Kirjoittaja Aihe: Project E-Revo Crawler (ex 3.3 Brushless)  (Luettu 49949 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

dennis

  • Vieras
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #60 : 30.08.06 - klo: 19.00 »
no pistä hyvä mies videota tulemaan.   heh  :)

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #61 : 30.08.06 - klo: 19.02 »
eihä mulloo ees noparia juuri nyt.....
Se on tilauksessa...
/ Jere Siirilä

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #62 : 30.08.06 - klo: 19.18 »
Sainpas tullille tarpeeksi documentteja :)
Sitte eiku lataamaan.
onko olemassa mitään latauksen minimiä ?
Latailen 2A laturila nyt,
ja siis jos lataan 24 appeeria yhteensä voinen odottaa valmista n. 12h kuluttua. Siis ellei jää saamatta täyteen. Sikisi kysyn.

Ja kai näilläkin eka kerta on vaisumpi sekä lataantumaan, että tehonsaanti.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #63 : 30.08.06 - klo: 19.21 »
Jotta pysytään asiassa, niin jatketaan akkukeskustelua vaikka:
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=17014
/ Jere Siirilä

dennis

  • Vieras
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #64 : 30.08.06 - klo: 19.36 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"
eihä mulloo ees noparia juuri nyt.....
Se on tilauksessa...
    jaaah en sitte näköjää ookkaa seurannu niin tarkasti ku luulin..  :roll:

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #65 : 01.09.06 - klo: 08.51 »
Nyt on revoon lukkodiffit kasattuna:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/010906_lukot/

Lukon toki olisi voinut tehdä liimaamallakin, mutta onpahan nyt kunnollinen.

Nyt alkaa offauski luistamaan, kun autossa on 3x100% lukot, eli ihan rehellinen fulltime 4x4.



Hain romusoinilta paria erillaista rosteri profiilia, pitää niistä funtsia akkutelinettä lipoille.

Mutta pakko on päästä testaamaan, pitää tehdä joku purkkaviritys noille lipoille ja ruuvata e-maxxin koneet ja nopari kiinni....
Toki myös vaihtaa diffit, kun autossa on nyt nuo vakiot luiston sallivat, eli 4x2 diffit.
/ Jere Siirilä

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #66 : 01.09.06 - klo: 11.46 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"


http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/200806-speed_test/
Eli siis rajumpaa noparia, konetta ja pisempiä välityksiä odottaessa.



Mikä toi ohjelma on? Toimisko uudemmissakin puhelimissa, maksaako paljon vai tuliko vakiona tossa? On nimittäin kätevä tapa nopeuden mittaamiseen :mrgreen:
| Academy | Axial |

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #67 : 01.09.06 - klo: 13.40 »
Vastaan Jesin puolesta, BlueSky Gps on tuon ohjelman nimi (itsellä kanssa käytössä), ja hyvä onkin...!
http://www.blueskygps.com/ löytyy tietoa.

E: FG-llä kokeilin eri säätöjä...

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #68 : 02.09.06 - klo: 12.22 »
paljonko on ton sun diffin akselin halkaisija? siis vetarin pään sisähalkasija.
eikö siinä olekin muoviset vetarit joissa on pitkipäinen liukuri!
Aattelin, kun shumiin ei enää saa, tehä noista shumi club10 vetarit
pätkät 8mm alumiinitankoa ulostuloon ja pyörännapoihin että saa shumin vanteet yhä kiinni
Kuka noita pääkaupunkiseudulla myy? siis risteineen!
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #69 : 05.09.06 - klo: 12.29 »
Perjantaina testasin revon lukkoja ja lipoja, ne toimi niin kuin pitikin.

Pito parani rankasti, e-maxxin vakiokoneilla nurmikolla testasin, niin heitti voltin pyörilleen paikaltaan kun löi lämän lattiaan :)

Haittapuolena toki laajentunut kääntösäde (kaasulla se kääntyy =) ja isompana haittapuolena se että e-maxxin koneet kesti noin vartin ajaa, ennenkun ne paloivat poroksi. (kuormittaa voimansiirtoa ja moottoria paljon noi lukot...)

Äsken kusti toi ameeeriikasta uuden e-maxxin vaihdelaatikon, vaihdan sen revoon ja wanha takas luovuttajalle, eli pojan e-maxxiin.


Noparista on jo tilaus tehty, odotan vahvistusta.


edit:
Kaiken järjen mukaan noparin pitäis lähtee huomenna taapertamaan tännepäin.

Olen erillainen nuori ja poikkean BK warrior kaavasta ja koitan uutta&vierasta, joko onnistaa tai sitten ei.
Sain Tehtaalta semmoisen tarjouksen josta en voinut kieltäytyä =)
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #70 : 05.09.06 - klo: 22.30 »
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/050906_wing/

Tuommonen tohon tuli, eos onko iloa vai ei, mutta onpahan jotakin säädettävää =)
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #71 : 07.09.06 - klo: 20.11 »
Dodiih, nopari on tulossa kovaa kyytiä tänne päin, ETA ma/ti.
Moottorinkin möin jo muista syistä, mutta tulee testiin toinen pannu maanantaina...

BTW, katso treadin eka sivu :)
/ Jere Siirilä

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #72 : 09.09.06 - klo: 17.01 »
Muutes, onko mitään järkeä käyttää vastarin 6v akkua, ja jotain tehokasta lipoa samaan aikaan e-revossa, kun saan sen joskus talvella valmiiksi? Ajatus olisi saada enemmän ajoaikaa erillisillä akuilla, koska kyllähän vastari ja servotkin kuluttaa sähköä, joten oma oma akku vastareille antaisi lisää ajoaikaa, kun pääakun tarttisi ruokkia vain nopari ja kone... Onko tossa viritelmässä käytännössä mitään järkeä ja toimiiko tuo viritelmä?
- Tapsa

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #73 : 09.09.06 - klo: 17.18 »
_minun_ mielestä tuo on kyllä aika kaukaa haettua, noin ajoajan kannalta. Servojen ja vastarin viemä virtamäärä on ~promille siitä mitä kone vie, noin sen enempää mittaamatta ja tutkimatta sanottuna.

Toki tämä on mahdollista, noparilta vastariin menevästä johdosta keskimmäinen liitin irti, niin sillon on mahdollista käyttää humppia.
/ Jere Siirilä

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #74 : 09.09.06 - klo: 17.37 »
Ok. No tuokos toi ees lisää tehoo servoihin tms?
- Tapsa

Poissa Jrx

  • Jäsen
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #75 : 09.09.06 - klo: 18.52 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Ok. No tuokos toi ees lisää tehoo servoihin tms?
Kyllähän sillä 6 voltilla saa jonkun verran enemmän nopeutta ja vääntöö kuin 4.6 voltilla. Servoissahan lukee erikseen speksit molemmille jännitteille.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #76 : 09.09.06 - klo: 18.58 »
ok :D
- Tapsa

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #77 : 10.09.06 - klo: 18.03 »
Akuillekkin löytyi uudet onnelliset kodit..

Suuntaa antavasti laskettuja ajoaikoja, jos kone ottaisi 50a keskimäärin:
3000mah = 10min.
2x 3000mah (rinnan) = 20min.
2x 4000mah (rinnan) = 27min.
2x 6000mah (rinnan) = 40min.
2x 8000mah (rinnan) = 55min.
2x 12000mah (rinnan) = 82min.

Nyt on kiikarissa nuo 12000mah akut, ei sillä että eikö noilla 8ah akuilla olisi jo ajellut =)
Mutta autossa on tilaa, lompakossa rahaa, niin mikä jottei =)
/ Jere Siirilä

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #78 : 10.09.06 - klo: 18.43 »
Ps: Mulle voisit pari akkua ostaa kerta hilloa löytyy :mrgreen:

No pitää itsekin kohta puoliin tommonen 8000mAh Lipo ostaa Stampedeen ja myöhemmin sit harjattomat kunhan saa noi hiilelliset koneet ensin loppuun ajettua.
Axial SCX 10 TR

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #79 : 10.09.06 - klo: 18.54 »
Kyllä on varmaan muillakin on löysää sukanvarressa, mutta kaikki ei vaan törsää suuria summia rchen. Noi 12k akut tuntuu aivan sairailta rinnankytkennässä :lol: . Luulis et 8k olis riittänyt.
Eipähän tarvi latailla joka ajon jälkeen, ellei nyt tuntikausia aja kerralla. Veikkaampa vaan että siinä on moottori kovilla, vaikka olis eksoottisimmat jäähdytyssysteemit mitä löytyy.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #80 : 10.09.06 - klo: 21.05 »
Pointtina ei ollu leveillä rahalla, eipä mullakaan sitä jaettavaksi asti ole. Pahoittelin jos ymmärsitte väärin. Mutta puolestani tätä osuutta ei tarvi sen enempää käsitellä tässä yhteydessä.

Ja tuohon moottorin kovilla oloon, käytetäänhän teollisuudessakin moottoreita 24/7.
Eipä tuo moottori autossa miksikään muutu, kun lämmöt (lue: välitykset) on kohdallaan. Sanosin että nämä vehkeet on isältä pojalle periytyviä.
/ Jere Siirilä

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #81 : 10.09.06 - klo: 21.21 »
Niin, eihän se moottori tunnin ajossa lämpene sen enempää ku 10min ajossa.
| Academy | Axial |

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #82 : 10.09.06 - klo: 22.05 »
Tuli vaan mieleen siitä mitä jenkkifoorumeilta olen lukenut. Motit saattaa hyvinkin helposti ja nopeasti kuumeta yli sallitun rajan. Kaasustahan se on kiinni, mutta jos ajaa paikoissa joissa tarvii rutkasti vääntöä ja mikäli käyttää rajusti kaasuliipasinta, niin moottori saatta ylikuumeta.

Tietenkin välitykset, renkaat ym. vaikuttavat, mutta ei nyt heti kannata teilata ylikuumenemisen mahdollisuutta. No tuulettimethan jesillä varmasti on, joten tuskin on ongelmia ylikuumenemisesta.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #83 : 10.09.06 - klo: 22.10 »
Mitenkäs tuo akkujen kapasiteetti vaikuttaa lämpenemiseen?

Kyllä jos välitykset on viturallaan niin kone lämpiää siinä 10min jos on lämmetäkseen ja jos ei lämpeä niin samahan se on vaikka sit tunnin yhteen putkeen ajella.
Axial SCX 10 TR

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #84 : 10.09.06 - klo: 22.56 »
Älä nyt sinäkin "Voittaja" jaksa alkaa vääntämään. Kapasiteetti ei vaikutakkaan. Pointti olikin et pitemmällä ajoajalla putkeen, saattaa tulla kuumenemista vaikka kaikki välitykset olisikin kohdallaan. Pitää kuitenkin muistaa että harjattomat on suht. uus juttu pihasudittelijoilla autopuolella.

Luulen kuitenkin että nopari menis ekana. Jenkkilässä on kärähtäny nopareita, vaikkei mitään sääntöjen vastasta ole tehtykään. Muuten vaan ylikuumentunut. Samoin moottoreilla. Eli otetaan niitä voittoja muualla.

Ihan jees ohjelma toi blueskyGPS. Pistän sen varmaan omaan kännyyn myös.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #85 : 11.09.06 - klo: 07.44 »
edelleenkin väittäsin kovasti vastaan, moottorille tai noparille on ?itunhailee, ajetaanko sillä 5min vai 55min, vai 555min yhtäsoittoa, btdt.

Sitten jos paletti on rakennettu päin vattua, eli esimerkiksi autossa on alimitoitettu moottori tai ylimitoitettu välitys, niin silloin on merkitystä ajaako 5 vai 55min, btdt.

Ja toki ei pidä ajaa topspeed välityksillä offia tai foffia, sen kertoo järkikin.
Ei näin tehdä 1:1 autoissakaan, niin miksi sitten rc-autoissa.

Ja kaikki noparit mitä minä olen käyttänyt, on varustettu lämpöreleellä, eli jos menee liikaa virtaa noparin läpi, niin se lyö pelin poikki, btdt.

Kytkentävirheet ja maanantaikappaleet toki aiheuttavat vehkeiden kyrsähtämisiä, btdt.


Mutta jotta pysytään aiheessa, jatketaan tätä turhaa mutta rakentavaa vääntöä jossain muussa treadissa.
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #86 : 11.09.06 - klo: 14.18 »
Kusti kävi ovella 0745 paikkeilla, seuraavanlaista oli tarjolla:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/110906_mgm_ttm_16016-3_car-esc/

Nopari tuntuu käteen todella järeältä ja näyttääpi ihan fiksulta.


Ominaisuuksista hieman:
- Vesitiivis.
- Jarruvalot :P
- ohjelmoitava lipo cutoffi.
- max 150000rpm.
- jne.

http://www.mgm-compro.com/index.php?tid=brushless-controllers-tmm-16016-3-car-boat
/ Jere Siirilä

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #87 : 11.09.06 - klo: 14.55 »
Ihan kivan näkönen. Aluksi tuli mieleen legopalikka ja muistu vanhat hyvät ajat :mrgreen: . Ei ainekaan mikään johtohemmetti, joka taas on suuri plussa. Johdot jää sitten meastrolle itselleen kolvattavaksi, joten sekin on plussaa. Tosin jos ei osaa kolvata niin joillekkin se voi olla miinusta.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #88 : 11.09.06 - klo: 15.04 »
En minä ainakaan ajatellut kolvata nopariin yhtäkään johtoa kiinni, kun sitä varten oli kuvissa näkyvät liittimetkin ;)

Toki joudun johdot tinaamaan liittimiin.
/ Jere Siirilä

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Project E-Revo 3.3 Brushless...
« Vastaus #89 : 12.09.06 - klo: 08.37 »
Jarruvalot :shock:

Seuraavana varmaan vilkut.
Axial SCX 10 TR