Kirjoittaja Aihe: Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?  (Luettu 23615 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #90 : 17.07.06 - klo: 22.08 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Hyvinkään suoran keskinopeus 88 kmh ;-)


Tutkalla..huiput :mrgreen:
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Mika R

  • Vieras
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #91 : 17.07.06 - klo: 22.57 »
Joo joo, kyl mä ymmärsin :D Kunhan piruilin...  :P

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #92 : 17.07.06 - klo: 23.06 »
Pakko tunkea tänne nenää sen verran että tässäpä teille video jossa HPI Super Nitro RS4; 100 mailia tunnissa. :wink:  Sopivan kokosella ovaaliradalla, parin kierroksen aikana helposti 100km/h keskinopeus lyhyemmilläkin välityksillä.

http://videos.radiocontrolzone.com/100mphcwh.zip

Poissa ÄrCee

  • Jäsen
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #93 : 17.07.06 - klo: 23.16 »
Ohoh, äijäthän alko heittää läppää oikein tavan takaa, kun ampiaispesään sohaisee niin alkaa juttukin kulkemaan, hyvä pojat !

Lainaus käyttäjältä: "racer"

Missäs FG:ssä on vetarit muovia :shock: Kerroppa se kun ilmoille laukasit,puhutaan totta eikä parjata suotta.


Kuka on väittänyt että just FG:ssä on muovivetarit? en minä ainakaan...

Lainaus käyttäjältä: "racer"
Ja mitäpä luulet,vaikka koko auton tekeminen pajalle ei maksaisi kuin vaikka esim 100€ enemmän kuin perus version jossa in muovia,niin tuskin ne sitä myy pelkästään hinnalla joka peittää kulut Shocked Ei ikinä..Näin ollen jos perusversio maksaisi 1000€ niin uskon että tämä läjä alumiinia maksaa sen 1500€.


So what?, jos joku haluaa auton joka on hyvä niin kyllä se saa maksaa, tosin kun kaikki eivät vain yksinkertaisesti tajua mitä eroa on muovilla ja metallilla niin hinnannousua voi olla vaikea selittää kaupantekohetkellä "en maksa kun ton saa halvemmalla".

Enkä tajua tätä jänkkäämmistä "alumiinikasasta"??  alumiinihan on seostettuna kova materiaali ja tietyissä paikoissa haurasta... Oikeissa paikoissa alumiini on taas huomattavasti parempi kuin muovi, unohtamatta teräksen käyttöä ja sen ominaisuuksia. Oma lukunsa on bling bling tuotteet, jotka on tehty ulkonäön takia, joka taas on naurettavaa pelleilyä!, mut syynsä on jokaisella harrastuksiinsa..
---------------------------------------------
Mitään en oo ottanu, ehkä ajoin vaan suoraan..

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #94 : 17.07.06 - klo: 23.23 »
Lainaus käyttäjältä: "ÄrCee"
So what?, jos joku haluaa auton joka on hyvä niin kyllä se saa maksaa
Mikset sitten teetä itselles autoa isolla rahalla vaan kitiset täällä kun ei ole markkinoilla autoja miljonääreille?

Poissa ÄrCee

  • Jäsen
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #95 : 17.07.06 - klo: 23.39 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Tosiasia on että Ärcee ei tiä p****akaan FG-autoista väitöstensä perusteella. Painuis muualle pilaa tätä foorumia. Tää foorumi ei ole mikään väitösten vapaaotteluareena. Missäköhän se heuli nytten kuhnaa kun 3vk sitten jakeli niin mieluusti jäähyjä. Mulle riittää että itse tiedän olevani oikeassa väitösteni kanssa, mulla sentään on ollut FG-auto yli vuoden.


Noh slingslide!, älä nyt vedä melonia nenään pienen jutustelun takia..
Pitää oikein pyydellä isoisoherraa avuksi laittamaan oikein banniin, kyllä on RC-äijät herkkää porukkaa..
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"

Ja Ärceelle vielä että 1/6 4wd autoja on, FG:n valmistamista saa maksaa 2 auton verran.


Ai on vai, tuo edellä mainittu mcd:kö? jossa ei ole jousitolpissa edes iskunvaimennusta ja muovia on taas siellä missä sitä viimeiseksi odottaa olevan, puhumattakaan pölysuojauksesta?, mitä tulee FG:hen niin eipä ole siltä mitään olemassa 4WD:nä, tai tarkoitatko näitä remmirämpylöitä joita ruuvaillaan jälkikäteen?
---------------------------------------------
Mitään en oo ottanu, ehkä ajoin vaan suoraan..

Poissa ÄrCee

  • Jäsen
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #96 : 17.07.06 - klo: 23.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
SlidSlide: Turhaan huolehdit minusta, bannit saat varmasti kun alat taas  loukata toisia henkilökohtaisesti. Racer saa rauhoittua myös...


Onks nää slingslide ja racer RC10:n häirikkökaksikko? Aina sama juttu että joku täällä haluaa päteä.
No ei mitään henk koht pojat, pitäkää mopon keula vaan kurissa. :wink:
---------------------------------------------
Mitään en oo ottanu, ehkä ajoin vaan suoraan..

Poissa ÄrCee

  • Jäsen
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #97 : 18.07.06 - klo: 00.12 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"

Ärcee ollu foorumilla vain vähän aikaa ja kuvittelee tietävänsä kaiken. Turhaan heuli minusta huolehdit, keskitä katsees muualle. Tiedetäänhän se että kellä kieli on ruskee se pienimmät nuhteet saa.


"Yhyy Yhyy, mamma tule apuun", siis vanhako olet slingslide? ruikutat foorumin pitäjälle kuin pahainen kakara kun joku vei lelun kädestä. voi ei!

Joo-o, karvaset rc-äijät ne täällä vaan mittailee tietotasoaan sillä, kenellä on foorumin vanhimmat tunnukset, hehheee... "Hei jätkät!, oon nyt notkunut RC-10 foorumilla jo pari vuotta, oon rc-guru ja tiedän kaiken..."

Ei liittynyt topicciin, pahoittelen...
---------------------------------------------
Mitään en oo ottanu, ehkä ajoin vaan suoraan..

Poissa ÄrCee

  • Jäsen
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #98 : 18.07.06 - klo: 00.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Lainaus käyttäjältä: "ÄrCee"
So what?, jos joku haluaa auton joka on hyvä niin kyllä se saa maksaa
Mikset sitten teetä itselles autoa isolla rahalla vaan kitiset täällä kun ei ole markkinoilla autoja miljonääreille?



Mielenkiintoista....onko kukaan Suomessa tehnyt omia rc-autoja? tarkemmin off-road vehkeitä... jos on niin kuka?
---------------------------------------------
Mitään en oo ottanu, ehkä ajoin vaan suoraan..

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #99 : 18.07.06 - klo: 00.26 »
Etkö löydä tuota "muokkaa" -nappia viestis yläkulmasta kun pitää kolme perättäistä viestiä kirjottaa? :roll:
Edit: Jätkä pistää kokoajan paremmaksi... Neljännen ehti naputtaa...

Lainaus käyttäjältä: "ÄrCee"
"Yhyy Yhyy, mamma tule apuun", siis vanhako olet slingslide? ruikutat foorumin pitäjälle kuin pahainen kakara kun joku vei lelun kädestä. voi ei!


Säännöt jääny lukematta ärseellä?

Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Foorumissa ei saa esittää valheellista tietoa tai vihjausta, joka voisi aiheuttaa vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa loukatulle. Myöskin tietoisesti valheellisen tiedon levittäminen on kiellettyä vaikka se ei ketään loukkaisikaan.

Foorumissa ei saa esittää toisen käyttäjän yksityiselämästä sellaista tietoa, vihjausta tai kuvaa, joka saattaisi aiheuttaa vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa.

Foorumissa yllä mainittujen lisäksi kiellettyä on toisen tahallinen ärsyttäminen, riidan lietsominen, hyökkäävä ja solvaava keskustelutyyli, riidan tarkoituksellinen jatkaminen ja tarkoituksellinen väärän käsityksen antaminen tai korjaamatta jättäminen.


Lainaus käyttäjältä: "ÄrCee"
Mielenkiintoista....onko kukaan Suomessa tehnyt omia rc-autoja? tarkemmin off-road vehkeitä... jos on niin kuka?

Ensimmäisenä tulee mieleen "Aatu". Hakua käyttämällä löydät topicin Aatun 1/6 monsteriprojektista. Monia muitakin Suomalaisia asian harrastajia löytyy. Suomi on pullollaan metallialan verstaita, sorvaamoja ja koneistamoja joten miksi et suunnittelisi itse autoa ja teettäisi osia? Myöskin ulkomailta löytyy lähes ääretön määrä ihmisiä jotka metallia osaavat muokata kunhan tarpeeksi rahaa lyödään kouraan.

Poissa ÄrCee

  • Jäsen
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #100 : 18.07.06 - klo: 01.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Etkö löydä tuota "muokkaa" -nappia viestis yläkulmasta kun pitää kolme perättäistä viestiä kirjottaa? :roll:
Edit: Jätkä pistää kokoajan paremmaksi... Neljännen ehti naputtaa...

Lainaus käyttäjältä: "ÄrCee"
"Yhyy Yhyy, mamma tule apuun", siis vanhako olet slingslide? ruikutat foorumin pitäjälle kuin pahainen kakara kun joku vei lelun kädestä. voi ei!


Säännöt jääny lukematta ärseellä?

Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Foorumissa ei saa esittää valheellista tietoa tai vihjausta, joka voisi aiheuttaa vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa loukatulle. Myöskin tietoisesti valheellisen tiedon levittäminen on kiellettyä vaikka se ei ketään loukkaisikaan.

Foorumissa ei saa esittää toisen käyttäjän yksityiselämästä sellaista tietoa, vihjausta tai kuvaa, joka saattaisi aiheuttaa vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa.

Foorumissa yllä mainittujen lisäksi kiellettyä on toisen tahallinen ärsyttäminen, riidan lietsominen, hyökkäävä ja solvaava keskustelutyyli, riidan tarkoituksellinen jatkaminen ja tarkoituksellinen väärän käsityksen antaminen tai korjaamatta jättäminen.


Lainaus käyttäjältä: "ÄrCee"
Mielenkiintoista....onko kukaan Suomessa tehnyt omia rc-autoja? tarkemmin off-road vehkeitä... jos on niin kuka?

Ensimmäisenä tulee mieleen "Aatu". Hakua käyttämällä löydät topicin Aatun 1/6 monsteriprojektista. Monia muitakin Suomalaisia asian harrastajia löytyy. Suomi on pullollaan metallialan verstaita, sorvaamoja ja koneistamoja joten miksi et suunnittelisi itse autoa ja teettäisi osia? Myöskin ulkomailta löytyy lähes ääretön määrä ihmisiä jotka metallia osaavat muokata kunhan tarpeeksi rahaa lyödään kouraan.


Ensiksikin:
Säännöt on tulkinnanvaraisia asioita, jokainen viesti voidaan tulkita loukkaavaksi, jopa juuri äsken lähettämäsi viestin tämä kohta, se voisi ärsyttää...  "Säännöt jääny lukematta ärseellä?" mutta se ei sitä tee..

Sananvapaudessa on se huono puoli että kukaan ei tiedä mikä toista voi  ärsyttää ja millä tavalla. Asiat voi nähdä huumorilla jos haluaa nähdä, tai ottaa kaiken henkilökohtaisena loukkauksena, netissä tapahtuva näennäinen egon kolahdus on pientä..
Mutta jos joku nyt on syvästi loukkaantunut niin voin henkilökohtaisesti omalta osaltani tässä foorumissa pyytää anteeksi ko. henkilöiltä sitä halutessa.

Toinen juttu on viestien määrä, RC-10:n serveri tuskin menee tukkeeseen viestien määrän takia, joten huoli on turha. Lisäksi tuon Quote-pelleilyn takia on helpompi tehdä uusia viestejä kuin sovitella quote-tekstejä sinne tänne.

Mutta asiaan.... Pitänee perehtyä omiin projekteihin, aika mielenkiintoisia löytyikin muttei juuri sellaista mitä itse etsin...silti, ostetun auton modaaminen on helpoin tapa "suunnitella" uusi kuin lähteä alusta asti kehittelemään ideoita, ei silti etteikö niitäkin olisi...
---------------------------------------------
Mitään en oo ottanu, ehkä ajoin vaan suoraan..

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #101 : 18.07.06 - klo: 07.13 »
Lainaus käyttäjältä: "ÄrCee"
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Kiihkeetä touhua...

Mikä niissä materiaaleissa nyt niin ihmeen kallista on? Minulla on kaksi 1/8 mittakaavan autoa, eikä kummankaan voimansiirrossa oli muovisia osia, miksi siis pitäisi 1/6 kokoluokan autossa olla? Jos siellä jotain kuttaperkkaa on, niin kierrän kaukaa... Eikä painoero 1/8 autoon nyt välttämättä niin suuri ole. Toinen omistani painaa nykyään n. 8kg ajokunnossa, on nelivetoinen ja kuitenkin kestää, miksei sii ulkomitoiltaan pienempi, vain hitusen kevyempi 1/6 autokin kestäisi, jos sen vain joku valmistaja vaivautuisi suunnittelemaan kunnolla ja tekemään kunnollisista materiaaleista.

Muuten, siihen "tosi äijien" kuopan tekoon, johon pienemmän jää kiinni ja isot mänöö, on aika pitkä matka vielä. Tähän asti asia on ollut käytännössä toisinpäin :mrgreen:



Kato perk*le, löytyy joku ketä kirjoittaa jotain materiaaleista... :o

Onhan se selvä että muovi on hyvä materiaali ja voi käyttää monissa kohteissa mutta että rattaat ja vaihteistojen kuoret ja diffikotelot ja vetarit on muovia, ei h*lvetti !.. kohta varmaan moottoritkin on muovia.. :mrgreen:



Oletko vieläkin sitä mieltä että et puhunut muovisista vetareista?

Banjoa mulle ja banjoa sulle?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #102 : 18.07.06 - klo: 15.20 »
No, ei hän nyt välttämättä tuossa puhunut FG:n tai muunkaan 1/6-auton vetareista, vaan vaikkapa Cen Genesiksen kuuluista muovivetareista. Mutta, mitä tuosta asiasta jauhamaan, antakaa jo olla. Minua houkuttaa myös isot RC-autot, mutta puutun vasta sitten 1/6 tai vastaavaan kokoluokkaan, kun niiden osien laatu ja materiaalit on parantuneet. Liikaa muovia minun makuuni (Hiilikuitu, titaani, alumiini ja muovi oikeissa paikoissa on minun mieleeni).
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #103 : 18.07.06 - klo: 17.20 »
Kannattaa tutkailla tuota rc-harrastuksen foorumia. Siellä oli joku tehnyt itse alusta loppuun off road auton, moottorisahan koneella. Kannattaa laitella näille rakentajille yv:tä tai e-mailia ja kysellä vinkkejä koskien suunnittelua ja rekantamista. :wink:
Äläkä nyt rupee aukoo päätäs kun yritän vaan auttaa ja ehotella.
Traxxas Revo 2.5

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #104 : 18.07.06 - klo: 18.34 »
******jauhanta hoidetaan sitten jatkossa yksityisviesteillä tai sähköpostilla - ei tässä topicissa. Jos tiettyjen käyttäjien kirjoitustyyli jatkuu samanlaisena on luvassa hieman pidempää kesälomaa foorumista.

btw. En ole ainoa moderaattori joka jakaa täällä banneja, moderaattoreita on lähes kymmenen joista puolet voi jakaa banneja.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #105 : 18.07.06 - klo: 19.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
******jauhanta hoidetaan sitten jatkossa yksityisviesteillä tai sähköpostilla - ei tässä topicissa. Jos tiettyjen käyttäjien kirjoitustyyli jatkuu samanlaisena on luvassa hieman pidempää kesälomaa foorumista.

btw. En ole ainoa moderaattori joka jakaa täällä banneja, moderaattoreita on lähes kymmenen joista puolet voi jakaa banneja.


Tiedän että on moderaattoreja, mutta sillon 3v sittenhän täällä myös muut modet toimivat. Aika outoa jos muut modet venaa vaan backstab-tilaisuuksia.

Kunhan vain poltin päreeni.. edelliskerrasta jäi kipinä kytemään. Anyway, lopetan omalta osaltani turhan jauhamisen tähän, enkä jatkossakaan jauha turhaa.

Poissa ÄrCee

  • Jäsen
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #106 : 18.07.06 - klo: 20.57 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Minua houkuttaa myös isot RC-autot, mutta puutun vasta sitten 1/6 tai vastaavaan kokoluokkaan, kun niiden osien laatu ja materiaalit on parantuneet. Liikaa muovia minun makuuni (Hiilikuitu, titaani, alumiini ja muovi oikeissa paikoissa on minun mieleeni).


Jos lähettäis hahmottamaan sitä 1:6 "oikeaa menopeliä" niin vaikka rungosta...siis minkälainen runko?

1.  alumiinilevyrunko ja alumiinista koneistetut armit? (melkein kaikki FG:t tehty näin,paitsi muoviarmeilla, samoin mcd)

2.  koneistetut alumiinirunkopalkit ja alumiiniset sidostapit levyjen välissä, vrt FG comp. formulan runkorakenne...

3.  10mm CrMo teräsputkirunko(häkki)? matsku painaa 170g metri...ja      samasta putkesta tehdyt armit...?

4. Joku muu, mikä?
---------------------------------------------
Mitään en oo ottanu, ehkä ajoin vaan suoraan..

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #107 : 18.07.06 - klo: 21.40 »
Minä olisin tuon vaihtoehto no.2 puolella. Ainakin ekan jättäisin väliin, ei oikein toimiva näin suuressa autossa. Tuosta kakkosesta minulla on vain hyviä kokeumuksia Losin auton osalta. Erittäin jäykkä ja kuitenkin yksinkertainen toteuttaa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa ÄrCee

  • Jäsen
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #108 : 20.07.06 - klo: 20.01 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Minä olisin tuon vaihtoehto no.2 puolella. Ainakin ekan jättäisin väliin, ei oikein toimiva näin suuressa autossa. Tuosta kakkosesta minulla on vain hyviä kokeumuksia Losin auton osalta. Erittäin jäykkä ja kuitenkin yksinkertainen toteuttaa.



Eniten minua houkuttaa vaihtoehto 3, vaikkakin CrMo:n voisi korvata alumiiniputkella joka taas painaa noin puolet vähemmän, ja on luulltavimmin paino/kestävyyssuhteeltaan parempi kuin teräs.
1:6 autoon putkea uppoaisi ehkä noin 2-4m. Hyvä puoli on se että tuosta saadaan turvakaari tehtyä samassa kaikelle mekaniikalle sekä melko yksinkertaisilla keinoilla alusta kaikille muille osille. On lisäksi halpa ratkaisu mutta työläs valmistaa.. vaihtoehto 2 on päinvastoin.

No entäs jousitus? esim TRX:n revossa on käytetty "formula" tyyppisiä linkullisia vaakajousia kun muissa on normaalit jousitolpat armeissa.
Mitkä vois olla edut ja haitat molemmissa?

kolmas asia on painopiste.  Missä olisi paras kohta, keskikohdan etu vai takapuolella? vai peräti 50/50 ???
---------------------------------------------
Mitään en oo ottanu, ehkä ajoin vaan suoraan..

Mika R

  • Vieras
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #109 : 20.07.06 - klo: 20.40 »
painopiste takana, enemmän pitoa vähemmän ohjausta

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #110 : 21.07.06 - klo: 22.52 »
FG:ssä on painopiste rajusti takana. Kone pystyssä lähellä taka-akselia ja painopiste sopivan ylhäällä tekee FG:stä helpon hallittavan, vaikka ihan aloittelijalle. Ei 1/6 auto tarvitse nelivetoa, ja sitä ei voi edes verrata johonkin kevyeen isokoneiseen takavetoiseen nitrovinguttimeen.

En aio selata tätä aihetta taaksepäin, mutta ymmärsin, että tuo Ärcee (Melkein sama nimimerkki, kuin sillä hullulla, joka räjäytti puolet Myyrmannista.) ei ole ilmeisesti ikinä itse edes ajanut FG autolla.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #111 : 21.07.06 - klo: 23.05 »
Äläs ny ruoki trollia mrmr.... :) Helpompiahan nää FG:t on ajaa ku leikkuupuimurit, painopisteen takia varmaan.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #112 : 21.07.06 - klo: 23.22 »
Antaahan tuon p*skan jauhannan jo olla.

Ja nyt sit itse asiaan.

Tottakai iso auto on vaikeampi ajaa ja hallita, mutta siinähän se idea onkin, että sitä nimeen omaan ajetaan eikä vaan katsota.

Tuo 4-veto kun helpottaa ajamista todella paljon.

Se on totta, että nää isot autot maksaa maltaita, mutta minkäs teet?
Ei näitä todellakaan voi verrata nitro vehkeisiin.

Sekin on totta, ettei nää kestä kuin joku 5kg nitro monsu, mutta jos ajamisen haasteista tykkää niin ei noilla pikku autoilla sitä iloa saa.
Axial SCX 10 TR

Poissa ÄrCee

  • Jäsen
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #113 : 22.07.06 - klo: 00.42 »
Minusta 4wd on maastoautossa itsestäänselvyys helpottaa se sitten ajoa tai ei, mutta tämä on oma mielipiteeni.

Mikä on teillä rc-autoissa heikoin lenkki, siis se joka kuluu tai rikkoontuu useimmiten, vaikka top 5 ja mainitkaa mittasuhde ja auto, ja mikä mielestänne olisi ratkaisu tuon korjaamiseksi rakennepuolella?
---------------------------------------------
Mitään en oo ottanu, ehkä ajoin vaan suoraan..

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #114 : 22.07.06 - klo: 10.52 »
Voinemme siis päätellä, että ärcee ei ole ajanut 1/6 FG:llä.

Sitten suorempi kysymys: Oletko ärcee nähnyt todellisuudessa (eli luonnossa) FG:n 1/6 autoa?

Näiden selventävien kysymysten jälkeen voimme miettiä, miten tosissamme otamme ärceen vouhkaamisen. Ajatus on kaunis 1/6 kokoisesta nelivedosta, ja varmasti kaikki sitä odottavat mielenkiinnolla. Ja siitähän tässä aiheessa oli alkujaan kysymyskin.

Ymmärrän hyvin tuon näkemyksen nelivedon välttämättömyydestä, jos ei ole ikinä ajanut (eikä ilmeisesti edes nähnyt?) oikeasti yhtä isoimmista markkinoilla olevista radio-ohjattavista autoista. Tämmöisellä isolla autolla kun kaikki sen liikkeet ovat ennakoitavissa, hallittavissa ja mikä tärkeintä, myös nähtävissä, vaikka auto olisi kauempanakin. Eli jos se perä meinaa lähteä sivulle liikaa, niin kaasunnosto riittää, pieni korjaus ohjauksella ja taas on auto hallinnassa. Pienemmällä takavetoisella ylitehoisella autolla tilanne on yleensä sivuluisun alkaessa menetetty.

Itse olen nähnyt taitavan ja kokeneen kuskin yrittävän ajella tehokkaalla takavetoisella nitrometanoli käyttöisellä polttomoottoriautolla. Autolle ei voinut antaa kaasua juuri ollenkaan, ja viimeistään kakkosen kytkeytyessä autoa ei voinut enää hallita. Jos luulee, että FG:llä (eli lehtipuhaltimella) ajo on tuommoista, niin taas on helpompi ymmärtää, miksi jotkut vouhkaavat nelivedon välttämättömyydestä.

Pyydän anteeksi loukkaavaa ilmaisuani: "nitrovingutin". Vältän sen käyttöä tulevaisuudessa. Väittäisin oppivani sellaista käyttämään, taikka säätämään, mutta en voi sietää pienen kovilla kierroksilla käyvän moottorin ääntä kovin pitkiä aikoja.

Mika R

  • Vieras
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #115 : 22.07.06 - klo: 11.32 »
MrMr: Nitrovinguttimen voisi korvata sanalla nitropolttis tai nitroauto
Ethän puhu itsekään lehtipuhaltimestasi
Alentavaan tyyliin puhuvat vain ne jotka eivät osaa säätää/käyttää nitromoottoreita

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #116 : 22.07.06 - klo: 15.53 »
Selvennetään vielä sen verran kun tuosta misterin viestistä tulee äkkiseltään mieleen että nämä autot ei sudi ja näissä ei ole tehoa :)

Se todellakin on niin että vääntöä ja tehoa löytyy täysin riittämiin ja tämähän ei muuta teekkän kuin sutii jos on kaasua enemmän kuin milli mutta näissä loppuu se sutiminen siihen kun päästää kaasun, Nitroaikoja muistellen; Ultima tykkäs sutia vielä muutaman sekuntin sen jälkeen kun kaasun päästi koska auto ei painanut käytännössä juurikaan mitään :wink:

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #117 : 22.07.06 - klo: 18.37 »
Enkä nyt sanoisi että 1/6 autot niin kalliita ovat. Omaan savageenkin on hintaa kertynyt n.1300€  :wink:  Lisäksi löytyy n. 1000€ arvoinen Hobao Hyper :wink:  Näiden hinnalla olisin saanut jo 4wd 1:6 tai 1:5 auton mutta miksi minulla ei ole sellaista? Koska pidän enemmän näistä pienemmistä nitrovinguttimista :wink:

Jokaisella on oma makunsa myös autojen suhteen (olipa kyseessä 1:1 tai 1:10) (Naapurin jussi ajelee 1/6 monsulla ja on kateellinen koska pekalla on 1/8 monsteri. Ja pekka ajattelee päin vastoin  :)  )

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #118 : 22.07.06 - klo: 18.38 »
Mika ownaa :mrgreen: Siis Rannan Mika,ei Rinteen Mika :twisted: Nitro vingutin mikä nitrovingutin,ei koske kieleen ja osasin säätää silloin kun itsellä noita oli.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #119 : 22.07.06 - klo: 20.17 »
Lainaus käyttäjältä: "ÄrCee"
Mikä on teillä rc-autoissa heikoin lenkki, siis se joka kuluu tai rikkoontuu useimmiten, vaikka top 5 ja mainitkaa mittasuhde ja auto, ja mikä mielestänne olisi ratkaisu tuon korjaamiseksi rakennepuolella?

Tälläsestä aiheesta taitaa olla topikki tai pari jo!
Eti ne äläkä vaihda aihetta keskenkaiken.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars