Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1083600 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1590 : 05.09.08 - klo: 20.03 »
Näyttää Davella olevan myynnisissä hintaan 1349 taalaa tuo T5.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1591 : 05.09.08 - klo: 20.40 »
Eli 945 Eur + mahdolliset alvit(415,8 Eur) ja tullit(88,8 Eur) = n. 1448,8 Eur. Pitääpä alkaa kirjottelemaan joulupukille:)

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1592 : 05.09.08 - klo: 21.10 »
onko kukaan löytänyt muita kuvia kuin nuo linkin kuvat?
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1593 : 05.09.08 - klo: 21.28 »
HPI Europen sivuilla näyttää myös olevan juttua 5t:stä: http://www.hpieurope.com/kit-info.php?lang=en&partNo=10621

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1594 : 05.09.08 - klo: 21.45 »
Ei tuo 5T tarjoa oikein mitään uutta on vähän semmoin väli tuote. Toivottavasti hpi:ta tulee lähiaikoina kunnon uusi bensa-auto esim uusi buggy jossa on neliveto tai jotain muuta uutta tuohon 5B:hen verrattuna.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1595 : 05.09.08 - klo: 21.58 »
Toi 5T näyttäs paremmalta jos olis enemmnäs scalemaisempi tuo kori. En ainakaan itse pidä noita trukkityylisiä koreja kovinkaan hyvän näköisinä, on vähän semmosia mitäänsanomattomia ja "geneerisiä". Esim sellainen kori kuin slashissa on niin olis jo paljon parempi. Tai joku muu aavikkoralliauton tyylinen kokonaisuus

janitor

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1596 : 05.09.08 - klo: 22.14 »
Tässä on uusi neliveto buggy, Hurrax Crypton 4WD:

http://www.hurrax.de/en/Modelle/index.asp?M=B1

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1597 : 05.09.08 - klo: 22.17 »
Eikä taida aivan uusi edes olla markkinoilla tuo...noita 4wd vehkeitä löytyy jokunen muukin kun surffaa ulkolaisilla sivuilla.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

janitor

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1598 : 05.09.08 - klo: 22.28 »
Kiinalaisia ei lasketa.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1599 : 06.09.08 - klo: 09.50 »
En ole nyt ihan tarkkaan kytännyt pariin vuoteen (vai millonkoha FGeet myin pois) noita isoja autoja, mutta tässä nyt kuumeen suoman ajan johdosta hieman pällistellyt niitä.
Ketään edustajaa / harrastajaa loukkaamatta _omia mielipiteitä_ näistä nykyisistä nelivedoista:

- näyttää teknisesti aneemisilta (miljardi avointa ratasta, miljardi kulmavaihdetta, jne)
- näyttää tupakkiaskin kanteen suunnitelluilta
- näyttää polven päällä rakennetuilta
- tehopainosuhde vieläkin "smoo smoo smoo"-asteella
- ym syystä johtuen hyppää hyppyryistä kuin norsu, esim pieni loikka, nenälteen alas


Ja lasken itseni pihasuttaajaksi, mutta tekniikan ihmisenä omaan silti jotain edellytyksiä...
Tietty kohta joku vetää "tee sitte ite parempi, kun osaat" -kortin pöytään....
/ Jere Siirilä

Poissa mkuu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1600 : 06.09.08 - klo: 09.56 »
Tule huomennna ypäjälle katselemaan, miten ko. autot liikkuu ja toimii ihan käytännössä. Se on totta että ne ei hyppää kauniisti. Paitsi oikein rakennetusta hyppyristä. Niin keskustellaan sitten uudestaan. Ei ole edes pitkä matka. Vai?

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1601 : 06.09.08 - klo: 10.03 »
 :afro:


Huomenna tytön synttärit, moneltas teillä on ajoja?
/ Jere Siirilä

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1602 : 06.09.08 - klo: 10.39 »
En ole nyt ihan tarkkaan kytännyt pariin vuoteen (vai millonkoha FGeet myin pois) noita isoja autoja, mutta tässä nyt kuumeen suoman ajan johdosta hieman pällistellyt niitä.
Ketään edustajaa / harrastajaa loukkaamatta _omia mielipiteitä_ näistä nykyisistä nelivedoista:

- näyttää teknisesti aneemisilta (miljardi avointa ratasta, miljardi kulmavaihdetta, jne)
- näyttää tupakkiaskin kanteen suunnitelluilta
- näyttää polven päällä rakennetuilta
- tehopainosuhde vieläkin "smoo smoo smoo"-asteella
- ym syystä johtuen hyppää hyppyryistä kuin norsu, esim pieni loikka, nenälteen alas


Ja lasken itseni pihasuttaajaksi, mutta tekniikan ihmisenä omaan silti jotain edellytyksiä...
Tietty kohta joku vetää "tee sitte ite parempi, kun osaat" -kortin pöytään....


Huomenna 12.00 ollaan paikalla.

Tässä muutama vastaus kuitenkin.

MCD:ssä on yksi kulmavaihde. Joka ikävä kyllä suojaamaton. Ei ole kulunut mihinkään siitä huolimatta. (on reilusti litroja takana)
Onko joku rc-auto muka suunniteltu täydelliseksi. Hinta olisi mielenkiintoinen jos näin olisi.
Tehosta sen verran.. Vaikka painaa, niin tarvitsee tuota kukkaroa avata hieman normaalia enemmän..
"smoo smoo" asteella on täysin vakiona. Omaani ei enää sormikoukussa ajella. 30.5cc, pidempi isku, täytetty kamppari, portattu pytty, tehari, kaasutin,
kytkin ja vauhtipyörä. Kaikesta huolimatta tuo voimansiirto kestää. Toki pari muovista vaihteiston ratasta joita ei vielä metallisena saa.

Jos tulee millä tahansa rc-autolla hyppyristä liian hiljaa, tulee nokalleen alas. Tuo Ypäjän hyppyri nyt on vähän vaiheessa.
Ei oteta liian tosissaan..
Niin.. Leluja rc vehkeet on :grin:



Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1603 : 06.09.08 - klo: 11.00 »
Pitkään aikaan täälläkään ollut paljoa keskustelua. Okei, ei se bensa-auto hyppää niin nätisti, mutta jarru ja kaasu on aika kova sana, muuttaa "suuntaa" paljonkin. Mutta lyhyestä hypystä ei paljoo kerkee vispaamaan kaasua/jarrua, eli enemmän tulee miten tulee.
mitä pitempi hyppy paremmin kyllä sinäänsä saa tasalleen lentämään jos hallitsee jarrun+kaasun. Ite kyllä varmaa hirveen hyvin hallihe, paljoa ole hyppinytkään kunnolla monsterilla.

Niin ja se vaikuttaa paljo miten tuut hyppyyn ym ja millanen hyndä on...
|HN X2|Slash|

janitor

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1604 : 06.09.08 - klo: 11.01 »
1/5-nelivedolla (MCD) on pirun kiva silti ajaa mainitsemistasi epäkohdista huolimatta.
Tekniikka on varsin toimivaa ja luotettavaa, johtuen yksinkertaisesta rakenteesta.
Onhan se kieltämättä vähän köpön näköistä kun kaikki osat on ruuvattu alumiinilevyn päälle.
Kulmavaihde ei käytännössä tuota tuskaa avoimenakaan, kun vaihtaa pienemmät rattaat metallisiin.
Tehopuolen saa helposti ylimitoitettua, kiitos Davesmotorsin.

Tämä on yksi mielenkiintoinen haara RC-autoilun puussa. Sähköautoihin hurahtaneena haluaisin kokeilla tuota 1/5-nelivetoa Lehnerin 8-heppaisella harjattomalla.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1605 : 06.09.08 - klo: 11.22 »
Juu, tuo kommenttini oli yleismaailmallinen eikä kohdistettu mihinkään merkkiin/malliin.

En ole miettinyt "loppuun asti", mutta pieni aivopieru tuli että miksei konetta ole heitetty sinne missä ois balanssin kannalta bueno ja yksinkertaisesti tuotu kellolta kartaanilla voima keskidiffille.

Joo, 1/6 harjaton ois jees, akkupuolella vois vaan visa hieman huokasta...


pitää katsoa huomisen aikataulua että kui ehtii.
/ Jere Siirilä

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1606 : 06.09.08 - klo: 11.26 »
H.A.R.M. Wild Hunter 1/6 kokoluokan sähkökrossari.
Hintaan sisältyy mm. säädin ja moottori.

Wild Hunter 875€

Tuommonen näyttää olevan jo
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1607 : 06.09.08 - klo: 11.48 »
Mikään ei kuitenkaan voita tuota polttomoottorin taivaallisen suloista pärinää:)

janitor

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1608 : 06.09.08 - klo: 13.01 »
MCD on keskimoottorinen auto. Voima tuodaan kellolta keskidiffille alennusvaihteen kautta syystä ettei kokonaisvälitystä muuten saada järkevästi tiputettua. Tuo alennusvaihde antaa lisäksi mahdollisuuden välityssuhteen todella helppoon muuttamiseen. Rattaat on muutaman euron/kpl ja niillä saadaan autoon yli 30 erilaista käyttökelpoista välitystä, huippunopeudet välillä 30-130 km/h.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1609 : 06.09.08 - klo: 13.05 »
Tokkiinsa, mutta on autossa muutakin painoa tuovaa kuin moottori.
Ja on se kumma kun ns alennusvaihteiden käyttö ei ole pakollista muissa toteutuksissa.

Enivei, menee jo offtopic.
/ Jere Siirilä

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1610 : 06.09.08 - klo: 14.26 »
Tokkiinsa, mutta on autossa muutakin painoa tuovaa kuin moottori.
Ja on se kumma kun ns alennusvaihteiden käyttö ei ole pakollista muissa toteutuksissa.



Onko sinulla voimansiirto autossasi 1/1 periatteella?
Niin ja on MCD:n tekniikassa painoa. Siellä on sellainen teräksinen diffi edessä. :grin:
(Oli ihan pakko)
 




Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1611 : 06.09.08 - klo: 14.33 »
Oman autoni painojakaumassa tai teknisessä toteutuksessa ei pitäisi olla nokkaan koputtamista kenelläkään.

Mutta näemmä rakentava keskustelu menee "mun isillä onki isompi kuin sun isillä" tasolle, ja myöskin voi huomata että se koira älähtää johon keppi kolahtaa.

Enivei, mulla on pakastimessa muutama hernepussi joutilaana, itse en käytä.
/ Jere Siirilä

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1612 : 06.09.08 - klo: 16.32 »
Jätetään ne isät ja herneet sinne minne kuuluukin. :roll:

Ei ollut tarkoitus ärsyttää järjettömästi. :evil:
Vähän tietenkin koska, perustellaan kommentit johonkin.
Ei voi vain sanoa (Ja on se kumma kun ns alennusvaihteiden käyttö ei ole pakollista muissa toteutuksissa.)
Tiedät että tämä ei pidä paikkansa. Oli vehje mikä tahansa, aina alennetaan rattailla.

Tarkentamisen tärkeys..



janitor

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1613 : 06.09.08 - klo: 16.34 »
Onko olemassa polttomoottorikäyttöistä  maakulkuneuvoa, jossa vetävä pyörä pyörii samalla nopeudella kuin kampiakseli? Alennusvaihde on aina olemassa tavalla tai toisella.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1614 : 06.09.08 - klo: 16.35 »
sen takia esitin lausekkeen muodossa "_ns_ alennusvaihteen", se on selvää että aina sitä alennetaan, mutta kuinka paljon ja miten on oma stoorinsa, se oli töh point.

edit:
miksei välitystä olisi mm perissä haettu vähä enemmä tontilleen, kun sadalla rattaalla koneen jälkeen.
näin general edelleenki, tietyn merkin edustajien / käyttäjien ei tarvitse imeskellä herneitä =)
« Viimeksi muokattu: 06.09.08 - klo: 16.38 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

janitor

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1615 : 06.09.08 - klo: 17.12 »
Nuo kasviskommentit ei kuulu tähän keskusteluun, vaan johonkin teinichattiin.
Missä polttomoottorikäyttöisessä nelivetoisessa RC-autossa kampiakseli ja kardaani sitten pyörii yhtä kovaa?

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1616 : 06.09.08 - klo: 17.22 »
Kasveja tuntuu olevan ilmassa ja tässäkin ketjussa.
Ja et ilmeisesti osaa tai halua ymmärtää pointtia.

Mutta antaa olla, sovitaan näin että edustamienne merkkien voimansiirtoratkaisut ovat markkinoiden parhaat.
Kettu kuittaa.


Edit: äh, eipä tässä muutakaan tekemistä ole, niin jatketaan eipäsjuupastelua, kuluuhan ilta näinkin.
« Viimeksi muokattu: 06.09.08 - klo: 17.27 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa mkuu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1617 : 06.09.08 - klo: 17.25 »
ET kohdista mihinkään merkkiin, mutta nelivetoja ei taida paljon muilla olla kuin MCD:llä? siis monta eri mallia erillaisille alustoille.  FG:n viritystä en sano/kutsu nelivedoksi.

Ehkä se alennus vaihteisto on tehty sinne keskelle, jottei tarvitsi laittaa keulaan ja perään mitään kilon painoista ratas könttiä. Vaan kompakti tasaus pyörästö, joka toimii ja välittää voiman eteenpäin varmasti. samalla  keskellä oleva alennusvaihteisto toimii tehokkaana sulakkeena, jottei tasauspyörästön metalliset rattaat kärsi.

Ja varmasti löytyy niitä köpöjä sinunkin autostasi.

Hutia löit kepilläs.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1618 : 06.09.08 - klo: 17.29 »
Pikaisesti pari päivää googlettaneena nelikkona löytyy helpostikkin "tusina" eri merkkiä.

Olihan fgeessäkin sulakkeena muistaakseni muovinen spurri, joo, hyvinhän se toimikin. p*skana liki joka ajokerralla.
Tosin, teräspäivityksellä siitä pääsi eroon.

Mutta miksi ihmeessä pitää olla ns sulakkeita, äkkinäisempi tekisi tietysti kerrasta kestävän.
Onhan se julmaa tietysti jos tasauspyörästön metalliset rattaat kärsii...


edit:
mikäs on keskimääräiset välityssuhteet, perässä taitaa olla 3.2?
Kokonaisuudessaan 4.3-12.3?
Mitäs kone kiertää Oikeassa elämässä?
« Viimeksi muokattu: 06.09.08 - klo: 17.46 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

janitor

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1619 : 06.09.08 - klo: 17.47 »
Spurri+pinjoni=alennusvaihde.
Vieläkö väität, ettei alennusvaihteita tarvita?