Kirjoittaja Aihe: Vakiomoottori touringiin?  (Luettu 2084 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hairbrushless

  • Jäsen
    • Profiili
Vakiomoottori touringiin?
« : 22.10.05 - klo: 16.27 »
Kertokaas ny gurut mikä olis oikein pätevä vakiomotti turistiin? Eikä mitään "....ttu sä mitään vakiokannua tartte!!! 6*1 lankanen!!!!!!!!!!"- kommentteja kiitos...  :lol:

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Vakiomoottori touringiin?
« Vastaus #1 : 22.10.05 - klo: 16.44 »
Trinity (Putnam) Monster

On hyvin suosittu stanupiireissä. Ja on myös varmasti kilpailukykyinen.

EDIT: Pari vuotta vanha vertailu stanukoneista: http://www.rczone.net/modules.php?name=Reviews&rop=showcontent&id=32

Poissa MikaelY

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vakiomoottori touringiin?
« Vastaus #2 : 22.10.05 - klo: 17.47 »
.
« Viimeksi muokattu: 29.10.14 - klo: 11.42 kirjoittanut MikaelY »

Poissa hairbrushless

  • Jäsen
    • Profiili
Vakiomoottori touringiin?
« Vastaus #3 : 22.10.05 - klo: 17.58 »
Kiits Raaadoni! Tuonlaisen taidan hommata.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Vakiomoottori touringiin?
« Vastaus #4 : 22.10.05 - klo: 19.30 »
Eipä kestä :)

infinity: Stanukoneestako puhutaan?

rc-juhis

  • Vieras
Vakiomoottori touringiin?
« Vastaus #5 : 22.10.05 - klo: 23.57 »
onko toi mvp hyvä kone??

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Vakiomoottori touringiin?
« Vastaus #6 : 23.10.05 - klo: 11.05 »
Reedy MVP ei taida olla kovinkaan kilpailukykyinen Monstereihin verrattuna. Se myös kuumenee aivan tajuttomasti ajon aikana, josta se on jo tullut kuuluisaksi.
Itse en ainakaan suosittele. Osta mieluummin Monster.

rc-juhis

  • Vieras
reedy mvp
« Vastaus #7 : 23.10.05 - klo: 13.19 »
mulla on uus mvp paketis.
no kyllähän sillä ajaa  :lol:
palaa sit kun palaa :mrgreen:
kyllä varmaan tommosen monsterin ostan

Poissa Sami S

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vakiomoottori touringiin?
« Vastaus #8 : 23.10.05 - klo: 13.23 »
Kyllä toi Trinityn Monster on ollu aika lailla stanu kuskien suosiossa kuten myös Putnamin Monster :?
Se on ihan makuasia mistä ei voi kiistellä :wink:

rc-juhis

  • Vieras
Vakiomoottori touringiin?
« Vastaus #9 : 23.10.05 - klo: 13.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami S"
Kyllä toi Trinityn Monster on ollu aika lailla stanu kuskien suosiossa kuten myös Putnamin Monster :?
Se on ihan makuasia mistä ei voi kiistellä :wink:


no pakkohan jonkun koneen on olla yli muiden :wink:

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vakiomoottori touringiin?
« Vastaus #10 : 23.10.05 - klo: 13.43 »
Onkos putnamin vakiokoneet hyviä, oon ainakin kuullu että olis :? Nehän on aika kalliita, mutta laadukkaita :) Pitäsköhän hankkia joskus kollektori sorvin :?:
- Tapsa

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Vakiomoottori touringiin?
« Vastaus #11 : 23.10.05 - klo: 13.55 »
Eipä ne Putnamit sen kalliimpia ole, kuin Trinityn Monsteritkaan.
Medasecissa on Putnamin Monster-pohjaista konetta myynnissä 55e hintaan. Suunnilleen saman verran saa maksaa Trinityn Monsterista.

Kollektorisorvin hankinta ei ehkä ole enää järkevää. Se on hyvin suuri hankinta, eikä niitä kovin pitkään enää tulevaisuudessa varmaankaan tarvita (hiilettömät valtaavat markkinat).
Tietysti käytettynä voi saada halvalla.
Yleensä omassa kerhossa on aina joku, jolla on sorvi, ja antaa ehkä lainaksi :)

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vakiomoottori touringiin?
« Vastaus #12 : 23.10.05 - klo: 13.58 »
Kyllä noita kollektori sorveja on nähty välillä kerholla, pitääpä kysyä :? Onko muuten putnamin stanukoneilla ja trinityn monsterilla eroa paljonkaan :?:
- Tapsa

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Vakiomoottori touringiin?
« Vastaus #13 : 23.10.05 - klo: 14.15 »
Putnam on siis "virityspaja".

Tässä Putnamin sivuilta lainattua tekstiä, jossa kerrotaan mitä he tekevät stanukoneille:

"Excessive Force" Blueprinted Stock Motors - Every motor that we sell is Fully Blueprinted. Blueprinting Includes: Magnetic Saturation of the can, ("zapping" the magnets), gaussing the magnets, rebalancing the armature, diamond-truing the comm, aligning the brush hoods, soldering on the brushes, fully breaking in the brushes and bushings. The motor is then dyno-tuned, and the dyno results are included. This is the most extensive process that can be performed on a motor, leaving nothing for the consumer to do except install it
in their vehicle.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vakiomoottori touringiin?
« Vastaus #14 : 23.10.05 - klo: 14.17 »
Kyllä mä tiesin että se on paja, kiitos kun laitoit esille noi tekstit, valaisi asiaa :)
- Tapsa