Kirjoittaja Aihe: HPI Baja 5B  (Luettu 989690 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1020 : 03.06.09 - klo: 22.10 »
Jaa, hätäsesti lukasin listan läpi, sorry  :roll:  Mulla on kanssa muovinen servovarsi ja on kestänyt, niin vakio servossa kuin rhino digi4:ssa. Ja kärrynpyörää on pyöriny, silleen et renkaat aina sivuttain mäjähtäny maahan vuoron perään  :p
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1021 : 03.06.09 - klo: 22.44 »
Minkälaisia kokemuksia täällä on noista axle extendereistä? Miten paljon ajokäytös muuttuu leveämmällä raidevälillä? Pehmeneekö jousitus miten? Huomattavasti vai ei juuri merkitystä?

Tää auto on liian kapea verrattuna pituuteensa, se tarttee leveyttä lisää.
Just joo.

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1022 : 03.06.09 - klo: 22.56 »
Eikös noi siun vanteet levitä jo hiukan? Itsellä on edessä myös takavanteet juuri siksi, että ovat levittävät. Joo olishan se mukavaa käydä ajelemassa yhdessä siksi ehdottelinkin sitä baja ukkojen miitinkiä! Itse käyn ajelemassa täällä eiran rannassa sijaitsevilla alueilla ja nyttemmin olen käynyt myös hernesaaressa entisen copterlinen parkkiksella. Itselläni ei ole 1:1 autoa joten ajopaikat pitää valita sen mukaan, eli ne mihin pääsee julkisilla tai kävelemällä ovat suotuisimmat vaihtoehdot. Kaivopuisto bashauksesta vois saada legendaarisen videon jos kehtais käydä jossainvaiheessa koleana arkipäivänä kokeilemassa.
« Viimeksi muokattu: 03.06.09 - klo: 23.33 kirjoittanut rampa »
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1023 : 04.06.09 - klo: 10.04 »
Tota en mä tiedä levittääkö ne. En oo ees kokeillu noita alkuperäisvanteita paikalleen. No, tilasin ne axle extenderit. Ja servovarsi oli väärä ja nyt oikea osa on paikalla ja toimii. Kovasti olis intoo päästä ajamaan mutta toi keli...

Kaivopuistossa ajelu vois olla hauskaa joo, mutta pitäydyn varmaan itse suurimmaksi osaksi juuri tässä Kehä III:sen paikkeilla ja sen ulkopuolella. Mahdollisuuksia on useempi ja paikat on isoja. Tai no ainakin isompia.
Just joo.

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1024 : 04.06.09 - klo: 11.24 »
Tällänen teksti löytyi vanteiden yhteydestä. "The Desperado wheels has a +.100" added offset to give your 5B and Pro-Line 5T conversion added stability".

No sitten olisi tietysti ne hernesaaren alueet iso nurmikenttä ja se copterlinen hylätty mesta. Jos noi siun ehdottomat paikat ovat julkisien tavotettavissa, niin mikäettei sekin kävis.
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1025 : 04.06.09 - klo: 12.05 »
Eipä noihin hirveen hyvin julkisilla pääse. Toisaalta tonne Röykkään kyllä varmaan jokin menee, luulisin. Itse en käytä julkisia oikeastaan ikinä, oma auto vie.
Just joo.

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1026 : 04.06.09 - klo: 12.19 »
Tässä on videoo sieltä hernesaaren nurtsilta. Ensimmäinen video on kuvattu puolestavälistä itään, eli alue on tuollainen pitkulainen. Tuossa itäpäädyssä on hyvä parkkipaikka ja viereisellä autotiellä on monasti todella vähän liikennettä.

http://www.youtube.com/watch?v=i9OuUKo0oDs
http://www.youtube.com/watch?v=b98jSPDsqhA

Tässä on videoo copterlinen parkkikselta, mahdollisesti tän kesän ainoilta hellepäiviltä.
http://www.youtube.com/watch?v=uNO0teGddtM
http://www.youtube.com/watch?v=d7_Iz6E0jnk
« Viimeksi muokattu: 04.06.09 - klo: 16.05 kirjoittanut rampa »
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1027 : 06.06.09 - klo: 12.21 »
Nyt on siistiä touhua. Tonne rata ja kisat, niin alan säästää rahaa matkaan   :afro:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LCZDvpBVxAs[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1qxO9wN6vyY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NQ5uNuC-Klg[/youtube]
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1028 : 06.06.09 - klo: 12.33 »
Normi ihmiset ne lähtee aurinko/ seksi matkalle thaimaahan, niin RC-harrastaja lähtee saudeihin hiekkadyyneille bashaamaan. :-) Sellanen matka vois olla todella hauska?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1029 : 06.06.09 - klo: 13.13 »
Kalajoen hiekksärkät vois olla yksi suomen parhaista ranta ajelu mestoista. Tullu joskus pikku nassikkana sielä käytyä niin jääny sellanen muistikuva että lääniä ja pikku dyynin poikasta oli ihan kivasti

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1030 : 06.06.09 - klo: 13.27 »
Kyllä, kalajoella on lääniä. Viime kesänä käytiin ja olis kyllä ollu mukava ajaella bajalla siellä.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1031 : 06.06.09 - klo: 17.16 »
Juu en väärin muistanu  :azn:
Ei muutako kalajoelle baja ukkojen kokoontumis ajot  :afro:

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1032 : 06.06.09 - klo: 17.50 »
Kannatetaan!!!!! Vielä tänäkesänä?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1033 : 06.06.09 - klo: 23.44 »
Mä oon menossa Kalajoen särkille jo muissa merkeissä heinäkuussa. Ja Baja tulee varmasti mukaan.

Tuli kokeiltua tota tötteröä tänään 2 kertaan ja kummallakin kerralla meni jotain rikki. Ensimmäisenä osottautu että vastarin 4500 mAh hump oli susi, kesti kokonaiset 6 minuuttia. Joten vaihtoon se. Seuraava yritys, muovisesta servovarresta TAAS spoorit sileeks. Taitaa johtuu noista etujarrujen tuomasta lisärasituksesta. No nyt on alumiininen varsi. No joka tapauksessa tuli yhteensä puol tuntia kierrettyä viereistä muksujen futiskenttää ja oli kyllä hiekkakentän pinta sen näkönen että jollain siinä oli "vähän ajettu"  :grin: Niin joo, tuli ne ekat lipatkin jo vedettyä; neljä komeeta volttia mun laskun mukaan mutta laskeutuminen onneks pyörilleen.

Samalla tuli kokeiltua vähän pikkuviilaamista; eli ostin ison UNI-filterin ilmanputsariksi ja TGN:ltä tuli tilaamani velocity stack. Hienosti sopivat toisiinsa ja nyt onkin "kabiini" sitten ihan täynnä putsaria. Ikkunatkin on kiinni. Aiemmin aina nykysäädöillä vähän normaalia enemmän savuttanut kone ei enää savuttanut lähes ollenkaan. Reagointi parani selkeästi ja aloin kokeilemaan tötteröä pihalla...no piti lopettaa samantien ennenkuin kertaakaan kaasua painoin kun huomasin että kello olikin jo puoli ykstoista ja kun tosta Victoryn putkesta tulee jonkin verran metelia  :undecided: Eipähän oo enää sitä orkkisputsaria ja ainakin alku oli erittäin lupaava. Tohon UNI-filtteriinkin mulla on jo kehitysratkasu jolla sen saa vielä paremmaksi jos tarvis on. Jarrujakin tuli säädettyä ja hieman parannettua myös takasta.

Just joo.

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1034 : 07.06.09 - klo: 01.07 »
Yks hyvä tyyli olisi testata noita filtterisysteemejä on, että tekee normaalilla imurilla alipaineen ja herkällä labrakäyttöön tarkoitetulla painemittarilla mittaa sitten syntyneen alipaineen. Samaisella systeemillä voi helposti koestaa modattuja/ viilattuja imusarjoja tai kaasareita. Itse en tosiaan havainnut oikeastaan mitään eroa kun kokeilin kaasutella ilman putsaria, vaikka teoriassahan pitäisi olla herkempi reakoimaan kaasuun. Ilmeisesti noi ilmanputsari jutut vaikuttavat selvemmin tehoon sitten huomattavasti korkeaviritteisemmissä koneissa? Päivällä pitää kokeilla jos irrottaisi kaasarista ryyppysysteemin kokonaan ja sitten kaasuttelisi varovasti ilman putsaria.
« Viimeksi muokattu: 07.06.09 - klo: 02.33 kirjoittanut rampa »
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1035 : 07.06.09 - klo: 07.34 »
Hyvä että jouduit lopettamaan, koska sulla on varmasti melko laihalla kone tuon putsarinvaihdon jälkeen...

Kakstahtisen pitää savuttaa, tai se ei kauaa pörise.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1036 : 07.06.09 - klo: 09.17 »
Ääh,
turhaa huolta moisesta. Toki säädän neuloja kunhan nyt tänään pääsen lähtemään ajamaan. Ajattelin mennä katselemaan Ruduksen montulle Rajamäelle tilannetta. Muita tulossa?

Joku kyseli niistä Skunkworksin etujarruista; no kyllä ne näennäisesti on laatukamaa mutta niissä on useampi suunnitteluvirhe. Laitoin setupit kuntoon Skunkin ohjeiden mukaan ja olin melkoisen pettynyt niiden jarrutustehoon. Alkuperäisellä systeemillänsä ne on suurimmaksi osaksi ulkonäköjarrut kuin jarrutusjarrut.
No mä aloin funtsimaan niiden parantamista ja "siitä se ajatus sitten lähti". Tein 2 pientä muutosta ihan perustavaa laatua oleviin juttuihin niissä ja sen jälkeen säädin ne omalla tavallani. Nyt onkin sitten jarrutustehoa oikeen huolella! Kun painaa ohjaimesta jarrut päälle niin etupyörien pyörittäminen on ihan yhtä vaikeeta kuin takapyörien. Lisäksi itse asiassa tarvitaan vielä kolmaskin pieni muutos mutta näitten juttujen tekemiseen ei kummosia työkaluja tarvita.

Nyt on siis mielestä erittäin hyvät jarrut joita on tarkoitus vielä ajamalla testata tänään.
« Viimeksi muokattu: 07.06.09 - klo: 09.24 kirjoittanut JariV »
Just joo.


Poissa SamiHi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1038 : 07.06.09 - klo: 12.14 »
Off topiccia, mutta te aloititte :)

Mites ois meetinki Kalajoelle, itsellä tarkoitus mennä lomalla heinäkuussa Pietarsaareen ja ajellaan siellä rannoilla. Viime kesänä tein jo samanlaisen keikan mutta sadesää esti ajamisen Kalajoella :embarrassed:
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1039 : 07.06.09 - klo: 14.04 »
Tuo miitinki olisi huippu juttu, mutta itse tarvitsisin kyydin täältä helsingistä.  Olisiko tuo tilaisuus ns. virallinen jonkun yhdistyksen nimiin järjestetty?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1040 : 07.06.09 - klo: 15.55 »
Jarrut testattu huolella Ruduksen kuopalla. Kaikki fillarit menee lukkoon heti kun haluaa ja kyllä pysää, eikä jää makaamaan päälle. Mitään ei mennyt edes rikki vaikka annoin sikaa huolella.  :grin:
Just joo.

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1041 : 07.06.09 - klo: 17.44 »
Hittoko olisit ottanut videoo sieltä montulta. Olis mukavaa nähdä miten auto käyttäyty ja millanen se mesta oli?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1042 : 07.06.09 - klo: 19.07 »

Samalla tuli kokeiltua vähän pikkuviilaamista; eli ostin ison UNI-filterin ilmanputsariksi ja TGN:ltä tuli tilaamani velocity stack. Hienosti sopivat toisiinsa ja nyt onkin "kabiini" sitten ihan täynnä putsaria. Ikkunatkin on kiinni. Aiemmin aina nykysäädöillä vähän normaalia enemmän savuttanut kone ei enää savuttanut lähes ollenkaan. Reagointi parani selkeästi ja aloin kokeilemaan tötteröä pihalla...no piti lopettaa samantien ennenkuin kertaakaan kaasua painoin kun huomasin että kello olikin jo puoli ykstoista ja kun tosta Victoryn putkesta tulee jonkin verran metelia  :undecided: Eipähän oo enää sitä orkkisputsaria ja ainakin alku oli erittäin lupaava. Tohon UNI-filtteriinkin mulla on jo kehitysratkasu jolla sen saa vielä paremmaksi jos tarvis on. Jarrujakin tuli säädettyä ja hieman parannettua myös takasta.



Moro  JariV !
Olisko sinulla kuvaa tuosta ilmafilsu ratkaisustasi? FG kärsii huonosta suodatuksesta (2 moottoria p*skaksi) joten parempaa ratkaisua mietitään.

t.mikako
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1043 : 07.06.09 - klo: 19.45 »
Näitä osia käytin:

http://www.teamgonads.com/rccars/hpiall/3356.html

http://www.minimotoracing.fi/varaosat.html
(Malli 3)

Jos tuo tuntuu päästävän likaa läpi niin sen uloimman kuoren voi ottaa pois ja laittaa tilalle vielä Pipercrossin 3-kerroselementin, eli tulis yhteensä nelikerroksinen. Toi on sitten jo aika iso ja mä sain tosiaan sulloa sen että mahtui Bajaani jossa on vielä ikkunat. Mutta mahtui.

Kolmas vaihtoehto on sitten K&N johon lisätään Piercrossia päälle esisuodattimeksi. Sellanenkin on hyllyssä odottamassa kokeilua.
Just joo.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1044 : 07.06.09 - klo: 20.10 »
Hyvä jari, et otit asian käsittelyyn  :wink: Mistäs noita pipercross tuotteita vois katella ?
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Just joo.

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1046 : 07.06.09 - klo: 20.47 »
Kiitos! Ainakin tuo pipercross pitää tilata :roll:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1047 : 07.06.09 - klo: 22.19 »
Mitähän kannattaisi rakentaa bajaan kahdesta tälläisestä 34cm*35cm kokoisesta ja 1,75mm paksusta hiilikuitulevystä?

HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1048 : 09.06.09 - klo: 19.08 »
TGN:llä ois uutta putkea t5:seen. Alkaa olemaan kohtuu hyvin iskuilta suojassa. http://www.teamgonads.com/rccars/HOT/8961.html
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1049 : 09.06.09 - klo: 21.05 »
Hitto olis aikanaan pitänyt tilata King Motorsin ebayssa myynnissä ollut dominator kopio. Olis kustantanut suunilleen reilut 40e suomeen tullattuna. Vaikka 2t moottorissa putki on todella tärkeässä asemassa, niin silti tuntuisi hullulta investoida 150-200e

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250393638625&ssPageName=ADME:X:AAQ:GB:1123
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.