttyy vihreä, ja sen jälkeen punainen, päästän napista ja kun syttyy kerran punainen pitää painaa kaasu pohjaan, noooo sen laitan pohjaan ja mitään ei tapahdu !
pitänyt pohjassa noin 30 sek ja ei mitään tapahdu....
ja olen koittanut nollata ohjain asetukset, olen laittanut toisen moden päälle yms yms yms mitä olen keksinyt koittaa, ja On laitettu ohjaimesta 50/50 ja se throttle trim nappi on osoittaa klo 12.

mutta auto vain välkyttää vihreää ja jos sammuttaa ohjaimem niin se alkaa vinhaavauhtia peruuttamaan :D

osaako joku neuvoa vai pitääkö marssia liikkeeseen takaisin ?

Mulla teki Stampede VXL tänään täsmälleen samaa.. Googlasin vähän ja jollakin syynä oli että vastaanottimen koteloon oli mennyt kosteutta ja kuivaaminen auttoi. Itsellä korjaantui ainakin tilapäisesti kun kuivatin auton, joten kosteutta taitaa jossain olla.
« Viimeksi muokattu: 19.02.11 - klo: 22.14 kirjoittanut tstv »

Poissa Penkku-99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • iGoogle
Allright! Elikkä tällanen kysymys mitä eroa on sensorillisella ja sensorittomalla noparilla ja moottorilla! Ainakin sensorilliset näyttää olevan kalliimpia kun sensorittomat mutta onko niillä jotain tähdellistä eroa? Lähettäisitkö yksityisviestin tai vastaisit mahdollisimman nopeasti!
Se o myähäst sit valittaa ku p*skat on jo housus!

Poissa an7t1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2540 : 20.02.11 - klo: 17.19 »
Laittakaa linkkiä halvasta alle 60euron  noparista tähän moottoriin  http://www.hobbylinna.com/flux-warp-5700kv-brushless-motor-p-15869.html   

Tamiya Pajero CC01 - Axial Wraith projekti

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Allright! Elikkä tällanen kysymys mitä eroa on sensorillisella ja sensorittomalla noparilla ja moottorilla! Ainakin sensorilliset näyttää olevan kalliimpia kun sensorittomat mutta onko niillä jotain tähdellistä eroa? Lähettäisitkö yksityisviestin tai vastaisit mahdollisimman nopeasti!
Kokeiles forumin hakua sanoilla sensorillinen sensoriton ero.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa crisuuu

  • ETMKUA
    • Profiili
ni-mh 5100
« Vastaus #2542 : 21.02.11 - klo: 18.50 »
kauuvankohan tollaset akut yleensä kestää? ostin eilen käytettynä pure ten alphan. siinä on joku viri moottori ja tollanen akku. mutta se akku kestää suunillee 10 min ja sit on loppu? kauvanko tollaset yleensä kestää? ja mistä tiedän että se on täyteen ladattu? laturina on sellanen "klimppi" missä yks punanen valo. sammuko se ku akku valmis vai? vastauksia ku sais ni olisin kiitollinen :) ja sit viel että mistä nään onko harjaton vai harjallinen moottori? onko lipo akuissa pidempi ajoaika vai mikä niissä on parempi? ja sellasta ei vissii saa tohon suoraan kytketty?

Poissa genlee

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: ni-mh 5100
« Vastaus #2543 : 21.02.11 - klo: 18.57 »
Menis varmaa tää kivasti toho alotteloijoide kysymyksiin... tuo 10 minuuttia viri koneella on ihan normaalia. yleismittarilla selviää onko akku täynnä (pitäisi näyttää 6 kennoisella 1.4v*6=8.4v). Harjattomassa moottorissa on 3 johtoa ja harjallisessa 2. Lipo akkua ei saa ladata millään punasella palikalla ja lisä tietoa löytyy foorumilta.

Poissa nosi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: ni-mh 5100
« Vastaus #2544 : 21.02.11 - klo: 19.51 »
itsellä on tollanen akku ja se kestää sen 10-15 min :cheesy:

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: ni-mh 5100
« Vastaus #2545 : 21.02.11 - klo: 20.12 »
terveestä*

Hohhoijaa, jokin aika sitten olin sitä mieltä, että täällä ollaan tarpeettoman tylyjä uusille kirjoittajille, mutta en ole enää.  :undecided:

Kuinka nopeasti lataat sen akun sillä "möykky" laturilla? Hyvällä laturilla saat ladattua sen akun vähän yli tunnissa. Jos sinulla on pari sellaista akkua ja hyvä laturi, niin saat ajettua ihan hyvää tahtia. Akullisen jälkeen saattaa moottori tai nopeudensäädinkin olla kuumana, joten sen auton pitää muutenkin saada hiukan lepoa.

Akuista ja latureista on hyvää tietoa täällä:
http://rc10.fi/index.php?topic=11432.2040

Lue siitä se aihe loppuun, niin saat ihan hyvää yleistietoa. Alusta ei kannata lukea, koska noi akut ja laturit on muuttuneet aika paljon viidessä vuodessa.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi baja 5b ss

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2547 : 21.02.11 - klo: 21.47 »
Kyllä, mutta noparissa ei taida olla liittimiä.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2548 : 21.02.11 - klo: 21.51 »
Kyllä, mutta noparissa ei taida olla liittimiä.
ok,mut miten tuo hinta onko se niinku euroina,vai? :huh:
Hpi baja 5b ss

Poissa Gurvus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #2549 : 21.02.11 - klo: 22.32 »
No eikö tuossa näy aika selvästi että 42,95 dollaria. Eli suunnilleen 30e.