Kennoja on nyt mennyt melkoisen paljon meidän kauttamme ja voin sanoa, että ainoastaan yksi ongelmakenno (pimeä parilla ekalla latauksella) on tähän mennessä esiintynyt. Eihän sellainen koskaan kivaa ole. Mutta mistään massahysteeriasta on turha puhua. =)
Kun akkuja on testattu, niin purkuaika niillä ei eroa kuin muutaman sekunnin GP:n 3700 -akuista 30A / 35A. Todelliset purkujännitteet ja sisäiset vastukset ovat kennoissa sitten ihan omaa luokkaansa.
Noh, siitä seuraa ongelma: Kun purkujännite on huipussaan ja sisäinen vastus todella pieni, virta tulee helposti ulos akusta. Siis ihan niin kuin poraisi isomman reiän ämpärin pohjaan, jolloin vesi ei pysy siellä yhtä kauaa.
Ratkaisu ongelmaan: Kuten Joel kirjoitteli, konetta ei voi vetää yhtä "piikille", vaan pitää miettiä koneen säätöjä ajatuksen kanssa. Virtaa ei myöskään kannata päästää kennosta ulos on-off-tyyliin (kuten GP:llä voi tehdä). Virtaa tulee uskomaton määrä varsinkin ns. alkutuntuman jälkeen, sen kyllä huomaa ajaessa. Eli käytännössä jos akku ei kestä 5 min, niin jonnekin niitä sekunteja on silloin hukattu. Ehkäpä sutimiseen.
Kennojen lämmön taas saa kuriin sillä, että ei lataile niitä ihan niin kovilla virroilla, kuin isot pojat. Silti jännite pysyy korkealla vaikka lataisi pienemmällä virralla 4,5A - 5A. Ja ajoaikaa saa sillä muutaman sekunnin lisää.