Kirjoittaja Aihe: Project E-Revo Crawler (ex 3.3 Brushless)  (Luettu 49946 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #90 : 12.09.06 - klo: 16.56 »
Noniin, nyt tuli Lehnerin xl2400 moottori, pääsee pian muokkailee revoo dremelillä :) Enää pitää hommata 1-2 8000mAh akkuu samasta mestasta mistä jesi, mutta vasta talvella, kuten myös mgm:n 16016 noparin, e-maxxin vaihteistosta on tällä hetkellä huutokauppa eBayssa, katotaanko saanko koskaan suomeen asti :)
- Tapsa

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #91 : 12.09.06 - klo: 19.16 »
En vielä käynyt ajamassa, mutta ei taida tuo BK 20XL7 olla mun valinta,
ainakaan olemassaolevilla rattailla, ja taas ylipitkien rattaiden metsästäminen on oman työnsä takana.

Ei kierrä tarpeeksi 8.4v jännitteellä, 16.8v jännitteellä sentään ollaan Lähempänä sitä mitä haetaan:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/vids/120906_e-revo_motor_test.wmv

Nopari on vielä täysin säätämättä, sitä rukaamalla saa vähän paremmi pelaan.
/ Jere Siirilä

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #92 : 12.09.06 - klo: 22.10 »
20XL6 on rikkonu 2 rattaistoa multa, ei lipoja, 7,2v jännite. Nyt jo tuntuu aivan tykiltä. Nyrkkisääntönä pitää näitten vehkeitten kans muistaa, ei pakkia, tai pakin odotus säädetään kauas  ettei käy niinku mulla. Kaasutin, pakin odotusarvo oli liian alhanen ja tuli nopea pakitus. Siinä meni sit metallirattaat.

Mitä hittoo sää sitä siinä katollaan testaat :lol: . En oikeesti älyä pätkääkään tosta touhusta. Katteletko lukemien perusteella moottorin "hyvyyttä" ? Eli lukemien lukeminen on sulle rc-harrastusta. Jos toi oli 16,9v, niin kyllä näytti vähän kiertävän. Muistitko varmasti pistää ne sarjaan?

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #93 : 12.09.06 - klo: 22.15 »
En ole niin tyhmä että menen lukituilla diffeillä ajamaan asfaltille.

Sun konees tolla paletilla pyörähtää 18krpm, omani parhaillaan 36krpm, joten en tiä miten sitä voit sanoa vähän kiertäväksi ;)


Omaan makuun tuo kiertää liian vähän, kohta koeajolle niin tietää perstuntumaa.
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #94 : 13.09.06 - klo: 14.59 »
Kävin tuossa hieman kurvailemassa:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/vids/130906_e-revo_bash.wmv WMV/32mb.
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/vids/130906_e-revo_bash.avi divx/45mb.

(molemmat on samoja filmejä, eri formaatti).
/ Jere Siirilä

Poissa Jetman

  • Jäsen
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #95 : 13.09.06 - klo: 18.53 »
Ei oo paljon 4-vetoisuudesta... eturenkaat koko ajan ilmassa :P :D
Traxxas Rustler & Mamba Max ESC, 7700 KV

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #96 : 13.09.06 - klo: 18.55 »
Toi keuliminen näyttää paljon tehoi löytyy. Ja niitä tehoja löytyy.
- Tapsa

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #97 : 13.09.06 - klo: 19.44 »
Tutun näköstä!
 Mutta nyt ku 4-vetosuus on mielessä, niin saattas toi enempi kiihtyä ja olla ohjattavissa etupyörät maassa.
Ja sen taitaa saada vain voimaa takaa vuotavalla keskidiffillä ( pienemmällä teholla?).-- tosin maltilla ettei eturenkaat veny piloille niinku mulla  :mrgreen:

Kuinka pitkään vauhti kiihtyy tosta, eli oliko toi lähtöjen opettelua vai koko "vauhtiskaala"?
Meidän kokeiluissa sutiminen jatkui kunnes kenttä loppui ja auto läx käsistä
22,2 voltilla
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #98 : 13.09.06 - klo: 19.48 »
Alustan säätöihin en ole perehtynyt ollenkaan, niillä saisi ruuvattua autoa enemmän ajettavaksi.

Keskidiffi on jäykkä, eli voima menee fift-fifti (matti nykänen sanoisi fifti siksti).

Kunhan hurvittelin ilosta vaan.
Vauhtia en käyny mittaamassa, mutta edellisiin testeihin viitaten sanoisin että joku ~60kmh, 20t pinjonilla pitäs nousta sinne 75kmh paikkeille.

Moottori ottaa lähtiessään maksimit kierrokset ja auto kiihtyy sitä mukaan kun pyörät saa pitoja, joten huippuja ei tuolla pätkällä näy.
/ Jere Siirilä

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #99 : 20.09.06 - klo: 12.51 »
Jesi.

Mitä säädin maksoi? Hakusessa uusi omaan.
(warrior 12020) oli ekaksi minkä paketissa saa kun ostaa http://www.medasec.com/do?action=group&id=57
Toinenkin on mutta ei kestä virtoja mitä luvataan tai siihen tuli joku muu härö vien sen korjattavaksi..
20 kennoa paikalla, siinä on oksat pois kun lämää laittaa E-maxsilla.
Lipoilla meno tietenkin parempaa mutta jos ei säädin kestä virtoja nyt niin mitä lipoilla sitten... Taitaa moottori haukata sen verran et ei säädin kestä.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #100 : 25.09.06 - klo: 22.17 »
Projekti oli hetken jäähyllä ja sai kerättyä ajatuksia ja rahaa =)

Status:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/170906_purkua/
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/250906_G2R/
/ Jere Siirilä

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #101 : 25.09.06 - klo: 23.11 »
Lainaus käyttäjältä: "jaan"
Taitaa moottori haukata sen verran et ei säädin kestä.


Ei todellakaan pitäisi haukata liikaa. Vie ihmeessä takuisiin tai korjaukseen mikäli ei mene takuista läpi.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #103 : 27.09.06 - klo: 22.05 »
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/270906_g2r_roller/

Dodii, nyo G2R ensikasattu rullaavana-asteelle.
Ohjeet oli selvät, varsinkin kun otti jeesiä revon omasta purkukuvasta.
Nitrorevosta tarvii yllättävän paljon kaikkee pikkunippeliä...

Osat sopi heittämällä paikalleen, tosin etubulkkiin joutu ohjeen mukaan poraan reijät. Pari kolme tuntia menee kasatessa.

Pieni miinus siitä että osa ilmotetuista ruuvien pituuksista oli mitattu a) koko ruuvin pituus, b) pelkän jengan pituus.... =(

Komeehan tuo on, tosin saa tohon rahaan ollakkin.

Akkutelineen myötä painopiste tulee TODELLA alas.

Seuraava askel on purkaa koko auto ja laittaa lukkoliimaa metalli vs metalli ruuveihin.

Lootassa on Robinson Racing spesiaali slippery, joka on ainakin sormituntuman perusteella aika reilusti fiksumpi ja jämptimpi mitä eemelin oma.

Sitten laittaa akuille pehmusteet ja kiinnityspannat, sitte sähköt kii ja kovaa ajoo.
/ Jere Siirilä

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #104 : 28.09.06 - klo: 10.22 »
KIILTÄÄ ! Kraa , mulle kans...
Laita sitten videoo kulkutavoista ! Korkeen olonen takajousitus varmaan laskee akkujen ja koneen/noparimetallin painosta normaalin näköseksi!?
Ehtineekö toi keulintarauta tasottaa menoa ennenku menee yli? Saattasin laittaa alemmas, jos on säätöjä. Kattoo ku näkee paino päällä!
Tuli sitten vaihteellinen loota. Laitatko vaihteet toimimaan?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #105 : 28.09.06 - klo: 10.26 »
Sama loota siinä on aina ollu...
Joo, tilasin just voimakkaan ohjausservon, niin saan rungosta toisen servopaikan vapaaksi lootan ohjaukseen. Tosin voimaa on niin paljon, ettei vaihteita tarvi käyttää, mutta akut rinnan, lyhyet välit, ykköne pesää, diffit lukkoo ja offailemaan!

Autossa on "long trawel" palat kii, joten tästä syystä korkea.
Toki painoa tulee, akut varmaan kilon yhteensä ja kone 400g.

Keulimisrauta on täysin säädettävissä, muutaman minsan juttu.
Ja tossa mun videollahan se rauta oli autossa kii, keulii muttei heitä kuperkeikkaa. Fiksumman näköstähä se olis, ku ruuvais rautaa alaspäi.
Pitäs melkee loihtia isommat pyörät wheeliebaariin =)



Sain äskön ahaa-elämyksen:
Pitää tehdä mökkisessioita varten revoon peräkärri, johon mahtuu kaljakori...
Aineksina profiilirautaa, vaneeria ja isot pyörät.
Vielä pitää miettiä kuinka saan peruutussummerin pelaamaan, kolmanteen kanavaan jossei muuten.
Sitten laittaa autoon eteen ja taaksepäin sojottamaan langattomat kamerat.

Näillä eväillä voinkin sitten istua krillillä muina miehinä, janon iskiessä ajaa maakellarista KYLMÄT kaljat läppärin näytöltä ohjaten krillille ja takas kellariin viileeseen.
Luonnollisesti projekti pitää aloittaa hakemalla täysi kori kaupasta ja juomalla se pois rakentamisen yhteydessä =)
/ Jere Siirilä

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #106 : 28.09.06 - klo: 11.03 »
Tuon jos oikeesti teet ni sulle pitää porukassa ostaa synttärilahjaks ropellihattu  :D
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #107 : 28.09.06 - klo: 11.05 »
Miksei tommosta tekis.
Btw, mulla on jo ropellilippis...
/ Jere Siirilä

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #108 : 28.09.06 - klo: 11.31 »
Varmaan kaksikin... Aika säätäjä olet, ei pahalla! :) :thumbsup:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #109 : 25.10.06 - klo: 14.10 »
Nyt on tämäkin rojekti saatu siihen malliin, että tyrkätään paussi päälle.
Kaikki tavoitteet on saavutettu ja homma jatkuu talven tai kevään mittaan.

=)
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #110 : 30.11.06 - klo: 16.31 »
Jees, alkaa taas autoilu hotsittamaan jollain asteella.
Kun tuota pti crawleria ei näy valmistajan puolesta puussa eikä maassa, niin kai tarvii sitten mennä romulootalle ja niputtaa revoa Taas.

Mutta tälläkertaa setuppi voisi olla aivan eri mitä viimeksi, päissäni funtsasin seuraavaa:

- Lyhyt runko
- Mamba Max 5700kv
- nimhit akuiksi

Eli pitäs ottaa tuo revon pätkärunko työnalle ja katsoa jos e-maxxin lootan saisi siihen jollain ilveellä mahtumaan (hieman epäilyttää).

Moottoriksi hieman alamittainen, mutta taikasanaksi sanon: lyhyet välitykset.
Tällöin moottori voi olla "tehoton" tai lyhyellä kannulla, miten asian haluaa ilmaista.
Ajattelin hakea todella lyhyet välitykset, joka käytännössä tarkoittaa sitä että moottori kiertää hullunlailla, mutta auto ei kulje kovaa.
Tällä taas saavutetaan se että vääntömomentti on maksimi ja moottori pääsee kevyellä työnteolla.
Mamban valintaa tähän projektiin puoltaa lähes nilkoissa oleva hinta, jos vertaa edellistä setuppia.

Nimhit samasta syystä, niitä on nurkat väärällään, joten kustannus on hyvin pieni.

Spoolit, eli diffien kemppilukot löytyy myös hyllystä...

Eli kiikarissa on nyt halpisversio edellisestä, mönkimiseen sopiva setti pikkurahalla.

Stay tuned!
/ Jere Siirilä

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #111 : 30.11.06 - klo: 21.09 »
Pitäs tässä talven aikana saada E-Revo itekkin kuntoon, ja pitäs saada tolle Lehner Basic 2400XL moottorille nopari kaveriksi, ja noparin pitäisi olla edullinen, mitä suosittelette? Hinnan pitäisi olla alle 200e, koska muuten noparin ostaminen menee kevääseen :roll:
- Tapsa

Poissa Badawan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Projekti etenee..
« Vastaus #112 : 04.12.06 - klo: 18.30 »
Tässä olis muutama kuva mun E-Revo projektista. Jotain palikkaa on vielä matkalla Suomeen päin. Jahka suvaitsevat saapua lyön ne sit kii ja alan odotteleen koska Castle saa myyntiin Mamba Monster Maxinsa....

http://www.rcpics.net/media/PC040076.jpg

http://www.rcpics.net/media/PC040078.jpg

http://www.rcpics.net/media/PC040080---rcp1.jpg

http://www.rcpics.net/media/PC040077.jpg

Tavoite on saada tää projekti valmiiks ensi kesäksi.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #113 : 15.01.07 - klo: 20.59 »
Jee, viikon tai parin viikon päästä tilaan Mamba Max 5700Kv:n, jospa sitten pikkuhiljaa pääsisi ajamaan :)
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #114 : 24.01.07 - klo: 14.52 »
Tässä vaiheessa oma e-revo projekti: http://www.aijaa.com/viewer.php?id=246579   :wink: Eli vielä puuttuu tuo mamba max joka lähti eilen ameriikasta liikkeelle.
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #115 : 10.02.07 - klo: 13.29 »
Noniin, nyt on Mamban säädin e-revossa ja ensi viikolla tulee BK Wanderer 20XL0x moottori :)
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #116 : 10.02.07 - klo: 15.58 »
Ensiviikolla kuvia autosta :)
- Tapsa

Poissa Badawan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kumpi ehtii ensin...
« Vastaus #117 : 22.02.07 - klo: 14.35 »
Tällasta bongasin maailman foorumeilta... Eli vielä olemassa olemattomalle Monster Maxille on tulossa haastaja. Tekiniltä tulee maaliskuun lopulla pari about Mamba Maxia vastaavaa noparia R1 ja R1 Pro ( http://www.teamtekin.com/R1%20and%20R1%20Pro.asp ) ja joskus sen jälkeen julkaistaan Mt versio 1/8 monstereille ja muille isommille autoille. Saas nähä kumpi Monsteri setti ehtii ensin vai tuleeko kumpaakaan....

Mt: http://temp.teamtekin.com/r1mt.html

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #118 : 22.02.07 - klo: 16.11 »
Noniin, jo yksi kuva E-Revosta: http://www.aijaa.com/v.php?i=316323.jpg Lisää tulee kun kerkeän laittaa... Klick: http://www.aijaa.com/v.php?i=316486.jpg , klick: http://www.aijaa.com/v.php?i=316493.jpg   :)  Aijai, jäi RB:n tarra keulaan, pitääpäs poistaa...
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #119 : 26.02.07 - klo: 19.47 »
Lisää kuvia, tällä kertaa BK Wanderer XL 6 moottorista:
http://www.aijaa.com/v.php?i=328193.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=328202.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=328207.jpg

vielä enää pitää tilata MGM Compron 16016 tai 16024 nopari, myinkin Mamba Maxin :) Eipä tartte säädellä UBEC:in ja jäähyttimien kanssa.
- Tapsa