Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1083708 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Micco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3300 : 20.05.13 - klo: 20.56 »
Ja kärähtääkö koko p*ska jos vaihdan ton erittäinpienen 6v servon ohjaus akun,normi rc auton 7.2v ajo akkuun?

Mitkä servot siinä on, eli mikä on niille ilmoitettu jännite, sama homma vastarille ja mahdolliselle failsafelle.
SCX10 LandCruiser40, 1/5 FS Buggy, HSP"Drifting", Douglas SBD-6 lentsikka, AX10TCS projekti, Kyosho LandMax2, Pari 1/4rallycross projektia, Toyota RockCrawler III, Axial BWD whiplash foffi, Robbe vene

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3301 : 29.05.13 - klo: 17.39 »
No mitäs ihmettä?
http://rc10.fi/index.php?topic=76379.0
Meinaako juhamatti lopettaa harrastuksen vai kaluston vaihtoako siellä suunnitellaan?
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3302 : 02.06.13 - klo: 22.06 »
Ameriikan ihmemies antoi kaasarin perus säädöiksi tämmöiseit: 1 1/8 out on the low and 1 5/8 on the high.
Niin mitäs toi suomeksi meinaa?

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3303 : 02.06.13 - klo: 22.22 »
Ameriikan ihmemies antoi kaasarin perus säädöiksi tämmöiseit: 1 1/8 out on the low and 1 5/8 on the high.
Niin mitäs toi suomeksi meinaa?

Nuo kierrokset viittaisivat siihen että käännät molemmat neulat varovasti täysin pohjaan(kiinni) ja avaat sen jälkeen L = 1 1/8 kierrosta ja H = 1 5/8

Eli
L = yksi kierros auki + ~7min
H = yksi kierros auki + ~37min

Itellä 990 kaasarissa säädöt taitaa olla  L=1 ja H=1 1/4.
« Viimeksi muokattu: 02.06.13 - klo: 22.29 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3304 : 03.06.13 - klo: 19.42 »
Ameriikan ihmemies antoi kaasarin perus säädöiksi tämmöiseit: 1 1/8 out on the low and 1 5/8 on the high.
Niin mitäs toi suomeksi meinaa?

Mille kaasarille?

Noi on tuumamittoja mitä ameriikan jorma on antanut, eli noi vain muuttaa milleiksi.
http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=827.0
Mutta hessu on jo ollut ahkera  :wink:

juhamatti

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3305 : 03.06.13 - klo: 19.44 »
No mitäs ihmettä?
http://rc10.fi/index.php?topic=76379.0
Meinaako juhamatti lopettaa harrastuksen vai kaluston vaihtoako siellä suunnitellaan?

Vielä täällä elossa ollaan, möin vain toisen kulkineen pois  :tongue:
Mcd on vieläkin alla, ja siitä ois tarkoitus kesän asfalttipeleihin tehä peli..
Itseasiassa just tässä auton mekkailen asfaltille :tongue:

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3306 : 03.06.13 - klo: 20.11 »
Wt-990
Kaasari asiaa jatkaakseni minkä ihmeen takia nämä walbron wt-sarjan kaasarit on suosittuja näissä rc-vehkeissä?
Eikö esim. Walbron hd-sarjalaisilla saataisia parempia "tuloksia"?

juhamatti

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3307 : 03.06.13 - klo: 21.28 »
Nää autothan on noiden walbron kaasareiden perusteilla rakenettu, eikä toisinpäin  :laugh:
Eli imu 15.88mm pako, 12.7mm.
Jos ois joutunut walbro näiden takia miettiin uusiksi koko kaasarilinjan, olisi se tullut kalliiksi.
Ja ehkä sekin inssi ei alkuun tullut miettineeksi, miten helwetin  suosituksi nää pelit tulisi.
Nyt on vaikka millaista yksi pyttyistä, twineistä puhumattakaan, joissa on jo melkkee se 20-heppaa :shocked:

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3308 : 03.06.13 - klo: 21.57 »
Niin no tarkoitin lähinnä viritettyjä moottoreita, luultavasti on kustannustehokkain ratkaisu lätkästä kylkeen aina se peruskaasari.

Mitäs kaasaria Alaa käyttää nutech projektissaan näytti mielenkiintoiselta?

juhamatti

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3309 : 03.06.13 - klo: 22.04 »
I got he point homie.

Kai se toi perus kaasari on helpoiten toteuttaa pelissä kuin pelissä, ja siitä saadaan kivasti tehoa irti.
Ehkä eivät inssit älynneet ajatella asioita suoraan aisoita edelleen, vaikka kaasutin oli jo nokalla.
Tosin, oisko tuo isompi kaasutin sitten toiminut näillä pienemmillä koneilla?
Elikkä sitä että oisko jo liikaa nestettä antanut verrattuna koneen tehoihin, vaikkapa 26cc pataan??
Viisaat kertokoon lisää  :tongue:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3310 : 03.06.13 - klo: 22.07 »
Mitäs kaasaria Alaa käyttää nutech projektissaan näytti mielenkiintoiselta?

Olikohan Walbron HDA 15,8mm kurkulla

Let me check

Kaasari tuossa on Walbron HDA 15,8mm kurkulla. Nuo 668 ja 990 taitaa olla sillä 12,7mm kurkulla jos en väärin muista. Eli ei pitäisi olla tehopotentiaalissa eroa. Oma näppituntuma on että esim. 990:llä pääsee noin 5hp hepan tehoihin tämänkokoisella moottorilla. Aukotonta faktaa tuo ei ole mutta pikaisen kokeilun perusteella noin.

yeap..
« Viimeksi muokattu: 03.06.13 - klo: 22.11 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3311 : 03.06.13 - klo: 22.16 »
Myös imusarjan pitäisi olla isompi+sylinterin, jotta tuota isompaa polttoainetta voitaisi hyödyntää kaasuttimessa.
Eli ei mahdoton ajatus, mutta kuten alaa on tehnyt, se on tehtävissä :)

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3312 : 14.06.13 - klo: 16.32 »
Kävin kattoo toista slayerii itselleni Jokkella Nöykkiössä ja samalla näin tämän: http://rc10.fi/index.php?topic=76737.msg682927

Tuohon hintaan varmasti OK peli.

Lavangossa olis hieno baanakin, noin sivusta katsottuna, en ole ajanut.

Siellä ei vaan koskaan ole ajajia. Onko offroad bensa-autoilu kuollutta PK-seudulla?

Voisin jopa harkita tuota mutta ei kai tuollaisella ole kiva yksin ajaa. Siihen riittää tuo Nitro Slayerkin.

Mielipiteitä?!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3313 : 14.06.13 - klo: 21.42 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3314 : 15.06.13 - klo: 09.19 »
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa ana100

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3315 : 08.07.13 - klo: 12.14 »
Moro !! en oo sata varma kuuluuko kysymys tänne mutta kysyn kuitenkin. Että missä vika kun ei käynnisty ?? On vaihdetu rikkinäisen pytyn tiivisteen tilalle uusi ja tulppa saa kipinää mutta Ei käynnisty ?? oisko näin äkkiä oma mieli pide että se ei saa polttoainetta ??  :cheesy:
E-Savage, E-firestorm, Baja 5t, TLR 2.0 sc

Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3316 : 08.07.13 - klo: 15.19 »
GT Warrior Osta vaan tommoinen Bensa pirssi, kyllä täällä Espoossa/pks:lla on meitä kuskeja,,,,kunhan vaan saadaan porukat kasaan, jos ei halua/uskalla/kehtaa mennä ajalemaan Lavankoon niin voidaan ajaella aluksi esim:Suomenojalla vesilaitoksen varastokentällä (ISO hiekka kenttä) jossa on valmiiksi hyndiäkin ja aika vapaasti voi tehdä muutoksia jos sikseen tulee.... Siellä käy porukkaa ajelemassa kunhan vaan saataisiin sovittua semmoinen ajankohta et olis useampi kuski paikalla samaan aikaan :)
Sit kun hieman porukat tulleet tutuiksi niin voisi harkita ajelua Lavangossa porukalla mielellään saisi sinnekkin hieman elämää bensa puolelle vihdoin ja viimein,,,,

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3317 : 12.07.13 - klo: 20.00 »
Kävin kattoo toista slayerii itselleni Jokkella Nöykkiössä ja samalla näin tämän: http://rc10.fi/index.php?topic=76737.msg682927

Tuohon hintaan varmasti OK peli.

Lavangossa olis hieno baanakin, noin sivusta katsottuna, en ole ajanut.

Siellä ei vaan koskaan ole ajajia. Onko offroad bensa-autoilu kuollutta PK-seudulla?

Voisin jopa harkita tuota mutta ei kai tuollaisella ole kiva yksin ajaa. Siihen riittää tuo Nitro Slayerkin.

Mielipiteitä?!

Kyllä pukkaa autoja koko ajan :) ja sitä myöten kuskeja...
Tiger II

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3318 : 14.07.13 - klo: 21.22 »
Nyin tossa äx nelosta käyntiin vetostarttia testatakseni ja pisti silmään semmoinen, että välillä kun mäntä jäi nykäsyn päätteeksi yläasentoon, niin jäi se tavallaan jumiin siihen, eli pitää nykästä kahta kovemmin jotta lähtee liikkeelle. Ihan sama oliko tulppa kiinni vai ei, joten ei lienee ole kyse puristuksista. Kone on Herra Pekka Heikkilän virittämä Zenoahi.

Pitäisikö huolestua/avata kone tms?
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa BadLuck13

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3319 : 15.07.13 - klo: 17.37 »
Itsellä kävi kerran samanlaisilla, onneksi syy oli vain irronut/ löystynyt sytkä joka otti vauhtipyörään kiinni. Tarkistavan tuo eka jos et vielä ole sitä katsonut.

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3320 : 15.07.13 - klo: 18.42 »
Ja pelikortti on hyvä rakotulkki puolan ja vauhtarin välyksen tarkastukseen. 0.3mm oli muistaakseni ihan virallinen ainakin moottorisahapuolella.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3321 : 15.07.13 - klo: 19.24 »
Ei ollut tuo sytkä, joten avasin moottorin ja ei hyvää päivää...Ilmeisesti tossa taannoin kun kaasarista meni kaasuvarsi poikki, niin siitä oli huomaamatta mennyt ruuvin kanta moottorin sisään ja jälki oli sen mukaista...männästä oli murtunut palasia, joista yksi oli päätynyt männän päälle josta tuo jumitus johtui. Myös alakerta täynnä lommoja. Että semmosta tällä kertaa  :undecided:





« Viimeksi muokattu: 15.07.13 - klo: 19.43 kirjoittanut Mordex »
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3322 : 17.07.13 - klo: 12.32 »
Noita sattuu...
Onko pytyn seinämät ruvella, vai säilykö ehjänä?
Jos ei naarmuja, niin uusi mäntä vaan, mut tarkista alakerta ettei siellä ole mitään sinne kuulumatonta metallimurua.
Oliko tuo sinun kone millä phr viriasteella viilailtu?
Vakio kampura kun on, yleensä virikoneissa käytetään täytettyä kampuraa, mutta tuollakin toimii kyllä.


Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3323 : 17.07.13 - klo: 14.39 »
Noita sattuu...
Onko pytyn seinämät ruvella, vai säilykö ehjänä?
Jos ei naarmuja, niin uusi mäntä vaan, mut tarkista alakerta ettei siellä ole mitään sinne kuulumatonta metallimurua.
Oliko tuo sinun kone millä phr viriasteella viilailtu?
Vakio kampura kun on, yleensä virikoneissa käytetään täytettyä kampuraa, mutta tuollakin toimii kyllä.

Pytyn seinämät näytti selvinneen naarmuitta. Koneesta on vähän imu ja pakoaukkoja viilailtu, muuta en itse havainnut. Nuo lommot tuossa alakerrassa ei siis haittaa mitenkään?
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3324 : 17.07.13 - klo: 14.44 »
Lommot alakerrassa ei vaikuta kyllä virtauksiin varmasti kuin 0,1%, joten ei mitään ongelmaa..
Tuo pytyn katossa oleva jälki jos on paljon koholla on eri juttu.
Paljon sun koneessa on squish?
Eli se vapaa tila kun mäntä on yläasennossa?
Jos ei ole tiivistettä välissä niin se on noin 0,7mm..
Jos on tiiviste, niin se on yli millin.
Tuon pytyn katossa olevan jäljen voisi poralla kevyesti pienillä kierroksilla hinkata kuuseen tuolta, ihan vaan kevyesti jotta se tasottuu, sit vaan uusi mäntä kiinni ja kovaa menoa..
Muista toki kattoo alakerta, suosittelen purkamaan ja samalla uudet laakerit laittaa ja stefat.
Onpahan sit tehty moottoriremontti ja saat ajella sen 15-litraa ilman huolia..

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3325 : 17.07.13 - klo: 14.56 »
En saanut squishia mitattua, kun ei ollut tarpeeksi paksua tinalankaa talossa. Täytyy niitä pytyn kolhuja vähän tasotella ja rempata tuo kone, kunhan löytyy motivaatio moiseen jostain. Ajattelin muutenkin laittaa tuon Gizmon Zenoahin X4:ään, kun Losiin tulee tuo RCMK.
« Viimeksi muokattu: 17.07.13 - klo: 15.06 kirjoittanut Mordex »
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3326 : 20.07.13 - klo: 01.34 »
Miten on mahtaako olla Suomessa kenelläkään tätä konetta  8,2hp Full Mod 30,5cc TR/ OBR 4 Bolt Reed Case Engine?  Jos löytyy niin kokemuksia olisi kiva kuulla ja missä autossa mahtaa olla ja millä putkella mahdollisesti?

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3327 : 20.07.13 - klo: 07.53 »
Onhan noita foorumilaisilla pyörinyt. Ainakin samimakella ja beastilla on ollut kyseilen kone. Molemmat taisivat ajaa bajalla ja bartolonen torpeedolla.

Tossa peten ajelua
Hpi Baja 5sc TR/OBR Fullmod 8.2hp reed case 20/54

Tuossa samimaken kurvailua
HPI Baja 5b,OBR 30.5cc 8.2hp,Bartolone Torbedo



« Viimeksi muokattu: 20.07.13 - klo: 08.02 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa taistot

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3328 : 20.07.13 - klo: 09.19 »
Nykyään tämä motti on minulla ja olen kokeillut Torpedo putkella ja nyt siinä on kiinni VRC bigbore (silensed). Kummallakin menee hyvin ja vääntöä löytyy vaikka pytyssä on naarmu.

Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3329 : 20.07.13 - klo: 10.46 »
Olis ollut kiva tietää käyttökokemuksia kyseisestä motista ja esim läpistä et pitääkö vaihtaa kuinka usein, tarkoitan et löystyvätkö? Onko kukaan penkittänyt konetta et saisi todellisen tehon tietää vai onko se toi 8,2hp? Riippuu tietty putkestakin joo,,,