Kirjoittaja Aihe: HPI Baja 5B  (Luettu 989805 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3150 : 21.01.13 - klo: 14.40 »
Mulla ihan sama ongelma.
4-5 ajokerrasta ja jotain pientä laittoa tai osaa pitää vaihtaa, vaikka ei autoa ajaisikaan mihinkään, mutta jotain silti hajoaa :laugh:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3151 : 21.01.13 - klo: 15.04 »
No sentään muillakin samoja tunteita.

Ei vaan oikein mielenterveydelle ole hyvästä jos aina saa olla ostamassa ja korjaamassa jotain. Syö vähän intoa harrastaa. Tolla uudella motilla ja putkella on ajettu neljästi ja ehkä maks 1-1,5h. Eli keskimäärin 15 min kerrallaan ja taas on jotain kappaleina.

En minäkään mikään rämäpää ole, liekkö sitten vain huonoa tuuria.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3152 : 21.01.13 - klo: 15.15 »
Onneksi tuo iskarien korjaus-sarja ei ole kallis.
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=87566
Hobbylinnalta 12€.
http://www.hobbylinna.com/advanced_search_result.php?keywords=87566&x=9&y=10
ja edullinen posti.
http://www.hobbylinna.com/postikulut-kirjekuoressa-p-23021.html

Vaihda kerralla joka kulmaan tuo setti..

Tohonhan on saatavana se myös se super tiiviste kitti.
http://www.davesmotors.com/tt724
Ei pitäs vuotaa kun ton vaihtaa.

Tosin kannattaa tää kitti ostaa, mukana on toi asennus työkalu.
http://www.davesmotors.com/tt723

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3153 : 21.01.13 - klo: 18.41 »
Alkais olla valmista, vielä ikkunat odottaa ruuvikaupassa käyntiä ja voishan niihin vähän maaliakin laittaa...
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3154 : 21.01.13 - klo: 20.40 »
Hieni bertta.
Onko sulla kolk kuttereita tai pelti ruuveja noihinrenkaisiin?
Muuten on turha ajella talvella... :kiss:

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3155 : 21.01.13 - klo: 20.58 »
Hieni bertta.
Onko sulla kolk kuttereita tai pelti ruuveja noihinrenkaisiin?
Muuten on turha ajella talvella... :kiss:
Kyllä mun tarkoitus oli ruuvit niihin laittaa, mutta katsotaan nyt...edellisellä autolla ajelin kevään hankikantosilla ja hyvin kulki ilman piikkejä. Niissä on niin tajuton homma ruuvata irti kevään koittaessa...
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3156 : 21.01.13 - klo: 22.30 »
Kold kutterit on helpommat, ja ei tarte laittaa joka nappulaan.

Poissa Kratos

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3157 : 22.01.13 - klo: 17.25 »

 Terve! Huomenna tai torstaina ois tarkotus käydä hakee turuust hobbylinnast baja 5b ss....Olisko jotain parannus/syytä vaihtaa osaa kun kerran alkaa kasamaan? Lehtojärven kasaus projektin olen lukenut...mutta onko muuta mainittavaa? ko/kö,hä? kun ny kyselen ni jatketaan, eli onko paljon käyttö/ ajo eroja 5b ja Baja 5SC välillä? :)

  Kiitos

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3158 : 22.01.13 - klo: 18.34 »

 Terve! Huomenna tai torstaina ois tarkotus käydä hakee turuust hobbylinnast baja 5b ss....Olisko jotain parannus/syytä vaihtaa osaa kun kerran alkaa kasamaan? Lehtojärven kasaus projektin olen lukenut...mutta onko muuta mainittavaa? ko/kö,hä? kun ny kyselen ni jatketaan, eli onko paljon käyttö/ ajo eroja 5b ja Baja 5SC välillä? :)

  Kiitos
Mä sain juuri omani valmiiksi ja siinä on seuraavat "päivitykset"

- HPI 86715 - HEAVY DUTY ALUMINUM PINION / CLUTCH MOUNT
- HPI 87559 - HD ALUMINUM SPUR GEAR MOUNT
- Team Fast Eddy:Pro Series Bearing Kit for HPI Baja 5B & 5T
- Team Fast Eddy:Pro Series Wheel & Clutch Bearing Shim Kit for HPI Baja 5B & 5T
- Team Fast Eddy:Steering post shim kit for the HPI Baja 5B & 5T
- Iskarien suojapussit
- Outerwears ilmasuodattimen suojus
- Super kill bee kill switch (mielestäni ehdoton!!)
- Hostile MX renkaat eteen ja taakse
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3159 : 22.01.13 - klo: 21.29 »

 Terve! Huomenna tai torstaina ois tarkotus käydä hakee turuust hobbylinnast baja 5b ss....Olisko jotain parannus/syytä vaihtaa osaa kun kerran alkaa kasamaan? Lehtojärven kasaus projektin olen lukenut...mutta onko muuta mainittavaa? ko/kö,hä? kun ny kyselen ni jatketaan, eli onko paljon käyttö/ ajo eroja 5b ja Baja 5SC välillä? :)

  Kiitos

Super Killer bee ensimmäiseksi: http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&path=90_91&product_id=439
Takarenkaiksi esim. Hostilen mx:ät alkuperäiset on hetkessä loppu.

Lehtojärven baja onkin nykyään minulla.
.......

Poissa moska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3160 : 22.01.13 - klo: 21.49 »
Ja killerin johto mahtuu radiopoksista nätisti ulos kun hiukan hioo servojohtojen aukkoa
HPI Baja + Traxxas mini revo/slash + Crono

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3161 : 31.01.13 - klo: 00.16 »
Baja 5t on tullut takas HPI:in mallistoon. Näyttää hyvältä.



http://www.hpieurope.com/kit-info.php?lang=en&partNo=110185
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3162 : 31.01.13 - klo: 09.50 »
nicht schlecht..
Kuten kimikin joskus sanoi :grin:
Fiat Bravo Ad with Schumacher and Kimi Raikkonen

Poissa clute

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3163 : 31.01.13 - klo: 16.10 »
Kraken-rc tuottaa tällästä scale-look hässäkkää bajaan, tosin tekijä on tietääkseni Japanista.
Mut tällänen teräsrunkoon perustuva häkki ja paneelit.


Ja tulos on sit jotakuinkin tällänen.




Selailin hiukan noita vanhinpia viestejä ja kiinnostusta herätti tämä! Mistäköhän mahtais saada tuollasta putkea? :huh: Olisko jotain 6-8mm.. Jollain tietoa?   :roll:

Poissa Majuri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3164 : 31.01.13 - klo: 16.24 »
veikkaan et on 8 mm:n huonekaluputkee, helppoo taivuttaa ja kevyttä kun on muistaakseni 0,5 - 0,7 seinämällä.
kuiteski riittävän vahvaa häkin tekoon
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3165 : 31.01.13 - klo: 16.53 »
Joku rednekki alkanu tekeen taas näitäkin :laugh:

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3166 : 15.02.13 - klo: 17.48 »
No niin, nyt on uusi Baja otettu tulille ja sisäänajossa tuntui toimivan ok. Hostilet kold kuttereilla pitää kyllä tajuttoman hyvin. Jopa niin hyvin, että aika nuhaiselta tuntui kun on konekkin vakiosäädöissä ja vakioputkella. No, eiköhän se korjaannu kun saa sisäänajettua...
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

Poissa RC500

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3167 : 15.02.13 - klo: 19.45 »
veikkaan et on 8 mm:n huonekaluputkee, helppoo taivuttaa ja kevyttä kun on muistaakseni 0,5 - 0,7 seinämällä.
kuiteski riittävän vahvaa häkin tekoon
Ite hankin 9mm rosteriputkea 0,7mm seinämällä häkin tekoon mutta menee putki ovaaliksi + rytylle taivutuksesta vaikka taivutusvehkeillä tekeekin, huonekaluputket saa mun puolesta pysyä huonekaluissa :grin:

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3168 : 15.02.13 - klo: 21.16 »
 Tuohon olisi aikas sopivaa 8x1 hydrauliikka putki,ja käsipokkarilla mutkia,ei mene ryttyyn.Tai kuten itse aikeissa tehdä,niin 8 ja 10 mm alumiini putkea hommattu mistä häkki olisi tarkoitus tehdä.
Baja 5sc

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3169 : 15.02.13 - klo: 21.35 »
veikkaan et on 8 mm:n huonekaluputkee, helppoo taivuttaa ja kevyttä kun on muistaakseni 0,5 - 0,7 seinämällä.
kuiteski riittävän vahvaa häkin tekoon
Ite hankin 9mm rosteriputkea 0,7mm seinämällä häkin tekoon mutta menee putki ovaaliksi + rytylle taivutuksesta vaikka taivutusvehkeillä tekeekin, huonekaluputket saa mun puolesta pysyä huonekaluissa :grin:
isommissa putkis ainakin toimii lämpö ja hiekkapuhallushiekka päät kunnolla suljettuina.
saa käytää mut ei oo pakko

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3170 : 18.02.13 - klo: 11.14 »
Joku rednekki alkanu tekeen taas näitäkin :laugh:

Pito on varmaankin hyvä mut voi laakerit olla aika kovilla... Laparenkaat kiinni ja twinkone sit hillclimbia hiekkamontulla. :grin:
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3171 : 18.02.13 - klo: 11.32 »
Mikähän siihen bajaan nyt tuli, kun kesken ajon alkoi käydä huonosti, ei ota kierroksia, ei käy tyhjäkäyntiä ja vastaa muutenkin kaasuun tosi huonosti. Kaasarin säätö ei auta mitään....Aluksi luulin, että veti kaasarin jäähän, mutta ei toimi vaikka oli yön lämpimässä. Ja ajettu on vasta vajaa litra, sisäänajossa oli vasta. Ja kipinää tulee hyvin.
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

Poissa taistot

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3172 : 18.02.13 - klo: 13.29 »
Epäilen vettä kaasarissa. Se täytys purkaa, pestä ja kuivata paineilmalla varovasti. Vaihda samalla tankkiin uudet bensat, putsaa letkutkin.

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3173 : 18.02.13 - klo: 13.39 »
Epäilen vettä kaasarissa. Se täytys purkaa, pestä ja kuivata paineilmalla varovasti. Vaihda samalla tankkiin uudet bensat, putsaa letkutkin.
No nyt on purettu ja kasattu. Pitää sitten myöhemmin yrittää taas. Bensana oli puhtaaseen kannuun juuri haettua Nesteen pienkone-pumppubensaa, toivottavasti eivät myyneet mulle vettä. Mutta eipä tuo isoa vesipisaraa tarvitse häiriintyäkseen.
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

Poissa Kratos

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3174 : 18.02.13 - klo: 20.28 »


  Mistä tilaatte bajoihinne uutta osaa? onk se davemotors ainoo vai onko joku tilannu tuolt ultimate-rc`st....täs oon ite yrittäny laskeskella et kummst tulee halvemmaks...Laittaaks posse tohon tulli ilmotukseen aina oikeen hinnan, vai meneeks läpi jos ilmottaa hinnan halvemmaksi, meinaa kun tekee netti ilmotuksen. :evil: Ite oon aina ollu tähän mennes rehellinen...

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3175 : 18.02.13 - klo: 21.14 »


  Mistä tilaatte bajoihinne uutta osaa? onk se davemotors ainoo vai onko joku tilannu tuolt ultimate-rc`st....täs oon ite yrittäny laskeskella et kummst tulee halvemmaks...Laittaaks posse tohon tulli ilmotukseen aina oikeen hinnan, vai meneeks läpi jos ilmottaa hinnan halvemmaksi, meinaa kun tekee netti ilmotuksen. :evil: Ite oon aina ollu tähän mennes rehellinen...
Mä olen aina tilannut DDM:ltä, kyllä se on halvin ja postikulut ovat tosi edulliset. Mulla yksi paketti jäänyt tulliin, vaikka moni on ollut yli alvrajan. Esim. Hostilen renkaat kannattaa tilata erikseen, postikulut ovat halvemmat ja tulee helpommin tullista läpi. Mutta jos tulliin jää, kannattaa olla rehellinen. Vaikka väärä hinta todennäköisesti menee läpi, niin kiinnijäämisen riski siinä on. Ja se tuskin on enää halpaa. Ja eikähöhän siitä merkintäkin jää...
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3176 : 18.02.13 - klo: 23.26 »
Tuli pitkästä aikaa bajotettua 5T:tä. Auratulla ja ajetulla tiellä ihan mahoton ajettava. Jalkakäytävällä missä hinu päällä pääsi jotenkin eteenpäin. Mutta pihalla mistä ei oltu kolattu oli ilo pöllytellä lunta ympäriinsä.

Aloin siinä vaan pohtia, että kun ei taida servon olla vedenkestäviä niin ottaako ne tollasesta lumesta siipeensä? Auto tietenkin ihan täynnä lunta, mutta ei kai se nyt tonne servon väliin mistään pääse uittamaan kunhan putsaa niiden ympäriltä ajon jälkeen.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3177 : 19.02.13 - klo: 19.23 »
Nastaa alle, eihän se muuten kule kun ei pitoja ole :tongue:

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3178 : 19.02.13 - klo: 19.35 »
Epäilen vettä kaasarissa. Se täytys purkaa, pestä ja kuivata paineilmalla varovasti. Vaihda samalla tankkiin uudet bensat, putsaa letkutkin.
No nyt on purettu ja kasattu. Pitää sitten myöhemmin yrittää taas. Bensana oli puhtaaseen kannuun juuri haettua Nesteen pienkone-pumppubensaa, toivottavasti eivät myyneet mulle vettä. Mutta eipä tuo isoa vesipisaraa tarvitse häiriintyäkseen.
No eihän se toiminnut vieläkään. Käyntiin lähtee...muttankun antaa kierroksia niin pätkii ja paukkuu...eiköhän se tulppa ole mikä ton aiheuttaa. Taisi sisäänajossa olla turhan rikkaalla...Ja juuri sitä ei tietenkään ole pakissa. Naapuri autotarvikeliikkeessä ei ollut, pitää huomenna vierailla pienkonehuollossa, jospa siellä olisi. Harmi, kun olisi ollut hyvää aikaa ajella ja kivat ilmat!!!
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #3179 : 19.02.13 - klo: 20.24 »
Veikkaisin että sulla on ilmavuoto..
Kaasari irti ja imusarjan myös.
Kato onko tiivisteet kunnossa.
Ruuvaa takas ja kokeile uudestaan.
Uskon että pelittää tuon jälkeen.
Mulla ollu vastaavaa vikaa, ja aina se on ollu ilmavuoto.
Esim toi että säädät kaikkia ruuveja kaasarissa ja mitää ei tapahu, on yksi merkki siitä että kone ottaa ilmaa jostain välistä..