Kirjoittaja Aihe: Project E-Revo Crawler (ex 3.3 Brushless)  (Luettu 49947 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #30 : 22.08.06 - klo: 09.49 »
Laitoin Jesi privaa koskien Ameriikan kuormaasi... :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #31 : 22.08.06 - klo: 11.32 »
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/220806_wheeliebar/
Tämmönen kolahti ameeriikasta äske postiluukkuun.

Tuossa on säätöjä mahottoman paljon ja boonuksena se että rauta kiinnitettiin takapuskuriin, =joustaa.
Pitää seurata kuinka puskuri sitten kestää.

New Eran jne keulimisraudat oli hieman erillaisia, mutta google osasi kertoa että ne menee helposti kieroon taikka poikki, kun eivät jousta oikeasta paikasta....
/ Jere Siirilä

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #33 : 22.08.06 - klo: 21.32 »
Mitä tuosta?, g2rrää on jo moneen otteeseen spekuloitu tässä treadissa.
/ Jere Siirilä

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #34 : 22.08.06 - klo: 21.35 »
Paljonkos G2R setti maksaa? Mitä kaikkee setis tulee?
- Tapsa

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #35 : 22.08.06 - klo: 21.39 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Paljonkos G2R setti maksaa? Mitä kaikkee setis tulee?


Google on paras ystäväsi.
(muistaakseni tätäkin asiaa on jo tässä treadissa puitu....)

Mutta voidaan lonkalta ampua että se maksaa +-300e.
Se sisältää rungon, kardaanit ja akkukiinnikkeet.
Tarvit:
- revon Täydelliset etu ja takapäät ripustuksineen.
- e-maxxin lootan.
- moottorin/moottorit.
- noparin.
- akun/akut.
- radiot.
- servot.
- jne.
- jne.
/ Jere Siirilä

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #36 : 22.08.06 - klo: 22.37 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"
Mitä tuosta?, g2rrää on jo moneen otteeseen spekuloitu tässä treadissa.


Mitäpä siitä  :?  Ajattelin pistää linkin jos joku muukin kuin sinä haluaa tutustua siihen paremmin.

Poissa Jetman

  • Jäsen
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #37 : 23.08.06 - klo: 08.54 »
Milläs perusteella oot noita ajoaikoja laskeskellu? Ajattelin vain, että ite saan 16Ah akulle keskimääräisellä 40 A kulutuksella 0.4 h eli 24 min..
Traxxas Rustler & Mamba Max ESC, 7700 KV

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #38 : 23.08.06 - klo: 09.39 »
- kolme ~vastaavaa autoa.
- kolme samanlaista moottoria.
- kolme kuljettajaa.
- kolme ajotapaa.
- kolme ajopaikkaa.
- akun valmistajan kertoma kapasiteetti.
- moottorin valmistajan kertomat keskiarvo ja maksimivirrat.
- koneen ja noparin hyötysuhde.
= kolme ajoaikaa.

Näiden muuttujien perusteella arvioitiin/laskettiin sopiva kerroin.
Täysi mysteeri on esimerkiksi moottorin valmistajan antama keskimääränen amppeeriluku, missä käytössä, miten kuormitettuna jne jne?
Mutta sekin pitää paikkaansa, että kuskista/ajotavasta/ajopaikasta johtuen ei aina mene maksimivirtoja koneeseen?, itse en ainakaan aja lämä lattiassa kokoaikaa.


Tämä on suuntaa antava laskelma, perustuu käytännön kokemuksiin ja pätee ainoastaan tämän koon/painoin/vierintävastuksen/tms autoon ja setuppiin muutenkin.

Eli ei kannata alkaa tohtoriksi väittelemään tai lottoamaan tämän perusteella, palvelee minua jokatapauksessa varsin hyvin ja Toistaiseksi pitää vielä paikkaansakkin.
/ Jere Siirilä

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #39 : 23.08.06 - klo: 12.45 »
Toi G2R setti olis kyllä aivan mahtava, mutta sitten pitäs myydä touring kamat pois, että sais ton setin ja harjattoman+muutaman akun :roll:
- Tapsa

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #40 : 23.08.06 - klo: 12.52 »
On se hieno, ei siitä pääse mihinkää.

Mutta lompakko kannattaa olla kunnossa, tekee e-revon tavalla taikka toisella....:

- g2r, 300e. (ainiin, ei sisällä renkaita, vanteita, eikä koria!, nämä yhteensä ~150e.)
- revon etu ja takapäät, ei saa kokonaisena mistään, osa osalta voi ostaa, vtummoinen vaiva ja työ, käytännössä helpompi ostaa käytetty revo kokonaisena, 300-400e rtr.
- emaksin loota, ei saa kokonaisena, osina vissii 80e tms.
- akut, 80-200e/ajokerta.
- laturi/laturit, 70-100e/kpl
- moottori, 100-150e/kpl.
- nopari, 180-280e.
- radiot, 50-400e.
- repullinen tarvittavia osia jne, 50-200e.
- ne jotka unohdin.
/ Jere Siirilä

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #41 : 23.08.06 - klo: 13.07 »
-Kokonainen polttis revo löytyy, polttiskamat lähtee mäkeen (myös renkaat ja 4 koria löytyy)
-1 4800mAh Orionin LiPo löytyy (ei riitä vielä mihinkään...)
-radiot ja servo löytyy ( Futaba 9 kilonen servo, ja XS-6 radiosetti.)
-Laturi löytyy (DuraTrax ICE, riittää mainiosti.)
-Teräksisiä diffin rattaita löytyy pikku läjä, ja kaikkea muuta kivaa.

Tarttisin siis e-maksin lootan ja hyvän harjattoman setin, kohta löytyy 2 LRP:n sphereä, mutta ei noista taida olla iloa G2R revoon kuitenkaan, ei löydy sitä tehoa. Moottorikin pitäis hommata, ja sitten muutama akkupaketti, akkuja ei tartte olla repullinen.

Jonkin verran rahaa noihin puutuviin asioihin saa siitä, kun myy RB:n moottorisetin, roton, revon lootan, vakio pohjalevyn, roton, polttoainetankin jne :roll: ...
- Tapsa

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #42 : 23.08.06 - klo: 13.13 »
dodii, sitte ollaanki jo melkee voiton puolella.
Mut jos löytyy dremeli, ton lootan sovittaa nopeesti ittekki revoon, itekki yllätyin kuinka helppo homma. Eihän se toki niin pling ole.

Akuista tars vähintää 100A saada jatkuvaa purkuvirtaa
Harjattomille voi laskea 320e, sis 120a noparin ja soivan koneen.
Lootan vissii saa halvimmalla, ku tilaa towerista, pitäs itekki tilata....
/ Jere Siirilä

Poissa Badawan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #43 : 23.08.06 - klo: 13.19 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"
On se hieno, ei siitä pääse mihinkää.

Mutta lompakko kannattaa olla kunnossa, tekee e-revon tavalla taikka toisella....:

- g2r, 300e. (ainiin, ei sisällä renkaita, vanteita, eikä koria!, nämä yhteensä ~150e.)
- revon etu ja takapäät, ei saa kokonaisena mistään, osa osalta voi ostaa, vtummoinen vaiva ja työ, käytännössä helpompi ostaa käytetty revo kokonaisena, 300-400e rtr.
- emaksin loota, ei saa kokonaisena, osina vissii 80e tms.
- akut, 80-200e/ajokerta.
- laturi/laturit, 70-100e/kpl
- moottori, 100-150e/kpl.
- nopari, 180-280e.
- radiot, 50-400e.
- repullinen tarvittavia osia jne, 50-200e.
- ne jotka unohdin.


Vaihtoehto käytetylle Revolle: Ostaa uuden Revo 3.3:n, myy siitä motin rungon ja vetarit niitä haluavalle, luulisi noista 200 irtoavan käyttämättömänä?? (Käynyt itsellä mielessä, mutta taidan pitää mahdollisuuden ajaa myös nitrolla. Jos rahat riittää :D )

Ei E-maksin lootaa, Single speed conversion 55 euroo, tulee samoilla posteilla kun G2r.

Mulle on jääny toi moottorin kiinnitys vähän hämäräksi. Käykö G2 X-Brace Motor Mount tohon G2R:ään. Ainoo paikka missä tuosta moottorin kiinnityksestä mainitaan on Rc-monster.com ja sielä sanotaan et tarvii G3 motor mountin, mut eihän sellasta ees oo, vai onko?

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #44 : 23.08.06 - klo: 13.20 »
Juu, kyllähän toi projekti vaikuttaa mahdolliselta mullekkin, eikä sitä G2R settiä edes välttämättä tarvitse, jos löytyy dremeli ja vähän taitoa :)
- Tapsa

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #45 : 23.08.06 - klo: 13.27 »
lukiko badawan kunnolla tekstin? =)
Siinä sanotaan että conversion...
"Note: This kit uses stock E-Maxx gears, bearings, and shafts (not included). It also requires modification of your input-shaft. The front end of the shaft will need to be cut using a metal hand saw or Dremel tool"
/ Jere Siirilä

Poissa Badawan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #46 : 23.08.06 - klo: 13.41 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"
lukiko badawan kunnolla tekstin? =)
Siinä sanotaan että conversion...
"Note: This kit uses stock E-Maxx gears, bearings, and shafts (not included). It also requires modification of your input-shaft. The front end of the shaft will need to be cut using a metal hand saw or Dremel tool"


Ilmeisesti sitten en  :roll: Miten sä tän tulkitset (Rc-monsterin sivulta):

Uses E-maxxTM Transmission and electronics Compatible with our G1 single speed conversion and G3 motor mount

Edit: Entä tämä: This kit will include the necessary center shafts; steel dogbones and drive cups.

Eli mitäs nyt tarviin oikeesti ton G2R:n kanssa? Saako toimiin tolla Single Speed Conversionilla?

Edit2: Rc-mosterin sivuilta Single Speed conversionin kohdalta: Fits your stock E-Maxx truck and our X-Brace chassis. Eli jos menee vakio E-maxxiin, niin miks ei menis tohon G2R:ään yhtälailla kun E-maxxin loota?

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #47 : 23.08.06 - klo: 15.49 »
Tässä ois aika passeli harjaton setti e-revoon: http://www.medasec.com/do?action=group&id=57 . BK 12020 / 20XL0x-paketti.
- Tapsa

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #48 : 23.08.06 - klo: 17.47 »
Passelisuutta ei tiedä ennenku koittaa, mutta tuo on testauslistalla.

Laitoin joutessani minisiilen ja puhaltimen koneen päälle, pudotti koneen lämpöjä noin 20C!, en meinannut uskoa silmiäni/mittaria, tein mittauksen toisella mittarilla ja tulos sama.
http://www.medasec.com/prod_pics/cooleri.gif.popup.jpg
Tosin, epäilytti alkuunsa toimiiko puhallin kuvan osottamalla tavalla kunnolla, eli että imee mottorilta päin, kääsin puhaltamaan moottoriin päin.

Asensin autoon traxxasin onboard lämpömittarin, nykyinen/min/max lämpöarvot.
/ Jere Siirilä

Poissa Badawan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #49 : 23.08.06 - klo: 19.54 »
Nyt tuli muutamaan asiaan selvyys koskien G2R kittiä. Eli G1 Single Speed conversion tosiaan vaatii E-Maxxin vaihdelootan sisuskaluista osan toimiakseen. Sitten kyselin Gorillamaxxilta sähköpostilla tuosta G2R kitistä ja suosittelevat siihen tuota Single Speed conversioo koska tekee vaihteistosta kestävämmän ja vaihteenvaihtoservo jää pois mikä säästää painoa. Sivuilla oli virhe G2R:n kohdalla, eli G2 Motor Mount (luki G3, nyt korjattu) sopii suoraan G2R:ään. Tuota G2 Motor Mountia eivät suositelleet Revoon koska se nostaisi iskareitten sijoittelun vuosi moottorit niin korkealle. Eli E-Maxxin orkkis moottorinkiinnityslevy on suositeltavampi.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #50 : 25.08.06 - klo: 20.06 »
Mikä harjaton olisi sopivan tehokas harjaton setti E-Revoon :?: Mitä tehokkaampi paketti, sitä parempi, mutta en kuitenkaan halua mitään ultra-killeriä, siis ylitehokasta tappovehjettä. Itse en tiedä sopivaa settiä tohon revoon, joten kysyn teiltä viisaammilta :roll:
- Tapsa

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #51 : 26.08.06 - klo: 11.00 »
Autolla on tyytyväisenä ajettu kovasti.
Lipojen saapumista odotellaan.
Radiotki tuli hommattua.

Luulen että että auton päivittely loppuu hetkeksi, kun pitää kuulemma rahaa käyttää johonki muuallekki ;)
Sanosin että kuukauden koitan tässä malttaa ja sitte tilaan semmoset noparit ja koneet, että oksat pois =)
/ Jere Siirilä

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
lipon virtalippa poikki
« Vastaus #52 : 26.08.06 - klo: 13.36 »
Onko kukaan ratkaiisut, miten muuten toimivaan lipoakkuun ( paitsi toi muovin rajalta poikennut virtalippa) saa kytkennän taas.
Tinat hopealla ja kupariseoksin ei tärpänneet.

jesin sivuilla näyttäs olevan vastaavasta piirroskin , mulla sama ongelma täällä...

kenno on 2amppeerinen ja muyyty C15:na eli käyttäs mielellään. se on tarkemmin Kokamin HDLP 2000
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #53 : 26.08.06 - klo: 14.51 »
Tein tiedustelua asiaan liittyen, vastaus oli aina sama:
"Heitä roskiin".
/ Jere Siirilä

Poissa TOH_1

  • Jäsen
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #54 : 27.08.06 - klo: 08.27 »
Terve.

ÄLÄ heitä roskiin, vaan juota se kuntoon.

Tarvitset vain oikeat aineet, aluksi siihen Al pinnalle juotetaan tuollaisella 'alumiinin erikoisjuotteella' (harmaan ruskeata pastaa pikku ruiskussa).

Juotetta Ei saa lämmittää suoraan kolvilla, vaan kappaletta jonka pinnalla on juotetta lämmitetään kolvilla, koska juote reagoi kemiallisesti tullessan tarpeeksi kuumaksi, juottuu helposti kolviin.

Sitten johto juotetaan normaalisti tuohon juotettuun alueeseen.

Tälläkin hetkellä minulla kahdessa  akussa on kyseisen kaltaisia korjauksia.

Kyseisellä aineella oikeasti pystyy juottamaan alumiinia, kunhan on erittän tarkkana tuon lämmityksen kanssa, koska reaktio tapahtuu kun aine on riittävän kuumaa.
Kummankin perusaineen tulee olla YHTÄAIKAISESTI yhtä kuumana.

Mistäkö tuota juotetta saaa, ainakin ACW:tä.

TOH

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #55 : 28.08.06 - klo: 11.36 »
Badawanin kanssa kateltii akkuja:
http://www.flightpower.co.uk/flightpower_shop.html

Tua olis kivaa patteria, mutta menee hinnat aika koviks jo, mutta eihän sitä koskaan tiedä......

Tein projektissa muutaman askeleen taaksepäin, eli möin harjattomat ja taas ajellaan e-maxxin vakiokoneilla =(
Isompia eväitä kiikaroidaan kovasti.......
/ Jere Siirilä

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #56 : 28.08.06 - klo: 11.55 »
Millonkas tulee videota huipuista? :wink:
| Academy | Axial |

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #57 : 29.08.06 - klo: 19.51 »
Patterit saapuivat kotio:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/290806_lipot/

Akuissa on 36kk takuu, ekan vuoden aikana saa rahteja vastaa uuden akun, tokan vuoden aikana akku maksaa 33%, kolmannen 66% uuden hinnasta.
Toki tämä ei korvaa fyysisesti aiheutettuja vikoja ja balanceria pitää käyttää.


Haussa on 160a/16cell, 160a/24cell tahi 224a/16cell nopari, valinnan vaikeutta vaan...
/ Jere Siirilä

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #58 : 29.08.06 - klo: 21.56 »
ehtivät sitte sulle perille nopeemmi8n ku mulle. mulla jäi tulliin ku ei ollu näyttää kauppalaskua..
miten sen saa ku maksoi visalla ja tilitä ei o menny vielä?
riittääkö se mitä tuli tilausvahvistuksena sähköpostiin?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #59 : 30.08.06 - klo: 09.02 »
Olipa mullakin vähä savoottaa tullissa....
Kyllä sen pitäis visalaskussa nettipankissa 1-5pvä sisään näkyä.


Eilen kusti toi ameeriikasta lehden jossa oli varsin mielenkiintonen projekti, aihe oli tuttu samoin auton rakentanut mieskin =)

http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/tmp/e-revo/
.zipissä on kaikki kuvat, jos haluaa omalla koneellaan niitä pähkäillä.

Autossa ei näytä ole mikään maaginen kone eikä akku, mutta silti näyttäs hyvin olevan kulkua....
/ Jere Siirilä